ترفندهای جذب مشتری برای فروش بیشتر
امروزه آشنایی با روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر و داشتن کسب و کار موفق نیاز به آشنایی به نکات و ترفندهایی است که بدون اطلاع از آنها نمیتوان به گسترش کار خود کمک کرد. توسعهی کسب و کارها اخیرا بهشدت وابسته به اینترنت است. این اواخر اینترنت نقش بسیار مهمی در گسترش ارتباطات میان افراد شده است. همچنین اینترنت نقش بسزایی در روش جذب مخاطب و مشتری دارد. روشهایی که بسیار پیچیده تر و در عین حال اثر بخش از از جذب مشتری در مغازه هستند. مسلما تا بحال دیدهاید که افراد زیادی قبل از خرید کردن ابتدا در مورد محصول مورد نظر خود در اینترنت جستجو میکنند. در صورتی که قصد دارید برای کار آنلاین خود مشتری بیشتری برای فروش جذب کنید باید با روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر آشنا شوید. در این مقاله به چند روش بسیار مهم برای افزایش فروش و جذب مشتری اشاره شده است.
ارسال ایمیل به مشتریان قدیمی و بالقوه خود
بخش مهم و اعظم هر کسب و کاری را مشتریان تشکیل میدهند. لذا باید برای رونق دادن به کسب و کار خود بتوانید مشتریان را خوشحال کرده و آنها را راضی نگه دارید. مشتریان قدیمی و وفادار بهترین وسیله برای تبلیغات کسب و کار شما به حساب میآیند. در این میان بعضی مشتریان وجود دارند که به محصولات شما علاقهمند هستند ولی هنوز خریدی انجام ندادهاند. به این مشتریان ایمیل ارسال کنید و با ارائهی تخفیف و پیشنهادهای ویژه آنها را برای خرید محصولات تشویق کنید.
در این رابطه مقاله راههای موثر در جذب مشتری اینترنتی را نیز مطالعه کنید.
راهاندازی وبلاگ
یکی از روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر و گسترش کسب و کار وبلاگنویسی است. بر اساس آمار موجود بازاریابهایی که دارای وبلاگ هستند 67% بیشتر از بقیه افراد به موفقیت رسیدهاند. باید بدانید که برای شروع به کار وبلاگ هیچ هزینهای را متحمل نمیشوید. در وبلاگ خود ساعات مشخصی را برای تولید محتوا و پست اختصاص دهید. توجه کنید محتوایی که تولید میکنید باید مرتبط با کسب و کار شما باشد.
فعالیت مداوم در شبکههای اجتماعی
با توجه به حضور گستردهی بازاریابان در شبکههای مجازی و توسعه کار آنلاین، لازم است حداقل در یکی از شبکههای اجتماعی فعالیت کنید. این روزها جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است. حدودا 15 شبکهی اجتماعی رایج وجود دارد ولی تنها عضویت و حضور در 2-3 مورد کافی است. بخصوص امروزه اینستاگرام بخش اعظمی از فروش را به خود اختصاص داده است. هر روز برای تولید محتوا و انتشار پست در اینستاگرام وقت کافی اختصاص دهید. با تداوم فعالیت روزانه و یا هفتگی در پیج اینستاگرام خود میتوانید حضور خود را در ذهن مشتری پررنگ کنید.
مطالعه صفحه
بررسی نیاز مشتریان
از نکات روانشناسی موثر در جذب مشتری، بررسی نیاز مشتریان است. یکی از بهترین و مفیدترین روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر راضی نگه داشتن مشتریان است. برای جلب رضایت مشتری لازم است که در ابتدا نیاز مشتری را بررسی کنید. بدانید که خواستهی آنها چیست و به چه چیزهایی میخواهد برسد. با بررسی و تحلیل این که مشتریان قدیمی و جدید شما انتظار چه تغییراتی در کار شما دارند و یا از چیزهایی در کسب و کار شما بیشتر خوششان میآید میتوانید سلیقه و نیازهای مخاطبان را بشناسید. با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و به آنها اجازه بدهید که نظراتشان را با شما در میان بگذارند. با اینکار برای آینده کسب و کار خود بهتر میتوانید برنامهریزی کنید.
ارائهی طرحهای تخفیفی و پیشنهادی
یکی از روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر استفاده از طرحهای تبلیغاتی مختلف است. در صورتی که بصورت آنلاین در حال انجام کسب و کار هستید با تخفیف دادن به مشتریان خود نظر آنها جلب کنید. با دادن کد تخفیف برای خریدهای آنلاین مشتریان خود تشویق به دیدن محصولات خود کنید. اینستاگرام در این زمینه محیط بسیار مناسبی را فراهم کرده است. ارائهی این طرحها گرچه ممکن است با کمی هزینه همراه باشد ولی در صورتی که باعث افزایش مشتری و فروش بیشتر شود آیندهی خوبی را برای کسب و کار شما رقم میزند.
گرفتن لایو در اینستاگرام
یکی دیگر از روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر این است که بصورت لایو با مخاطبان و مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. ممکن است بسیاری از صاحبان کسب و کار تمایلی به نشان دادن تصویر خود بصورت زنده در اینستاگرام نداشته باشند. در این صورت میتوانید از افرادی استفاده کنید که اینکار را برای شما انجام دهند. برای این کار کافی است با گوشی موبایل خود به صورت لایو با مشتریان خود صحبت کنید. در مورد محصولات خود به آنها توضیح دهید و آنها را به خرید ترغیب کنید. به وسیلهی این کار مخاطبان با کسب و کار شما بیشتر آشنا میشوند. به صورت زنده در مدت زمان کوتاهی میتوانید بسیاری از محصولات خود را به آنها معرفی کنید.
بهروز رسانی اطلاعات قدیمی خود
توصیه میشود اطلاعات صحیح و جدیدی از کسب و کار و فروش خود را در اختیار مشتریان قرار دهید. مهم است که مطالب، محتوا و حتی محصولات خود را بروز کنید. برای مثال خیلی مهم است که مشتریان برای خرید یک محصول بهراحتی و در مدت زمان کوتاهی بتوانند به شماره تلفن، آدرس ایمیل و وبسایت و آدرس پستی شما دسترسی داشته باشند. در نتیجه بهتر است تمامی اطلاعات مربوط به خود را حتی در وبسایت نیز آپدیت کنید. برخی مواقع ممکن است مشتریان برای خرید اقدام کنند ولی نتوانند بهآسانی با شما در ارتباط باشند و از خریدن محصولات منصرف شوند.
مشتریان به نظر دادن دعوت کنید
یکی از روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر این است که نظر مشتریان خود را بررسی کنید. سپس از این نظرها در جهت بهبود کسب و کار خود استفاده کنید. معمولا مشتریان قبل از اینکه محصولی را خریداری کنند یک الی سه نظر مشتری دیگر را مطالعه میکنند. در نتیجه بهتر است در پیج اینستاگرام خود و یا وبسایت خود یک قسمت را برای درج نظر کاربران فراهم کنید. سپس از کاربران و مشتریان خود بخواهید نظر خود را بنویسند. منتشر کردن بازخوردی از خرید در اینستاگرام و یا ارسال پیامی به مشتریان بعد از خرید میتواند در جذب مشتری بسیار تاثیرگذار باشد. در نظر داشته باشید در مدت زمان کم به تمامی نظرات مشتریان پاسخ دهید و با آنها ارتباط داشته باشید.
قوانین ارسال دیدگاه در سایت اینسوشی