مهمترین مزایای استفاده از اینستاگرام برای برندها
با مزایای استفاده از اینستاگرام برای برندها آشنا شوید.
درباره مزایای استفاده از اینستاگرام برای برندها چه میدانید؟ در این مقاله بطور کامل درباره مزیت های اینستاگرام برای کسب و کارها صحبت شده است. امروزه اهمیت و نقش استفاده از اینستاگرام در موفقیت کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی بر هیچ کسی پوشیده نیست. اکثر کاربرانی که در اینستاگرام عضو شدهاند برای موفق شدن در زمینه کاری خود دست به انجام کارهای مختلفی میزنند. برای مثال بسیاری از افراد به تبلیغ کردن در پیجهای پر بازدید میپردازند و یا تبلیغات محصول خود را به دست افراد معروف میسپارند. برخی افراد نیز علاوه بر کارهای ذکر شده به خرید فالوور اینستاگرام، خرید دنبال کنندگان واقعی و … به کسب و کار و پیج خود رونق میدهند.
یکی از ویژگیهای مثبتی که برنامه اینستاگرام در اختیار کاربران قرار میدهد، نوع اکانت صاحبان کسب و کار میباشد. اکانتهای تجاری با اکانتهای شخصی فرق بسیار زیادی دارند. در صورتی که از حساب تجاری برای کسب و کار خود استفاده کنید، قطعا بهتر و بیشتر میتوانید پیج خود را مدیریت کنید.
مزایای استفاده از اینستاگرام برای برندها و ایجاد یک صفحه تجاری
برای لذت بردن از مزایای استفاده از اینستاگرام برای برندها ابتدا نیاز است که یک حساب تجاری داشته باشید. پس در قدم اول یک حساب کاربری ساده برای خود در اینستاگرام ایجاد کنید. سپس از قسمت پروفایل خود به تنظیمات اینستاگرام رفته و گزینه switch to business profile را انتخاب کنید که به معنی تغییر حساب کاربری ساده به تجاری میباشد. پس از اینکه این مراحل را انجام دادید و اکانتتان تجاری یا بیزینسی شد، بدون شک صفحه شما و امکاناتی که اینستاگرام در اختیارتان قرار میدهد، دارای تغییرات بیشتری خواهد بود.
با کمی ور رفتن و گشتن در میان گزینههای جدید اضافه شده به پیج، به راحتی میتوانید از تمامی مزایایی که اینستاگرام در اختیار شما میگذارد، نهایت استفاده را بکنید. اگر قصد دیدن تغییرات مورد نظرتان را در حساب تجاری دارید، بهتر است یک پست را منتشر کنید تا این ابزارها برای شما نشان داده شود. زیرا باید فعالیتی در صفحه شما صورت بگیرد تا ابزارها با آنالیز بازخوردها بتوانند نتیجه کار را به شما ارائه بدهند.
با تبدیل شدن حساب معمولی به حساب تجاری در اینستاگرام چه امکاناتی به شما تعلق میگیرد؟
در هنگام بررسی مزیت های اینستاگرام برای کسب و کارها به بخش جذاب ابزارهای موجود در اکانتهای تجاری میرسیم. برای مثال در زمانی که حسابتان معمولی است، در هر پست فقط تعداد لایک و کامنت را میتوانید مشاهده کنید. پس از تغییر حساب خود به حساب تجاری نیز همین امکان بدون تغییر باقی میماند ولی گزینههای دیگری نیز برای شما قابل استفاده است. مثلا میتوانید ببینید که چند نفر پست شما را سیو کردهاند.
از دیگر ابزارهای موجود در حساب تجاری یا بیزینسی این است که میتوان دانست که بعد از دیدن پست، چند نفر از صفحه شما دیدن کردهاند. این امر میتواند به شما کمک کند که بدانید چقدر پستهای شما جذاب است و میتواند برای فالو کردن شما افراد را ترغیب کند. با داشتن حساب تجاری میتوان افرادی را که بعد از دیدن اولین پست شما را دنبال کردهاند، مشخص کرد. همچنین با داشتن حساب بیزینسی میتوان میزان تعامل با کاربران و اثرگذاری پست بر کاربران را مشاهده کرد. در صورتی که هر فردی در اینستاگرام بتواند برای پیج خود 10 هزار نفر فالوور بگیرد، اینستاگرام مزیتهایی را برای صاحب پیج در نظر میگیرد.
ممکن است در اینستاگرام برخی استوریها را مشاهده کرده باشید که نوشته است برای کسب اطلاعات بیشتر، صفحه را بالا بکشید. در واقع یک لینک خارجی در این استوری قرار گرفته است که باعث میشود کاربران از سایتهای مربوط به کسب و کار نیز بازدید کنند. این مزیت میتواند برای اکانتهای تجاری بسیار مفید باشد.
اصول فعالیت کسب و کار در اینستاگرام
برای آغاز فعالیت در اینستاگرام بهتر است ابتدا با اصول و قوانین مشخص این برنامه آشنا شوید که در ادامه ذکر شدهاند:
- انتخاب یک هویت برای کسب و کار خود و حفاظت از آن
- انتخاب تصاویر زیبا و با کیفیت: عکسی که برای پیج خود انتخاب میکنید باید بسیار با کیفیت و با وضوح بالا باشد. این تصویر باید بتواند با موضوع کسب و کار شما مرتبط باشد و به راحتی مضمون کار شما را به مخاطبان منتقل کند. هرگز از عکسهای غیر مرتبط با موضوع کاری خود استفاده نکنید. همچنین استفاده از کپشن بی ربط نیز تاثیر بدی بر روی مخاطبان میگذارد.
- اشتراک پست در سایر شبکههای اجتماعی: قطعا برای موفق شدن در کسب و کار بهتر است در سایر شبکههای اجتماعی مثل فیس بوک، توییتر و … نیز فعالیت کنید. سپس لازم است تا اگر پستی در اینستاگرام منتشر میکنید آن را در سایر حسابهای خود را نشر دهید تا به شما در بیشتر دیده شدن کمک کند.
- ارتباط با مخاطبان: بهتر است به مخاطبان نشان دهید که به آنها ارزش قائل هستید. سعی کنید با مخاطبان ارتباط و تعامل داشته باشید و به سوالاتشان پاسخ دهید. میتوانید جواب کامنت مخاطبان را بدهید تا اعتبارتان را نیز در نظر فالووران بیشتر شود.
- برگزاری مسابقه: بسیاری از افراد برای جذب مخاطب و افزایش تعداد فالووران خود به دنبال ایجاد چالش و سوال و جواب در اینستاگرام میروند. برای مثال برگزاری مسابقات در میان کاربران اینستاگرامی بسیار رایج است. اینکار برای ماندن در ذهن مخاطب برای مدت طولانی بسیار مهم است. برای مثال برای اینکه در اینستاگرام موفق شوید و بتواند افراد زیادی را به سمت پیج خود بکشانید بهتر است مسابقه یا چالشی را در استوری یا پست منتشر کنید. سپس آن را از طریق استوری به دیگران ارسال کنید تا همه مطلع شوند. برای ترغیب و تشویق کردن کاربران اینستاگرامی به سمت دنبال کردن پیجتان و شرکت در مسابقه نیاز است تا جایزه و یا کادوهای دیگری را برای فرد برنده در نظر بگیرید.
برخی افراد نیز در مسابقه خود سعی میکنند از میان کامنتها یا لایکها قرعه کشی کنند. برای مثال این افراد اعلام میکنند که اگر لایکها به فلان تعداد برسد و یا اگر دوستان خود را در کامنت تگ کنید، از میان کامنتها قرعه کشی انجام میشود و به برنده جوایزی اعطا میشود.
قوانین ارسال دیدگاه در سایت اینسوشی