10روش طلایی برای رمزگشایی الگوریتم اکسپلور اینستاگرام
اگر در اکسپلور اینستاگرام خود جستجو کنید، اکثر محتواهای نشان داده شده در این صفحه مربوط به علاقمندیهای شما میباشد. اما اینکه اینستاگرام چگونه موضوعات مورد علاقه شما را شناسایی میکند و محتواهای مربوط به این موضوعات را برای شما نشان میدهد؟ جواب این پرسش را باید در طریقه عملکرد الگوریتم اکسپلور اینستاگرام پیدا کنیم.
در بخش اول این مقاله توضیح خواهیم داد که چگونه الگوریتم اکسپلور اینستاگرام موضوعات مورد علاقه شما را شناسایی میکند و براساس آن صفحهی اکسپلور شما را به نمایش درمیآورد. در بخش دوم این مقاله نیز 10 قانون و ایده طلایی برای رفتن پست به اکسپلور را به شما آموزش خواهیم داد، که پستهای پیج شما را به سمت قرار گرفتن در اکسپلور اینستاگرام سوق میدهد.
معرفی الگوریتم اکسپلور اینستاگرام
تعداد محتوای موجود در اینستاگرام با توجه به تعداد کاربران قابل شمارش نمیباشد. به دلیل وجود یک نظم و الگوریتم خاصی میباشد که در بین این همه محتوا ما در صفحه اکسپلور خود به سادگی موضوعات مورد علاقه خود را تماشا میکنیم. این الگوریتم که محتواهای متنوع را تحلیل کرده و پس از آنالیز موضوع، آن را برای کاربران علاقمند به آن موضوعات به نمایش میگذارد، الگوریتم اکسپلور اینستاگرام نامیده میشود.
چگونگی عملکرد الگوریتم اکسپلور اینستاگرام
الگوریتم اکسپلور اینستاگرام از قوانین ویژه خود تبعیت میکند و همچنین مانند تمامی الگوریتمهای موجود نبازمند مراحل مخصوصی میباشد. شما میتوانید با یادگیری این الگوریتم به پیشرفت و افزایش کارایی صفحه شخصی خود بسیار کمک کنید. اما برای رسیدن به این آگاهی کافی است به مطالعه مطالب عنوان شده در زیر بپردازید.
برای درک بهتر این مطلب به طرح یک مثال برای شما میپردازیم. تصور کنید بدون دانستن قوانین یک بازی، در حال بازی کردن یک بازی کامپیوتری هستید. آیا میتوانید به مراحل بالای بازی بروید با در آن برنده بشوید؟جواب به طور یقین نه میباشد.
اما با اطلاع دقیق از قوانین بازی و اینکه چگونه مراحل بازی را انجام دهید، قطعا بازی را با موفقیت به اتمام میرسانید. دلیل این موفقیت اطلاع دقیق از قوانین و پروسه بازی میباشد.
آگاهی از الگوریتم اکسپلور اینستاگرام هم مثل آشنایی با قوانین و تاکتیکهای بازی کامپیوتری میباشد. با اطلاع از اینکه در این الگوریتم چه نوع محتوایی برای نمایش در اکسپلور انتخاب میشود یا برای افزایش نمایش محتوا در اکسپلور چه کارهایی باید انجام دهیم، به طور حتم به پیشرفت و افزایش کارایی پیج شما بسیار کمک خواهد کرد.
الگوریتم اکسپلور اینستاگرام برای به نمایش گذاشتن محتواهای متنوع برای استفاده کنندگان علاقمند، دارای 3 بخش اصلی میباشد:
1- تحلیل رفتار کاربران
2- تحلیل محتوا
3- تحلیل نرخ تعامل و تصمیمگیری نهایی برای محتوا
در ادامه به تحلیل و بررسی این 3 حالت میپردازیم. هر کاربری با اشراف کامل به این 3 مرحله میتواند با خیال راحت محتواهای خود را برای دیده شدن در اکسپلور منتشر کند
بررسی و تحلیل رفتار کاربران در اینستاگرام
در مطالب بالا به این نکته اشاره شد که اینستاگرام در صفحه اکسپلور محتواهای مورد علاقه شما را نمایش میدهد. اما چگونه از موضوعات مورد علاقه شما آگاه میشود؟ شاید این جواب به ذهنتان برسذ که اطلاعات شما را از گوشی همراهتان یا دیگر شبکههای اجتماعی بدست میآورند. اما ترس به دل خود راه ندهید. اینستاگرام از الگوریتم خود برای این امر استفاده میکند.
اینستاگرام پس از ایجاد اکانت شما و گذشتن زمان کمی از فعالیت شما در این برنامه، بر طبق رفتارهایی که شما در استفاده از این برنامه از خود نشان میدهید، به موضوعات مورد علاقه شما پی میبرد. اگر یک صفحه جدید ایجاد کنید و به صفحه اکسپلور آن مراجعه کنید چیزی به جز طبیعت و موضوعات عادی به شما نمایش نخواهد داد. اما با گذشت چند روز این صفحه مملو از موضوعات مورد علاقه شما خواهد شد.
همان طور که در مطالب بالا اشاره شد اینستاگرام براساس رفتار شما در این برنامه به موضوعات مورد علاقه شما پی میبرد. اما هدف این برنامه از تحلیل رفتار کاربران چه میتواند باشد؟ برنامه اینستاگرام دارای قسمتها و ابزار و قابلیتهای متنوعی میباشد که شما میتوانید ارآنها استفاده نمایید. هدف اینستاگرام از تحلیل رفتار کاربران، نوع استفاده آنها از این آیتمها میباشد. برای توضیح بیشتر این موضوع در ادامه مطالب، موارد زیر را مطالعه نمایید:
فالووینگها
پیجهای اینستاگرامی که شما دنبال میکنید، در واقع نشان دهنده موضوعات مورد علاقه شما و یا اشخاصی که می خواهید با آنها در ارتباط باشید هستند. برای توضیح بیشتر این موضوع مثالی برایتان مطرح میکنیم: اگر چند صفحه ورزشی فالو کردهاید، نشان دهنده علاقه شما به این موضوع میباشد.
هشتگها
به جز صفحات اینستاگرام، هشتگها هم در اینستاگرام امکان دنبال شدن دارند. در واقع دنبال کردن هشتگها، جستجوی مطالبی با موضوعات خاص مورد علاقه شما میباشد. این قابلیت اهمیت بسیار بیشتری از فالوکردن کاربران دیگر برای پی بردن به الگوریتم اکسپلور از موضوعات مورد علاقه شما دارد.
تعاملات
استوریهایی که شما ریپلای میکنید، یا پستهایی که سیو می کنید یا میپسندید. همینطور موضوعاتی که با کاربران پیج خود Share میکنید، نشان دهنده موضوعات مورد علاقه شما میباشد.
سوابق سرچها
پیجهای اینستاگرام و هشتگها و موضوعاتی که در اکسپلور شما جستجو میکنید، در واقع نشان دهنده موضوعاتی که مورد پسند شما میباشد،هستند.
زمان تماشای محتواها
تایمی را که برای دیدن هر تصویر یا فیلمی در اینستاگرام میگذارید، برای الگوریتم اکسپلور مهم تلقی میشود. این الگوریتم زمان تماشا را بعنوان یکی از دلایل مهم برای پی بردن به موضوعات مورد علاقه شما به کار میبرد.
در صورتی که در هنگام تماشای یک ویدیو شما سریعا آن را رد کنید، در الگوریتم اکسپلور این موضوعات به عنوان محتوایی در نظر گرفته میشود که شما علاقهای به آن ندارید. اما مشاهاده چند باره یک عکس و فیلم این معنی را به این الگوریتم میدهد که این محتوا بسیار مورد پسند شما میباشد.
بلاک و ریپورت کردن
هنگامی که شما صفحهای و یا موضوعی با محتوای خاص را بلاک و ریپورت میکنید. این برای الگوریتم اکسپلور بدین معنی است که شما هیچ علاقهای به موضوعاتی با این محتوا ندارید. اگر شما موضوعات ناپسند از نظر خودتان را ریپورت کنید از اهمیت بیشتری نسبت به بلاک کردن برخوردار است. در واقع ریپورت کردن در محتواهایی که اینستاگرام به شما در صفحه اکسپلور نمایش میدهد تاثیر بسزایی دارد.
تحلیل انواع محتوا
در مطالب بالا توضیحاتی دربارهی اینکه در اکسپلور پیج شما، موضوعات براساس علاقمندی شما قرار داده میشود. همچنین توضیح دادیم که چگونه اینستاگرام به این موضوعات پی میبرد. اما مطلبی که میخواهیم در ادامه به شما آموزش دهیم این است که : “چگونه الگوریتم اکسپلور به موضوع هر محتوا پی میبرد؟”
به عنوان مثال هنگامی که محتوایی دربارهی یک فیلم سینمایی منتشر میکنید، اینستاگرام از کجا به موضوع این محتوا که “فیلم سینمایی” است. پی میبرد.
تاکنون درباره سیستم تحلیل محتوای اینستاگرام چیزی به گوشتان خورده است؟
برنامه اینستاگرام برای اینکه بتواند تحلیل دقیقی از محتوای هر پستی کسب کند، نمیتواند فقط به موضوعاتی مثل هشتگ یا کپشن اطمینان کند؛ برای اینکه احتمال دارد کاربران از هشتگها یا کپشنهای بی ارتباط به موضوع استفاده کنند و اینستاگرام در تشخیص موضوع پست دچار خطا و اشتباه شود. برای حل این موضوع اینستاگرام از سیستم تحلیل محتوا بهره میبرد.
تمامی پستهایی که در اینستاگرام منتشر میشوند، دارای 3 ساختار اصلی میباشند:
1- تصاویر (عکس و فیلم)
2- صوت
3- متن
اینستاگرام برای هر یک از این آیتمها سیستم تشخیص متمایزی دارد که با بهرهگیری ازآنها میتواند به موضوع پستها پی ببرد. این سیستمها هر روز در حال آپدیت و کامل شدن هستند. این پیشرفت برنامه به گونهای است که اگر در صفحه اکسپلور خود محتوای خاصی را مشاهده نمایید، به طور حتم پیشنهاد بعدی اینستاگرام برای مشاهده، پستهایی با موضوع مشابه محتوایی که مورد علاقه شما میباشد خواهد بود. بنابراین خطایی از جانب الگوریتم اکسپلور صورت نمیپذیرد.
اما برنامه اینستاگرام چطور با این دقت این کار را انجام میدهد؟
1- تحلیل تصاویر
الگوریتم اکسپلور اینستاگرام برای تحلیل تصاویر، آنها را به بخشهای کوچکتر تبدیل میکند و تلاش میکند با تحلیل بخش به بخش تصاویر و فیلمها به موضوع اصلی آنها پی ببرد. تحلیل تصاویر در الگوریتم اکسپلور سختترین قسمت تحلیل محتوا برای تشخیص موضوع کلی میباشد. دلیل این موضوع زیاد بودن پیکسل و المانهای تصویر میباشد و معرفی همه آنها در الگوریتم کاری بس دشوار میباشد.
2- تحلیل صوت
اکثر محتواهای که به صورت فیلم در اینستاگرام هستند دارای صوت میباشند. الگوریتم اکسپلور اینستاگرام برای تحلیل دقیق محتواها به جز تصاویر، صوت آنها را نیز مورد تحلیل قرار میدهد. پی بردن به موضوع پستها با بهرهگیری از صوت بدین روال میباشد که الگوریتم اکسپلور نسبت به بعضی کلمات و عبارات عکسالعمل نشان میدهد، بدین صورت که در هنگام شنیدن این عبارات تحلیل میکند که این پست مربوط به موضوع خاصی میباشد.
به عنوان مثال در یک پست ویدیویی صوت این واژهها استفاده شده باشد: توپ، مهاجم، مدافع، زمین چمن.
الگوریتم تحلیل صوت اینستاگرام طبق صوت واژههای گفته شده تحلیل میکند که این پست به “فوتبال” ارتباط دارد. همچنین با تحلیل مواردی دیگر که در زیر آنها را توضیح دادهایم، این پست را در صفحه اکسپلور کاربران علاقمند به این نوع محتوا قرار میدهد.
3- تحلیل متن
آخرین قسمتی که پستها در اینستاگرام ممکن است داشته باشند. همچنین سیستم تحلیل محتوای اینستاگرام آنها را پردازش کند، متن پست است. در پستهای اینستاگرامی متن هم میتواند به صورت تصاویر و فیلم و هم در قالب کپشن استفاده شود. بنابراین الگوریتم اکسپلور باید همه این آیتمها را تحلیل بکند.
سیستم تحلیل متن نیز مانند تحلیل صوت به برخی واژهها عکسالعمل نشان میدهد. سپس با تحلیل دقیق این واژهها تشخیص میدهد به کدام موضوع محتواها مربوط میباشند.
تحلیل نرخ تعامل و تصمیمگیری نهایی برای قرار گرفتن پست در اکسپلور
تا این قسمت از مقاله نحوه پی بردن به موضوعات مورد علاقه کاربران اینستاگرام و موضوع پستها به طور کامل آشنا شدیم. اینک به معرفی مرحله آخر میرسیم. در مرحله پایانی اینستاگرام تشخیص میدهد که پست شما در اکسپلور گذاشته شود یا نشود. برای روشنتر شدن بهتر این مسئله در پاراگراف زیر یک مثال برایتان قرار داده شده است.
کاربری تولید کننده پستهای طنز در اینستاگرام میباشد. چند روز تمام وقت و انرژی خود را برای تهیه یک فیلم طنز گذاشته است. از نظر این کاربر این پست میتواند رکورد لایک محتوای طنز اینستاگرام را ترقی دهد.
کاربر پس از اینکه این ویدیوی خود را منتشر میکند، پس از گذشت چند ساعت کاربر به دلیل استقبال کم ناامید میشود و به فکر باز نشر کردن یکی از پستهای معروف طنز اینستاگرام می افتد، که لایک بیشتری بگیرد.
بعد از گذراندن همه این اتفاقات، الگوریتم اکسپلور شروع به تحلیل تعامل محتوای پست می کند. اگر آمار این محتوا پایین تر از سطح استاندارد باشد، الگوریتم تصمیم میگیرد که پست شما برای کاربران از جذابیت کافی برخوردار نیست. به همین دلیل از قرار دادن پست در صفحه اکسپلور اینستاگرام صرفنظر میکند.
عملکرد جانبی الگوریتم اکسپلور اینستاگرام: تحلیل تخلفات
از دیگر کاربردهایی که الگوریتم اکسپلور اینستاگرام دارد،می توان به شناسایی صفحات کاربری متخلف و تنبیه آنها اشاره کرد. برنامه اینستاگرام مقررات مخصوص به خود را دارد. که رعایت و اجرای آن برای تمام کاربران اینستاگرام اجباری است.
داشتن دنبال کننده فیک در اکانت اینستاگرام، بر علیه مقرات اینستاگرام میباشد. الگوریتم اکسپلور اینستاگرام پس از تشخیص تخلف، صفحه اینستاگرام شما را با تنبیه شادوین اینستاگرام جریمه میکند. در این حالت تا وقتی که کاربر دنبال ککندگان فیک خود را از اکانتش پاک نکند، پستهای او اجازه انتشار در اکسپلور را نخواهد یافت.
دلایل مختلفی میتواند باعث شود پستهای شما در اکسپلور قرار نگیرد و نمایش بالایی نداشته باشد. شایان ذکر است که مهمترین آنها داشتن دنبال ککندگان فیک در اکانت شما میباشد. برای حل این مشکل و پیشرفت روزافزون پیج خود به مطالعه مقاله تاثیر حذف فالوور فیک بر رفتن پستها به اکسپلور، بپردازید.
10 ایده طلایی برای قرار گرفتن پست در اکسپلور اینستاگرام
اطلاع از قوانین الگوریتم اکسپلور اینستاگرام هنگامی برای پیشرفت پیج شما تاثیر خواهد داشت که بتوانید برای قرار گرفتن پستهایتان در اکسپلور آنها را به کار ببرید. تا این قسمت مقاله از قوانین کلی الگوریتم اینستاگرام اطلاع پیدا کردهاید. در ادامه این مقاله به شما آموزش میدهیم که بیشترین استفاده را از قانون و مقررات الگوریتم اکسپلور بکنید.
1- استفاده از عناصر تصویر در ارتباط با زمینه فعالیت صفحه اینستاگرامی
همانگونه که در قسمت سیستم پردازش تصویر اینستاگرام برای شما شرح دادیم، الگوریتم اکسپلور اینستاگرام برای این که بتواند موضوع پست شما را درک کند، جز به جز عناصر تصویر را تحلیل میکند. سپس براساس نتایج آن تصمیم میگیرد که این پست در صفحه اکسپلور کدام کاربران به نمایش گذاشته شود.
برای بدست آوردن بهترین نتیجه از اکسپلور، باید در تولید محتوای تصویری خود از المانهایی بهره ببرید که مرتبط با نوع کار و شغل شما باشد. این امر باعث میشود شما در صفحه اکسپلور کاربرانی قرار بگیرید که به زمینه کسب و کار شما علاقه دارند. به عنوان مثال اگر شما صاحب اکانتی میباشید که در آن رستوران خود را معرفی مینمایید، قطعا باید در پستهای خود از محتواهایی استفاده کنید که مرتبط با کسب و کار شما باشد. به عنوان نمونه محیط داخلی رستوران، انواع غذاها و دسرها و نوشیدنیها و… .
2- به کار بردن کلمات کلیدی کسب و کارتان در صوت ویدیو برای قرار گرفتن پست در اکسپلور اینستاگرام
اگر پست خود را براساس سیستم پردازش صوت اینستاگرام بتوانید سازگار و ایدهآل کنید. بازدهی پستتان نسبه به قبل انجام این کار چند برابر خواهد شد. برای متوازن کردن صوت فیلم خود با الگوریتم اکسپلور اینستاگرام باید ازکلماتی استفاده کنید که برای زمینه کاری شما ضروری باشد. مثلا اگر زمینه کاری شما بازایابی میباشد، حتما در صوت فیلم خود از واژههایی مانند بازار، مشتری، آموزش بازاریابی و مارکتینگ و استراتژی بازاریابی استفاده نمایید.
3- استفاده از واژههای کلیدی زمینه شغلیتان در محتوای متن پست
سیستم پردازش متن اینستاگرام نیز مانند سیستم صوتی از عبارات کلیدی برای تشخیص موضوع پست استفاده میکند. بنابراین برای استفاده بهینه از این نوع الگوریتم، باید از واژههایی بهره ببریم که به زمینه شغلی ما ارتیاط داشته باشد. مثلا استفاده از واژههایی مانند سوله، اسکلت فلزی، ساخت انواع سوله، آهن آلات و موارد مشابه در پستهای پیجهای فعال در زمینه سوله سازی برای سازگاری با الگوریتم اینستاگرام بهترین کلمات به حساب میآیند.
4- عدم بکار بردن کلمات ممنوعه در کپشن زیر پست یا ویدیو
همانطور که گفته شد سیستم پردازش متن در اینستاگرام هم قادر است کلمات مربوط به کسب و کار شما را تشخیص دهد و پست شما را به بخش اکسپلور اینستاگرام بفرستد تا بیشتر دیده شود و هم قادر است پیج شما را غیر فعال و یا آن را جریمه کند. واضح است که شبکه اجتماعی اینستاگرام برای حفظ سلامت روانی کاربران استفاده از برخی کلمات را که شامل دشنام، توهین و … میباشدبرای کاربران ممنوع کرده است، زیرا این کلمات میتواند برای کاربران اذیتکننده باشد. در صورتی که اینستاگرام تشخیص دهد که یک کاربر در پیج خود از این کلمات ممنوعه استفاده کرده است، قطعا پیج فرد را دیسیبل میکند، حتی احتمال بسته شدن پیج برای همیشه وجود دارد.
متاسفانه شبکه اجتماعی اینستاگرام یک فهرست مشخصی برای این کلمات ممنوعه ارائه نکرده است. همین امر در برخی موارد سبب میشود تا کاربران بدون اطلاع از یک کلمه ممنوعه در پیج خود استفاده کنند و با مشکل مواجه شوند. توصیه میشود در حالت کلی سعی کنید از کلمات و عبارات با بار منفی در اینستاگرام استفاده نکنید. برای مثال کلماتی مانند قتل، جنگ، اعتیاد و خودکشی از جمله کلماتی هستند که اینستاگرام بر روی انها حساس است و با آن برخورد میکند.
5- بهینهسازی کردن صفحه اکسپلور اینستاگرام
بهینهسازی کردن بخش اکسپلور اینستاگرام به این معنی است که در هنگام رفتن به این بخش در اینستاگرام خود چه پستهایی را مشاهده میکنید. در صورتی که قصد دارید محتوای تولید شده توسط شما در اکسپلور بازدهی خوبی به همراه داشته باشد، باید ابتدا نسبت به بهینهسازی اکسپلور خود اقدام کنید. برای مثال اگر در زمینه آشپزی در حال فعالیت و تولید محتوا در اینستاگرام هستید، نباید اکثر پستهای موجود در بخش اکسپلور اینستاگرام شما مربوط به آرایش و میکاپ باشد. در صورتی که به اکسپلور اینستاگرام خود رفته و پستهای نامرتبط با زمینه کاری خود را مشاهده میکنید، باید این سوال برای شما ایجاد شود که با انجام چه کارهایی میتوان محتوای اکسپلور خود را بهینه کرد؟
برای بهبود و بهینهسازی محتوای موجود در اکسپلور اینستاگرام خود میتوانید کارهای ارائه شده در لیست زیر را انجام دهید. اینکار باعث میشود محتوای تولید شده توسط شما دارای بازدهی بهتری در بخش اکسپلور اینستاگرام داشته باشد.
1-پیج همکاران را که در زمینه مرتبط با زمینه کاری شما در حال فعالیت هستند را دنبال کنید.
2- سعی کنید هشتگهای مربوط به زمینه کاری خود را دنبال کنید.
3- با پستهای شبیه به زمینه کاری خود در تعامل و ارتباط باشید. یعنی پستهای شبیه به محتوای خود را لایک کرده و یا در زیر آن کامنت بگذارید.
6- در نظر گرفتن یک جایزه برای دنبال کنندگانی که در ساعت اولیه انتشار پست با شما در تعامل هستند.
این مسئله که در ساعات اولیه آپلود پست توسط شما، مخاطبان و فالووران با شما در تعامل باشند بسیار مهم است. در واقع تعامل کاربران با پست شما است که باعث میشود اینستاگرام پست شما را در اکسپلور نیز نمایش دهد یا خیر. در راستای اهمیت این امر در صورتی که در ساعات اولیه انتشار پست، کاربران پست شما را لایک کنند و یا به درج کامنت در زیر پست بپردازند، شانس دیده شدن پست شما در اکسپلور اینستاگرام نیز افزایش خواهد یافت.
برای تشویق کاربران به تعامل با پست منتشر شده میتوانید از اجرای مسابقات اینستاگرامی یا اهدای جایزه به کسانی که کامنت میگذارند، استفاده کنید. توصیه میشود شرایط برگزاری مسابقه در زیر پست خود را به این شکل در نظر بگیرید: از میان فالوورهایی که در یک ساعت اولیه انتشار پست نسبت به لایک و درج کامنت اقدام میکنند، قرعهکشی خواهد شد. با اینکار مردم را ترغیب میکنید تا در ساعات اولیه انتشار پست آن را لایک کرده و در زیر پست کامنت بگذارند و در نتیجه اینکار تعامل کاربران با پست افزایش مییابد. همین مسئله در نهایت منجر به دیده شدن پست شما در اکسپلور میشود. البته ناگفته نماند که بعد از اتمام مسابقه سر قول خود بایستید و در جایزه دادن یا قرعهکشی بد قولی نکنید. زیرا با اینکار اعتماد و اطمینان فالوورهای خود را از بین میبرید.
7- استفاده از ابزار count down برای نیم ساعت دوم بعد از انتشار پست و رفتن محتوای شما به اکسپلور اینستاگرام
حتما با این موضوع آشنا هستید که آمار نشان میدهد که بیشترین تعاملی که کاربران با پست تولید شده دارند، معمولا مربوط به ساعت اول آپلود پست است. ولی در حالت کلی نیم ساعت اول انتشار پست نسبت به نیم ساعت دوم دارای بازدهی بیشتری در تعامل کاربران است. برای جلوگیری از افت تعامل کاربران در نیم ساعت دوم انتشار پست چه کاری میتوان انجام داد که همچنان آکار تعامل بالا باشد. برای اینکار میتوانید از ابزار count down در اینستاگرام استفاده کنید.
با استفاده از برچسب count down میتوانید به دنبالکنندگان خود اطلاع دهید که در فلان روز و فلان ساعت مشخصی در این پیج پستی منتشر میشود. اصول اینکار به این صورت است که برای مثال اگر قصد دارید در ساعت 9 شب پست خود را منتشر کنید، یک count down را برای ساعت 9:30 تنظیم کنید تا به کاربران اطلاع داده شود که پست شما منتشر شده است و این تایم مربوط به نیم ساعت دوم انتشار پست است. با اینکار افراد بیشتری در نیم ساعت دوم نیز پست شما را میبینند و نرم تعامل پست همچنان بالا میماند.
با انجام اینکار در نیم ساعت دوم نیز تعداد زیادی از کاربران اینستاگرام پست شما را مشاهده میکنند و با تعامل زیادی از سوی کاربران مواجه خواهید شد. در این حالت الگوریتم اینستاگرام میتواند نرخ زیاد تعامل کاربران با پست شما را در ساعات اولیه انتشار پست تشخیص دهد و در نهایت پست شما را در اکسپلور اینستاگرام نیز نمایش دهد.
8- به کار بردن قابلیت ریلز (Reels)
برای انتشار ویدیو کوتاه بهتر است الویت خود را استفاده از قابلیت ریلز قرار دهید. این قابلیت مربوط به بروزترین ورژن اینستاگرام است، که در دو سال اخیر مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است و نتیجه خوبی هم حاصل شده است.
این قابلیت در جهت رقابت با برنامه Tik Tok و حمایت از کاربرانی که از این آپشن در اینستاگرام خود استفاده میکنند، ایجاد شده است. با استفاده از این قابلیت برای دیده شدن پست خود در بخش اکسپلور اینستاگرام شانس بیشتری دارید. لذا در صورتی که قصد انتشار ویدیوهای کوتاه را در صفحه پروفایل خود دارید، به سراغ آپشن ریلز بروید.
9- تولید محتوای تبادلی برای قرار گرفتن پست در صفحه اکسپلور
به احتمال زیاد شنیدن جمله “محتوای تبادلی تولید کنید” برایتان تبدیل به عادت شده است، ولی همین جمله مهمترین نکته در پیشرفت پیجتان در اینستاگرام میباشد. این تبادل اطلاعات بین کاربران اینستاگرام است که الگوریتم اکسپلور را قانع میکند، پستهای شما لیاقت قرار گرفتن در اکسپلور را دارا میباشند.
پستهای تبادلی میتوانند از لجاظ موضوع محتواهای متنوعی داشته باشند. در آپدیت جدید اینستاگرام پستهایی بیشترین تبادل را دارند که حقیقتا دارای محتواهای مفید باشند. شاید پستهایی با موضوعات طنز لایک زیادی میخورند اما در ورژنهای جدید اکسپلور اینستاگرام، ارزش سیو و شیر (Share) کردن پستها بیشتر از پسندیده شدن و کامنتهای زیر پستها میباشد.
طبق مطالب بالا پستهایی که بیشترین مقدار ذخیره شدن و اشتراکگذاری را در بین کاربران داشته باشند برای شما یک امتیاز بزرگ میباشند. پستهای آموزشی، فهرستها و مطالب جالب راجبه باید و نبایدها بیشترین تبادل را بین کاربران دارند، بنابراین این مطالب از نظر اینستاگرام نیز بسیار باارزش است. اگر کسب و کار شما یا موضوع فعالیتان توانایی تولید چنین پستهایی دارد، حتما از این توانایی بهره ببرید.
10- صفحه اینستاگرام خود را پرایوت نکنید
همه کاربرانی که علاقمندند پستهای آنها در صفحه اکسپلور اینستاگرام قرار بگیرد، هدف از این فعالیتشان جذب بیشتر دنبال کننده و کاربران دیگر میباشد. در نتیجه با پرایوت کردن صفحه اینستاگرام خودتان از این هدف دور میشوید.
به طور کل صفحاتی که حالت خصوصی دارند پستهایشان در اکسپلور قرار نمیگیرد. قابل ذکر است که صفحات عمومی نیز حتی برای مدتی کوتاه هم، پیج خود رانباید پرایوت کنند. بر طبق تحلیلهای انجام گرفته و نتایج کسب شده، پس از اینکه صفحه خود را پرایوت میکنید و دوباره به حالت عمومی برمیگردانید، برای بدست آوردن دنبال کننده با تعداد قبل از پرایوت کردن، زمان زیادی طول خواهد کشید. پس پیج خود را پرایوت نکنید.
کلام آخر
اگر علاقمندید پستهایتان در صفحه اکسپلور به نمایش گذاشته شود، بهترین و مفیدترین کار، یادگیری و سازگار کردن پستهایتان با الگوریتم اکسپلور اینستاگرام میباشد. برای قرار گرفتن پستهایتان در صفحه اینستاگرام به مطالعه دقیق این مقاله بپردازید.
تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید
اگر اطلاعات جدیدی برای آشنایی بیشتر با الگوریتم اکسپلور اینستاگرام و قرار گرفتن پستها در صفحه اکسپلور دارید در قسمت کامنتها با ما در میان بگذارید. از همراهی شما تا اینجای مقاله با ما سپاسگذاریم.
قوانین ارسال دیدگاه در سایت اینسوشی