ads
اینسوشی لوگوی صفحه فروشگاه 264-85
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

روش تولید محتوا در اینستاگرام چگونه است؟

دسته بندی :اینستاگرام ۴ بهمن ۱۴۰۰ اینسوشی 913
استفاده از قابلیت دایرکت برای تعامل با مخاطبان

آیا انواع روش تولید محتوا در اینستاگرام و نکات لازم در این زمینه را می‌شناسید؟ در این مقاله سعی شده است تا درباره راه های تولید محتوا در شبکه اجتماعی اینستاگرام و تمامی نکاتی که در این زمینه باید در نظر بگیرید، صحبت شده است. امروزه بسیاری از مردم در راستای توسعه و پیشرفت بیزینس خود سعی دارند از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند. در واقع این رسانه‌های اجتماعی تاثیر و نقش زیادی در توسعه کسب و کارها دارند که مهم‌ترین و پرطرفدارترین این شبکه‌ها، اینستاگرام است. زمانی که از شبکه اجتماعی اینستاگرام برای توسعه و رونق کسب و کار استفاده می‌کنید، همواره باید تولید محتوای ارزشمند را مد نظر قرار دهید. تولید محتوای با کیفیت می‌تواند کاربران زیادی را جذب کرده و آن‌ها را سرگرم کند و یا اطلاعات مفیدی به کاربران ارائه کند.

منظور از محتوا همان تولید تصویر، ویدیو و یا صورت و متن است که بصورت هدفمند تولید شده و کاربران را به سمت صفحه شما سوق می‌دهد و کسب و کارتان را گسترش می‌دهد. در ادامه چگونگی بررسی تصاویر و همچنین تولید محتوای متنی برای ایجاد یک بیزینس موفق در اینستاگرام و سایر مواردی که در روش تولید محتوا در اینستاگرام باید آن‌ها را مد نظر قرار دهید، ارائه شده‌اند.

بررسی الگوهای آماده

بدون شک اولین موردی که کابران مختلف و فالوران در هنگام انتشار پست، با آن مواجه می‌شوند و آن‌ها را به خواندن کپشن زیر پست تشویق می‌کند، استفاده از تصاویر است. در واقع یکی از راه های تولید محتوا در شبکه اجتماعی اینستاگرام انتشار تصویر است. برای اینکه در اینستاگرام یک پست حرفه‌ای و خلاق بسازید، نیازی به داشتن ابزار خاصی ندارید. در واقع با استفاده از ابزارهای مختلف موجود نیز می‌توان بهترین پست‌های اینستاگرامی را تولید کرد. برای مثال ابزارهای طراحی آنلاین زیادی هستند که برای طراحی نقاشی و ساخت عکس‌های جذاب می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. پس استفاده و یادگیری برنامه‌ها را در اولویت کارتان قرار دهید.

تصور کنید در زمینه‌ای در اینستاگرام فعالیت می‌کنید که نیاز است تصاویری از محصولات خود را منتشر کنید. در این موقعیت داشتن یک عکس با وضوح بسیار بالا از محصولاتتان می‌تواند نقش بسیار مهمی در تولید محتوای جذاب داشته باشد. در صورتی که پیج شما با کاربران و فالوران در تعامل زیادی باشد، یک عکس ساده و باکیفیت از محصول نیز می‌تواند نظر مثبت کاربران را به سمت پیج شما جلب کند.

استفاده از تصاویر باکیفیت در تولید محتوا

ممکن است تصور کنید که هرگز نباید از عکس‌های موجود در انتشار پست اینستاگرامی خود استفاده کنید، ولی اینگونه نیست. در زمانی که تصاویر مشابهی بصورت مجموعه وجود دارد، این امکان برای شما وجود دارد که با استفاده از این تصاویر و ایجاد یک فیلم متفاوت برای زمینه کاری خود یک محتوای باکیفیت تولید کنید. وبسایت‌های مختلفی وجود دارد که دارای عکس‌های باکیفیت و متنوعی است که می‌توانید تصاویری برای خود انتخاب کنید که زیاد توسط دیگر پیج‌ها استفاده نشده و مناسب برند و فعالیت شما است. این تصاویر را بصورت رایگان دانلود کرده و با کمی تغییر می‌توانید آن‌ها در پیج خود مورد استفاده قرار دهید. معمولا سایز مناسب تصاویر برای اینستاگرام 1080p است.

ترکیب فرمت‌های مختلف در تولید محتوای اینستاگرام

در صورتی که به دنبال یک بیزینس موفق در اینستاگرام هستید، لازم است تا انواع فرمت محتوا در اینستاگرام آشنا شوید. برای مثال پس از انتشار 10 عدد پست در پیج می‌توانید یک آلبوم برای خود ایجاد کرده و بوسیله یک ویدیوی 60 ثانیه‌ای که بهترین راه برای نمایش محصولات در قالب یک ویدیوی کوتاه است، به تولید محتوای مفید در فرمت متفاوت بپردازید. البته باید حواستان به این موضوع باشد که با انتشار تصاویر بیش از حد از محصولات خود، کاربر را خسته نکنید و وی را تحت فشار قرار ندهید. برای تشویق و ترغیب کاربران خواندن ادامه متن می‌توانید به محتوا عکسی خود مضمون متنوعی بدهید. همچنین می‌توانید تصویر پست خود را استفاده از گیف‌های مختلف جذاب کنید. اینستاگرام گیف را به عنوان ویدیو می‌شناسد که یک روش راحت و مناسب برای تعامل و ارتباط با کاربران است و طرفداران بسیاری نیز دارد.

استفاده از قابلیت گیف در اینستاگرام
استفاده از قابلیت گیف در اینستاگرام

بازسازی محتوا از برندهای موجود

ممکن است زمان زیادی برای تولید محتوا در شبکه اجتماعی اینستاگرام را نداشته باشید. در این زمان اگر به دنبال روش تولید محتوا در اینستاگرام بصورت تاثیرگذار هستید، می‌توانید حقوق قانونی پیج‌ها را رعایت کرده و از محتوای پیج دیگران که محصولات یا زمینه کاری مشابهی با شما دارند، استفاده کنید. در هنگام استفاده از محتوای سایرین باید نکاتی را مد نظر قرار دهید که در ادامه مطرح شده‌اند.

استفاده از هشتگ مرتبط با محتوای تولید شده

یکی از راه های تولید محتوا در شبکه اجتماعی اینستاگرام و یا تولید محتوای مجدد، استفاده از قابلیت هشتگ است. در این مرحله می‌توانید از هشتگ‌هایی که با حوزه کاری شما مرتبط است و یا از هشتگ سایر پیج‌هایی که محتوای مشابه با فعالیت شما دارند، استفاده کنید. برای موفقیت در کسب و کار بهتر است یک فهرست از پیج‌های با برند مختلف که در زمینه کاری مشابه با بیزینس شما فعالیت می‌کنند، تهیه کنید و این پیج‌ها را دنبال کنید. پست جدید این پیج‌ها را بصورت مداوم چک کنید و در صورتی که پستی به نظر شما جالب و مفید بود، با استفاده از آیکونی که در سمت راست و زیر تصویر برای شما وجود دارد، آن را سیو کنید تا در مواقع لازم به آن دسترسی داشته باشید. توجه داشته باشید که هشتگ‌هایی که سرچ می‌کنید کاملاً مرتبط با بیزینستان باشد؛ زیرا یک هشتگ نامربوط می‌تواند شما را سر در گم کند و گاهی منجر به تولید محتوای غلط شود.

استفاده از هشتک مرتبط با محتوای تولید شده
استفاده از هشتک مرتبط با محتوای تولید شده

کسب اجازه از پیج اصلی برای استفاده مجدد از محتوا

ممکن است در مواقعی پستی را در اینستاگرام ببینید که برای شما بسیار مفید باشد و قصد انتشار آن را در پیج شخصی خود داشته باشید. اگر می‌خواهید این پست را عینا در پیج خود منتشر کنید نیاز است تا از صاحب پیج اجازه بگیرید. برای اینکار می‌توانید پست مورد نظر خود را بوسیله فلشی که در سمت چپ و زیر تصویر وجود دارد، از طریق دایرکت ارسال کرده و از صاحب پیج اجازه بگیرید. با اینکار هم بطور قانونی خواست خود را مطرح کرده‌اید و هم علاقه خود را به پست نشان داده‌اید که باعث می‌شود این محتوا بیشتر برای کابران نمایش داده شود.  به این صورت شما می‌توانید به صورت قانونی با استفاده از محتوای برندهای دیگر، به تولید محتوا بپردازید.

همکاری با سایر اینفلوئنسرها

در صورتی که قصد دارید در زمینه کاری خود بیشتر کنترل داشته باشید و یک جریان مداوم از محتوای مفید در زمینه محصولات خود ایجاد کنید، بهتر است به سراغ کار با اینفلوئنسرها بروید. یکی از راه های تولید محتوا در شبکه اجتماعی اینستاگرام، همکاری با سایر اینفولئنسرهای موفق است که فالوران زیادی دارند و می‌توانند این فرصت را برای شما ایجاد کنند که از طریق این همکاری، مخاطبان پیج خود را افزایش دهند. در صورتی که بیزینس شما در اینستاگرام کوچک است و بودجه زیادی هم در اختیار ندارید، بهتر است به سراغ اینفلوئنسرهایی بروید که فالوورشان 10 هزار الی 50 هزار نفر است. قطعا توجه به این نکته ضروری است که فالووران پیج اینفلوئسنر باید به محصولات شما نیز علاقه داشته باشند تا بتوانند از طریق میکرو اینفلوئنسرها به کسب و کار شما رونق دارند و شما را دنبال کنند.

همکاری با اینفلونسرهای اینستاگرام
همکاری با اینفلونسرهای اینستاگرام

ارائه نکات مهم در طراحی تصاویر در اینستاگرام

همانطور که گفته شد مهم‌ترین قسمت یک محتوا، عکسی است که در آن پست منتشر می‌شود. پس برای انتخاب تصویر باید نکاتی را رعایت کنید که در ادامه شرح داده شده‌اند.

تعریف یک نقطه کانونی واضح

یکی از موثرترین روش تولید محتوا در اینستاگرام که برای هر صاحب بیزینسی که در اینستاگرام فعالیت می‌کند مهم است، مکث کاربر بر روی پست شما و درگیر شدن با آن پست است. شما می‌توانید از یک نقطه کانونی در تصاویر خود استفاده کنید تا عکستان جذاب شود و توجه مخاطب را جلب کند تا بیشتر روی پست شما مکث کند. دقت کنید که اگر پست شما خیلی شلوغ باشد، مخاطب گیج شده و سریع آن را رد می‌کند و تمامی این تاثیرها و محاسبات توسط مغز هر فرد انجام می‌گیرد. پس مهم است که در هنگام تولید محتوا در اینستاگرام وقت زیادی به خرج دهید و درباره هر پست فکر کنید.

توجه به قانون یک سوم در عکاسی

منظور از قانون یک سوم قانون کلاسیک است که در عکاسی از محصولات باید آن را مد نظر قرار دهید. در هنگام در نظر گرفتن این قانون نیاز است تا تصویر را به 9 قسمت تقسیم کنید. پس از تقسیم ویژگی‌های جالب تصویر شما باید در تقاطع خطوط افقی و عمودی قرار گیرند. همچنین می‌توانید با قرار دادن نقطه کانونی در یک سوم تصویر، عکس خود را جذاب‌تر کنید.

استفاده از حاشیه سفید در تصاویر

یکی از روش‌های موثر در تولید محتوای اینستاگرام، ایجاد حاشیه سفید در تصاویر است که تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطب نسب به تصاویر بدون حاشیه دارد. برای مثال استفاده از حاشیه سفید بخصوص در عکس‌های شلوغ و پر حجم بسیار تاثیرگذار است. در نتیجه حاشیه سفید می‌تواند از شلوغی بسیار زیاد تصاویر شما جلوگیری کند. همینطور اگر شما قانون یک سوم و نقطه کانونی را نیز، که در قسمت‌ قبل توضیح داده شد، در عکستان رعایت کرده باشید، استفاده از حاشیه سفید می‌تواند مخاطبان زیادی را جذب کند.

ایجاد حاشیه سفید در تصویر هر پست
ایجاد حاشیه سفید در تصویر هر پست

توجه به تضادها و ایجاد تعادل

از دیگر راه های تولید محتوا در شبکه اجتماعی اینستاگرام که منجر به جذب فالور بیشتر می‌شود، ایجاد تضاد در اجزای عکس است. این تضاد می‌تواند شامل تغییر در رنگ، اشکال، مقیاس، فونت، نور و … باشد. استفاده از این تضادها بوسیله فیلترهای اینستاگرام و برنامه مختلف ادیت عکس قابل دسترسی و اجرا می‌باشد. برای ادیت تصویر و ایجاد تضاد نیازی به استفاده از دیگر برنامه‌های جانبی نیست و از طریق خود اینستاگرام می‌توان عکس را ادیت کرد. زیرا قابلیت ادیت عکس‌های اینستاگرام شامل تغییر در نور و ایجاد تضاد است. در واقع پیدا کردن یک تضاد در عکس، می‌تواند گام مهمی محسوب شود؛ زیرا با کمک آن می‌توان با جذب مخاطب، او را ترغیب به خواندن ادامه محتوا کرد.

بررسی نکات لازم در هنگام تولید محتوای متنی

در ادامه نکات مهم در روش تولید محتوا در اینستاگرام معرفی شده‌اند که مناسب محتوای متنی می‌باشد و باید مد نظر قرار گیرد:

استفاده از داستان سرایی

تصور کنید که محتوای شما متنی است، پس از انتخاب یک عکس مناسب و مرتبط با موضوع متن، باید به سراغ تولید محتوای متنی مناسب و مفید بروید. در این زمینه می‌توانید از ایده داستان سرایی درباره عکس خود استفاده کنید. توجه به این نکته ضروری است که متن باید کاملا مرتبط با تصویر پست باشد. همچنین با استفاده از شخصیت پردازی درباره تصاویرتان می‌توانید به شرح یک داستان متناسب با برند یا شخصیت خودتان بپردازید.

برنامه‌ریزی برای هر پست

اگر قصد دارید یک بیزینس موفق و یا یک پیج کاری معتبر و موفق در اینستاگرام داشته باشید، باید علاوه بر انتشار تصویر باکیفیت و مناسب، یک برنامه‌ریزی صحیح نیز برای محتوای تولید شده داشته باشید. در واع با داشتن یک برنامه از پیش تعیین شده می‌توانید تاثیر بسیار زیادی در جلب نظر فالوران داشته باشید. همچنین ارتباط داشتن هر پست با پست قبلی و همچنین گوشزد کردن یک قسمت مهم از پست قبلی (مثلاً با استفاده از هشتگ) نه تنها نشان‌دهنده همبستگی پیج شما بوده بلکه به تولید محتوا نیز منجر می‌شود. از دیگر نکاتی که در هنگام انتشار محتوا در اینستاگرام باید در نظر بگیرید، زمان‌بندی مناسب انتشار هر پست است.

برای اینکار می‌توانید از ابزار insights در خود اپلیکیشن اینستاگرام یا ابزارهای دیگری که در این زمینه کاربردی هستند، استفاده کنید. همچنین با ملزم کردن خودتان به انتشار پست در زمان تعیین شده می‌توانید به جذب مخاطبان بیشتر بپردازید. برای مثال هر روز در ساعت مشخصی پست خود را منتشر کنید. با اینکار باعث می‌شوید تا مخاطب ناخوداگاه در این زمان منتشر دیدن پست جدید از محتوای شما باشد.

استفاده از ابزار insight در اینستاگرام
استفاده از ابزار insight در اینستاگرام

توجه به مخاطبین هدف

اگر به فکر رونق کسب و کار اینستاگرامی خود هستید، نیاز است تا در صورت افزایش فالوور ابتدا به این سوالات پاسخ دهید که مخاطبین شما بیشتر شامل چه گروه سنی هستند؟ دانستن و شناخت فالووران و علاقمندی آن‌ها می‌تواند به شما کمک زیادی در شناخت شخصیت مخاطبین هدف دارد. با استفاده از این اطلاعات می‌توانید به تولید محتوایی بپردازید که مورد پسند مخاطبانتان باشد. به عنوان مثال تولید محتوا در اینستاگرام برای مخاطبان یک پیج آشپزی که بیشتر خانم‌های خانه‌دار آن را دنبال می‌کنند، متفاوت از یک پیج فروش لوازم ورزشی است که مخاطبان آن بیشتر ورزشکاران هستند.

استفاده از جملات انگیزشی و پرانرژی در محتوای اینستاگرام

از جمله پست‌هایی که همواره مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده‌اند، پست‌هایی با مضمون‌های پر انرژی و جملات انگیزشی است. همچنین می‌توانید با استفاده از یک عکس با کیفیت، با توجه به معیارهای گفته شده در انتخاب عکس، پستی را که شامل جنبه بصری عالی و هم جنبه محتوایی انگیزشی و با انرژی برای مخاطبان باشد را منتشر کنید.

استفاده از ابزار کامنت و دایرکت

یکی از موفق‌ترین روش تولید محتوا در اینستاگرام که کاربران بسیار به آن توجه می‌کنند، نظرات دیگر کاربران به موضوع پست یا محصول مورد نظر است. پس به بخش کامنت کاربران توجه کنید. همچنین برای ارتباط و تعامل با مخاطبان خود می‌توانید از قابلیت دایرکت در اینستاگرام نیز استفاده کنید. اگر مخاطب شما نظری را مطرح کرده یا سوالی را از شما در دایرکت می‌پرسند، پاسخ آن را به صورت عمومی در پست‌ها بگویید و با استفاده از آن به تولید محتوا در اینستاگرام بپردازید.

آشنایی با روش تولید محتوا در اینستاگرام
آشنایی با روش تولید محتوا در اینستاگرام

بکارگیری مصاحبه

مصاحبه با افراد مشهور و مخصوصاً افرادی که محبوبیت زیادی دارند، می‌تواند به تولید محتوا منجر شود. به این صورت که شما می‌توانید محصول خود را برای این افراد ارسال کرده و از آن‌ها درخواست کنید که در قالب یک مصاحبه ویدیویی، درباره محصولتان، نظرشان را مطرح کنند. البته گاهی این افراد در ازای دریافت مبلغی حاضر به انجام مصاحبه می‌شوند. پس در نظر گرفتن این مبلغ و مقدور بودن پرداخت آن برای شما، مهم است.

اینسوشی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت اینسوشی

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد، تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0