ads
اینسوشی لوگوی صفحه فروشگاه 264-85
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

با استراتژي توليد و انتشار محتواي اينستاگرام آشنا شوید.

دسته بندی :اینستاگرام ۴ آبان ۱۴۰۰ اینسوشی 847
استراتژی اینستاگرام

آیا اطلاعاتی درباره استراتژی تولید و انتشار محتوای اینستاگرام دارید؟ مفهوم استراتژی اینستاگرام چیست؟ در این مقاله سعی شده است به سوالات ذکر شده پاسخ داده شود. همانطور که می‌دانید شبکه اجتماعی اینستاگرام در حال حاضر بزرگترین شبکه اجتماعی محتوا محور در ایران است و بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی از طریق اینستاگرام رشد کرده‌اند.

سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که چرا سایر شبکه‌های اجتماعی نیز نمی‌توانند مانند اینستاگرام به فروش محصولات دست پیدا کنند؟ یک دلیل در پاسخ این سوال وجود دارد و آن این است که اینستاگرام محتوا محور است. محتوا همانند یک پادشاه است و همین امر موجب شده تا اینستاگرام به بهترین محل برای بازاریابی محصولات، فروش اینترنتی و معرفی برند تبدیل شود.

البته ناگفته نماند که هر محتوایی نمی‌تواند در اینستاگرام موثر واقع شود، بلکه محتوای منسجم و باکیفیت سبب افزایش فروش و توسعه اکانت تجاری شما می‌شود. پس اولین گام برای اینکه محتوای مفید و باکیفیت برای کاربران خود تولید کنید، لازم است تا استراتژی تولید و انتشار محتوای اینستاگرام را بشناسید. شما باید بدانید که چه زمان‌هایی نیاز است تا محتوا تولید کنید.

در هنگام تولید محتوا باید به دو عامل نظم و انسجام توجه کرد تا بتوان از طریق آن تعداد فالووران را افزایش داد و آن‌ها را به مشتری تبدیل کرد. در ادامه قصد داریم به بررسی کامل استراتژی محتوا در اینستاگرام بپردازیم تا بتوانید کسب‌وکارتان را با استفاده از اینستاگرام رونق دهید. پیش از دانستن استراتژی محتوا در اینستاگرام ، ابتدا باید با مفهوم استراتژی اینستاگرام آشنا شوید.

منظور از استراتژی اینستاگرام چیست؟

برای کسب و کارهایی که در اینستاگرام انجام می‌شود، انجام کار در زمان مشخص و بر اساس برنامه‌ریزی صحیح اهمیت بسیاری دارد. منظور از استراتژی همان راهی است که به کسب و کارهای اینترنتی در اینستاگرام کمک می‌کند تا با برنامه‌ریزی مناسب و به بهترین شکل انجام شوند. صاحبان کسب و کار با استفاده از یک استراژی مناسب می‌توانند از قبل برای کارهای خود برنامه بچینند. در واقع استراتژی اینستاگرام به معنای برنامه‌ریزی، اجرا و ارزیابی تمام فعالیت‌ها در اینستاگرام است.

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام، داشتن یک برنامه مشخص در روند تولید محتوا در اینستاگرام است. این استراتژی در تولید محتوای منظم به شما کمک زیادی می‌کند. کاربران اینستاگرام همیشه به دنبال پیج‌هایی هستند که اطلاعات مفیدی از آن‌ کسب کنند. لذا داشتن محتوای کاربردی برای رشد و موفقیت یک صفحه بیزینسی اینستاگرام مهم است. با داشتن استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام می‌توانید به کاربران خود مطلبی بیاموزید، سوالات آنها را پاسخ دهید، محصولات خود را تبلیغ کنید و در نهایت فروش کسب‌وکار خود را افزایش دهید.

عوامل مهم و موثر در استراتژی تولید و انتشار محتوا در اینستاگرام

در واقع برای موفقیت در مدیریت صفحه اینستاگرام یک کسب‌وکار، باید عناصر تشکیل‌دهنده در استراتژی محتوا را شناسایی کنید. چهار مورد کلیدی برای تدوین استراتژی محتوا وجود دارند:

همچنین بخوانید: آشنایی با اصول بازاریابی اینستاگرامی

تعیین موضوع برای تولید محتوا

قبل از تولید محتوا برای پیج خود ابتدا باید بدانید که موضوع پست شما چیست؟ در واقع باید دسته‌بندی موضوعی برای خود داشته باشید و به سراغ موضوعات پرطرفدار بروید. بعد از اینکه موضوعات پرطرفدار را شناسایی کردید، آن‌ها را مطابق با میزان محبوبیتشان طبقه‌بندی کنید. برای اینکار می‌توانید از ابزاری به نام هشتگ استفاده کنید و برای یک موضوع خاص به دنبال تعداد هشتگ آن موضوع بروید و یا از برنامه‌های آنالیز اینستاگرام استفاده کنید. طبیعی است که برخی موضوعات کمتر و برخی بیشتر محبوب باشند.

برای مثال در صورتی که در زمینه غذایی فعالیت دارید، دسته‌بندی شما می‌تواند شامل سه دسته غذای ایرانی، خارجی و فست فود است. بعد از بررسی اگر طرفداران غذای ایرانی بیشتر باشد باید به سمت همین موضوع پرطرفدار بروید.

اهمیت زمان مناسب انتشار پست در استراتژی محتوا

در نظر داشته باشید که بسیاری از کاربران اینستاگرام از این برنامه برای سرگرمی استفاده می‌کنند. حتی برخی کاربرانی که به دنبال یاد گرفتن چیزی در اینستاگرام هستند نیز هدفی غیر از وقت‌گذرانی ندارند. همین امر موجب شده تا کاربران بصورت مداوم در ساعت‌های مشخصی از روز در اینستاگرام فعالیت کنند. از این عامل می‌توان به عنوان عنصر اصلی در تولید محتوا در اینستاگرام یاد کرد.

اینکه شما چه زمانی را به انتشار محتوا در اینستاگرام بپردازید بسیار مهم است. در صورتی که در اینستاگرام کسب و کاری دارید باید بدانید که در کدام روزها و در چه ساعاتی پست منتشر کنید تا بیشترین ویو را بگیرد. برای آگاهی از زمان مناسب انتشار پست در اینستاگرام می‌توانید از ابزاری به نام Instagram insights استفاده کنید و میزان فعالیت کاربران در روزها و ساعات مختلف را مشاهده کنید.

شناخت زمان مناسب انتشار محتوا

شناخت خصوصیات کاربران و تولید محتوا بر اساس آن

کاربران و مخاطبان صفحات مختلف در اینستاگرام مشابه هم نیستند. برای موفقیت در کسب و کار اینستاگرامی خود ابتدا نیاز است مخاطبان خود و خصوصیات آن‌ها را بشناسید. سپس بر اساس این ویژگی‌ها تولید محتوا کنید تا نظر فالووران شما جلب شود. این شناخت جامع کابران به شما در تولید یک محتوای مرتبط با سلیقه کاربران کمک زیادی می‌کند. برای مثال صفحه‌ای را که مربوط به معرفی فیلم است را در نظر بگیرید. پیج مربوط به فیلم می‌تواند مخاطبانی در هر رده سنی داشته باشد. تولید انیمیشن برای مخاطبان زیر 15 سال و تولید فیلم مربوط به ژانر بزرگسال در این صفحه مهم است.

شناخت ویژگی کاربران اینستاگرام

افزایش تعامل و مشارکت کاربران

یکی از مهم‌ترین استراتژی تولید و انتشار محتوای اینستاگرام، تعامل و مشارکت با کاربران است که تاثیر زیادی در موفقیت یک اکانت تجاری دارد. اینکه شما در تولید محتوا به موضوعات و یا زمان انتشار پست‌ها توجه می‌کنید، نشان می‌دهد که شما به دنبال افزایش تعامل و مشارکت با کاربران هستید. در وقع ارتباط داشتن با مخاطبان برای شما بسیار مهم است. منظور از این مشارکت در اینستاگرام، لایک کردن پست‌ها، درج کامنت، ذخیره کردن پست و ارسال آن برای دیگران است. در واقع هرچه میزان مشارکت در یک پیج بیشتر باشد، آن پیج با سرعت بیشتری رشد می‌کند و در نتیجه این امر میزان فروش محصولات بیشتر می‌شود.

افزایش تعامل و مشارکت کاربران در اینستاگرام

برای آگاهی از روش‌های افزایش تعامل کاربران بهتر از از رقبای خود بنچ مارک تهیه کنید. بوسیله بنچ مارک می‌توانید عملکرد فعالیت‌های مختلف و میزان تاثیرگذاری آن‌ها را بشناسید. منظور از بنچ مارک کردن این است که به صفحه رقبای خود بروید و پستی که بیشترین ویو را داشته است، شناسایی کنید. این کار به شما نشان می‌دهد که مخاطبان چه پست‌هایی را بیشتر دوست دارند.

سپس می‌توانید محتوایی مشابه با آن پست را برای پیج خود تولید کنید و تعامل صفحه خود را افزایش دهید. یکی از مهم‌ترین انواع پست‌ که تعامل بیشتری برای صفحه شما ایجاد می‌کند، پاسخ‌گویی به سوالات کاربران در قالب ویدئو است. این نوع پست‌ها به کاربران حس مهم بودن برای شما را القا می‌کند و همواره سبب می‌شود تا بازخوردهای خوبی از سمت آن‌ها بگیرید.

استراتژی محتوا در اینستاگرام با استفاده از اینفلوئنسرها

منظور از اینفلوئنسرها کسانی هستند که در اینستاگرام معروف هستند و دارای فالووران میلیونی می‌باشند. این افراد در صورت معرفی محصول و یا خدمات مختلف، قابلیت جذب افراد زیادی را به سوی خود دارند. در اینستاگرام اینفلوئنسرهای زیادی وجود دارد که هر کدام بر اساس حرفه فعالیتی خود اقدام به همکاری با شما می‌کنند. استراتژی محتوا در اینستاگرام با استفاده از اینفلوئنسرها می تواند برای شما به‌شدت هزینه بر باشد.

چرا که شما علاوه بر هزینه تولید محتواباید هزینه قرارداد مشارکت با اینفلوئنسر را نیز پرداخت کنید. هرچه شخص مد نظر شما معروف‌تر و محبوب‌تر باشد قیمت او نیز به تناسب بالاتر خواهد رفت. یکی از منابع درآمدهای سنگین و مهم در اینستاگرام از طریق همین اینفلوئنسرها است. در ابتدا این افراد با ایجاد و تدوین یک استراتژی محتوا در اینستاگرام اقدام به جذب مخاطب کرده و توانسته‌اند خود را به کاربران به خوبی معرفی کنند.

اینسوشی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت اینسوشی

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد، تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0