ads
اینسوشی لوگوی صفحه فروشگاه 264-85
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

قابلیت های مخفی اینستاگرام؛ 12 راه حل پرکاربرد اینستاگرام

دسته بندی :اینستاگرام ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ بیتا دانش‌پرور 927
قابلیت‌های مخفی اینستاگرام

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در میان اپلیکیشن‌های موجود می‌باشد و جایگاه ویژه‌ای در میان عموم مردم دارد. علت‌های بسیاری برای این استقبال وجود دارد که می‌توان سادگی استفاده برای همه و زیبایی محیط استفاده کاربر را نام برد. اما مهم ترین و برجسته ترین این علت‌ها داشتن آپشن‌ها و ابزار و قابلیت‌های متنوع و کاربردی می‌باشد، که باعث موفقیت روزافزون این برنامه شده است.به احتمال زیاد با بسیاری از ابزار و امکانات اینستاگرام آشنا هستید، ولی ابزاری هستند که علاقمند به یادگیری واستفاده از آن می‌باشید. برای تبدیل شدن به یک کاربر وارد و کاربلد نیاز به یادگیری همه قابلیت‌های مخفی اینستاگرام دارید.

در این مقاله سعی کردیم به آموزش قابلیت‌های مخفی اینستاگرام بپردازیم. در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

قابلیت های مخفی اینستاگرام

برخی از قابلیت‌های مخفی اینستاگرام فقط مورد استفاده کاربران حرفه‌ای قرار می‌گیرد و همه کاربران عادی قادر به استفاده از آن نمی‌باشند. در ادامه این مقاله فهرستی از قابلیت‌های مخفی اینستاگرام را به شما معرفی کرده و به طور کامل به شما آموزش می‌دهیم.

کاهش داده اینترنتی در استفاده از برنامه اینستاگرام

همانطور که قطعا می‌دانید بیشتر مطالب گذاشته شده در اپلیکیشن اینستاگرام شامل تصاویر و فیلم ‌می‌باشد. بنابراین اینستاگرام شبکه‌ای بر پایه محتوای تصاویر می‌باشد. به همین دلیل در این برنامه مصرف داده اینترنتی بسیار بالا خواهد بود. چنانچه کیفیت فیلم و عکس‌ها نمایش داده شده در اینستاگرام براس شما مهم نمی‌باشد، برای کاهش مصرف اینترنت خود می‌توانید با کاهش کیفیت این فیلم‌ها و تصاویر به این امر دست پیدا کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

1- پیج اینستاگرام خود را باز کنید و در صفحه پروفایل بر روی آیکون سه خط بالای صفحه کلیک کنید.

2- در صفحه باز شده Settings را لمس کنید.

3- سپس روی گزینه Account کلیک کنید.

4- در صفحه باز شده گزینه Cellular Data Use را لمس کنید.

5- با کلیک بر روی گزینه Data Saver آن را فعال کنید.

6- آیکون High Resolution Media به شما این امکان را می‌دهد که با کدام نوع اتصال اینترنتی، تصاویر و ویدیو با بهترین کیفیت برای شما به نمایش گذاشته شود. چنانچه شما گزینه Never را فعال کنید، فرقی نمی‌کند از دیتای سیم کارت موبایل و یا اینترنت وای فای خانگی استفاده کنید، در هر دو میزان مصرف اینترنت شما کاهش می‌یابد.

پاسخ سریع دایرکت اینستاگرام

پاسخ سریع دایرکت اینستاگرام، ابزاری و قابلیتی است که برنامه اینستاگرام برای کاربران صفحات کاری و فروشگاهی گذاشته است. با گزینه Quick Reply اینستاگرام می توانید مطالبی را به صورت متن آماده سیو کنید ودر مواقعی که نیاز دارید با یک کلیک ساده آن را برای دنبال کنندگان خود ارسال کنید.

به عنوان مثال شما یک صفحه فروشگاهی دارید و تعداد محصولات و دنبال کنندگان شما زیاد می‌باشد و سوالات زیاذی راجبه محصولات شما توسط کاربران پرسیده می‌شود. شما می‌توانید یک متن را به عنوان توضیحات آماده هر محصول آماده کنید و در مواقع نیاز برای همه کاربران پیج ارسال کنید.

برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

1- وارد پیج کاری خود شوید و قسمت دایرکت را باز کنید. متن مورد نیاز را تایپ کرده و برای یکی از مشتریان خود ارسال کنید.

2- روی متن ارسال شده انگشت خود را چند لحظه نگه دارید و بر روی گزینه Save Reply کلیک کنید.

3- برای مطلب آماده خود یک نام Shortcut یا میانبر ثبت نمایید و سپس بر روی گزینه تیک کلیک کرده تا ذخیره شود.

4- زمانی که قصد استفاده از متن ذخیره شده را دارید، کافیست در محل تایپ متن بر روی گزینه نشان داده شده در تصویر زیر کلیک کنید و متن آماده را برای هر کاربری که می‌خواهید ارسال کنید.

برای آشنایی بیشتر و یادگیری تنظیمات پیشرفته‌ی پاسخ سریع دایرکت اینستاگرام، می توانید به مطالعه مقاله زیر بپردازید:

پاسخ سریع در دایرکت اینستاگرام.

استفاده از اینستاگرام به عنوان ابزار ادیت تصویر به عنوان یکی از قابلیت های مخفی اینستاگرام

چنانچه به هر علتی نمی‌توانید عکس خود را ادیت کنید و یا نرم افزار مربوطه را در گوشی خود نصب نکرده‌اید، می توانید از امکانات موجود در برنامه اینستاگرام برای ادیت تصاویر استفاده کنید. البته شایان ذکر است که با ادیت موجود در اینستاگرام تصاویر خود را به صورت ساده می‌توانید ویرایش کنید و ادیتور اینستاگرام توانایی ادیت به صورت پیشرفته را ندارد.

برای انجام ادیت تصاویر در این برنامه مراحل زیر را دنبال کنید:

1- پیج اینستاگرام خود را باز کرده و وارد قسمت استوری خود شوید. یک یا چند تصویر را در استوری خود اد کنید.

2- پس از افزودن عکس‌ها، می‌توانید ادیت‌های مورد علاقتان را بر روی تصاویر انجام دهید. به عنوان مثال می‌توانید فیلتر دلخواهتان را از فیلترهای موجود انتخاب کنید و یا بر روی تصاویر متن تایپ کنید یا با قلم بر روی تصاویر خط‌های رنگی ترسیم کنید و….. .

قابلیت زمانبندی انتشار پست‌ها

اگر علاقمند هستید که پست‌های شما در تاریخ و ساعت معینی در اینستاگرام منتشر شود، می توانید از قابلیت زمانبندی انتشار پست‌ها استفاده نمایید. به عنوان مثال شما می‌خواهید که یک پستتان که دارای 6 صفحه می‌باشد 4 روز دیگر در ساعت 5 عصر منتشر شود شما با این قابلیت این کار را می‌توانید انجام دهید.

این قابلیت هنگامی برای ما مهم‌تر می‌شود که به انتشار پست‌هایی با محتوای منظم و برنامه‌ریزی شده نیازمندیم. اهمیت این قابلیت برای صفحاتی که دارای تقویم محتوایی برای انتشار پست می‌باشند، بسیار قابل درک و فهم می‌باشد. در مقاله زیر برای استفاده بهینه از این قابلیت ما دو ابزار کاربردی به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید‌ با یادگیری آنها نیازهای خودتان را برطرف کنید: ارسال پست زمانبندی شده در اینستاگرام .

پنهان کردن پست‌های تگ شده و حذف آنها

در پیج شما در صفحه‌ی پروفایل اینستاگرام قسمتی برای مشاهده پست‌هایی که شما در آن تگ شده‌اید وجود دارد. اگر شما علاقه ندارید بنا بر هر علتی این پست‌ها در پیج شما در اینستاگرام قابل نمایش باشند، می توانید این پست‌ها را از پیج خود حذف نمایید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

1- پیج اینستاگرام خود را باز کنید. در قسمت پروفایل بر روی بخش پست‌های تگ شده کلیک کنید.

2- پستی که می‌خواهید از اکانت خود حذف نمایید انتخاب کنید. سپس بر روی آیکون سه نقطه در بالای صفحه کلیک کنید.

3- گزینه Tag Options را انتخاب کنید.

4- برای حذف دائمی تگ شدن خودتان در پست مورد نظر شما بر روی Remove Me From Post کلیک کنید. همچنین برای پنهان کردن این پست در صفحه خود بر روی Hide From My Profile کلیک کنید.

درج بیو با فونت مختلف در اینستاگرام از مهم ترین قابلیت های مخفی اینستاگرام

در صفحه پروفایل اینستاگرام شما قسمتی در زیر عکس کاربری شما بنام بیو وجود دارد. شما می‌توانید در این قسمت اطلاعاتی در مورد سال تولد، مکان زندگی، شغل و علاقمندی‌ها و ……. را بنویسید. جذابیت متن نوشته شده در این قسمت بر زیبایی و جذابیت پروفایل پیج شکا بسیار تاثیربخش است. ازمهم‌ترین مواردی که می‌تواند بیو نوشته شده را جذاب‌تر کند، نوع فونت آن می‌باشد.

برای جذاب‌تر کردن فونت بیو اینستاگرام خودتان می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

1- سایت instafonts را باز کنید.

2- متن مورد نظرتان برای قسمت بیو اینستاگرام را در قسمت مشخص شده بنویسید.

3- از بین فونت‌های نشان داده شده، فونت دلخواهتان را انتخاب و از قمت نشان داده شده کپی کنید.

4- اکنون متن کپی شده را در قمت بیو جانشانی نمایید.

مشاهده پست‌هایی که در نزدیکی لوکیشن ما قرار دارند

اینستاگرام دارای قابلیتی می‌باشد که، کاربران اینستاگرام می‌توانند روی پست‌هایی که منتشر می‌کنند، لوکیشن خود را تگ کنند. کاربران اینستا می‌توانند با این قابلیت محل انتشار پست خود یا هر مکان دلخواه دیگری را به عنوان تگ لوکیشن با دنبال کنندگان صفحه خود به اشتراک بگذارند.

اشخاصی که علاقمندند پست‎‌‌هایی در ارتباط با مکان زندگیشان یا یک مجل خاص را تماشا کنند، می‌توانند از قابلیت تگ لوکیشن در اینستاگرام استفاده نمایند. برای این کار می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

1- صفحه‌ی اکسپلور اینستاگرام را باز کنید. قسمت سرچ پایین صفحه را لمس کنید.

2- بر روی گزینه Places کلیک کنید. اگر GPS گوشی شما روشن باشد می‌توانید گزینه Nearby Places را لمس کنید و کلیه لوکیشن‌های نزدیک به شما نمایش داده می‌شود.

3- شما می‌توانید مکان مورد نظر خود را نیز تایپ کنید به عنوان مثال iran و italy .

4- پس از نمایش نتایج می‌توانید بر روی مکان مورد نظرتان کلیک کرده و پست‌های مربوط به آن را مشاهده نمایید.

شایان ذکر است که می‌توانید به جای شهر نام مکان را نیز تایپ نمایید. به عنوان مثال دریای خزر یا Eiffel Tower

پاک کردن تاریخ سرچ اینستاگرام از رایج ترین قابلیت های مخفی اینستاگرام

اگر به هر علتی دلتان می‌خواهد سرچ‌های پیشین شما در قسمت اکسپلور اینستاگرام نمایش داده نشود یا اینکه تا بحال تاریخچه‌‌ی جستجوی خود را حذف نکرده‌اید، به سادگی می‌توانید تمام آنها را پاک کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

1- برنامه اینستاگرام را باز کنید. به صفحه اکسپلور اینستاگرام مراجعه نمایید. قسمت جستجوی بالای صفحه را لمس نمایید.

2- بر روی See All کلیک کنید.

3- برای پاک کردن کلیه سوابق جستجو می‌توانید گزینه Clear All را انتخاب نمایید.

4- برای تائید کل مراحل در آخر، گزینه Clear All را انتخاب نمایید. پس از انجام مراحل فوق، قسمت جستجوی اکسپلور شما کاملا پاک شده نمایش داده خواهد شد.

نکته: اگر دلتان می‌خواهد فقط یک مورد از جستجو را بجای پاک کردن همه تاریخچه سرچ اینستاگرام حذف نمایید، می توانید با استفاده از گزینه ✖ و کلیک بر روی آن، این عمل را انجام دهید.

گذاشتن چند لینک در بیو اینستاگرام

اگر علاقمندید که فالوورهای صفحه اینستاگرام خود را به طرف سایت اینترنتی خود ویا سایر شبکه‌های اجتماعی هدایت کنید، می‌توانید با استفاده از گذاشتن لینک در بیو اکانت اینستاگرام خود به این امر نائل شوید. اما برنامه اینستاگرام برای این قابلیت محدودیت قرار داده است، بدین شکل که شما اجازه دارید برای اکانت خود فقط یک لینک در قسمت بیو اینستاگرام قرار دهید.

برای از بین بردن محدودیت گذاشتن لینک در بیو پروفایل اینستاگرام ترفندهای کاربردی و خوبی وجود دارد. یکی از این روش‌ها، استفاده از سایت‌های “ساخت پروفایل و اشتراک لینک” است. در مقاله گذاشتن چند لینک در بیو اینستاگرام، بطور کامل شما عزیزان را با راه‌های رفع محدودیت ایجاد لینک در اینستاگرام آشنا کرده‌ایم. در صورتی که علاوه بر شبکه اجتماعی اینستاگرام در سایر وب‌سایت‌ها یا شبکه‌های اجتماعی عضو هستید، بهتر است هرچه سریع‌تر از این فرصت استفاده کنید.

پین کردن کامنت در اینستاگرام از قابلیت های مخفی اینستاگرام

قابلیت pin کردن کامنت در اینستاگرام به کاربر این اجازه را می‌دهد که برخی از کامنت‌ها را در اولویت نمایش در ابتدای لیست کامنت‌ها در پست قرار دهد. با استفاده از این قابلیت در صورت افزایش تعداد کامنت‌ها نیز، کامنت‌های پین شده در ابتدای لیست باقی می‌مانند و در بین تعداد زیادی از کامنت‌ها گم نمی‌شوند. برای اینکه این موضوع برایتان کامل جا بیفتد، مثال زیر را مطالعه کنید:

تصور کنید یک پست جدید را در اینستاگرام خود آپلود کرده‌اید و در زیر آن چندین کامنت مفید و کاربردی توسط دنبال کنندگان شما درج شده است. شما می‌توانید کامنت‌های مورد نظرتان را پین کنید تا برای فالوورهای بیشتری نمایش داده شود.

برای استفاده از این قابلیت مراحل زیر را دنبال کنید:

1- صفحه اینستاگرام خود را باز کنید. به قسمت کامنت‌های پست خود مراجعه نمایید.

2- کامنتی را که مد نظرتان است، پین کنید.

3- سپس گزینه 📌 را لمس کرده و بر روی گزینه Pin Comment کلیک کنید.

4- برای تایید نهایی پین شدن کامنت مورد نظر، گزینه pin را بزنید.

5- مشاهده می‌کنید که کامنت پین شده در میان کامنت‌های درج شده در زیر پست، در ابتدای لیست قرار گرفته است.

6- در صورتی که قصد دارید کامنت پین شده را از این حالت خارج کنید، کافی است یکبار دیگر کامنت پین شده را انتخاب کرده و گزینه unpin را انتخاب کنید.

چگونه کامنت‌ها را فیلتر کنیم؟

یکی از قابلیت‌های پر کاربرد اینستاگرام که افراد زیادی با آن آشنا نیستند، فیلتر کردن کامنت‌ها می‌باشد. این قابلیت در مواردی کاربرد دارد که صاحب اکانت می‌خواهد از انتشار کامنت تبلیغاتی، توهین آمیز و کامنت‌های اسپم در زیر پست خود جلوگیری کند. از طریق این آپشن اینستاگرام می‌توانید تعدادی کلمه دلخواه را در تنظیمات پیج خود ثبت کنید تا در صورت درج این کلمات توسط کاربران، از ارسال آن جلوگیری شود. مثلا اگر کلمه example را در بخش فیلتر کردن اینستاگرام ثبت کنید و کاربری از این کلمه در کامنت خود استفاده کند، این کامنت با موفقیت درج نخواهد شد.

برای انجام این کار کافی است مراحل زیر را دنبال کنید.

1- برنامه اینستاگرام خود را باز کنید.

2- در صفحه پروفایل خود بر روی گزینه سه خط بالای صفحه کلیک کنید.

3- گزینه setting را انتخاب کنید.

4- بر روی گزینه privacy کلیک کنید.

5- گزینه hidden words را انتخاب کنید.

6- آپشن add to list را انتخاب کنید.

7- در این مرحله کلمات مورد نظر خود را که دوست ندارید در کامنت زیر پستتان نمایش داده شود، وارد کنید. دقت کنید که برای درج چند کلمه در این قسمت از علامت comma استفاده کنید.

8- در نهایت گزینه add را انتخاب کنید. در صورتی که زمانی قصد ویرایش این کلمات را داشته باشید، این امکان برای شما فراهم شده است که از طریق همین قسمت اقدام کنید.

پنهان کردن حالت آنلاین برای دیگر کاربران در دایرکت اینستاگرام از قابلیت های مخفی اینستاگرام

قابلیت دایرکت اینستاگرام در حالت پیش فرض بر روی این تنظیم قرار دارد که کاربران آنلاین و آفلاین را با استفاده از یک آیکون سبز رنگ از هم جدا می‌کند. در صورتی که قصد ندارید دیگران از آنلاین بودن شما در اینستاگرام مطلع شوند، می‌توانید این گزینه را از تنظیمات خود غیر فعال کنید. برای پنهان کردن وضعیت آنلاین بودن خود می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

1- اینستاگرام خود را باز کرده و در صفحه پروفایل خود بر روی گزینه سه خط در بالای صفحه کلیک کنید.

2- در صفحه باز شده بر روی گزینه setting کلیک کنید.

4- وارد قسمت privacy شوید.

5- سپس گزینه activity status را انتخاب کنید.

6- تیک Show Activity Status را غیرفعال نمایید.

سوالات متداول در ارتباط با قابلیت های مخفی اینستاگرام

چگونه بصورت آفلاین در اینستاگرام فعالیت داشته باشیم؟

در مقاله فوق روشی را برای شما توضیح دادیم که با استفاده از آن می‌توانید آنلاین بودن خود را از دیگر کاربران پنهان کنید.

نحوه ارسال پست دارای زمانبندی در اینستاگرام چگونه است؟

با مطالعه مطالب فوق به راحتی می‌توانید پست مورد نظر خود را بصورت زمان‌دار آپلود کنید.

آیا این قابلیت در اینستاگرام وجود دارد که پست‌های شهر خودمان را ببینیم؟

بله این قابلیت در اینستاگرام وجود دارد که هر کاربر بتواند پست‌هایی که در اطراف محل زندگی‌اش منتشر می‌شود، را مشاهده کند.

کلام آخر

در این مقاله سعی شده است تا تمام ترفندهای مخفی اینستاگرام به شما عزیزان معرفی شود. با استفاده و بکارگیری از این قابلیت‌ها می‌توانید بصورت یک کاربر وارد و با تجربه در اینستاگرام فعالیت کنید. امیدواریم از مطالعه مطالب فوق لذت برده باشید و برایتان مفید واقع شده باشد. در صورتی که شما نیز از سایر ترفندهای مخفی اینستاگرام اطلاع دارید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، می‌توانید آن را در بخش نظرات و کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

بیتا دانش‌پرور

بیتا دانش پرور هستم، فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران گرایش مدیریت منابع آب. علیرغم رشته تحصیلیم همیشه علاقمند به نوشتن و بررسی مطالب موجود در سایت‌های مختلف بودم و همین علاقه باعث شد از سال ۱۳۹۹ با یادگیری تکنیک‌های تولید محتوا، کارم رو به عنوان محتوانویس در سایت‌های مختلفی مثل اینسوشی پیش بگیرم و درباره موضوعات مختلفی بنویسم. با تمام علاقه‌ای که به تولید محتوا دارم همیشه سعی میکنم مطلب جامع و مفیدی درباره هر موضوعی رو ارائه بدم و خیلی خوشحالم که در حال حاضر به عنوان محتوانویس سایت اینسوشی فعالیت دارم و می‌تونم مطالب جدیدی رو در زمینه انواع شبکه های اجتماعی با شما به اشتراک بذارم.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت اینسوشی

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد، تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0