آشنایی با نکات لازم تولید محتوا برای پیج کتاب
در تولید محتوا برای پیج کتاب در اینستاگرام باید به چه نکاتی توجه کرد؟ در این مقاله سعی شده است تا انواع راههای تولید محتوا در زمینه کتاب برای پیج اینستاگرام بطور کامل شرح داده شود. با توجه به رشد روزافزون کسب و کارهای اینترنتی و اینستاگرامی، اغلب صنایع و بنگاههای اقتصادی که در زمینههای مختلفی مشغول به کار هستند دارای وبسایت و یا پیج اینستاگرامی معتبر هستند که در واقع شناسه آن کسب و کار محسوب میشود. این پیجهای اینستاگرامی برای موفقیت نیازمند انتشار روزانه محتوای مناسب و مرتبط با کتاب هستند. کتاب در واقع یکی از موارد مهمی در جامعه است که دسترسی به آن و یا پیجها و وبسایتهای معتبر در این زمینه، یک نباز عمومی محسوب میشود. در پی تحولات دو دهه اخیر و با ظهور بسیاری از وبسایتها و پیجهای اینستاگرامی در زمینه خرید و فروش کتاب بصورت مجازی، بسیاری از کتابفروشیهای معتبر نیز قدم در این مسیر گذاشتهاند.
در این پیجهای اینستاگرامی که در زمینه معرفی و فروش کتاب فعالیت دارند، انواع کتب مورد نیاز بر اساس موضوع و عناوین مختلف عرضه میشود. با توجه به ضرورت این امر، تولید محتوا برای پیج کتاب به یک امر ضروری تبدیل شده است. با پیشرفت فضای مجازی و اینترنت، علاقمندان به کتابخوانی میتوانند به راحتی به کتاب مورد علاقه خود دست یابند و از هر جای ایران با یک سرچ ساده، کتاب خود را از صفحات اینستاگرامی سفارش داده و آن را خریداری کنند. برای تحقق این امر، باید به تولید محتوای مناسب توجه کرد تا بتوان مخاطب را جذب کرده و او را تشویق به خرید کرد. از همین رو، تولید محتوا در زمینه کتاب برای پیج اینستاگرام و سایر سایتهای فروشگاهی کتاب دارای اهمیت و حساسیت بسیار زیادی است.
نقش تولید محتوای مناسب در جذب مخاطب
تا همین دو دهه اخیر، علاقمندان به خرید کتاب برای خرید باید به فروشگاههای مختلف سر میزدند و آنها را زیر و رو میکردند تا کتاب مورد علاقه خود را پیدا کنند. اینکار باعث اتلاف زیادی در وقت و انرژی فرد میشد و در نهایت برای برخی از مردم منجر به انصراف از خرید میشد. بعدها با بوجود آمدن وبسایتهای معتبر در زمینه فروش کتاب و پیجهای اینستاگرامی و تولید محتوای مناسب این اتلاف وقت برای مشتریان رفع شد. امروزه برای خرید یا شناخت یک کتاب نیازی به مراجعه حضوری نیست و با یک جستجوی ساده در پیجهای مختلف و بدون صرف هزینه و وقت میتوان کتاب مورد علاقه خود را پیدا کرده و نسبت به خرید آن اقدام کرد.
برای مثال به دو وبسایت معتبر و فعال در زمینه کتاب توجه کنید که ضمن ارائه کتابهای مطرحی از سراسر جهان امکان بررسی اجمالی کتاب و نیز سفارش آن را فراهم مینماید. این دو سایت آمازون و گوگل ریدز میباشد که دارای بخشهای بزرگی از کتابهای موجود در سراسر جهان هستند. البته گوگل ریدرز ضمن سفارش کتاب امکان مطالعه آنلاین کتاب را نیز فراهم نموده است. دلیل موفقیت این وبسایتها، تولید محتوای مناسب است که باعث رشد سایت شده و سبب ترغیب مخاطبین به بازدید و خرید از این وبسایتها میشود. این قضیه در مورد پیجهای اینستاگرامی نیز که در زمینه کتاب فعالیت دارند، صادق است. در واقع اگر شما به عنوان صاحب کسب و کار در اینستاگرام قادر به تولید محتوای مناسب، ارائه اطلاعات مناسبی در زمینه کتاب، نویسنده و مشخصات کلی کتاب از قبیل تعداد صفحات و خلاصهای از آن و نیز شرایط خرید را برای مخاطب فراهم نکنید، میتوانید با کاهش فالوور و کاهش خرید مواجه شوید.
همچنین بخوانید:
آموزش کامل آرشیو پست اینستاگرام
تولید محتوا برای کتابهای نایاب و دست دوم
در حقیقت در اینستاگرام خود برای تولید محتوا برای پیج کتاب، غیر از ارائه و معرفی کتابهای جدید، امکان خرید کتابهای نایاب و دست دوم را نیز برای علاقمندان فراهم کنید. برای مثال انواع کتابهای نایاب و دست دوم را تهیه کرده و تصویری از آن را در قالب پست منتشر کنید. سپس در زیر عکس و در قسمت کپشن توضیحاتی از موضوع کتاب، تعداد صفحات و قیمت را برای فالووران خود درج کنید. مخاطبان پیج میتوانند پس از مطالعه این خلاصه نسبت به خرید این کتاب از طریق دایرکت اقدام کنند و کتاب را درب منزل دریافت نمایند. همانطور که اشاره شد تمام این مراحل زمانی میتواند موجب جذب مشتری و یا افرادی شود که به نوعی در جستجوی منابع و کتابهای مورد نیاز خود هستند که تولید محتوای مناسب در این زمینه صورت گرفته و موجب جذب مخاطبین این حوزه شده است.
تولید محتوا بر اساس معرفی کتاب
یکی از راههای تولید محتوا در زمینه کتاب برای برای پیج اینستاگرام، این است که بصورت مداوم برای مثال سه بار در هفته به معرفی کتاب جدید بپردازید. میتوانید برای این معرفی تصویر بخشی از کتاب را تهیه کنید و آن را بصورت پست یا استوری منتشر کنید. سعی کنید ک در کپشن بطور کامل درباره تعداد صفحات کتاب، قیمت، موضوع، خلاصه متن، ناشر، نویسنده و سال انتشار اطلاعاتی را ارائه کنید. وجود این محتوا ضروری است و باعث میشود کاربر بتواند راحتتر برای انتخاب کتاب تصمیم بگیرد. سپس میتوانید نحوه خرید کتاب را برای علاقمندان شرح دهید و از طریق شماره تلفن و یا دایرکت اینستاگرام فراهم کنید.
تعامل با کاربران در کامنت
برای بالا بردن فالوور اینستاگرام در پیج کتاب لازم است گاهی مخاطبان را به چالش کشید. اینکار را میتوانید با طرح یک سوال یا نظر خواستن از مخاطب درباره یک کتاب خاص که خلاصه آن را ارائه کردهاید، مطرح شود. برای مثال درباره موضوع یک کتاب پستی تهیه کنید و موضوع کتاب را با فالووران خود مورد نقد و بررسی قرار دهید. اینکار باعث میشود تا مخاطبان با درج کامنت در زیر پست شما ارتباط و تعامل را با پیج بالا ببرند که این امر به مرور باعث میشود پیج شما بیشتر دیده شود.
تولید محتوای کتاب بر اساس مخاطبان
بر اساس مخاطبان پیج میتوان به تولید محتوای مناسبی در اینستاگرام دست یافت. برای مثال اگر مخاطبان شما کودکان هستند، میتوانید کتابهای مختص کودکان را تهیه کنید. اگر فالووران شما اغلب نوجوانان هستند، باید تولید محتوای شما در زمینه کتاب بر اساس سلیقه نوجوانان باشد.
همچنین میتوان مخاطبان را به افراد مذهبی، زنان خانه دار، ادبیات دوستان و…. تقسیم بندی کرد. برای مثال اگر اکثر فالووران شما زنان خانهدار هستند، میتوانید انواع کتابهای با موضوعات دستور آشپزی را در دسترس مخاطبان قرار دهید. برای علاقمندان به ورزش که نیاز به شناخت کتابهای آموزش یوگا در خانه و … را دارند نیز میتوانید کتابهای مختلفی را با این مضمون ارائه دهید.
تولید محتوا بر اساس محتوای کتاب
یکی از روشهای تولید محتوا در زمینه کتاب برای اینستاگرام این است که کتابهای مختلف را به دستههای مختلفی مانند موفقیت، روانشانسی، داستان ترسناک، آشپزی، سلامتی و.. تقسیمبندی کرد. برای مثال اگر علاقمند به تولید محتوای کتاب در زمینه موفقیت هستید، میتوانید بخشهایی از کتابهای برایان تریسی را که در این زمینه بسیار موفق و معروف است، معرفی کنید.
استفاده از نوآوری در تولید محتوای کتاب
منظور از نوآوری در تولید محتوا برای پیج کتاب این است که بخشی از کتابها را در حوزه تصویری، صوتی، متنی و… به مخاطبان ارائه کنید. برای مثال یکی از کتابهای احساسی و عاشقانه را میتوان بر روی میز و در کنار یک فنجان قهوه تلخ قرار داده و از یک صفحه از آن عکس گرفت و در پیج منتشر کرد.
در حوزه صوتی نیز میتوان یک پادکست از کتاب تهیه کرد و برای مثال هر هفته این پادکست 5 دقیقهای را با مخاطبان به اشتراک گذاشت. تولید محتوای متنی نیز همان ارائه خلاصه و یا موضوع کتاب در کپشن اینستاگرام است که بهتر است به زبان خودتان نوشته شود تا مخاطب را خسته و زده نکند. در این زمینه مقاله بررسی نکات و آموزش طراحی بنر تبلیغاتی در اینستاگرام نیز به شما کمک خواهد کرد.
قوانین ارسال دیدگاه در سایت اینسوشی