هشتگ در اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟
هشتگ در اینستاگرام چیست؟
در این مقاله سعی شده است تا بطور کامل به مفهوم هشتگ در اینستاگرام پرداخته شود. با توجه به آمار منتشر شده از سوی پستهای اینستاگرام میتوان گفت هر پستی که در آن حداقل از یک هشتگ استفاده شده است، به میزان 12.6 درصد بیشتر دیده میشود و در جذب مخاطب بسیار موثر است. در صورتی که به خوبی با نحوه استفاده از هشتگ آشنا شوید میتوانید میزان دیده شدن پستهای خود را افزایش دهید. با استفاده از هشتگها و بکارگیزی هشتگهای مرتبط در زیر هر پست به راحتی میتوانید پست خود را در صفحه سرچ دیگران نمایش دهید و بازدید از پیج خود را افزایش دهید که در نهایت منجر به افزایش فالوور میشود.
البته توجه به این نکته ضروری است که هشتگها استفاده شده توسط هر پیج باید کاملا مرتبط و مناسب با موضوع کاری شما باشد. در این صورت میتوانید میتوانید افرادی را که علاقمند به موضوع کسب و کار شما هستند را به سمت پیج خود جذب کنید. در نتیجه استفاده از هشتگ که با نام تگ اینستاگرام نیز شناخته میشود، میتوان تعامل با دیگران را افزایش داد و اعتبار و اعتماد فالووران را بدست آورد. درست است که استفاده از هشتگ همواره سبب پیشرفت پیج میشود ولی نباید در استفاده از هشتگ در اینستاگرام زیاده روی کنید. زیرا در صورت استفاده بیش از حد از هشتگ نتیجه معکوسی بر روی پیج خود میگذارید.
نقش هشتگ در اینستاگرام
هشتگ در اینستاگرام یا تگ اینستاگرام برچسبی است که با نماد # در شبکه اجتماعی اینستاگرام شناخته میشود و کاربردش تفکیک موضوعات مختلف محتوا است. در صورتی که با اینستاگرام کار کرده باشید میدانید که در بخش سرچ آن میتوان انواع تگها یا هشتگها را به همراه نمادش جستجو کرد. برای مثال با جستجوی #لباس_مجلسی میتوانید انواع مدلهای مختلف لباس مجلسی را که با نماد هشتگ درج شدهاند مشاهده کنید.
کاربرد هشتگ در اینستاگرام
مهمترین هدفی که هشتگ در اینستاگرام دارد، بیشتر دیده شدن پست و در نتیجه پیج فرد میباشد که منجر به کسب رتبه بهتری در اینستاگرام میشود. در صورتی که به بخش تگ اینستاگرام دقت کنید متوجه میشوید که دو قسمت recent و top در آن وجود دارد. بخش recent یعنی اینکه پستهای جدیدی که این هشتگ را استفاده کردهاند و بخش top که مهمترین بخش آن است. در زمانی که پست شما وارد قسمت top شود، بیشترین بازدید را در پیج خود میگیرید. برخی از افراد برای رسیدن به بخش top اقدام به خرید لایک اینستاگرامی میکنند. زیرا بسیاری از پستهایی که در این بخش حضور دارند، دارای لایک و کامنت تعداد بالایی هستند.
با قرار گرفتن پست شما در این بخش با تعداد زیادی فالوور و بازدید کننده از پیج خود روبرو میشوید. در نتیجه این امر به راحتی میتوانید مخاطبان هدف خود را پیدا کنید. البته ناگفته نماند که رقابت بر سر رسیدن به این بخش بسیار زیاد و دشوار است. زیرا اکثر پیجهای فعال سعی دارند در این بخش دیده شوند و برخی حتی متحمل هزینههای سنگینی نیز میشوند. پس بهترین راه استفاده از هشتگهای ترکیبی است. به طور کلی هشتگ در اینستاگرام یک نعمت است که باید طرز استفاده از آن را بلد باشید.
دلیل اهمیت هشتگ در اینستاگرام
در حالت کلی از تگ اینستاگرام برای مرتب سازی محتوا استفاده میشود. تصور کنید هر روز حدود 95 عکس در اینستاگرام به اشتراک گذاشته میشود و قطعا پیدا کردن محتوای مورد نظر در میان انبوهی از محتواها سخت است. با استفاده از هشتگ اینستاگرام میتوانید یک دسته بندی مشخصی برای پستهای خود درست کنید تا علاقمندان به راحتی بتوانند به پستهای دلخواه خود دسترسی داشته باشند.
طرز استفاده صحیح از هشتگ در اینستاگرام
قبل از هر چیزی بهتر است بدانید که برای همه پستهای خود از هشتگ استفاده کنید. اگر میخواهید بخش مهمی از بازدید اینستاگرام را از دست ندهید، استفاده از هشتگ فراموش نشود. در صورت استفاده از هشتگ دقت کنید که پیجتان حتما عمومی یا پابلیک باشد. در صورتی که پیج شما خصوصی و بسته باشد حتی اگر از هشتگ هم استفاده کنید، پست شما در قسمت هشتگها به دیگران نمایش داده نخواهد شد. بهتر است در هر پست از 7 الی 9 هشتگ استفاده کنید که کاملا مرتبط با محتوای پست باشد. پس رای بهتر شدن بازدید پستها و رفتن به اکسپلور باید از هشتگها استفاده کنید.
هوش مصنوعی اینستاگرام بسیار قدرتمند است. برای هر پستی که منتشر میکنید صرفا به این دلیل که فلان هشتگ پر بازدید است، از آن استفاده نکنید. مثلا اگر موضوع پست شما درباره لباس است از هشتگ پر بازدید مثل آرایش استفاده نکنید. از هشتگهای مرتبط مثل خرید لباس و فروشگاه اینترنتی و از قبیل هشتگها در اینستاگرام استفاده کنید. توصیه میشود حتما از کپشن در زیر پستهای خود استفاده کنید. زیرا استفاده نکردن از کپشن و استفاده بیرویه از هشتگها غیر منطقی و بیهوده است.
عواقب استفاده از هشتگ نادرست
همانطور که در بخش قبلی نیز ذکر شد هوش مصنوعی اینستاگرام سریعا متوجه میشود که شما از هشتگ برای بیشتر دیده شدن پست خود استفاده میکنید. پس لازم است تا این هشتگ کاملا مناسب با محتوای پست شما باشد. اگر از هشتگهای نامرتبط استفاده کنید، اینستاگرام پیج شما را به عنوان اسپم میشناسد و در صورت تکرار استفاده از هشتگ نادرست، پیج شما غیر فعال یا دیسیبل میشود. از تگ اینستاگرام مربوط پست خود استفاده کنید.
استفاده از هشتگ نادرست همچنین تاثیر منفی بر روی برندینگ شما میگذارد. زیرا مخاطب تصور میکند که شما فقط انگیزه دیده شدن را دارید و محتوای مرتبط و مناسبی را تولید نکردهاید و دیگر مخاطب به سمت پیج شما نمیآید و در نتیجه این امر با ریزش فالوور روبرو میشوید. شما باید مخاطب خود را بشناسید و برای او محتوا تولید کنید. فالووها شما را برای محتوای جذاب دنبال میکنند نه آنکه شما بخواهید چیزی را به آنها تحمیل کنید.
محدود کردن هشتگ در اینستاگرام
یکی از نکات مهم و ضروری این است که اگر از هشتگهای خاصی استفاده کنید در واقع رقابت را محدود کردهاید و هشتگهای خاص بسیار مفیدتر و بهتر عمل میکنند. زیرا رقابت بر سر هشتگهای معمولی بسیار زیاد اشت و افراد زیادی از آنها استفاده میکنند. لذا میزان دیده شدن پست شما کاهش مییابد.
قوانین ارسال دیدگاه در سایت اینسوشی