ads
اینسوشی لوگوی صفحه فروشگاه 264-85
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

راه‌های موثر در جذب مشتری اینترنتی

دسته بندی :فروش ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ اینسوشی 828
انتشار محتوای ویدیویی برای جذب مشتری

حتما تابحال به چگونگی جذب مشتری اینترنتی فکر کرده‌اید. تمامی کسب و کارهای آنلاین دارای یک دغدغه‌ی مشترک بنام جذب مشتری اینترنتی هستند. ممکن است تا به امروز بسیار از صاحبان کسب و کار از روش‌های سنتی بازاریابی استفاده کرده باشند. اما در نهایت به این نتیجه رسیده‌اند که این روش همیشگی و پایدار نیست. لذا این افراد در حال تلاش برای یادگیری روش‌های جدید در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ هستند. در نتیجه هر یک از صاحبان کسب و کار سایتی را برای فروش اینترنتی خود طراحی کرده است. این افراد فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی مختلف آغاز کرده‌اند.

جذب مشتری اینترنتی

در گذشته تعداد کاربران در اینترنت کم بود و همچنین کسب و کار زیادی بصورت آنلاین وجود نداشت و یا تعداد محدودی بود. در آن زمان حضور در اینترنت و راه‌اندازی و توسعه‌ی کسب و کار آنلاین کار سختی نبود. همچنین به‌راحتی امکان فروش و جذب مشتری اینترنتی وجود داشت. اما امروزه با ظهور تعداد بسیار زیاد سایت‌های فروش آنلاین، بیشتر شدن شبکه‌های اجتماعی مختلف و زیاد شدن تعداد کسب و کارهای اینترنتی در این فضاهای مجازی باعث شده است که برای سودآوری و فروش بیشتر رقابت تنگاتنگی بوجود آید. در حال حاضر از چالش‌ها و دغدغه‌های مشترک بین صاحبان کار، جذب مشتری اینترنتی است. برای موفقیت در این زمینه و جذب مشتری اینترنتی باید با ترفندهای موثر در جذب مشتری آشنا شوید تا بتوانید در فروش آنلاین با موفقیت عمل کنید. در این مقاله با چند مورد از این روش‌ها آشنا می‌شوید.

جذب مشتری اینترنتی
جذب مشتری اینترنتی

یک پیشنهاد وسوسه‌کننده به مشتری بدهید

آمار و اطلاعات موجود نشان می‌دهد در صورتی که دارای سایت فروش آنلاین هستید فقط 40 ثانیه وقت دارید تا توجه بازدیدکننده را جلب کنید و مانع بستن سایت توسط کاربر شوید. لذا آگاهی از راه‌های جلب نظر مشتری برای خرید و نگه داشتن وی در وبسایت از ضروریات فروش و کسب و کار آنلاین است. یکی از موثرترین راهکارهای جذب کاربر ارائه‌ی یک پیشنهاد رایگان به وی است. در نظر داشته باشید که فرقی نمی‌کند شما در سایت خود به فروش چه چیزی مشغول هستید و هدفتان چیست. در صورتی که بتوانید به بازدیدکننده یک پیشنهاد آموزشی بدهید اطمینان داشته باشید که می‌توانید نظر او را جلب کنید.

برای مثال در صورتی که در وبسایت خود به فروش کفش مشغول هستید می‌توانید علاوه بر معرفی محصولات، اطلاعات مفید آموزشی درباره‌ی جنس کفش‌ها و نحوه‌ی مراقبت از آن‌ها را به بازدیدکننده آموزش دهید. ممکن است این آموزش‌ها برای بسیاری از متخصصان کاری بیهوده به نظر برسد اما برای بسیاری از افراد مفید است. همچنین با قرار دادن این آموزش‌ها در وبسایت خود باعث افزایش ترافیک و بالا رفتن اعتبار سایت شما می‌شود.

پیشنهاد رد نشدنی مطالعه مقاله آموزش کار با اینستاگرام از طریق کامپیوتر

ارائه‌ی خدمات خاص و رایگان به مشتریان

تعداد زیادی از کاربران و مشتریان وجود دارند که حتی هزینه‌های زیادی را صرف خرید یک محصول می‌کنند ولی برای مثال در هنگام پرداخت هزینه‌ی ارسال برایشان سنگین می‌آید که هزینه کمی را پرداخت کنند. لذا نتیجه می‌گیریم که یکی از راه‌های موثر در جذب مشتری اینترنتی و تشویق وی به خرید محصولات وبسایت، ارسال رایگان محصولات است. همچنین می توانید یک اشانتیون و یا نسخه‌ی آزمایشی از محصولات خود را بصورت رایگان در اختیار بازدیدکننده قرار دهید. برای مثال مشتری این امکان را داشته باشد به مدت چند روز از محصول شما استفاده کند و در صورت رضایت اقدام به خرید کند. بکارگیری این روش‌ها در نهایت منجر به جلب اعتماد مشتری و ترغیب وی به خرید می‌شود. زیرا با اطمینان خاطر اقدام به خرید محصولی می‌کنند که برای مدت کوتاهی استفاده کرده‌اند.

ارائه‌ی-خدمات-خاص-به-مشتریان
ارائه خدمات خاص به-مشتریان

استفاده از بازاریابی ویدیویی در جذب مشتری

واضح و مسلم است که امروزه افراد و کاربران تمایل زیادی به خواندن و مطالعه‌ی متن‌های طولانی ندارند. این افراد تمایل بیشتری به دیدن محتوای تصویری و ویدیویی از خود نشان می‌دهند. دلیل این امر این است که ویدیوها هم جذاب هستند و هم در چند ثانیه می‌توان آن‌ها را دید. دیدن این ویدیوها برای افراد بسیار راحت‌تر از مطالعه‌ی متن‌های طولانس با بیش از 1000 کلمه است. لذا توصیه می‌شود تا جایی که برایتان مقدور است از محصولات و خدمات خود محتوای ویدیو تهیه و منتشر کنید. برای مثال در صورتی که به فروش دستگاه پخت پیتزا مشغول هستید بهتر است علاوه بر معرفی ویژگی‌ها و امکانات دستگاه، از مراحل پخت پیتزا با این دستگاه فیلمی منتشر کنید. مشتریان با این نوع محتواها بیشتر ارتباط برقرار می‌کنند.

خوب است بخوانید: معرفی کاربردی‌ترین ابزار مدیریت اینستاگرام

ساده‌تر کردن فرایند انتخاب محصول و خرید آن

مهم‌ترین دلایل عدم موفقیت بسیاری از افراد در جذب مشتری اینترنتی چیست؟ مهم ترین دلایل این است که برای خرید محصولات و یا رفتن به سایر صفحات سایت، طراحی پیچیده و منو‌های نامناسبی را طراحی کرده‌اند. با این کار هنگامی که مشتری برای خرید و دیدن محصولات وارد سایت شما می‌شود و با چنین طرحی روبرو می‌شود، دلزده شده و سریعا وبسایت شما را ترک می‌کند. پس توصیه می‌شود از طراحی منو و گزینه‌های پیچیده در سایت استفاده نکنید. در نتیجه می‌توان گفت یکی از موثرترین راه‌های جذب مشتری آنلاین  طراحی ساده مراحل انتخاب و خرید محصولات است. بهتر است تمامی محتوای ارائه شده در سایت مانند منوها، تحلیل و بررسی جزئیات محصولات و خدمات، ویدیو و تصاویر منتشر شده همگی به شکل ساده و آسان در اختیار کاربر قرار گیرد.

ارائه‌ی هدایا و تخفیف به مشتریان

علاقمندی تمامی افراد به استفاده از هدایا و تخفیف امری انکارناپذیر است. افراد با دریافت این هدیه‌ها به حس خوشایندی می‌رسند و از شنیدن کلمه‌ی “رایگان” شگفت‌زده می‌شوند. بکارگیری تخفیف و خدمات رایگان در فروش باعث تحریک مشتریان به خرید می‌شود. برای مثال می‌توانید از ارسال و حمل و نقل رایگان برای جذب مشتری اینترنتی استفاده کنید. امروزه بسیاری از خریدهای آنلاین به دلیل هزینه‌های بالایی که دارند کنسل می‌شوند. در نتیجه این راه برای وسوسه کردن مشتریان و جلب نظر آن‌ها بسیار موثر است. همچنین مشتری برای ارسال رایگان محصول قدردان شما نیز می‌شود و با اینکار فروش شما نیز بیشتر می‌شود. استفاده از بن‌های تخفیف برای خرید اول باعث می‌شود مشتریان ترغیب به اولین خرید شوند. همچنین عباراتی مانند “50% تخفیف برای خرید دوم” و یا “یکی بخر سه تا ببر” باعث می‌شود مشتری به خرید محصولات و استفاده از خدمات شما تشویق شود.

اینسوشی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت اینسوشی

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد، تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0