کامل ترین آموزش ساخت اینستاگرام تجاری
نحوه ساخت اکانت تجاری در اینستاگرام
در سال 2016 میلادی قابلیت جدیدی در اینستاگرام بهنام بیزینس پروفایل یا business profile به کاربران این شبکه اجتماعی معرفی شد. منظور از بیزینس پروفایل این است که صاحبان کسب وکار برای توسعه مشاغل خود در اینستاگرام میتوانند از پروفایلهای تجاری استفاده کنند. این قابلیت با رضایت و استقبال زیادی روبرو شد. در صورتی که در اینستاگرام به کسب و کار و فروش آنلاین مشغول هستید حتما تابحال به دنبال آموزش ساخت اینستاگرام تجاری بودهاید و یا ممکن است تاکنون در اینستاگرام برای خود اکانت تجری نداشتهاید. در این مقاله سعی شده است تا مفهوم بیزینس پروفایل را بطور کامل و جامع در اختیار شما عزیزان قرار داد. همچنین در ادامه با کاربردهای بیزینس پروفایل در اینستاگرام و نحوه ساخت این اکانت آشنا میشوید. پس با ما همراه باشید.
منظور از اکانت تجاری یا بیزینس پروفایل در اینستاگرام چیست؟
اما بپردازیم به مبحث آموزش ساخت اینستاگرام تجاری . در ابتدای بحث لازم است که هر کاربر بداند که معنی و مفهوم اکانت تجاری در اینستاگرام چیست. همانطور ک در بالا اشاره شد اکانت تجاری یا همان business profile در اینستاگرام برای افرادی است که قصد دارند صفحه خود را تجاری کنند. تجاری کردن پروفایل اینستاگرام برای بسیاری از کاربران به منظور کسب درآمد بیشتر از اینستاگرام است. در واقع با تجاری کردن اکانت اینستاگرام خود میتوانید از امکانات و آپشنهای زیادی برای مدیریت صفحه خود استفاده کرد. در حقیقت این امکانات به این منظور طراحی شدهاند که فروش محصولات را افزایش دهند و به رونق و توسعه کسب و کارهای آنلاین کمک زیادی بکنند. توجه داشته باشید که کاربران عادی در اینستاگرام نمیتوانند از این امکانات اضافهای که در اکانت تجاری وجود دارد استفاده کنند و به این امکانات دسترسی ندارند.
در این مرحله ممکن است بسیاری از کاربران فکر هزینه ساخت اینچنین اکانت تجاری را بکنند. ولی اصلا جای نگرانی نیست. برای ایجاد و ساخت یک حساب تجاری در اینستاگرام لازم نیست هیچ هزینهای را متحمل شوید. در واقع اینکار را بهراحتی و بدون پرداخت هزینه بصورت کاملا رایگان میتوان انجام داد. در ادامه با نحوه ایجاد این حساب تجاری همراه شما هستیم.
معرفی امکانات ویژه اکانت تجاری در اینستاگرام
در مبحث آموزش ساخت اینستاگرام تجاری هماکنون با مفهوم کلی اکانت تجاری در اینستاگرام آشنا شدهاید. به این موضوع فکر میکنید که این اکانت چه مزیتهای ویژهای دارد که اکانت معمولی در اینستاگرام ندارد. در ادامه قابلیتهای ویژه این اکانت را تک به تک در اختیار شما عزیزان قرار میدهیم.
قابلیت استفاده از گزینه contact button
در واقع یکی از بهترین و مهمترین ویژگیهای اکانت تجاری قابلیت استفاده از contact button و یا دکمهای برای تماس با شما است. در هر کسب و کار آنلاینی بسیار مهم است که کاربران یا مشتریان بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند. همانطور که از نام این قابلیت پیداست بوسیله آن میتوانید در صفحه خود یک دکمه تماس و یا راه ارتباطی با مشتریان ایجاد کنید. با فعال شدن این گزینه، میتوان آن را در بالای پروفایل مشاهده کرد.
با استفاده از این دکمه ارتباطی میتوانید شماره تماس و ایمیل مربوط به کسب و کار خود را درج و با مشتریان به اشتراک بگذارید تا در صورت لزوم بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند. در صورت داشتن حساب تجاری از این قابلیت استفاده کنید. همچنین توصیه میشود در کپشن و متن زیر پست خود به کاربران دیگر اطلاع دهید که در صورت نیاز میتوانند از این گزینه برای تماس و … استفاده کنند.
قابلیت استفاده از Instagram insights
در صورتی که در اینستاگرام به فروش و … مشغول هستید نیاز است تا کاربران و مخاطبان خود را بشناسید و رفتار آنها را تجزیه و تحلیل کنید. همچنین لازم است تا از بازخورد تک تک پستهای اینستاگرام خود مطلع شوید. این قابلیت در اینستاگرام به شما اجازه میدهد تا کاربران و رفتار آنها را تحلیل کنید و اطلاعات دقیقی از آنها کسب کنید. این اطلاعات میتواند شامل جنسیت آنها، موقعیت و تایم آنلاین بودن کاربران باشد. با استفاده از این ابزار میتوان آمار و اطلاعات مربوط به پستهای خود را مشاهده کرد.
قابلیت قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام
همانطور که میدانید استوری اینستاگرام دارای یک محدودیت است و نمیتوان در آن لینکی قرار داد. تنها در صورتی مجاز به انتشار لینک در استوری هستید که اکانت شما تجاری باشد. البته ناگفته نماند که برای اینکار علاوه بر داشتن پروفایل تجاری، تعداد فالووران پیج شما باید بیشتر از 10000 نفر باشد تا بتوانید از این قابلیت استفاده کنید.
ایجاد تبلیغ یا Instagram ads
با داشتن اکانت تجاری در اینستاگرام قادر به استفاده راحت از تبلیغ میشوید. منظور از عبارت قبلی این است که میتوان هر یک از پستها را به تبلیغ تبدیل کرد و یا اصطلاحا آن را پروموت کرد. برای اینکار فقط کافی است روی پست دلخواه کلیک کنید و گزینه promote را انتخاب کنید. کاربران ایرانی برای دسترسی به این ابزار دچار محدودیت هستند.
محدودیتهای اکانت تجاری اینستاگرام
علاوه بر تمامی امکانات ویژه اکانت تجاری، محدودیتهایی نیز در استفاده از این اکانت وجود دارد.
- اکانت تجاری را نمیتوان خصوصی و یا private کرد.
- اکانت تجاری اینستاگرام را نمیتوان به چندین حساب در فیسبوک متصل کرد.
نحوه ایجاد اکانت تجاری
در ادامه آموزش ساخت اینستاگرام تجاری به نحوه ایجاد اکانت تجاری میپردازیم. برای استفاده از اکانت تجاری در اینستاگرام کافی است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.
- به قسمت account setting بروید و گزینه switch to business account را از لیست موجود انتخاب کنید. به تصویر زیر دقت کنید.
- در این مرحله پیامی برای شما نشان داده میشود که از شما درخواست میکند که وارد اکانت فیسبوک خود شوید.
- بعد از اتصال به حساب کاربری خود در فیسبوک میتوانید به صفحات فیسبوک که وظیفهی مدیریت صفحات آن به عهدهی شما است را دسترسی داشته باشید. این صفحه از این به بعد به حساب تجاری اینستاگرام شما متصل است و نمیتوان آن را به صفحه دیگر متصل کرد. دقت کنید که ادمین این صفحه فیسبوک فقط باید خود شما باشید.
- در این مرحله اینستاگرام از شما درخواست میکند. تا یک اطلاعات تماس، آدرس و یا ایمیلی را که در صفحه فیسبوک شما قرار دارد را انتخاب کنید. و گزینه contact را بزنید تا این اطلاعات در اینستاگرام شما نیز نمایش داده شود.
قوانین ارسال دیدگاه در سایت اینسوشی