ads
اینسوشی لوگوی صفحه فروشگاه 264-85
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

منظور از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

دسته بندی :اینستاگرام ۶ بهمن ۱۴۰۰ اینسوشی 684
منظور از تولید محتوا در اینستاگرام چیست

تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟ اهمیت تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟ در این مقاله سعی شده است تا درباره یکی از موضوعات مهم و پرطرفدار اخیر به نام تولید محتوا در اینستاگرام صحبت شود. در صورتی که به شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام و فعالیت در این برنامه علاقمند باشید، حتما می‌دانید که امروزه شبکه اجتماعی اینستاگرام یکی از برنامه‌های محبوب و پرطرفدار به شمار می‌رود. فضای مجازی اینستاگرام برای اولین بار در سال 2010 توسط دو مهندس کامپیوتر به نام‌های کوین سیستروم و مایک کریگر ساخته شد و امروزه به عنوان شبکه اجتماعی پر مخاطب شناخته شده است. کاربرانی که در این فضای مجازی عضو هستند روزانه اطلاعات شخصی زیادی را درباره خود منتشر می‌کنند. برخی نیز از این شبکه اجتماعی برای رسیدن به موفقیت و رونق کسب و کار خود استفاده می‌کنند.

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که قصد دارید از این شبکه مجازی پرطرفدار به عنوان راهی برای رونق کسب و کار خود استفاده کنید، بهتر است تا ابتدا با مفهوم تولید محتوا و سپس در مورد اهمیت تولید محتوا در اینستاگرام آشنا شوید. همه شما می‌دانید که مهم‌ترین و ضروری‌ترین بخش برای ایجاد تعامل بین کسب و کار و مشتری، محتوا می‌باشد. در واقع بوسیله محتوا می‌توان برند خود را به مردم معرفی کرد تا از آن استفاده کنند. البته ناگفته نماند که در حال حاضر بسیاری از کسب‌وکارها در مورد مدیریت محتوا، توسعه محتوا، استراتژی محتوا و هر چیز دیگر محتوا صحبت می‌کنند، لذت تعریف دقیق محتوا دشوار است.

آشنایی با مفهوم تولید محتوا در اینستاگرام

دنیای محتوا آنقدر گسترده است که از هرکسی بپرسید “تولید محتوا چیست؟” برداشت خودش را به شما می‌گوید. ولی در حالت کلی منظور از تولید محتوا در اینستاگرام در واقع انتشار یک سری محتوا در قالب ویدیو، عکس، متن و … است که هدفمند می‌باشد و از این محتوا برای انتقال و ارائه مطلبی به مخاطبان استفاده می‌شود. در ابتدا باید بدانید که اینستاگرام یک شبکه مجازی بصری است، یعنی این برنامه بر اساس محتوای تصویری مانند عکس می‌باشد. به همین دلیل نیز مهم‌ترین نکته در انتشار محتوا در اینستاگرام، انتشار یک عکس یا ویدیو است. منظور از جملات بیان شده این است که در اینستاگرام بدون متن می‌توان یک موضوع را با دیگران به اشتراک گذاشت، ولی بدون عکس و فیلم هرگز نمی‌توان هیچ مطلبی را به مخاطبان منتشر کرد.

در نتیجه لازم است قبل از اینکه در اینستاگرام به انتشار مطلبی بپردازید، کاملا آگاه باشید که چه نوع محتوایی باید منتشر کنید. در صورتی که می‌خواهید با انتشار محتوا در این شبکه اجتماعی برندی بسازید، اکثر وقت و زمان شما باید صرف تهیه محتواهای بصری شود.

اهمیت تولید محتوا در اینستاگرام

شبکه اجتماعی اینستاگرام دارای بیش از 250 کاربر فعال است که این شبکه را به یک فضای اجتماعی مهمی در جهان تبدیل کرده است. همین مسئله باعث شده توجه افراد زیادی که به عنوان کارآفرین فعالیت دارند، به سمت اینستاگرام جلب شود. زیرا با وجود این همه کاربر فعال و این حجم از محبوبیت، هیچ مرکز خریدی قادر نیست این مخاطبان را در اختیار کارآفرینان بگذارد. با توجه به آمار منتشر شده می‌توان گفت که تا سال 2015 حدودا 40 بیلیون تصویر و عکس در اینستاگرام منتشر شده بود که این رقم قطعا تا سال 2020 چندین برابر شده است. این آمار برای یک شبکه اجتماعی نوپا که به فضای مجازی راه یافته بود، حیرت‌آور است. با توجه به همین رقم می‌توانید به اهمیت تولید محتوا در اینستاگرام پی ببرید.

اهمیت تولید محتوا در اینستاگرام
اهمیت تولید محتوا در اینستاگرام

در حال حاضر در ایران، اینستاگرام به بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی محتوا محور تبدیل شده است و بسیاری از کسب و کارها در زمینه فروش محصولات و خدمات جانبی متنوع از این برنامه و امکاناتش برای جلب مشتری و افزایش فروش استفاده می‌کنند. حتما الان این سوال در ذهن شما شکل گرفته است که از طریق سایر شبکه‌های اجتماعی نمی توان به این حجم از فروش دست پیدا کرد؟ تنها یک دلیل وجود دارد و آن محتوا محور بودن اینستاگرام است.

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

حتما بارها شنیده‌اید که گفته می‌شود محتوا پادشاه است و همین امر سبب شده تا شبکه اجتماعی اینستاگرام به یک فضای محبوب و پرطرفدار برای بازاریابی و افزایش فروش تبدیل شود. البته توجه به این نکته ضروری است که محتوا منسجم و باکیفیت مهم است و نمی‌توان با انتشار محتوای بی‌معنی و بی‌کیفیت، انتظار داشت فروش محصولات و توسعه کسب و کار در اینستاگرام پیشرفتی داشته باشد. اگر به دنبال تولید محتوای مفید هستید، اولین گام داشتن یک استراتژی مناسب در تولید محتوای اینستاگرامی است. با این استراتژی می‌توانید به خوبی به این موضوع پی ببرید که در چه زمانی باید به تولید محتوا بپردازید. داشتن نظم و انسجام در تولید محتوا به شما کمک می‌کند تا بتوانید دنبال‌کنندگان خود را افزایش دهید و آنها را به مشتری تبدیل کنید.

آشنایی با استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام
آشنایی با استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

در صورتی که قصد دارید یک استراتژی موفق در راستای تولید محتوا در اینستاگرام داشته باشید، باید عناصر اصلی آن را بشناسید. در خصوص توسعه کسب و کار اینستاگرامی و مدیریت خوب پیج کاری و تجاری در اینستاگرام لازم است تا عناصر تشکیل‌دهنده در استراتژی محتوا را بشناسید. در واقع 4 نکته مهم در خصوص تدوین یک استراتژی خوب و موفق برای تولید محتوا در اینستاگرام وجود دارد که در ادامه شرح داده شده است:

تعیین موضوع محتوا

قبل از انتشار هر محتوایی لازم است به این نکته دقت کنید که محتوای شما در قالب پست، چه موضوعی دارد؟ در حقیقت نیاز است تا برای محتوای خود دسته‌بندی موضوعی داشته باشید و به دنبال موضوعات جذاب و پرطرفدار بروید. بعد از اینکه موضوع مورد نظر خود را پیدا کردید، می‌توانید آن‌ها را با توجه به میزان محبوبیت در اینستاگرام رتبه بندی کنید.

به زمان انتشار پست در اینستاگرام دقت کنید.

دانستن این حقیقت که بسیاری از کاربران از اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی جهت سرگرمی استفاده می‌کنند، به شما کمک زیادی می‌کند. حتی کاربرانی که در اینستاگرام چیزی یاد می‌گیرند، ممکن است هدفی غیر از وقت گذراندن نداشته باشند. همین امر باعث شده تا کاربران در برخی روزها و برخی ساعات شبانه روز بیشتر در اینستاگرام فعالیت داشته باشند و وقت زیادی را صرف این شبکه اجتماعی سرگرم‌کننده بکنند. یکی از عناصر اصلی استراتژی محتوا در اینستاگرام، داشتن برنامه زمانی برای انتشار پست‌ها است. یعنی بدانید در کدام روزها و در چه ساعتی پست‌های خود را منتشر کنید تا بیشترین بازخورد را بگیرید.

اهمیت به زمان انتشار پست در اینستاگرام
اهمیت به زمان انتشار پست در اینستاگرام

شناخت مخاطبان و تولید محتوا بر اساس آن

همانطور که می‌دانید هر شغلی مشتری و مخاطب مخصوص به خود را دارد. در اینستاگرام نیز هر صفحه با کسب و کار خاص، دارای مشتریان مخصوص به خود است و مخاطبان صفحات اینستاگرام با هم تفاوت دارند. در ابتدای کار نیاز است تا شما مخاطبان خود را به خوبی بشناسید و سپس بر اساس علایق و ویژگی مخاطبان به تولید محتوای مناسب بپردازید تا نظرشان را جلب کنید.

افزایش ارتباط و تعامل کاربران

افزایش تعامل و مشارکت کاربران تاثیر بسیار زیادی در رشد یک صفحه اینستاگرامی دارد حتی اگر صفحه مربوط به یک کسب‌وکار باشد. هنگامی که شما برای تولید محتوا در اینستاگرام تصمیم می‌گیرد که کدام موضوعات را انتخاب کنید یا در چه روز و ساعتی آن را منتشر کنید، در واقع به دنبال افزایش تعامل و مشارکت کاربران هستید. مشارکت کاربران به معنای لایک کردن پست‌ها، کامنت گذاشتن، ذخیره کردن پست و ارسال آن برای افراد دیگر است. هر چقدر مشارکت یک صفحه بیشتر باشد، سرعت رشد آن صفحه نیز بیشتر است.

اینسوشی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت اینسوشی

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد، تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0