ads
اینسوشی لوگوی صفحه فروشگاه 264-85
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

منظور از اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

دسته بندی :اینستاگرام ۲ بهمن ۱۴۰۰ اینسوشی 392
آشنایی با مفهوم اینستاگرام مارکتینگ

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

در این مقاله به بررسی یکی از موضوعات مهم که این روزها ذهن همه را به خود درگیر کرده و اینستاگرام مارکتینگ نام دارد، پرداخته شده است. اینستاگرام محیطی را ایجاد کرده است تا کاربران بتوانند در آن کارهای مفیدی انجام دهند. این شبکه مجازی صرفا برای تفریح و سرگرمی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، بلکه در آن محتوای آموزشی و کسب و کار آنلاین نیز صورت می‌گیرد. بطور کلی امروزه واژه اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی اینستاگرام به وفور دیده می‌شود. برنامه‌های مجازی متعددی برای خرید و فروش و معرفی محصولات بر روی گوش هوشمند افراد وجود دارد، ولی بی‌شک مهم‌ترین آن‌ها اینستاگرام است.

اینستاگرام شبکه مناسبی از گذشته تا کنون برای فروش محصولات بوده است و افراد بسیار زیادی از این طریق به سود فراوان رسیده‌اند. بسیاری از مردم از طریق اینستاگرام به فروش محصولاتی مانند لوازم آرایشی و لباس‌ها و … می‌پردازند. برخی از مردم نیز دانسته‌های خود را در قالب ویدیو آموزشی و پکیج با دیگران به اشتراک می‌گذارند. هدف شما از اینستاگرام هر چه که باشد، اینستاگرام مارکتینگ می‌تواند در این زمینه شما را کمک کند. در راستای اهمیت این امر بهتر است به خوبی با مفهوم بازاریابی اینستاگرام آشنا شوید. بازاریابی اینستاگرام نسبت به قبل خیلی راحت‌تر شده است ولی اگر تمهیداتی در این زمینه در نظر گرفته نشود و برخی قوانین رعایت نشود، بدون شک شکست نتیجه کار شما خواهد شد. در زمینه یادگیری اینستاگرام مارکتینگ قوانین و راهکارهایی وجود دارد که می‌توان به راحتی آن‌ها را یاد گرفت و فروش محصولات را به اوج رساند.

حال اگر شما هم کسب و کاری در اینستاگرام دارید یا به دنبال راه‌اندازی آن هستید، تا انتهای این مقاله همراهمان باشید تا با معنی و مفهوم اینستاگرام مارکتینگ آشنا شوید.

مفهوم اینستاگرام مارکتینگ

در حالت کلی می‌توان گفت که بازاریابی اینستاگرام نوعی تجارت در این برنامه است. از طریق اینستاگرام می‌توانید دوستان و مشتریان خود را فالو کرده و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. سپس مشتریان را به سمت خرید محصولات و آموزش به سمت پیج خود بکشانید. شما از طریق اینستاگرام می‌توانید پیشنهاد ویژه‌ای برای فروش محصولات در اختیار کاربران قرار دهید تا از این طریق هم فروش بهتری داشته باشید و هم رضایت کاربران و مشتریان را جلب کنید. البته ناگفته نماند که فروش همه چیز نیست و در مرحله اول باید اعتماد مشتریان را جلب کرد. در صورتی که شرکت و یا کسب و کار خاصی دارید، می‌توانید با استفاده از اینستاگرام به جذب نیرو بپردازید و افراد با تجربه را استخدام کنید. اینکار نیز نوع دیگری از اینستاگرام مارکتینگ است.

بازاریابی اینستاگرام نیز نوعی از بازاریابی دیجیتال است و ابزارهای مختلفی برای اینکار وجود دارد. برای مثال هر کاربری قادر است تا از قابلیت‌های استوری، پست ، لایو اینستاگرام به نحو احسن استفاده کند تا به نتیجه دلخواه برسد. برای مثال، به منظور برگزاری یک جلسه یا سمینا بزرگ باید سالنی را اجاره کرده و هزینه‌های زیادی را بپردازید. این در حالی است که با برگزاری لایو در اینستاگرام، هزاران نفر از مردم در آن حضور خواهند داشت و این کار بدون هیچ هزینه‌ای برایتان صورت خواهد گرفت. در سمت دیگر و برای بهتر دیده شدن در اینستاگرام باید از راهکارهایی همچون تولید محتوای جذاب نیز بهره ببرید.

اینستاگرام مارکتینگ مناسب چه کسب و کارهایی است؟

برای بسیاری از مردم این سوال وجود دارد که با چه کسب و کارهایی می‌توان در اینستاگرام موفق شده و به فروش بالایی رسید؟ در پاسخ به سوال شما عزیزان باید گفت که تقریبا همه نوع کسب و کاری در اینستاگرام می‌تواند موفق شود و از این فضای مناسب نهایت استفاده را ببرد. به شغل دلخواه خود فکر کنید. در هر زمینه کاری که فعالیت داشته باشید می‌توانید از آن برای بازاریابی اینستاگرامی خود استفاده کنید. در مرحله اول چنین تصور کنید که ثمری در این کار نخواهد بود. ولی اگر بصورت اصولی و دقیق در این مراحل پیش بروید، به فروش بسیار خوبی می‌رسید. بنابراین متوجه شدیم که هر شخصی با هر کاری می‌تواند از این مدل بازاریابی بهره ببرد.

ترفندهایی در زمینه اینستاگرام مارکتینگ

در این بخش از مقاله به بررسی ترفندهای مهمی می‌پردازیم که باعث می‌شود در نهایت به بهترین فرد در زمینه کسب و کار خود تبدیل شوید. به یاد داشته باشید که برخی از این راهکارها در همان ابتدا حاصل نمی‌شود و باید تلاش زیادی برای نتیجه دادنشان انجام دهید.

استفاده از هشتگ
استفاده از هشتگ

از هشتگ بیش از حد استفاده نکنید.

استفاده از هشتگ در اینستاگرام و در زیر پست باعث می‌شود که پست شما بهتر و بیشتر دیده شود و افراد بیشتری از طریق هشتگ‌ها پست شما را می‌بینند. یک نکته دیگر نیز در این زمینه وجود دارد این است که هرگز بیش از اندازه از هشتگ استفاده نکنید. معمولا افراد موفق در زیر پست خود از 5 الی 10 پست استفاده می‌کنند و شما نیز همین کار را انجام دهید. یک قانون کاربردی در این زمینه وجود دارد که قیف هشتگ نامیده می‌شود. منظور از عبارت قبل این است که ابتدا از هشتگ‌هایی استفاده کنید  بیشترین سرچ را در اینستاگرام دارند. سپس این هشتگ‌ها باید به سمتی بروند که تخصصی‌تر شوند و جستجو برای آن‌ها نیز کمتر است. کافی است برای مدتی این کار را انجام دهید و تاثیرش را در صفحه خود مشاهده کنید.

برای تبلیغات خود بنر جذابی ایجاد کنید.

از گذشته تا کنون تمامی کسب و کارها بوسیله تبلیغات دیده شده‌اند. در واقع بدون تبلیغات کسب و کار معنای خاصی ندارد و فقط در چند مشتری محدود می‌شود. لذا توصیه می‌شود که پس از گذشت مدتی از راه اندازی پیج و انتشار محتوا، شروع به تبلیغات کنید و به مرور این تبلیغات را گسترش دهید. برای اینکار بهتر است به فکر یک بنر جذاب باشید که از هر نظر کاربران را به سوی خود بکشاند. در صورتی که اینکار را انجام ندهید و بنرتان فوق‌العاده خاص نباشد، مردم آن را شبیه به سایر تبلیغات می‌بینند و توجه زیادی به آن نمی‌کنند.

در هنگام ساخت بنر بهتر است به سراغ اصل مطلب بروید و حاشیه را فراموش کنید. برای اینکار می‌توانید از تصاویر و ویدیوهای جذاب استفاده کنید تا مخاطبان وارد پیج شما شوند. در این بخش تولید محتوای باکیفیت می‌تواند به شما کمک زیادی کند. به بیان دیگر، اگر محتواهایی که از قبل ساخته‌ای مناسب و اصولی باشند، قطعا مخاطبان از آن‌ها استقبال می‌کنند و شنا را دنبال خواهند کرد.

از صفحه عمومی استفاده کنید.

امروزه پیج‌های متنوعی در اینستاگرام وجود دارد که پرایوت یا بسته هستند و برای دیدن محتوای آن باید درخواست بدهید. توصیه می‌شود که اگر به دنبال رونق کسب و کار خود هستید هرگز اینکار را انجام ندهید. اگر پیج شما بسته باشد دیگر پستتان در اکسپلورر اینستاگرام نمایش داده نخواهد شد. اینگونه پیج‌ها فقط از طریق تبلیغات به فالوور بالا می‌رسند. برخی از کاربران معتقدند که اگر پیجشان بسته باشد افراد بیشتری آن‌ها را فالوو می‌کنند.این در حالی است که حتی اگر افراد وارد پیجتان شوند و شما را فالو هم نکنند، باز هم برای کسب و کارتان مفید خواهد بود. پس برای دسترسی راحت‌تر افراد، این پیج همیشه باید باز باشد.

استفاده از نام فارسی در بیوی پیج
استفاده از نام فارسی در بیوی پیج

در بخش name از نام فارسی خود استفاده کنید.

همانطور که بارها دیده‌اید در بخش پروفایل پیج خود می‌توانید نام کاربری خود را درج کنید. این قسمت از اینستاگرام از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند و بهتر است نام فارسی خود را در این قسمت درج کنید. نوشتن نام کسب و کارتان به صورت فارسی باعث می‌شود که افراد اگر آن را در بخش جست و جو به فارسی نیز بنوسیند، پیج شما برایشان ظاهر گردد.

لوکیشن را فراموش نکنید.

ممکن است بدانید که در هر پست خود می‌توانید محل حضور خود را نیز ثبت کنید. لذا اگر شرکت و یا کسب و کار حضوری یا اینترنتی دارید، بهتر اشست لوکیشن موقعیت و شهر خود را در هر پست درج کنید. با اینکار افراد در بخش سرچ به راحتی می‌توانند پست و صفحه شما را مشاهده کنند. البته بدیهی است که این کار برای همه موضوعات نیز مناسب نخواهد بود.

لوکیشن اینستاگرام
لوکیشن اینستاگرام

کیفیت کار بسیار مهم است.

در صورتی که به پیج‌های موفق در اینستاگرام که در زمینه کاری شما فعالیت دارند، نگاهی بیاندازید، مشاهده می‌کنید از تصاویر و ویدیوهای با کیفیتی استفاده کنید. لذا توصیه می‌شود که حتما برای تولید محتوای با کیفیت و تصاویر فوق‌العاده با کیفیت استفاده کنید. با آپلود کردن تصاویر با کیفیت و واضح می‌توانید نظر مخاطبان را جذب کنید و به آن‌ها حس با ارزش بودن را انتقال دهید و ثابت کنید که فقط به فروش و منفعت خود نیستید.

اینسوشی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت اینسوشی

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد، تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لینک کوتاه:
0