شبکه های اجتماعی در روسیه
روسیه بیش از 70 میلیون کاربر فعال شبکه های اجتماعی دارد. رایج ترین شبکه های اجتماعی در روسیه، پلتفرم هایی داخلی هستند. بسیاری از روس ها به دنبال محتوا در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی هستند. پلتفرمهای اجتماعی محبوب جهان مانند یوتیوب، توییتر، فیسبوک، اینستاگرام و تلگرام در مقایسه با دیگر نقاط دنیا سهم بازار کمی در روسیه دارند. در عوض، شرکت های روسی شبکه های اجتماعی بر بازار تسلط دارند.
مهم ترین شبکه های اجتماعی در روسیه
همانطور که محبوب ترین شبکه های اجتماعی در چین با سایر کشورها متمایز هستند، در مورد کشور روسیه هم این موضوع صدق می کند. در ادامه به معرفی پلتفرم های مطرح در این کشور می پردازیم.
VKontakte
این پلتفرم رقیب فیس بوک و یوتیوب، یکی از بزرگترین شبکه های رسانه اجتماعی در این کشور است. از نظر سبک و کارایی معادل فیس بوک است. کاربران می توانند یک نمایه ایجاد کنند، دوستان جدید را جستجو و اضافه کنند. همچنین؛ قادر خواهند بود تا به روز رسانی وضعیت، فیلم ها و عکس های دوستان خود را دنبال کنند.
ویژگی های VKontakte
این پلتفرم با قابلیت اشتراک گذاری فایل یکپارچه، جمعیت جوان زیر 35 سال را هدف قرار می دهد.
در زمینه آپلود فایل های ویدئویی و صوتی با یوتیوب رقابت می کند.
محبوبترین پلتفرم میزبانی ویدیو در روسیه است زیرا به کاربران امکانات زیادی میدهد.
کاربران می توانند مستقیماً موسیقی و ویدیوهای خود را پست کنند و همچنین آنها را با سایر کاربران به اشتراک بگذارند.
به کاربران اجازه می دهد تاکسی یا غذا سفارش دهند و پست های وبلاگی را منتشر کنند که می تواند به صورت خارجی قابل دسترسی باشد.
OdnoKlassniki
این پلتفرم به کاربران خود اجازه می دهد تا پروفایل بسازند، تصاویر خود را به اشتراک بگذارند و همچنین دوستان خود را پیدا کنند. تمرکز این برنامه بر این است که دوستانی را که ارتباط خود را از دست داده اند، دوباره به هم وصل کند. بنابراین، پارامترهای جستجوی پلتفرم در مقایسه با سایر شبکه های رسانه های اجتماعی بسیار دقیق تر است. علاوه بر این؛ کاربران می توانند تماس صوتی و تصویری برقرار کنند، هدایای مجازی بدهند و پیام ارسال کنند. دوستی، خانواده، ارزشهای سنتی و صداقت موضوعات اصلی در OK هستند، زیرا افرادی را که شخصاً یکدیگر را میشناسند به هم متصل میکند.
Rutube
پاسخ به YouTube تمرکز این پلتفرم بر محتوای اشتراکگذاری ویدئو در انواع مختلف است. Rutube با جمع آوری طیف گسترده ای از محتوا از کاربران مختلف خود، دسترسی باورنکردنی به YouTube را به دست آورده است. نمی توان گفت که این پلتفرم جزو مهم ترین پلتفرم های دنیا است. پیشنهاد می کنیم که مطلب مهم ترین شبکه های اجتماعی در دنیا کدامند، را مطالعه کنید.
Moi Mir
این پلتفرم یکی دیگر از شبکه های اجتماعی در روسیه است. هنگامی که کاربر یک حساب Mail.ru را ثبت می کند، به طور خودکار یک نمایه Moi Mir راه اندازی شده است. این برنامه در سال 2007 ساخته شد و در درجه اول به عنوان یک پلتفرم میکروبلاگینگ عمل می کند. معمولاً به عنوان ترکیبی از توییتر و فیس بوک شناخته می شود و با هدف کمک به کاربران برای برقراری ارتباط با همکاران سابق یا دوستان قدیمی دوران کودکی ایجاد شده است.
قابلیت های Moi Mir
- Moi Mir سومین سایت محبوب در روسیه است.
- نزدیک به 5.4 میلیون نفر هر ماه از این پلتفرم برای بازی و اشتراک گذاری تصاویر، ویدیوها و موسیقی استفاده می کنند.
- خدمات وبلاگ نویسی را با اشتراک گذاری عکس یا فیلم و ذخیره سازی ترکیب کرده است.
- سیستم پیام رسان قوی را به وجود آورده است.
- کاربران اجازه دارند تا با افرادی که علایق مشترک دارند، آشنا شوند و دوستان جدیدی پیدا کنند.
LiveJournal
وب سایت نسبتاً محبوب دیگری که به نظر می رسد یک سرویس شبکه اجتماعی پربازدید توسط کاربران اینترنت روسی باشد، این پلت فرم وبلاگ نویسی معروف جهانی است. کاربران روسی بخش بزرگی از تعداد کل کاربران فعال LiveJournal را تشکیل میدهند و در آنجا میتوان خاطرات عمومی افراد مشهور، احزاب سیاسی، و همچنین سازمانها و نهادها را پیدا کرد.
اینستاگرام و توییتر
در حال حاضر اینستاگرام رشد باورنکردنی را در بین روسی زبانان تجربه می کند و از نظر محبوبیت در سال گذشته از توییتر پیشی گرفته است. اینستاگرام به ویژه در میان زنان محبوب بیشتری دارد. در بین شبکه های اجتماعی در روسیه، اینستاگرام نقش مهمی ایفا می کند.
کلام آخر
در کشوری مثل روسیه، پلتفرم های داخلی محبوبیت زیادی دارند. شبکه های اجتماعی در روسیه، در بین کشورهای دیگر کمتر مطرح هستند اما قابلیت های زیادی دارند. پلتفرم های LiveJournal، اینستاگرام و توییتر همراه با سایر شبکه های اجتماعی در این کشور بیشتر به کار می روند.
قوانین ارسال دیدگاه در سایت اینسوشی