ads
اینسوشی لوگوی صفحه فروشگاه 264-85
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

الگوریتم جدید 2022 اینستاگرام و رازهای نگفته‌اش!

دسته بندی :اینستاگرام ۲ مهر ۱۴۰۰ اینسوشی 1130
الگوریتم آپیدیت شده‌ی اینستاگرام

کاربران اینستاگرام در بازه‌های زمانی کوتاهی، با یک آپدیت و بروزرسانی جدید در اینستاگرام مواجه می‌شوند. اخیرا با تغییرات الگوریتم اینستاگرام بسیاری از افراد این سوال را در ذهن خود دارند که اولویت اینستاگرام در نشان دادن پست و استوری به کاربرانش چیست؟ چگونه می‌توان از ویژگی‌هایی که الگوریتم‌ها در اختیارمان قرار می‌دهند، به نفع خودمان استفاده کنیم؟ . در این مقاله قصد داریم شما را با الگوریتم‌های جدید اینستاگرام آشنا کنیم و جواب سوالات شما را بدهیم.

همه افراد در هر رده سنی روزانه چند ساعت از وقت خود را در اینستاگرام صرف می‌کنند و همواره با آپدیت‌های جدید اینستاگرام روبرو هستند. این بروزرسانی‌ها گاهی به درد بخور و مفیدند و گاهی هم می‌توانند باعث بروز مشکل شوند. باید به این موضوع عادت کنید. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی پر از غافلگیری است. در این مقاله قصد داریم شما را با الگوریتم‌های جدید اینستاگرام آشنا کنیم.

منظور از الگوریتم اینستاگرام چیست؟

الگوریتم جدید اینستاگرام در واقع همان هوش مصنوعی است که در پشت این فضای مجازی پرطرفدار حضور دارد. این الگوریتم بر پایه یادگیری ماشین عمل می‌کند. در حقیقت در هر لحظه در اینستاگرام داده و اطلاعات میلیون‌ها کاربر در سرتاسر جهان توسط هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل می‌شود. این تحلیل به هوش مصنوعی کمک می کند تا بفهمد باید بر چه اساسی پست‌های جدید را به کاربران نشان دهد. همین امر باعث می‌شود که الگوریتم اینستاگرام مدام دچار تغییرات شود.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید: آموزش مدیریت پیج اینستاگرام به بهترین شکل ممکن

تغییرات مداوم الگوریتم اینستاگرام
تغییرات مداوم الگوریتم اینستاگرام

ارائه نکات مهم در مورد الگوریتم‌های اینستاگرام

تفاوت عکس و ویدیو

اکثر کاربران اینستاگرام این تصور را دارند که در صورت انتشار ویدیو به‌جای تصویر در صفحه خود، اینستاگرام بیشتر این محتوا را به مخاطبان نشان می‌دهد. این طرز فکر کاملا اشتباه است و باید بدانید که الگوریتم جدید اینستاگرام برای تصویر و ویدیو هیچ تفاوتی قائل نیست و این دو محتوا نسبت به هم دارای برتری نیستند. در واقع اینستاگرام پستی را بیشتر به کاربران نشان می‌دهد که کاربران زمان بیشتری را روی این محتوا صرف کرده باشند. معمولا کاربران روی محتوای ویدیویی بیشتر زمان صرف می‌کنند چون این محتوا طولانی‌تر است. در واقع این تفاوت بین عکس و فیلم به دلیل رفتار خود کاربران است و ربطی به الگوریتم اینستاگرام ندارد.

تعامل واقعی

برخی افراد برای بالا بردن تعداد فالوور خود در اینستاگرام از ربات‌ها استفاده می‌کنند. در واقع این ربات‌ها به‌راحتی توسط الگوریتم جدید اینستاگرام شناسایی می‌شوند. لذا توصیه می‌شود فالوورهای واقعی را برای صفحه خود جذب کنید.

خوب است بخوانید: معرفی پرکاربردترین برنامه‌های مدیریت اینستاگرام برای ios

طول کامنت

جالب است بدانید که طول کامنت‌ها هیچ فرقی برای الگوریتم جدید اینستاگرام ندارد. کامنت می‌تواند فقط یک استیکر و یا چند پاراگراف باشد. طول کامنت هرچه قدر باشد دارای ارزش یکسانی برای الگوریتم اینستاگرام است

نوع اکانت اینستاگرام

الگوریتم جدید اینستاگرام تفاوتی میان نوع اکانت‌های اینستاگرام قائل نیست. لذا اگر قصد تغییر اکانت از شخصی به بیزینسی دارید تردید نداشته باشید. به عبارت دیگر نوع اکانت هیچ تاثیری روی دیده شدن بیشتر پست و استوری ندارد. 

شایعه 30 دقیقه اول نمایش پست

چندین سال بطور متداوم کاربران اینستاگرام این شایعه را پذیرفته بودند که میزان تعامل و ارتباط در نیم ساعت اول بعد از انتشار پست برای الگوریتم جدید اینستاگرام مهم است. ولی اینستاگرام این شایعه را رد کرد. در صورتی که پست شما در چند دقیقه ابتدایی انتشار دیده نشود، این موضوع دلیل نمی‌شود که اینستاگرام محتوا را به فالوورهای دیگر شما نشان ندهد.

خوب است بدانید: 6 نکته‌ی تاثیرگذار در جذب مخاطب در شبکه ‌اجتماعی

الگوریتم استوری اینستاگرام چگونه عمل می‌کند؟

استوری اینستاگرام یکی از مهم‌ترین بخش‌های اینستاگرام به حساب می‌آید. الگوریتم جدید اینستاگرام به طور واضحی خود را در بخش استوری اینستاگرام نشان می‌دهد. زیرا استوری فالوورهای شما در بالای صفحه home اینستاگرامتان دارای یک ترتیبی در قرارگیری است. این ترتیب بستگی به میزان تعامل هر کاربر با بخش استوری‌ها دارد. به بیان ساده‌تر در صورتی که با برخی حساب‌ها تعامل بیشتری در اینستاگرام دارید استوری آن حساب‌ها در ابتدای لیست استوری‌ها برای شما نمایش داده می‌شود. برعکس این موضوع نیز صادق است. در صورتی که با حساب کاربری فردی کمتر در تعامل هستید استوری این شخص در انتهای لیست استوری‌های شما نشان داده می‌شود.

البته ناگفته نماند که بحث استوری و پست از یکدیگر مجزا است. ممکن است کاربر به استوری یک حساب کاربری علاقمند باشد ولی تمایلی به دیدن پست آن فرد نداشته باشد. این امر موجب می‌شود که پست این حساب کاربری دیرتر از استوری‌اش برای شما نمایش داده شود. در نتیجه می‌توان گفت که الگوریتم جدید اینستاگرام روی ترتیب نمایش استوری و پست تاثیر زیادی دارد.

تاثیر الگوریتم اینستاگرام روی نمایش استوری و پست
تاثیر الگوریتم اینستاگرام روی نمایش استوری و پست

اساس عملکرد الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام می‌تواند میزان اهمیت دادن شما به یک پست را حدس بزند.

الگوریتم جدید اینستاگرام با توجه به محتوایی که کاربر لایک می‌کند و یا بر اساس فالو کردن صفحات مختلف توسط کاربر می‌تواند پیش‌بینی کند که کاربر چه محتوایی را می‌پسندد. سپس بر این اساس محتوای مرتبط با علاقه کاربر را به وی نمایش می‌دهد.

همچنین بخوانید: چگونه پست اینستاگرام هیجان‌انگیز بسازیم؟

الگوریتم اینستاگرام به میزان استفاده شما از اینستاگرام اهمیت می‌دهد.

این که کاربر هر روز چقدر از وقت خود را در اینستاگرام صرف می‌کند روی محتوایی که الگوریتم اینستاگرام برای وی نشان می‌دهد تاثیرگذار است. زیرا اینستاگرام سعی دارد در هر بازدید کاربر محتوای جدیدی را به وی نشان دهد و محتوای قدیمی را پاک کند.

الگوریتم اینستاگرام در بخش اکسپلور مهم است.

جالب است بدانید که بخش اکسپلور نیز الگوریتم جدید اینستاگرام خاص خودش را دارد. هیچ‌گاه اکسپلور دو کاربر حتی اگر دو دوست صمیمی باشند عینا مثل هم نیست. زیرا الگوریتم اینستاگرام همواره تلاش می‌کند تا اکسپلور را برای هر کاربر شخصی‌سازی کند. در واقع اکسپلور اینستاگرام به این صورت عمل می‌کند که محتوای مورد علاقه کاربر را به وی نمایش دهد. در صورتی که در قسمت سرچ اینستاگرام هشتگ و یا موضوع جدیدی را جستجو کرده‌اید شک نکنید که در بخش اکسپلور قرار است محتوایی مرتبط با این موضوع را مشاهده کنید.

برای آشنایی با قابلیت‌های فوق‌العاده در استوری اینستاگرام بر روی آن کلیک کنید.

ارائه ترفندهایی برای شکست دادن الگوریتم اینستاگرام

  • سعی کنید همواره محتوای منظم و باکیفیت منتشر کنید. زیرا با اینکار الگوریتم اینستاگرام به شما اعتماد می‌کند. همچنین تولی محتوای باکیفیت باعث می‌شود حساب کاربری شما به نظر حرفه‌ای بیاید.
  • با کاربران اینستاگرام بیشتر در تعامل باشید. اینکار حساب شما را ارزشمندتر می‌کند. کاربران خود را لایک کردن، کامنت گذاشتن و … تشویق کنید.
  • محتوای ویدیویی تولید کنید. زیرا اینکار باعث می‌شود کاربران وقت بیشتری را صرف دیدن پست شما بکنند و این امر از نظر الگوریتم اینستاگرام بسیار اهمیت دارد.
  • از هشتگ‌های صحیح و مرتبط با تعداد مناسبی در پست خود استفاده کنید.
  • به زمان انتشار محتوا دقت کنید.
  • از لایک و کامنت و فالوور تقلبی بپرهیزید.

اینسوشی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت اینسوشی

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد، تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0