ads
اینسوشی لوگوی صفحه فروشگاه 264-85
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

آشنایی با قابلیت‌های فوق‌العاده در استوری اینستاگرام

دسته بندی :اینستاگرام ۲۴ آذر ۱۳۹۹ اینسوشی 842
قابلیت‌های فوق‌العاده در استوری اینستاگرام - اینسوشی

قابلیت طراحی استوری اینستاگرام یکی از قابلیت‌هایی است که در سال ۲۰۱۶ به لیست امکانات اپلیکیشن اینستاگرام اضافه شده است. با استفاده از این قابلیت جذاب می‌توان هر لحظه موقعیت و وضعیت دلخواه خود را در اینستاگرام برای فالوور و مخاطبین خود به اشتراک گذاشت. استفاده از قابلیت استوری در اینستاگرام با سرعت زیادی بین کاربران مختلف از نقاط مختلف جهان به محبوبیت قابل توجهی رسیده است. در این مقاله با انواع مختلف استوری و نحوه‌ی طراحی آن آشنا خواهید شد.

استوری اینستاگرام چیست؟

طراحی استوری اینستاگرام را می‌توان همانند داستان کوتاه دانست. در واقع استوری اینستاگرام را به کمک گروه‌هایی از عکس‌ها و ویدیوها می‌توان تولید کرد. به کمک این ابزار می‌توان لحظه به لحظه تمامی فعالیت خود را برای دوستان به اشتراک گذاشت. توجه داشته باشید که محتوایی که در استوری برای مخاطبین خود به نمایش می‌گذارید فقط به مدت ۲۴ ساعت به حالت فعال باقی می‌ماند و پس از آن بصورت اتوماتیک حذف می‌شود. به مرور زمان و با توجه به افزایش روزافرون استفاده‌ی کاربران اینستاگرام از استوری، شاهد اضافه شدن تغییرات، امکانات و آپشن‌های جدید به استوری خواهید بود.

انواع قابلیت‌های منحصر به فرد استوری اینستاگرام

قبل از طراحی استوری اینستاگرام انواع حالت‌های مختلف استوری را به شما معرفی کرده و به توضیح هریک می‌پردازیم.

Live

در طراحی استوری اینستاگرام حالتی موجود است که از طریق آن می‌توان بصورت زنده با مخاطبین خود ارتباط داشت و در آن واحد محتوای مورد نظر خود را با دوستان خود به اشتراک گذاشت.

Create

برخی مواقع نیاز به نوشتن متن مورد نظر خود در استوری دارید. از آپشن create برای تولید استوری بصورت متن استفاده می‌شود. همچنین می‌توان به کمک ابزارهای قلم که دارای فونت و رنگ مختلف هستند متن مورد نظر را نوشت یا خطی ترسیم کرد.

Normal

اگر قصد دارید عکس یا ویدیوی معمولی را با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید می‌توانید از این گرینه استفاده کنید. لازم به ذکر است در مواقعی که قصد دارید ویدیویی را از طریق استوری اینستاگرام ضبط کنید باید این دکمه را به مدت ۱۵ ثانیه فشار دهید.

Boomerang

بسیاری از کاربران خلاق اینستاگرام برای تولید محتوای خود بصورت ویدیوی کوتاه مدت با سرعت بالا از این گزینه استفاده می‌کنند. معمولا ویدیوی کوتاهی که با استفاده از این آپشن ایجاد می‌شود را می‌توان همانند GIF در نظر گرفت.

Superzoom

در طراحی استوری اینستاگرام این قابلیت وجود دارد که برای تاکید بیشتر روی یک هدف از این گزینه استفاده کرد. این امکان برای شما وجود دارد که روی سوژه‌ی مورد نظر خود زوم کرده و توجه مخاطبین را بیشتر جلب کرد.

Hands-free

این گزینه مشابه حالت نرمال است با این تفاوت که در حالت hands-free برای ضبط ویدیو نیازی نیست انگشت خود را روی دکمه ضبط نگه دارید. کافی است یکبار دکمه را زده و انگشت خود را بردارید. ویدیوی شما ضبط خواهد شد. دقت داشته باشید در صورتی که ویدیوی شما طولانی باشد بعد از ۱۵ ثانیه بصورت خودکار ضبط ویدیو در استوری دوم شروع می‌شود.

Rewind Playback

این حالت در مواقعی بکار می‌رود که شما ویدیوی مورد نظر را ضبر کرده و قصد دارید آن را برعکس و از آخر به اول به اشتراک بگذارید.

Sticker, Gif

در طراحی استوری اینستاگرام این امکان در نظر گرفته شده است که از استیکر و اموجی‌های مختلف و متغیر استفاده کرد.

Tag Location

به کمک این ابزار می‌توان موقعیت فعلی خود را بر روی عکس یا محتوای مورد نظر در استوری تگ کرد.

نکته ای که در اینجا حائز اهمیت است این است که در طراحی استوری اینستاگرم در همه ی حالت‌ها ویدیو محدودیت زمانی ۱۵ ثانیه دارد.

کاربرد استوری اینستاگرام

در سال‌های اخیر استفاده از استوری اینستاگرام رشد چشم‌گیری داشته است. در حال حاضر استوری اینستاگرام دارای میلیون‌ها کاربر است که روزانه از آن استفاده می‌کنند. با طراحی استوری اینستاگرام، اپلیکیشن اسنپ چت که دارای جایگاه بالاتری در استفاده از استوری بود به تدریج محبوبیت خود را از دست داده است. در نتیجه می‌توان استوری اینستاگرام را نیز جزو یکی از ابزارهای بازاریابی در فضای مجازی به حساب آورد. امروزه استوری اینستاگرام نقش مهمی را در توسعه‌ی کسب و کارها در زمینه‌ی برند سازی دارد. استفاده از استوری اینستاگرام در زمینه‌ی کسب و کار بیشتر برای نشان دادن پشت صحنه‌ی سیستم‌ها بکار می‌رود. با استفاده از استوری اینستاگرام کاربران احساس نزدیکی بیشتری با صاحب برند یا اینفلوئنسر می‌کنند و این امر منجر به ارتباط بیشتر بین آن‌ها می‌شود.

آیا شما هم در طراحی استوری مشکل دارید؟ سری به صفحه طراحی استوری اینستاگرام بزنید.

روش‌های بازاریابی توسط استوری اینستاگرام

قطعا در طراحی استوری اینستاگرام اهداف مختلفی در نظر گرفته شده است. مهم‌ترین این اهداف رسیدن به ارتباط و تعامل بیشتر با مخاطبان خود در جهت رونق دادن به کسب و کار اینترنتی و بازاریابی است. در ادامه به چند روش برای استفاده‌ی مفید و مثبت از استوری اینستاگرام اشاره شده است.

1. یادآوری پست جدید

کاربران در اینستاگرام پیج‌های متعددی را دنبال می‌کنند که ممکن است صفحه‌ی شما نیز یکی از آن‌ها باشد. در این حالت احتمال این وجود دارد که کاربر پست جدیدی که شما در صفحه‌ی خود قرار داده‌اید را نبیند. اینکار موجب کاهش لایک و کامنت و دیده شدن پیج شما می‌شود و باید احتمال این اتفاق را به صفر برسانید. برای اینکار می‌توانید با استفاده از استوری جذاب به مخاطبان خود اطلاع دهید که پست جدیدی گذاشته‌اید و نظر او را برای دیدن پست خود جلب کنید.

2. پرسش و پاسخ

یکی از راه‌های تاثیرگذار برای ایجاد ارتباط نزدیک بین شما و مخاطبان به چالش کشیدن آن‌ها توسط پرسش و پاسخ متعدد است. با اینکار مخاطب به شما احساس نزدیکی می‌کند. همچنین می‌توان از قابلیت نظرسنجی در استوری نیز استفاده کرده و سوال مد نظر خود را با 2 گزینه موافق یا مخالف مشخص کرد.

3. استفاده از تخفیف‌ها، پیشنهادات

طراحی استوری اینستاگرام به‌گونه‌ای است که دارای محدودیت زمانی می‌باشد. می‌توان با قرار دادن آفرها، تخفیف‌ها و پیشنهادات جذاب و فریبنده برای کاربر او را ترغیب به اقدام سریع کند.

4. بکارگیری لینک، لوکیشن و تگ در استوری

بکار بردن هشتگ و تگ در استوری می‌تواند منجر به دیده شدن بیشتر صفحه‌ی شما و افزایش فالوور شود. همچنین می‌توانید لینک سایت خود را در استوری قرار دهید که اینکار باعث فروش بیشتر محصول و جذب مخاطبان بیشتر می‌شود.

5. استفاده از آرشیو در استوری  

در طراحی استوری اینستاگرام حالتی در نظر گرفته شده است که در آن می‌توان تمام استوری‌هایی را که بعد از 24 ساعت حذف شده‌اند را آرشیو کرد. از آرشیو کردن استوری می‌توان برای معرفی محصولات و خدمات استفاده کرد چراکه دسترسی کاربران به آن آسان است و نوعی تضمین برای جلب توجه کاربر و جلب اعتماد او است.

اینسوشی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت اینسوشی

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد، تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0