شبکه های اجتماعی در چین
با توجه به منطقه جغرافیایی، میزان استفاده از پلتفرم ها متفاوت است. به طور مثال؛ رایج ترین شبکه های اجتماعی در چین با سایر کشورها کاملا فرق دارد. با وجود اثرات مخرب فضای مجازی بر عادت های روزمره، بسیاری از آن ها نقش بسیار کلیدی ایفا می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاثیر منفی شبکه های اجتماعی بهتر است که مطلب تاثیر شبکه های اجتماعی بر سلامت روحی و روانی افراد را مطالعه کنید.
وی چت
هدف این برنامه پیامرسانی فوری، ارسال پستهای رسانههای اجتماعی و پرداخت موبایلی است. عملکرد همه کاره آن شامل طیف گسترده ای از عملکردهای اضافی مانند پیام متنی، صوتی و پخش، تماس ویدیویی، بازی، عکس، ویدیو، اشتراک گذاری موقعیت مکانی، بانکداری، خرید آنلاین، پرداخت قبوض، سرمایه گذاری، خرید بلیط هواپیما، اتوبوس، رزرو رستوران و شارژ مجدد است.
Sina Weibo
دومین پلتفرم محبوب در چین است. این یکی دیگر از تأثیرگذارترین پلتفرم ها برای بازاریابی رسانه های اجتماعی در چین است. کاربران میتوانند فعالیتهای متعددی مانند ارسال تصاویر، ویدیوها و گیفها، ارسال پیامهای شخصی را در این پلتفرم داشته باشند.
Tencent QQ
برنامه پیامرسانی فوری است که توسط شرکت فناوری چینی به نام Tencent ساخته شده است. در این برنامه چند منظوره، امکان بازی های آنلاین، پخش موسیقی، خرید آنلاین یا تجارت الکترونیک، چت صوتی و چت گروهی وجود دارد.
Zhihu
یکی از مهم ترین شبکه های اجتماعی در چین است که در آن کاربران با تخصص، صمیمیت و احترام متقابل خود درگیر پرسش ها و پاسخ های بسیار روشنفکرانه هستند. آنها به تنوع و ارزش های فرهنگی، تفاوت در عقاید احترام می گذارند و حس سازنده بودن را نشان می دهند.
Douyin
به عنوان یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در چین بسیار مطرح شده است. یکی از پلتفرم های رسانه اجتماعی چینی است که با نسخه بین المللی خود یعنی تیک تاک محبوبیت بی سابقه ای در سراسر جهان به دست آورده است. Douyin به کاربران خود اجازه می دهد تا چالش های ارسال شده در برنامه را بپذیرند و در پاسخ به آن ویدیو ایجاد کنند.
Douban
یک پلتفرم شبکه اجتماعی چینی برای به اشتراک گذاری کتاب، فیلم و موسیقی است. امروزه این برنامه بستری آسان برای کاربران برای گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود، رزرو بلیط برای فیلم ها و کنسرت ها و دانلود کتاب های الکترونیکی است. کاربران می توانند در صورتی که علایق خاص آنها با یکدیگر مطابقت داشته باشد، با سایر کاربران ارتباط برقرار کنند.
Jinri Toutiao
رسانه اجتماعی چینی است که به طور موثر و دقیق مردم را به اطلاعات با کیفیت و غنی، متصل می کند. این سرویس موتور جستجو نتایج دقیق، حرفه ای و سریعی را ارائه می دهد. جدا از جستجوی جامع پیشفرض، می تواند جستجوهای خاصی مانند ویدئو، اطلاعات، تصاویر و موسیقی را انجام دهد.
Baidu Tieba
این شبکه اجتماعی در چین کاملاً محتوا محور و بسیار تعاملی است. همچنین؛ به کاربران اجازه می دهد تا از طریق کلمات کلیدی جستجو کنند و برای هر موضوعی که انتخاب می کنند، وارد تالار گفتگو شوند. کاربران می توانند با ایجاد نوارهای جداگانه از طیف بیشتری از خدمات این پلتفرم بهره مند شوند.
Youku
یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در چین است. Youku اغلب برای پخش و دانلود فیلم ها و برنامه های تلویزیونی استفاده می شود. این پلتفرم با رقیب بینالمللی خود، یوتیوب، متفاوت است زیرا بهجای تولید محتوای خود توسط کاربران، محتوای حرفهای ایجاد میکند.
Meituan Dianping
یک پلتفرم مفید برای خدمات زندگی روزمره در چین است. این مجموعه خدماتی مانند تحویل غذا، بررسی رستوران ها، رزرو سفر، اشتراک دوچرخه، خرید پیشنهادات تبلیغاتی، رزرو بلیط فیلم، رزرو سالن های زیبایی و پیدا کردن هتل را ارائه می دهد. در حال حاضر حدود 200 سرویس مختلف در پلتفرم های آنلاین ارائه می شود و آن را به پلتفرم تجارت الکترونیک پیشرو در چین تبدیل می کنند. بخش خدمات آن به قدری محبوبیت پیدا کرده است که میانگین روزانه تراکنش های تحویل غذا از 43.6 میلیون عبور کرد.
JinRi Toutiao
یک پلتفرم محتوا و اخبار تولید شده توسط کاربر است که در بین کاربران جوان چینی بسیار محبوب است. 90 درصد از 700 میلیون کاربر Toutiao زیر 30 سال سن دارند و کاربران به طور متوسط هر روز 76 دقیقه را در آن سپری می کند که در نتیجه هر روز 1.3 میلیارد مقاله خوانده می شود. یکی از مطرح ترین شبکه های اجتماعی در چین است که برای کمک به شرکتها، موسسات و رسانهها اختصاص یافته است.
کلام آخر
در کشورهای مختلف دنیا، محبوبیت شبکه های اجتماعی متفاوت است. پیشنهاد می کنیم که به صفحه مهم ترین شبکه های اجتماعی در دنیا مراجعه کنید. شبکه های اجتماعی در چین بسیار با کیفیت و بروز هستند. امکاناتی که این پلتفرم ها ارائه می دهند، نیاز کاربران را برطرف می کند.
قوانین ارسال دیدگاه در سایت اینسوشی