منظور از اسپانسر در اینستاگرام چیست؟
اسپانسر در اینستاگرام یعنی چه
اسپانسر در اینستاگرام یعنی چه ؟ حتما برای بسیاری از مردم این سوال پیش آمده است که اسپانسر در اینستاگرام یعنی چه؟ در صورتی که در اینستاگرام به کسب و کار مشغول هستید حتما تابحال به این موضوع فکر کردهاید که دیده شدن در بین میلیونها کاربر فعال در اینستاگرام بسیار مهم است. جالب است بدانید که حدودا 500 میلیون نفر در اینستاگرام به تعامل با یکدیگر میپردازند. این تعامل فقط برای ارتباط داشتن با دوستان و آشنایان نیست. بسیاری از کاربران از این تعامل در جهت نفع خود استفاده میکنند. در صورتی که دارای یک اکانت بیزینسی در اینستاگرام هستید این موضوع برایتان اهمیت دارد که چگونه میتوان کسب و کار و محصولات خود را بیشتر به دیگران نشان داد؟ در پاسخ به این سوال باید بدانید که راهکارهای زیادی برای اینکار وجود دارد. ولی یکی از راههای موثر تبلیغات اسپانسری است که در این مقاله قصد داریم به توضیح جامعی از این اصطلاح بپردازیم.
تبلیغات اسپانسر اینستاگرام
آمار نشان میدهد که اینستاگرام چیزی حدود 10 برابر بیشتر از سایر شبکههای اجتماعی تعامل دارد. امروزه کاربران زیادی محصولات مورد علاقه خود را از اینستاگرام پیدا میکنند. دادهها حاکی از آن است که روزانه حدود 200 میلیون نفر در اینستاگرام اکانتهای بیزینسی را چک میکنند. از آنجایی که اینستاگرام یک محیط بسیار عالی برای رشد و توسعه است، با تبلیغات موثر میتوان تعداد فالوورهای پیج را افزایش داد. این امر در نتیجه افزایش تعامل و ترافیک حاصل میشود و در نتیجه باعث بیشتر شدن درآمد نیز میشود. روشهای زیادی به کاربران برای رسیدن به این نتایج کمک میکند. تبلیغات اسپانسری نیز یکی از این روشهای موثر است که میتواند تاثیر چشمگیری در بالا بردن تعامل پیج داشته باشد. در این مقاله سعی شده است تا نحوه استفاده از تبلیغات اسپانسری و تفاوت آن با سایر تبلیغات اینستاگرامی را به شما آموزش دهیم.
پست تبلیغاتی اینستاگرام از نوع اسپانسری
پست تبلیغاتی اسپانسر در اینستاگرام یعنی چه ؟ به پستهای اسپانسری اینستاگرام (sponsored) پستهای پروموت شده (promoted) نیز گفته میشود ولی دارای تفاوتهایی نیز باهم هستند. ناگفته نماند که برای انتشار پستهایی از این دو نوع مجموعه نیاز به پرداخت هزینه دارید و همین موضوع باعث تفاوت این پستها با سایر پستهای اینستاگرام میشود. این پستها از نظر فرمت مشابه با سایر پستهای اینستاگرام است و فقط در ویژگی باهم تفاوت دارند. منظور از جمله قبلی این است در صورتی که قصد دارید از پستهای اسپانسری اینستاگرام استفاده کنید نیازی به تولید محتوای متفاوت و خاصی ندارید. بلکه این پستها فقط ظاهر متفاوتی دارند. به شکل زیر دقت کنید.
تصویر فوق یک پست تبلیغاتی اسپانسری در اینستاگرام است. همانطور که در عکس مشاهده میکنید زیر آیدی شخص کلمه sponsored نوشته شده است که نشاندهنده نوع پست است. همچنین کاربر صاحب کسب وکار در اینستاگرام میتواند مشخص کند که پست تبلیغاتی به کدامین جامعه هدف با سن و جنسیت و … مختلف نمایش داده شود.
تفاوت تبلیغات اسپانسری و پروموشن در اینستاگرام
این دو اصطلاح گاهی بهجای یکدیگر استفاده میشوند ولی تفاوتهایی نیز باهم دارند:
پست پروموت: از این نوع پستها برای هدایت کردن فالووران با استفاده از لینک و گزینه call to action استفاده میشود. در واقع این نوع پست برای استفاده از تبلیغات بسیار کاربری سادهای دارد. جامعه هدف و مخاطبان را با انعطاف بیشتری میتوان در این نوع پستها تعیین کرد.
پست اسپانسری: این نوع پستها امکانات و ویژگیهای بسیار بیشتری را در اختیار کاربران قرار میدهند. استفاده از گزینههای call to action و هدایت مخاطبان نیز در این پستها وجود دارد. تولید این پستها صرف زمان زیادی را میطلبد و ساختن و ایجاد این پستها را باید بیرون از اینستاگرام انجام داد.
مزیت تبلیغات اسپانسری نسبت به تبلیغات اینفلوئنسر در اینستاگرام
در شبکه اجتماعی اینستاگرام تبلیغات مختلفی وجود دارد. کاربران برای بالا بردن و ارتقای برند خود در اینستاگرام ممکن است از پستهای اسپانسری و یا از اینفلونسر مارکتینگ برای تبلیغات استفاده کنند. در ادامه تبلیغات اسپانسری را با دیگر تبلیغات اینستاگرام از نظر ویژگیهای مختلف بررسی میکنیم.
محتوا:
معمولا در پستهای اسپانسری اینستاگرام از محتوایی استفاده میشود که قبلا در صفحه اینستاگرام منتشر شده است. ولی در انواع دیگر تبلیغات باید محتوای جدیدی با ویژگیهای مخصوص تولید شود. در واقع کاربر با انتشار پست اسپانسری، محتوای قبلی خود را به دیگر افراد و مخاطبان که جزو فالوورهای وی نیستند نشان میدهد.
هدف:
هدف از تولید چنین پستهایی افزایش نرخ تعامل است. در حالی که سایر پستهای اینستاگرامی میتوانند با هدف افزایش ترافیک و معروفسازی برند انجام شود.
مخاطب:
هدف و مخاطبان پستهای تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام بر اساس سن، موقعیت و سلیقه تعیین میشود. از طرفی دیگر در سایر تبلیغات میتوان افراد دیگر را تعیین کرد که پست برای آنها نمایش داده شود.
تعامل:
پست تبلیغات اسپانسری اینستاگرام برای افرادی غیر از مخاطبان و فالووران نمایش داده میشود و تعاملاتی از جمله لایک و کامنت و … شامل تعاملات این پست محسوب میشود.
در نهایت میتوان نتیجه گرفت در صورتی که قصد دارید در زمان کوتاه و راحت به افزایش تعامل و جذب مخاطب بیشتر و برندسازی برسید بهتر است از پست اسپانسری در اینستاگرام استفاده کنید که نسبت به بقیه پستهای موجود دارای ارجحیت است.
چه مواقعی میتوان از تبلیغات اسپانسری اینستاگرام استفاده کرد؟
معمولا بودجه هر کاربر برای تبلیغات در اینستاگرام محدودیتهایی دارد. لذا این بودجه محدود باید بهدرستی استفاده شود. البته نحوه استفاده از این پستها برای هر کسب و کار متفاوت است. ولی سه موقعیت مهم وجود دارد که میتوان از تبلیغات اسپانسری در آنها استفاده کرد:
- هنگامی که یک پست نسبت به بقیه پستها بیشتر در معرض توجه مخاطبان قرار گرفته است. در این هنگام بهتر است این پست را به مخاطبان بیشتری نشان دهید. این پست معمولا توجه بسیاری از افراد دیگر را به خود جلب کرده است.
- هنگامی که قصد دارید از پستهای فروشگاهی اینستاگرام استفاده کنید بهتر است از تبلیغات اسپانسری استفاده کنید. در این نوع پستها میتوانید محصول خود را روی پست تگ کنید و کاربران را به سمت فروشگاه و یا وبسایت محصولات هدایت کنید.
نتیجهگیری
تبلیغات اسپانسری اینستاگرام برای کاربران ایرانی زیاد قابل استفاده نیست ولی میتوان از مزیتهای آن استفاده کرد. زیرا برای ایجاد این پستها نیازی به تولید محتوای جدید نیست و به کاربر برای نمایش پستهای بهینه خود به کاربران بیشتر کمک میکند. در این مقاله متوجه شدیم که اسپانسر در اینستاگرام یعنی چه ؟ اما آیا میدانید اینفلوئنسر اینستاگرام به چه کسی گفته میشود؟
قوانین ارسال دیدگاه در سایت اینسوشی