بهترین ایدههای مسابقه چالش اینستاگرام
اگر برای پیج خود به دنبال ایدههای خلاق جهت برگزاری مسابقه چالش اینستاگرام هستید و یا قصد افزایش فالوور به منظور کسب و کار خود را در اینستاگرام دارید، میتوانید مقاله زیر را مطالعه کنید. در این مقاله درباره چندین موضوع جذاب برای مسابقه اینستاگرامی به شما عزیزان پیشنهاد شده است. با آشنایی با ایدههای مختلف مسابقات اینستاگرامی و بررسی چندین نمونه از آنها میتواند به شما کمک قابل توجهی در نحوه طراحی مسابقه و یا در قرعه کشی داشته باشد. مسابقه تگ یا هشتگ دو نمونه از انواع مسابقه اینستاگرامی به شمار میروند.
با توجه به تحقیقات صورت گرفته میتوان گفت که پیجهایی در اینستاگرام که مسابقه چالشدار برگزار میکنند در مقایسه با پیجهایی که اینکار را انجام نمیدهند، دارای 70 درصد فالوور بیشتری هستند. لذا با اجرای یک چالش و یا یک مسابقه در پیج خود میتوانید علاوه بر بالا بردن نرخ مشارکت که خود سبب رشد تجارت آنلاین شما خواهد شد، به افزایش فالوورها نیز کمک کنید.
برگزاری مسابقات به واسطه محصول
یکی از مسابقه چالش اینستاگرام، استفاده از محصولات است. در واقع در این نوع مسابقه کاربران جهت شرکت نیاز به استفاده از یک محصول خاص دارند. معمولا برندهایی که قصد دارند فروش محصولات خود را افزایش دهند، به دنبال این روش میروند تا از این طریق محصول را به مردم معرفی کرده و آن را در بازار گسترش دهند. مسابقاتی که از محصولات در آنها استفاده میشود بر پایه عکاسی است. یعنی کاربر یا مشتری باید محصول را خریداری کرده و به طریقی با آن عکاسی کند و سپس عکس را در پیجش انتشار دهد. برای مثال شرکت کاله از همین راه برای معرفی و افزایش فروش محصولاتش استفاده کرد.
در نهایت، بعد از این چالش 14 روزه، کاله قرعه کشی انجام داد و سه نفر برنده گوشی آیفون شدند. با این مسابقه، کاله به راحتی محصول جدیدش را به مردم معرفی کرد و فروشش را تا حد زیادی افزایش داد.
مسابقات شرط بندی در اینستاگرام
از دیگر مسابقه اینستاگرامی، مسابقات شرط بندی است که معمولا با هدف افزایش ارتباط با کاربران پیج مورد استفاده قرار میگیرد. از این روش مسابقه معمولا در مناسبتهای خاصی مانند مسابقات ورزشی، انتخابات و … استفاده میشود. نحوه اجرای مسابقه شرط بندی به نحوی است که از کاربر درخواست میشود تا مثلا نتیجه یک بازی را حدس بزند و نظر خود را کامنت کند. یا از طریق استوری و سوالات دو گزینهای نظر خود را راجع به نتیجه شرط بندی انتخاب نماید. در این روش پس از مشخص شدن نتیجه بازی یا شرط، کسانی که درست حدس زدهاند میتوانند برنده جوایزی شوند.
مسابقه چالش اینستاگرام
یکی از بهترین و هیجان انگیزترین مسابقه چالش اینستاگرامی، انواع مسابقاتی است که باعث جلب توجه مردم به برند خاصی میشود و در پی آن میتواند ارتباط عمیقی را بین مخاطبان و برند ایجاد نماید. پس اگر در حال برندسازی هستید و قصد دارید برند خود را دوستانه به مردم معرفی کنید این نوع مسابقه بهترین انتخاب برای شما است. برای مثال یکی از برندهای آمریکایی که NastyGal نام دارد و در حدود 60 کشور در دنیا در حال فعالیت در زمینه مد و فشن است. این برند از یک نوع چالش برای برند خود استفاده میکند. بصورتی که هر کاربر برای شرکت در چالش باید به فروشگاههای NastyGal برود و با هر غریبهای عکس سلفی بگیرد و با استفاده از هشتگ #strangerselfie این عکس را در پیج خود منتشر کند. پس از اتمام مسابقه این برند به قید قرعه هر هفته یک گیفت کارت خرید از NastyPal به فرد برنده اهدا میکند.
مسابقه چالش اینستاگرام
مسابقات معمایی اینستاگرام
از دیگر مسابقه چالش اینستاگرام، استفاده از معما و پرسش و پاسخ در پیج است که سبب تحریک حس کنجکاوی در افراد میشود. همچنین اینکار به افزایش ارتباط با کاربران منجر خواهد شد. این روش نه تنها در مسابقات اینستاگرامی، بلکه در روشهای دیگر بازاریابی هم به کار میرود. برای برگزاری این مسابقه میتوانید از انواع معماهای ریاضی یا معمای تصویری استفاده کنید و آن را در استوری با دیگران به اشتراک بگذارید و از آنها درخواست کنید تا معما را حل کنند. سپس از میان شرکتکنندگان به برنده مسابقه به قید قرعه جایزه بدهید. این نوع مسابقات، باعث میشود مخاطب با شما تعامل نزدیکتری پیدا کند.
مسابقه بهترین کپشن
یکی از مسابقه اینستاگرامی این است که از کاربران دعوت کنید تا در زیر یک پست که به تازگی منتشر کردهاید، بهترین عنوان را بنویسند. سپس از کاربران نیز بخواهید تا کامنتی که دوست دارند را لایک کنند. سپس از میان بهترین عنوان کامنت شده، آن عنوانی که بیشترین لایک را گرفته است به عنوان کامنت برنده و فرد برنده اعلام شده و میتواند جایزه خود را دریافت کند.
مسابقه هشتگ اینستاگرامی
مسابقات هشتگ اینستاگرامی
این مسابقه را ابتدا یکی از برندهای معروف آغاز کرد. در این چالش کاربران موظفاند برای شرکت در قرعهکشی، ابتدا یک پست با هشتگ برند شما منتشر کنند. این روش یک نوع بازاریابی برای افزایش محبوبیت برند شما نیز محسوب میشود. با توجه به این که افراد کمی از این روش استفاده میکنند، شما میتوانید این ایده جالب را اجرا کنید.
مسابقه چالش دو گزینهای استوری اینستاگرام
از دیگر چالشهای جذاب اینستاگرام، انتشار مسابقه دو گزینهای در استوری است. در این مسابقه میتوانید بین افراد و دیگران یک مسابقه حذفی برگزار کنید. برای مثال میتوانید تیمهای مورد علاقه فوتبال را در یک مسابقه حذفی و به صورت دو به دو نسبت به هم به رقابت بگذارید و هر شب یک تیم را از جدول مسابقات حذف کنید. این روش میتواند حتی بدون اعطای هدیه نیز جالب باشد و کاربران را جذب کند. پس اگر ایدهای برای هدیه دادن به کاربران خود ندارید، میتوانید از این روش استفاده کنید.
مسابقه پست اینستاگرامی
یکی دیگر از روشهای جذب فالوور با برگزاری مسابقه، درخواست قرار دادن پست و یا حتی استوری شما در پیج کاربران است. شما میتوانید از مخاطبین خود بخواهید تا پست شما را حتی تنها به مدت 1 روز در پیج خود به اشتراک بگذارند و از شما جایزه بگیرند.
مسابقه چالش عکس طبیعت یا سلفی
چالش عکس سلفی
در این مسابقه اینستاگرامی میتوانید از کاربران بخواهید تا بهترین عکس خود را از طبیعت بگیرند و آن را با هشتگ مخصوصی در پیج منتشر کنند. سپس از میان تعداد بسیار زیاد این تصاویر، بهترین عکس را انتخاب کرده و جایزهای برای آن در نظر بگیرید. یا میتوانید از کاربران بخواهید تا بهترین عکس سلفی خود را منتشر کرده و سپس از میان آنها رای گیری کنید تا برنده اعلام شود.
قوانین ارسال دیدگاه در سایت اینسوشی