آموزش تولید محتوا در اینستاگرام
در مقاله زیر بطور کامل درباره آموزش تولید محتوا در اینستاگرام صحبت شده است. در صورتی که پیج تجاری یا بیزینسی در اینستاگرام دارید و در زمینه خاصی کسب و کار اینستاگرامی راه انداختهاید، توصیه میشود درباره نکات مهم تولید محتوا در اینستاگرام مطالعه کنید و با تمامی تکنیکهای تولید محتوا در اینستاگرام آشنا شوید. تمامی کاربرانی که در اینستاگرام عضو هستند به دنبال افزایش فالوور و بیشتر دیده شدن پیج خود در این شبکه مجازی پر طرفدار هستند. اینستاگرام امروزه نقش بسیار مهمی را در زندگی ما دارد و به محبوبیت بسیار زیادی رسیده است. این شبکه اجتماعی محبوب به محیط مناسبی برای کسب درآمد بیشتر برای افراد مختلف تبدیل شده است. با توجه به منابع و بررسیها میتوان نتیجه گرفت که رمز موفق شدن صفحه تجاری در اینستاگرام، علاوه بر تداوم فعالیت، کیفیت بالای محتوای تولید شده نیز میباشد.
با اینکه استاندارد کلی و جهانی برای ایدهیابی برای محتوای تولید شده در اینستاگرام وجود ندارد، ولی در این برنامه محبوب انواع مختلف محتوای متنوع وجود دارد که برای کاربران اینستاگرامی جذاب به نظر میرسد. لذا برای کب موفقیت در اینستاگرام و توسعه کسب و کار نیاز است تا با نکات مهم تولید محتوا در اینستاگرام آشنا شوید. در جهت اهمیت این امر در ادامه این مقاله به شما انواع ایدههای موثر در تولید محتوای مفید و باکیفیت معرفی شده است که میتواند تاثیر مثبتی در پیشرفت کسب و کار شما و افزایش فالوور و در نهایت کسب درآمد داشته باشد.
مفهوم تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟
در حالت کلی به تمامی اطلاعات دستهبندی شده در فرمت ویدیو، عکس، متن و … که سعی دارد پیغامی را به کاربران منتقل کند، محتوا گفته میشود. مفهوم تولید محتوا در اینستاگرام، ارائه مطالب مهم و مفید که مناسب با شناخت صحیح مخاطب است. افرادی که در اینستاگرام دارای کسب و کار هستند سعی دارند با سنجیدن شرایط مخاطبان و تولید محتوای با کیفیت، توجه کاربران و مخاطبان را به سوی خود جلب کنند.
اهمیت آموزش تولید محتوا در اینستاگرام
قبل از هر چیزی بهتر است درباره این سوالات فکر کنید که در هر شبانه روز چند ساعت را صرف گشتن در اینستاگرام میکنید؟ کدام یک از انواع محتوا برای شما جذابتر است؟ استراتژی تولید محتوا و فروش کدام کسب و کار را در اینستاگرام میپسندید؟ در صورتی که به تمامی این مسائل مهم فکر کنید، به اهمیت آموزش تولید محتوای باکیفیت در اینستاگرام پی میبرید. اگر به عنوان یک عضو اینستاگرامی نه صاحب کسب و کار با برند خاصی به اینستاگرام توجه کنید متوجه میشوید که در این شبکه اجتماعی افراد زیادی وجود دارد که با استفاده از ایجاد یک محتوای خوب میتوان این افراد را به دنبال کردن یک پیج تشویق کرد.
مسلما هر چقدر که یک پیج محتوای جالب و حرفهای داشته باشد، ارتباط و تعامل مخاطبان بیشتر شده و پیج بیشتر دیده می شود. در این مواقع وقتی یک کاربر تعداد لایک و کامنت، محتوای پست و تعداد فالوور زیاد پیج شما را ببیند، به دنبال کردن پیجتان ترغیب میشود. جذب مخاطب با ارزشی که با برند و کسب و کار شما همخوانی داشته باشد، یک ارزش آفرینی دو طرفه به شمار میرود. چرا که کاربران زیادی میتوانند از محتوای شما استفاده کنند و در این میان بخشی از آنها باتوجه به نیاز خود از خدمات برند شما استفاده میکنند. از آنجایی که اینستاگرام قادر است تا محیط مناسبی را برای تبادل ارزشها ایجاد کند، به یک منبع مهم برای بازاریابی محتوایی تبدیل شده است. در ادامه چندین نکته مهم در زمینه آموزش تولید محتوا در اینستاگرام ارائه شده است.
از انواع مختلف محتوا در پیج خود استفاده کنید.
حتما برخی از صفحات اینستاگرامی را مشاهده کردهاید که در تولید یک محتوای خاص گیر کردهاند. این سبک تولید محتوا به تدریج تکراری میشود و شما در میان محیطی رنگارنگ و پر از تنوع گم میشوید. در این مواقع برای موفق شدن در محیط اینستاگرام نیاز دارید تا از انواع مختلف محتوا در فرمتهای متنوع استفاده کنید. برای مثال علاوه بر تصویر و عکس میتوانید از ویدیو، گیف، پستهای چند اسلایدی، انتشار یک فایل صوتی کوتاه، استوری و قابلیت igtv و … استفاده کنید تا همواره برای مخاطبان خود جذاب و خلاق به نظر برسید.
با مخاطبان خود ارتباط نزدیک برقرار کنید.
برای موفقیت در اینستاگرام نیاز است تا ارتباط بیشتری با مخاطبان خود برقرار کنید. در واقع یکی از اساسیترین نکات برای توسعه کسب و کار اینستاگرامی ارتباط و تعامل با مخاطب است. مسلم است که ارتباط صمیمی با مخاطبان وفاداری آنها را به همراه خواهد داشت و محبوبیتتان را بیشتر خواهد کرد. از طرف دیگر باید توجه داشته باشید که ارتباط با صفحات مشابه پیج خود را فراموش نکنید. میتوانید پیج کسانی را که در زمینه مشابه با کسب و کار شما فعالیت دارند را دنبال کنید و با ایجاد ارتباط بیشتر، افزایش فالوور و درآمد بیشتری نیز کسب کنید. این هم افزایی میتواند منجر به نفع هر سه نفر شود، شما، همکاران و مخاطبان.
همکاری با اینفلوئنسرها را فراموش نکنید.
در اینستاگرام با تولید محتوای باکیفیت و بصورت مستمر میتوانید به مرور در اینستاگرام دیده شده و به کسب و کار خود رونق دهید. در این میان یکی از نکات مهم تولید محتوا در اینستاگرام، همکاری و ارتباط با اینفلوئنسرهای مختلف است که به فرد کمک میکند تا در زمان کوتاهی و سریعتر به هدف برسد. امروزه صاحبان کسب و کار در اینستاگرام علاوه بر تولید محتوای مناسب، هزینههای کم و زیادی را صرف میکنند تا سریعتر به افزایش فالوور در اینستاگرام برسند. شما هم میتوانید با افرادی که دنبال کنندههای بیشتری دارند همکاری کنید و در ازای پرداخت هزینه تبلیغات، سریعتر رشد کنید.
به زمان انتشار محتوا در اینستاگرام خود دقت کنید.
یکی از نکات مهم در آموزش تولید محتوا در اینستاگرام، دقت به زمان انتشار محتوا است. اگر زمانبندی شما در هنگام انتشار پست درست نباشد، حتی اگر محتوای باکیفیتی را نیز تولید کرده باشید تمامی زحمات شما به هدر میروید. برای شناسایی بهترین زمان برای انتشار پست در پیج خود میتوانید از قابلیت insight در اینستاگرام استفاده کنید. از طریق این قسمت میتوانید مخاطبان خود را هدف بگیرید و زمانی که به اینستاگرام میآیند را شناسایی کنید. برای مثال اگر فالووران شما بیشتر خانمها هستند، قطعا انتشار پست در صبح بهترین زمان است. اگر بیشتر کسانی که شما را دنبال میکنند از قشر کارمندان هستند احتمالا باید زمان استراحت آنها را برای انتشار محتوا انتخاب کنید. در نهایت با آزمون و خطا سعی کنید بازه زمانی طلایی خود را پیدا کنید.
استفاده از هشتگ را فراموش نکنید.
یکی از راهها و نکات ضروری که برای بیشتر دیده شدن پیج خود باید همواره از آن استفاده کنید، هشتگ اینستاگرام است. برای اینکار میتوانید با همکار خود و یا به تنهایی، پستهای موفق در پیج رقیبان را بررسی کنید و به دنبال بهترین هشتگها بروید و از آنها در زیر پست خود استفاده کنید. البته این را هم در نظر بگیرید که نباید در استفاده از هشتگها زیادهروی کنید. سعی کنید رویه طبیعی اما موثری داشته باشید.
استفاده از یک کپشن مناسب برای پست
ممکن است برخی افراد فقط به انتشار یک پست مناسب فکر کنند و کاری به کپشن زیر پست نداشته باشند. توجه به این مسئله ضروری است که مخاطبان شما علاوه بر پست، به کپشن زیر پست نیز توجه میکنند. پس نیاز است تا در کپشن یک توضیح مختصری از پست خود و موضوعش بدهید. قرار دادن یک نظر/پرسیدن سوال/مراجعه به لینک در بیو هم گزینه مناسبی است که میتواند در کپشن نوشته شود. از هشتگهای مرتبط هم درکپشن غافل نشوید.
یک تقویم محتوایی برای پیج خود ایجاد کنید.
در زمینه آموزش تولید محتوا در اینستاگرام نیاز است تا به ساخت یک تقویم محتوایی مناسب توجه کنید. با اینکار هم در زمان خود صرفهجویی کردهاید و هم مدت زمان حضور خود را بطور صحیحی مدیریت کردهاید. در این تقویم باید فرمت محتوای خود را که در چه قالبی است مشخص کنید. علاوه بر مشخص کردن فرمت پست خود باید کپشن، هشتگ و زمان انتشار پست را نیز مشخص کنید. تنها با برنامهریزی و تدوام است که در اینستاگرام به موفقیت میرسید. احتمالا اگر تقویم محتوایی نداشته باشید، دست به دامن پستهای لحظه آخری میشوید که خیلی از استانداردهای شما را زیر پا میگذارند.
از کد تخفیف یا پیشنهادهای شگفتانگیز در پیج خود استفاده کنید.
یکی از نکات مهم تولید محتوا در اینستاگرام استفاده از کدهای تخفیف و حراجهای فوقالعاده است که به کاربران و مخاطبان شما حس خاص بودن را میدهد. زیرا این افراد سریعتر از بقیه به تخفیفها و فرصتهای خرید ویژه دست پیدا میکنند. برای موفقیت در کسب و کار خود میتوانید از کد تخفیف مخصوص فالووران خود استفاده کنید. همچنین میتوانید امکانات دیگری مانند «ارسال رایگان برای فالوورهای اینستاگرام»، «محصول ایکس به عنوان اشانتیون برای شما» و … را برای فالوران خود در نظر بگیرید و افراد زیادی را به خرید کردن محصولات خود تشویق کنید.
استفاده از نقل قول
تقریبا در هر زمینهای در اینستاگرام برخی افراد موفق و معروف هستند که شما میتوانید از نقل قول آنها به عوان یک ایده اینستاگرامی استفاده کنید. این نوع محتوا اغلب برای مخاطبان جالب است و علاوه بر آن نشان میدهد که فعالیت برند شما در راستای ارزشهایی است که افراد سرشناس آن موضوع تعریف کردهاند.
محتوای آموزشی بسازید.
یکی از آموزش تولید محتوا در اینستاگرام در رابطه با محتواهای آموزشی است. برای مثال در صورتی که در زمینه فروش انواع لوازم آشپزخانه فعالیت دارید، میتوانید هرزگاهی پست آموزشی از نحوه کار با دستگاهها و … را منتشر کنید. در صورتی که در زمینه گردشگری در اینستاگرام فعالیت دارید، میتوانید نقاط توریستی شهرهای مختلف را پست کنید و در قالب ویدیو آن را منتشر کنید. بدین ترتیب هم ایده محتوا و هم روش اجرای آن به نهایت جذابیت خود میرسد.
نشان دادن پشت صحنه به مخاطبان
بهتر است که مخاطبان شما برخی اوقات به غیر از محتوای گرافیکی و … چهره شما را ببینند و یا از فعالیت شما در پشت صحنه ویدیو و … آگاه شوند. واضح است که برای تولید محتوا در اینستاگرام نیاز به یک تقویم محتوایی داریدولی بد نیست که گاهی نیز در لحظه عمل کنید و نشان بدهید کارکنان شما در چه وضعیتی هستند. با اینکار به مخاطبان خود حس نزدیکی و صمیمیت را القا میکنید. همچنین، آنچه در پشت صحنه اتفاق میافتد اغلب برای رفع حس کنجکاوی افراد جذاب است.
استفاده از مصاحبه در پیج
انتشار مصاحبه یک ایده تولید محتوا در اینستاگرام است که میتواند به خوبی توجه مخاطبان را جلب کند. این مصاحبه را میتوانید با مدیرعامل برند یا همکارانی از برندهای همکار و حتی رقیبتان تولید کنید. برای انتشار مصاحبه در اینستاگرام، چند روش وجود دارد: یکی استفاده از لایو است که میتوان مصاحبه با افراد مختلف را 24 ساعت قبل به مخاطبان اطلاع دارد. دومین گزینه استوری اینستاگرام است و سومین گزینه استفاده از قابلیت igtv برای انتشار پست مصاحبه بصورت ویدیو بلند مدت میباشد.
به مخاطبان فیلم و کتاب پیشنهاد دهید.
یکی از نکات مهم تولید محتوا در اینستاگرام که منجر به سرگرم کردن فالووران میشود، قرار دادن فیلم و کتاب در برنامه محتوایی پیج است. بهتر است به معرفی کتاب و فیلمی بپردازید که با زمینه کاری شما مرتبط باشد.
از محصولات جدید غافل نشوید.
در صورتی که محصول جدیدی دارید میتوانید درباره آن تولید محتوا کنید. ولی برای اینکه کنجکاوی مخاطبان خود را زیاد کنید، محصول خود را بطور کامل لو ندهید. برای مثال گوشهای محصول یا تمام آن را بصورت تار منتشر کنید و از مردم بخواهید حدس بزنند که محصول جدید چیست؟ این ایده تولید محتوا در اینستاگرام نهتنها هیجانانگیز است که میزان تعامل مخاطبان را افزایش میدهد.
روش تولید محصولات را به تصویر بکشید.
میتوانید یک ویدیو یا تایم لپس از چگونگی تولید و ساخت محصولات بسازید؟ بهتر است ویدیوهایی از مراحل تهیه محصولاتتان بصورت کامل تهیه کنید.
سوال و جواب در اینستاگرام
در زمینه آموزش تولید محتوا در اینستاگرام، سوال و جواب است. این ایده تولید محتوا در اینستاگرام میتواند سبب افزایش تعامل با مخاطبان شود. در استوری از مخاطبان خود سوال بپرسید و آنها را به چالش بکشید. همچنین میتوانید از قابلیت question استوری اینستاگرام استفاده کنید تا مخاطبان سوالهایشان درباره برند و محصولات شما را بپرسند.
استفاده از تجربه مشتریان
یکی از نکات مهم تولید محتوا در اینستاگرام که سبب جلب اعتماد مخاطبان نسبت به محصولات شما میشوند، استفاده از تجربه مشتریان قبلی در خصوص محصولات شما میباشد. اگر مشتریان رضایت از محصول داشته باشند میتوانید این رضایت را منتشر کنید تا با اینکار اعتماد سایرین را نسبت به برند و محصولات خود جلب کنید. شما با این کار به مخاطبها نشان میدهید رضایت و حل مشکلات آنها اولویت شماست.
برگزاری مسابقه
مخاطبان علاقه بسیار زیادی به برگزاری مسابقات دارند. زیرا اینکار باعث میشود تا مردم تحریک و تشویق به شرکت و تعامل با پیج شما شوند. برگزاری مسابقه سخت نیست و میتواند شامل کامنت گذاشتن، لایک، چالش و یا … باشد. البته فراموش نکنید که جایزهای برای مسابقه تعریف کنید و در رساندن آن به دست برنده، خوش قول باشید!
ساخت یک هشتگ مخصوص
توصیه میشود برای موفقیت کسب و کار خود از یک هشتگ مخصوص به خود استفاده کنید و هر هفته یکبار یک محتوای مرتبط با این هشتگ را در پیج خود منتشر کنید. این کار احتمالا به درگیر شدن بیشتر مخاطبان با محتوای شما کمک زیادی میکند.
استفاده از تصاویر قبل و بعد از محصولات
با استفاده از عکسهای قبل و بعد از محصولات میتوانید تصاویر واقعی از محصولات و کسب و کار خود را به مردم نشان دهید و تاثیر واقعی محصولات را برای مخاطب به تصویر بکشید. با این تصاویر است که دیگران متوجه میشود شما دقیقا چه ارزشی را در حین انجام یک کار اضافه میکنید.
بازنشر محتوای محبوب مخاطبان
در صورتی که به علاقمندی مخاطبان خود توجه کنید، متوجه میشوید که به چه نوع محتوایی در سایر پیجها علاقه دارند. سپس میتوانید همین مطالب را بازنشر کنید و دربارهاش توضیح دهید تا با مخاطبان ارتباط صمیمیتری برقرار کنید. همچنین میتوانید با اینکار و با کمترین هزینه ممکن، یک محتوا از دل مخاطبان خود به دست آوردید.
استفاده از نوستالژی
نوستالوژی همیشه طعم شیرینی برای ما داشته است. سعی کنید گاهی اوقات با محتوای خود مخاطبان را به یک سفر با مقصد گذشته مهمان کنید و از این طریق پیوند احساسی عمیقتری میان خود و آنها خلق کنید.
شوخ طبعی را فراموش نکنید.
برند و محصولات شما یا طرز صحبت شما با مخاطبان باید با ادبیات آنها فاصله نزدیکی داشته باشد و صمیمی باشد. یکی از نکات مهم تولید محتوا در اینستاگرام استفاده از حس شوخ طبعی و سرگرم کردن مخاطبان است که بسیار مهم و تاثیرگذار میباشد. لذا سعی کنید گاهی با مسائل مختلف شوخی کنید و کمی از جدی بودن فاصله بگیرید.
از مناسبتهای مختلف برای تولید محتوا استفاده کنید.
مناسبتهای مختلف در تقویم فرصت بسیار خوبی را برای شما فراهم میکنند تا خلاقیت خود را به کار گرفته و مخاطبانتان را بیشتر درگیر کنید. کافی است تا نگاهی به تقویم و مناسبتهای ملی و جهانی داشته باشید تا کلی ایده بگیرید.
از آمار و ارقام در پیج خود استفاده کنید.
اعداد و ارقام همیشه برای مخاطبان جذاب هستند. درباره مسائل مختلف مربوط به کار خود آمارهای مختلفی را گردآوری کرده و از این طریق محتوای جدید تولید کنید.
قوانین ارسال دیدگاه در سایت اینسوشی