آموزش سئو اینستاگرام و نقش سئو در اینستاگرام
نقش سئو در اینستاگرام
در سال 2020 اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم پرطرفدار و گسترده برای بازاریابی و ایجاد مشاغل آنلاین شناخته شده است. این شبکه اجتماعی دارای بیشتر از یک میلیارد کاربر است که بصورت ماهانه فعالیت دارند. این آمار نشان میدهد که اینستاگرام نسبت به سایر شبکههای اجتماعی از جمله توییتر و … دارای محبوبیت بسیار بیشتری است.
امروزه بحث سئو فقط محدود به وبسایت نیست بلکه در زمینههای دیگری از جمله اپلیکیشنها و شبکههای اجتماعی مختلف نیز کاربرد دارد. حتما برایتان این سوال بوجود آمده است که آیا سئو در اینستاگرام نیز کاربرد دارد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که قطعا بله.
اینستاگرام نیز همانند بسیاری از شبکههای اجتماعی دیگر به دلیل فعالیتی که در زمینه وب دارد نیازمند بهینهسازی است. در حقیقت جالب است بدانید که اینستاگرام نیز همانند گوگل دارای الگوریتم مخصوصی است که محتوای تولید شده را به طوری باکیفیت به کاربران نشان میدهد.
در این مقاله به توضیح عوامل موثر در سئو اینستاگرام و تاثیر آنها در سئوی پیج پرداخته شده است.
بررسی فاکتورهای مهم در سئو اینستاگرام
عوامل و گزینههای مختلفی در اینستاگرام وجود دارد که هریک به نحوی تاثیر بخصوصی در سئوی اینستاگرام دارد. در ادامه با این عوامل آشنا میشوید.
Like و backlink
قابلیت لایک کردن در اینستاگرام مشابه با بک لینک گرفتن است. دقت کنید هنگامی که در اینستاگرام پستی را منتشر میکنید و این پست توسط پیجی با فالوور بالا و معروف لایک میشود، احتمال دیده شدن پست شما بیشتر میشود. در واقع لایک شدن پست شما توسط پیجی با تعداد فالوور بالا بسیار با ارزشتر از لایک شدن توسط صفحهای است که فالوور کمی دارد.
برای رسیدن به این هدف حتما در اینستاگرام شاهد این بودهاید که در زمان انتشار پستی در پیج با فالوور بالا، بقیه ادمینها نیز شروع به لایک کردن و کامنت گذاشتن برای این پست میکنند. اینکار مشابه با فرایند بکلینک گرفتن در وبسایتها است.
تاثیر سئو در نام و آیدی صفحه کاربری
نقشی که نام صفحه و آیدی این حساب کاربری در سئو دارند همانند نام سایت و دامنه آن در وبسایتهای مختلف است. توجه داشته باشید که منظور از نام صفحه همان اسم برند مورد نظر است. این نام بهتر است ساده انتخاب شود تا کاربران بهراحتی آن را به خاطر بسپارند. همچنین توصیه میشود که نام صفحه و آیدی صفحه مرتبط با یکدیگر باشند.
نام صفحه باید بهگونهای باشد که بتواند هدف صفحه و نوع خدمات ارائه شده را به راحتی در اختیار کاربر قرار دهد. نام انتخابی بهتر است طوری نوشته شود که به راحتی قابل خواندن باشد و یا در هنگام جستجو به راحتی پیدا شود.
تاثیر اکسپلور اینستاگرام در سئو
منظور از اکسپلور اینستاگرام صفحهای است که در آن محتوا و آیدی مورد نظر خود را جستجو میکنید. پستهایی که در این صفحه برای شما نمایش داده میشود بر اساس رفتار فالووران شما و لایک و کامنت پستهای مشابه توسط شما نشان داده میشود. در واقع اکپسلور بصورت هوشمند علاقه کاربر را میسنجد و بر این اساس پستهای مرتبط را به وی نشان میدهد.
در واقع یکی از عواملی که باعث جذب مخاطب و بالا رفتن تعداد فالوور شما میشود این است که پستی از پیج شما در اکسپلور قرار بگیرد. لذا قرار گرفتن پست مورد نظر شما در اکسپلور به دیده شدن بیشتر این پست منجر میشود که باعث افزایش تعامل پیج و بازدید بیشتر میشود.
استفاده از هشتگ و کلمات کلیدی در اینستاگرام
جالب است بدانید که در هنگام استفاده از هشتگ در پست اینستاگرام شانس دیده شدن پست افزایش مییابد. البته باید دقت کنید که از هشتگ با تعداد زیاد در پست استفاده نشود. زیادهروی در استفاده از هشتگ باعث تاثیرات منفی در دیده شدن پست میشود. در هر پست از 30 عدد هشتگ نباید استفاده کرد. البته توصیه میشود که نهایتا از 10 عدد هشتگ در پست اینستاگرام استفاده شود.
تعامل و رفتار کاربران
برای رونق گرفتن کسب و کار اینستاگرام افزایش تعامل در پیج است. میزان این تعاملها در کسب و کار بسیار مهم است و بهتر است به آن توجه شود. میزان تعامل کاربران در سئوی اینستاگرام و افزایش بازدید پیج بسیار مهم است. این تعاملها شامل کامنت گذاشتن، به اشتراکگذاری مطالب، تایم ماندن کاربر در پیج است.
همانطور که در وبسایتها به اشتراکگذاری آدرس سایت در سئوی سایت موثر است در اینستاگرام نیز هرچهقدر پست موجود در اینستاگرام بیشتر به اشتراکگذاشته شود، احتمال دیده شدن پست بیشتر میشود. زیرا به اشتراکگذاری بیشتر نشاندهنده تعامل بیشتر مانند لایک، کامنت و … است.
استفاده از قسمت insights و آنالیز دادههای اینستاگرام
در صورتی که قصد دارید در مدت زمان کوتاهی در اینستاگرام دیده شوید بهتر است از بخش insights در اینستاگرام به نحو احسن استفاده کنید. این قابلیت فقط در حسابهای کاربری بیزینسی فعال است و در پیجهای عمومی و شخصی وجود ندارد. در این بخش اعداد و ارقامی وجود دارد که نشاندهنده میزان تعامل ینی لایک، نظرات کاربران، میزان ذخیره پست مربوطه و … است. با توجه به این ارقام میتوان متوجه شد که کاربران چه نوع پستهایی را میپسندند و به چه سبک پست علاقمند هستند.
استفاده بهینه از گزینه live و IGTV
لایو یکی از قابلیتهای جدید اینستاگرام است. این قابلیت برای دیده شدن ویدیو اینستاگرام بسیار مهم است که میتوان 24 ساعت پس از به اشتراکگذاری آن را ذخیره کرد. همچنین از ابزار IGTV میتوان به منظور تهیه ویدیوهای 10 دقیقهای استفاده کرد.
توجه به قابلیت comment
سئو و آمار موجود نشان میدهد که کامنت کاربران و بازخورد کاربران و تعامل آنها در کامنت بسیار مهم است. مهمترین بخش این قسمت پاسخ دادن به نظرات کاربران است. جواب دادن به کامنت کاربران هم باعث بهبود و ارتقای پیج میشود و هم تاثیر زیادی در بهینهسازی و سئوی اینستاگرام دارد.
ایجاد تعامل در استوری اینستاگرام
برای داشتن تعامل بیشتر در اینستاگرام بهتر است از استوری برای انتشار محتوای مورد نظر خود استفاده کنید. آمار نشان میدهد که بیشتر از 500 میلیون اکانت روزانه استوری اینستاگرام خود را چک میکنند و این آمار بسیار زیاد است. برای بهبود پیج و بهینهکردن سئوی اینستاگرام بهتر است در استوری خود کاربران را به نظرسنجی و شرکت در چالشهای مختلف دعوت کنید.
قوانین ارسال دیدگاه در سایت اینسوشی