مدیریت صفحه اینستاگرام به عهده چه کسی است؟
در مورد پکیج ادمین اینستاگرام چه میدانید؟ مدیریت صفحه اینستاگرام به عهدهی چه کسی است؟ حتما تابحال این سوالات در ذهن شما ایجاد شده است که شبکههای مجازی مانند اینستاگرام چگونه اداره میشود؟ اینستاگرام امروزه یکی از گستردهترین شبکههای اجتماعی است که بیشتر از یک میلیارد حساب کاربری در آن ایجاد شده است. به گذشت زمان به تعداد این حسابهای کاربری افزوده میشود. حساب کاربری در واقع به اکانت، صفحه و پروفایل هر شخص گفته میشود. محتوای این پیجها با توجه به سلیقهی شخصی صاحب پیج منتشر میشود. در این مقاله اطلاعات جامعی را دربارهی ادمین اینستاگرام و وظایف وی در اختیار شما قرار میدهیم.
ادمین اینستاگرام چه کسی است؟
صفحات اینستاگرام میتوانند هم عمومی و هم خصوصی باشند. هر پیج اینستاگرام با توجه به محتوای پیج و هدف این اکانت، دارای تعداد مختلفی فالوور است که تعداد این دنبال کنندگان میتواند حتی به چندین میلیون نفر هم برسد. در این صورت هنگامی که تعداد بازدیدکنندگان و فالووران صفحه اینستاگرام چند صد هزار یا حتی چند میلیون شود یعنی این پیج فعالیت گستردهای دارد. همچنین زیاد بودن تعداد فالوور نشاندهندهی این است که مخاطب این صفحه افراد معروف و صاحبان برند هستند. هنگامی که پیج دارای فعالیت زیادی در زمینهی فروش محصولات یا کسب و کار آنلاین باشد نیاز به یک نفر دارد که توانایی مدیریت امور صفحه را داشته باشد. مخصوصا صاحبان برند و افرادی که صفحات تجاری فعال دارند برای مدیریت پست، استوری و محتوای موجود در پیج خود نیاز به یک مدیر قابل اعتماد و حرفهای دارند.
همچنین ببینید: گرفتن ادمین صفحه اینستاگرام
کلمهی ادمین که لغت انگلیسی آن Administrator است که با گذشت زمان بصورت admin استفاده میشود. معادل فارسی ادمین، مدیر است. ادمین اینستاگرام به کسی میگویند که مسئولیت انتشار پست و استوری را به عهده دارد. این فرد بصورت روزانه محتوای مختلف را در قالب پست و استوری جذاب برای کاربران منتشر میکند. مسئولیت ادمین پیج فقط انتشار پست و استوری نیست بلکه وظایف مهم دیگری هم دارد که در ادامه تک تک آنها را بررسی میکنیم.
ادمین اینستاگرام چه وظایفی دارد؟
حتما برای سپردن مدیریت پیج اینستاگرام خود به سایتهای مختلفی سر زدهاید. همانطور که مشاهده کردهاید در این سایتها پکیج ادمین اینستاگرام ارائه میشود که انواع مختلفی دارد و با توجه به نوع خدمات ارائه شده دارای هزینههای مختلفی میباشند. مدیر پیج اینستاگرام فعالیتهای مهمی را در قبال افزایش تعداد فالوور و جذب مخاطبان انجام میدهد. در ادامه با وظایف ادمین اینستاگرام آشنا میشوید.
1. طراحی و انتشار پست و استوری
اولین مسئولیتی که ظاهرا به عهدهی مدیر پیج اینستاگرام است تولید محتوا و انتشار آن در صفحه اینستاگرام است. سالها قبل اینستاگرام فقط قابلیت این را داشت که محتوا را بصورت پست منشر کند. در واقع قابلیت جدید استوری این اواخر به اینستاگرام اضافه شده است. این امر باعث شده است اینستاگرام جذابیتی بیشتر از قبل برای کاربران داشته باشد. از وظایف اصلی ادمین اینستاگرام انتشار محتوا در پست و استوری بطور منظم و در ساعات مشخصی است. مدیر پیج باید توانایی شناخت مخاطبان پیج را داشته باشد، کاملا به هدف و موضوع پیج آگاه باشد و ساعاتی را که مخاطبانش در اینستاگرام آنلاین هستند را تخمین بزند. آگاهی داشتن از ساعات فعال بودن مخاطبان پیج به شنا کمک میکند تا پست و استوری شما بیشتر دیده شود و لایک و کامنت بیشتری بگیرد. عامل نظم در انتشار محتوا بسیار مهم است و اثر قابل توجهی در افزایش ارتباط و تعامل با مخاطبان صفحه دارد. در نتیجه انتشار به موقع و منظم پست و استوری از نکتههایی است که ادمین اینستاگرام باید در نظر داشته باشد.
2. محتواسازی حرفهای
یکی از اصول ضروری برای موفق شدن پیج اینستاگرام تولید محتوای جذاب و منحصر به فرد است. این امر باعث میشود بتوان توجه مخاطب را جلب کرد و با آنها ارتباط برقرار کرد. هنگامی که فالووران با ادمین پیج در تعامل هستند حس بهتری داشته و راحتتر میتوانند به پیج مورد نظر اعتماد کنند. در نتیجه ادمین پیج اینستاگرام باید استراتژیهایی را برای تولید محتوای جذاب و خاص بکار بگیرد. در واقع هدف از تولید محتوای خاص این است که محتوای پست یا استوری تکراری و کپی نباشد. پس خلاقیت یکی از ویژگیهای مهمی است که مدیر پیج اینستاگرام باید داشته باشد. در غیر اینصورت اگر ادمین پیج محتوای تکراری را منتشر کند برای مخاطبان خستهکننده بوده و آنها را دلزده میکند و در نهایت منجر به آنفالو شدن پیج توسط کاربر میشود.
3. آشنایی ادمین پیج با نرمافزارهای گرافیکی
برای تولید محتوای جذاب نیاز به برخی نرمافزارهای گرافیکی است. توصیه میشود ادمین پیج با این نرمافزارها آشنا باشد تا بتواند برای پستها و تصاویر قالبهای ویژه طراحی کند. برای مثال نرمافزارهای فتوشاپ، افترافکت و … از جمله برنامههایی هستند که توسط آنها میتوان عکس و ویدیوها را ادیت کرد. لذا تسلط به این نرمافزارهای جانبی نیز از ضروریات یادگیری برای ادمین اینستاگرام است.
4. افزایش فالوور صفحه
جذب فالوورهای واقعی و علاقهمند به پیج از دیگر وظایف ادمین پیج است. برای جذب فالوور بیشتر نیاز است که ادمین با اصول کپشننویسی، هشتگگذاری و تولید محتوای حرفهای آگاه باشد. امروزه بسیاری راه میانبر وجود دارد که باعث میشود فالوور فیک یا غیرواقعی به پیج اضافه شود و صرفا تعداد دنبالکنندگان افزایش یابد. زیاد بودن تعداد فالوور فیک هیچ تاثیر مثبتی در پیشرفت پیج ندارد و باعث کاهش تعامل مخاطبان واقعی نیز میشود.
5. استفاده از تبلیغات
در ابتدای مدیریت پیج باید به این نکته توجه داشت که محتوای تولید شده بهگونهای باشد که بصورت خودکار به پیشرفت پیج کمک کند. علاوه بر این، در کنار تولید محتوای منحصر به فرد ادمین اینستاگرام میتواند از تبلیغات هدفمند برای بهتر شدن پیج استفاده کند. ناگفته نماند که صاحب صفحه باید تمامی هزینههای تبلیغات را متحمل شود.
6. حفظ امنیت پیج
یکی از مهمترین وظایف ادمین اینستاگرام حفظ امنیت پیج است. ادمین پیج باید بتواند از امکانات امنیتی اینستاگرام در راستای حفظ امنیت پیج استفاده کند. همچنین مدیر پیج باید کامنتهای اسپم و غیرواقعی را حذف کند.
7. استفاده از هشتگگذاری مناسب و مرتبط با محتوا
برای انتخاب ادمین مناسب باید به چه فاکتورهایی توجه کرد؟
قطعا با انواع مختلف پکیج ادمین اینستاگرام در اینترنت مواجه شدهاید. یکی از مهمترین اصول انتخاب ادمین این است که به قابلیت وی برای بهبود پیج و افزایش دنبالکنندگان توجه کنید. در نظر داشته باشید که ادمین انتخاب شده با استفاده از رباتها و یا خرید فالوور فیک، تعداد فالووران پیج شما را افزایش ندهد.
قوانین ارسال دیدگاه در سایت اینسوشی