چگونه میتوانید استوری و پست را به اکسپلور اینستاگرام ببریم؟
رفتن استوری به اکسپلور اینستاگرام و نمایش پست در قسمت اکسپلور این شبکه اجتماعی به دغدغهی بسیاری از کاربران تبدیل شده است. قبل از پرداختن به موضوع قبل ابتدا لازم است بدانید که اکسپلور اینستاگرام به کجا گفته میشود؟ اکسپلور اینستاگرام صفحهای در خود برنامه اینستاگرام است که برای هر کاربر دارای پستهای متنوع و مختلفی میباشد.
هیچگاه اکسپلور دو کاربر عینا شبیه هم نیست. حتما این سوال در ذهن شما بوجود آمده است که اکسپلور اینستاگرام بر چه اساسی این پستها را برای کاربران نشان میدهد؟ این پستها بر اساس میزان علاقه شما و یا بر اساس لایک و کامنت شما در پستهای مشابه نمایش داده میشود. اینستاگرام مطابق با سلیقه شخصی هر فرد بطور جداگانه پستهایی را برای وی در بخش اکسپلور اینستاگرام نشان میدهد.
از چه ترفندی برای دیده شدن پست و استوری در اکسپلور اینستاگرام استفاده کنیم؟
از چالشی که کاربران اینستاگرام با آن مواجه هستند این است که اینستاگرام چگ.نه پست و استوری را برای نمایش در اکسپلور انتخاب میکند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اینستاگرام طبق یک الگوریتم خاصی که دارای پیچیدگی نیز هست برای انتخاب و نمایش پست و استوری در اکسپلور هر کاربر استفاده میکند. برای مثال این الگوریتم با توجه به پستهایی که در موقعیت جغرافیایی شما بسیار محبوب است و یا فالووران شما به آنها علاقمند هستند عمل میکند.
همچنین این الگوریتم با توجه به علاقه شما محتوای خاصی را در قالب پست در بخش اکسپلور اینستاگرام با شما به اشتراک میگذارد. صفحه اکسپلور اینستاگرام از سال 2019 دچار کمی تغییرات شد. این تغییرات شامل اضافه شدن دو قابلیت IGTV و shop به بخش اکسپلور اینستاگرام بود. با استفاده از این ابزار در اکسپلور کاربران بهراحتی میتوانند به دنبال چیزی که میخواهند بروند و سریعا به آن بخش دسترسی داشته باشند.
آشنایی با چند نکته ضروری در نمایش پست و استوری در اکسپلور اینستاگرام
با استفاده از نکات مهم ذکر شده در ادامه میتوانید پست و استوری خود را به اکسپلور اینستاگرام ببرید و در آنجا برای کاربران بیشتری نمایش دهید.
شناخت مخاطب
در صورتی که قصد دارید محصولات خود را به افراد بیشتری بفروشید ابتدا لازم است بدانید این محصولات را به چه کسانی باید بفروشید و یا این محصولات برای چه کسانی مناسب است؟ باید آگاه باشید که فالووران و مخاطبان شما به چه نوع محصولی احتیاج دارند. اینکار را میتوانید با استفاده از اکسپلور اینستاگرام انجام دهید. منظور از شناخت مشتریان و مخاطبان این است که مشتری هدف خود را مشخص کنید، علاقمندی آنها را بشناسید و بررسی کنید که چه نوع صفحاتی را دنبال میکنند؟
خیلی مهم است که خود شما بدانید که میخواهید محصولات و یا پستتان به چه کسانی در اکسپلور نمایش داده شود. با شناخت مخاطبان بهراحتی میتوانید به نمایش استوری در اکسپلور اینستاگرام بپردازید و بهآسانی میتوانید با فالووران خود ارتباط برقرار کنید.
به مخاطبان خود اهمیت دهید.
توجه و اهمیت دادن به مخاطب باعث میشود تا مخاطب احساس کند برای او ارزش قائل هستید. اینکار قطعا موجب دیده شدن بیشتر محتوای شما و یا به اشتراکگذاری بیشتر توسط مخاطب میشود. سعی کنید همواره با مخاطبان خود در ارتباط و تعامل باشید. همچنین با دنبال کردن صفحاتی مشابه با کسب و کار خود میتوانید از نوع پست و استوری آنها ایده بگیرید. اینکار باعث نمایش استوری در اکسپلور اینستاگرام میشود. در ادامه چند نکته مهم ذکر شده است که همواره باید به آنها توجه شود.
- به حس و قالب کلی اکسپلور اینستاگرام دقت کنید. بررسی کنید که عامل زیبایی پستهای اکسپلور چیست؟ این پستها عموما دارای چه تم و قالبی هستند؟ موضوعات کلی این پستها چیست؟
- از ابزار جستجو در این بخش استفاده کنید. با استفاده از این قابلیت در اینستاگرام متوجه میشوید که در محل و موقعیت مورد نظر شما چه پستهایی محبوب است. برای اینکار میتوانید از تب places در بخش جستجوی اینستاگرام استفاده کنید تا بطور دقیق با توجه موقعیت فعلی شما پستهای پرطرفدار را برایتان نشان دهد.
- بررسی پستهایی که فالووران شما لایک کردهاند. با یک سرچ ساده میتوانید متوجه شوید که فالووران شما چه نوع محتوایی را میپسندند و به چه نوع محصولات و پستهایی علاقه دارند.
استفاده از هشتگها برای نماش پست و استوری در اکسپلور اینستاگرام
در حقیقت مهمترین چاشنی شبکههای اجتماعی مخصوصا اینستاگرام، هشتگها هستند. استفاده از هشتگها برای بازاریابان بسیار حائز اهمیت است و استفاده از هشتگ برای کاربران معمولی در اینستاگرام زیاد مهم نیست.
اولین و مهمترین کاری که میتوان برای دیده شدن پست و استوری در اکسپلور اینستاگرام انجام داد استفاده از هشتگ است. همچنین مزیتی که استفاده از هشتگ در پست و استوری دارد این است که در میان سیل عظیمی از پستها محتوای شما با نام و نشان به نظر میرسد.
همچنین بخوانید: شرایط بلاگر شدن
کاربران بسیاری در اینستاگرام محتوای مورد نظر خود را با جستجوی هشتگ پیدا میکنند. با قرار دادن هشتگ در محتوای خود مخاطبان راحتتر این پست و استوری را پیدا کرده و افراد بیشتری به سمت صفحه شما سرازیر میشود. البته باید به این موضوع توجه کنید که نباید از هر کلمهای در هشتگ استفاده کنید. بلکه کافی است تا هشتگ مورد استفاده صرفا مرتبط با موضوع کسب و کار شما باشد.
مخاطبان را دعوت به مشارکت و تعامل کنید.
برای رفتن استوری به اکسپلور اینستاگرام بهتر است تا گاهی اوقات مخاطبان را دعوت به تعامل کنید. دلیل این امر این است که با بالا رفتن لایک و کامنت یک پست، میزان مشارکت افراد نیز بیشتر شده و احتمال دیده شدن پست و استوری در اکسپلور اینستاگرام بیشتر میشود. بعد از تولید محتوا بصورت عکس و یا ویدیو و انتشار آن در صفحه خود دقت کنید که با انجام چه کاری لایک و کامنت و تعامل مخاطبان بیشتر میشود؟
در صورتی که به انتشار استوری در صفحه خود میپردازید، حتما موقعیت و لوکیشن خود را در آن قرار دهید. با اعمال لوکیشن در استوری میتوانید شانس دیده شدن استوری در موقعیت جغرافیایی و محل زندگی خود را در اکسپلور اینستاگرام افزایش دهید. با اینکار کاربران محلی با برند و محصولات شما بیشتر آشنا میشوند.
قوانین ارسال دیدگاه در سایت اینسوشی