ads
اینسوشی لوگوی صفحه فروشگاه 264-85
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

آشنایی با راهکارهای ساده برای جذب مشتری در مغازه و فروش بیشتر

دسته بندی :فروش ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ اینسوشی 812
آشنایی با راه های جذب مشتری در مغازه

در این مقاله با راه‌های جذب مشتری در مغازه آشنا می‌شوید. در ابتدا باید بدانید که فروختن محصولات همیشه هم کار سخت و دشواری نیست. قبل از شروع به فروش محصولات با سه سوال روبرو می‌شوید، چه چیزی را می‌فروشید؟ به چه کسانی می‌فروشید؟ و چگونه محصولات خود را می‌فروشید؟. پس از دانستن پاسخ این پرسش‌ها باید تمرکز خود را روی جزئیات محصولات خود بگذارید و سپس به تکنیک‌های مختلف فروش و همچنین نیازهای مشتریان دقت کنید. با دانستن این نیازها می‌توانید به‌راحتی فروش خود را مطابق با این نیازها و تغییرات پیش ببرید و در نتیجه فروش بیشتر داشته باشید.

داشتن اطلاعات کافی از محصولات

در صورتی که قصد دارید مشتری متوجه شود شما به محصولات خود اهمیت زیادی می‌دهید باید توانایی انتقال اطلاعات کافی درباره‌ی محصول به مشتریان داشته باشید. همچنین باید قادر باشید به سوالات مطرح شده‌ی  مشتریان پاسخ دهید. به این نکته توجه کنید در صورتی که یک محصول از نظر شما ارزشمند باشد به احتمال خیلی زیاد برای مشتریان شما نیز با‌ارزش خواهد بود.

دانستن اطلاعات کلی و جزئی از محصولات بسیار مهم است. توصیه می‌شود در صورتی که پاسخ سوال مشتری را نمی‌دانید سعی نکنید به دروغ توضیحاتی بدهید، بهتر است به او بگویید در مورد سوال شما جستجو کرده و در اسرع وقت به او اطلاع می‌دهید. علاوه بر توضیح درباره‌ی جزئیات محصولات، می‌توانید بر ویژگی‌ها و مزایای محصول نیز تاکید کنید. سعی کنید در مورد نکات مثبت محصولات بیشتر توضیح دهید و جنبه‌های مثبت و تاثیرگذار محصول را بیشتر شرح دهید.

به حد کافی در مورد محصول خود توضیح دهید

از راه های جذب مشتری در مغازه دادن توضیح کافی درباره‌ی محصول از ضروریات فروش است. در صورتی که محصولات خود را بصورت مستقیم در مغازه به فروش گذاشته‌اید بهتر است برای جذب مشتریان از پوسترها و اعلامیه‌ها و حتی جعبه‌های تبلیغاتی با عکس‌های باکیفیت برای به نمایش گذاشتن جزئیات کافی در مورد محصول استفاده کنید. در واقع با اینکار مشتریان بالقوه می‌توانند با کسب اطلاعات مفید درباره جزئیات و اثربخشی و کاربرد محصولات با اطمینان خاطر تشویق به خرید محصول شوند.

در صورتی که محصولات خود را به خرده‌فروشان می‌فروشید بهتر است از بسته‌بندی برای محصولات استفاده کنید. توصیه می‌شود روی این بسته‌بندی‌ها بطور واضح درباره محصول اطلاعاتی صحیح، مفید و کامل بدهید، بطوریکه به‌آسانی قابل خواندن باشد. در این حالت باید روی بسته‌بندی محصولات و چگونگی دیده‌شدن محصول وقت کافی بگذارید و یا حتی متحمل صرف هزینه شوید.

با مشتری ارتباط برقرار کنید و علاقه‌ی خود را نسب به محصول به وی انتقال دهید.

شاید برایتان جالب به نظر برسد که یک فروشنده زمانی فروشنده‌ی ماهری است که به محصول خود اعتماد داشته باشد. همچنین فروشنده باید بتواند علاقه و اشتیاق خود را توسط راه‌های مختلفی به مشتری انتقال دهد. بهتر است به چگونگی تاثیر زبان و نقش آن در بازاریابی توجه کنید. یکی از راه‌های جذب مشتری در مغازه، استفاده از حالات مختلف چهره برای بیان اشتیاق و علاقه درباره‌ی توضیح به مشتری است. همواره سعی کنید بطور واضح درباره‌ی محصول به مشتری توضیح بدهید. توجه کنید در صورتی که پاسخ کوتاه به سوال مشتری بدهید و چهره‌ی شما بی‌روح و سرد و بی‌حالت باشد، مشتری شما را فردی سرد و بی‌اهمیت تصور می‌کند که علاقه‌ای به محصول خود ندارد.

 توصیه می‌شود هنگام توضیح دادن به مشتری درباره‌ی محصولات با صدای رسا و واضح صحبت کنید. زیر لب و به‌آرامی حرف نزنید. برای جلب رضایت مشتری می‌توانید از تجربه‌ی خود درباره‌ی استفاده از محصول و یا رضایت دیگر مشتریان توضیح دهید. به یاد داشته باشید که صحبت درباره‌ی اتفاق و ماجراهایی در مورد محصولات می‌تواند در ذهن مشتری تاثیرگذار باشد و اعتماد او را جلب کند.

ارتباط با مشتریان
ارتباط با مشتریان

تبدیل انگیزه‌های مشتری به ویژگی‌های محصول

یکی از راه های جذب مشتری در مغازه، تبدیل انگیزه‌ی مشتری به ویژگی‌های محصولات است. به این کار در بازاریابی «جایگاه‌یابی در بازار» و یا «positioning» گفته می‌شود. منظور از این اصطلاح، یکسان کردن محصول با امید و آرزوی مشتری است. برای موفق شدن در این کار عوامل مهم زیادی وجود دارد. برای مثال هیچ‌گاه محصولات خود را چه از نظر قیمت و چه از نظر تجملی بودن، در جایگاه خیلی بالا و یا پایین قرار ندهید. همچنین دقت کنید که حقایق مربوط به محصولات خود را با توجه به مشتری مورد نظر بیان کنید.

مسلما در مورد یک محصول اطلاعات مختلفی وجود دارد ولی انجام اینکار به توانایی فروشنده بستگی دارد که بسته به نیاز مشتری کدام اطلاعات را در اختیار مشتری قرار دهد. توصیه می‌شود که هیچوقت مشتری را فریب ندهید. حقایق محصولات خود را حتی اگر اثر منفی به‌ جای بگذارد مخفی نکنید. البته ناگفته نماند که بیان جزئیات مثبت محصول سبب فروش آن می‌شود. لذا در بیان حقایق و جزئیات محصولات از خود محصول فراتر بروید.

فرصت تفکر را از مشتری نگیرید

یکی از راه های جذب مشتری در مغازه این است که به مشتری اجازه فکر کردن بدهید. حتما برایتان پیش آمده است که همین‌که وارد فروشگاهی می‌شوید، فروشنده شروع به تلاش در فروش محصول می‌کند و به نوعی خرید را به مشتری تحمیل می‌کند. ممکن است مشتری بخواهد بیشتر در مورد محصول فکر کند و یا حتی در اینترنت جستجو کند. در صورتی که فروشنده اطلاعات مفید و صحیح درباره‌ی محصولات به مشتری بدهد و این اطلاعات با جزئیات موجود در اینترنت یکسان باشد، در این حالت مشتری بعد از سرچ کردن درباره‌ی محصول دوباره برای خرید محصول اقدام خواهد کرد. توجه کنید که بسیاری از مشتریان تمایل دارند که خودشان برای خرید تصمیم‌گیری کنند.

دادن فرصت تفکر به مشتری
دادن فرصت تفکر به مشتری

همواره به مشتریان خود راه ارتباطی با فروشنده و فروشگاه را نشان دهید. این راه ارتباطی می‌تواند بصورت اطلاعات تماس، صفحه فروش اینستاگرام و یا کانال فروش در تلگرام باشد. با اینکار به مشتریان این فرصت را می‌دهید که هر سوالی در مورد محصول داشتند به‌راحتی می‌توانند از فروشنده کمک بگیرند. به عنوان یک فروشنده باید بتوانید از غریزه‌ی خود برای تشخیص قصد مشتری استفاده کنید.

در صورتی که احساس می‌کنید مشتری واقعا قصد خرید دارد بدون نزدیک شدن و مزاحمت بیش از حد به مشتری همواره در نزدیکی وی بمانید. با اینکار فروشنده در صورت لزوم سریعا می‌تواند به شما دسترسی داشته باشد. یکی از بدترین اتفاقاتی که می‌تواند منجر به از دست دادن مشتری شود این است که در هنگام سوال داشتن مشتری نتواند شما را پیدا کند. در این صورت مشتری شما را به عنوان فروشنده‌ای بی‌مسئولیت و بی‌اهمیت تلقی می‌کند.

اینسوشی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت اینسوشی

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد، تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0