ads
اینسوشی لوگوی صفحه فروشگاه 264-85
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

چگونه متن جذاب برای جذب فالوور در اینستاگرام بنویسیم؟

دسته بندی :اینستاگرام ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ اینسوشی 8982
متن برای جذب فالوور

متن برای جذب فالوور چگونه باید باشد؟ اگر میخواهید بازاریاب موفقی در اینستاگرام باشید، باید بدانید متن مناسب برای جذب فالور به چه صورت باید نوشته شود؟ در صورتی که قصد دارید فالوور جذب کنید و یا به‌دنبال افزایش فالوور هستید باید توجه کافی به کیفیت عکس‌های منتشر شده نیز داشته باشید. زیرا این کیفیت تصاویر است که پیج شما را از دیگران متمایز می‌سازد. البته ناگفته نماند که فقط انتشار محتوا و پست مناسب کافی نیست و کار همینجا تمام نمی‌شود. نوشتن متن مناسب در زیر پست‌ها و یا کپشن مناسب باعث می‌شود تا حرف یا مطلب مورد نظر خود را برای یک تصویر به اشتراک بگذارید. در واقع با نوشتن کپشن مناسب در اینستاگرام می‌توان راجع به تصویر پست توضیح داد. این کپشن می‌تواند فالووران پیج را تشویق به انجام کاری کند یا آن‌ها را تشویق به کامنت گذاشتن و یا به اشتراک‌گذاشتن محتوا می‌کند.

آیا نوشتن متن مناسب برای جذب فالوور مهم است؟ برخی از افراد تصور می‌کنند که نوشتن متن برای پست مسئله‌ی بسیار مهمی نیست ولی اصلا اینگونه نیست. در صورتی تمایلی به نوشتن کپشن مناسب ندارید باید بدانید که فرصت و امکان جذب و جلب توجه کاربران را از دست داده‌اید. رسیدن به هدف خود و انتقال مطلب فقط از طریق به اشتراک‌گذاری تصاویر میسر نیست. در این مقاله نکات مهمی را در خصوص نوشتن متن برای جذب فالوور بیشتر بصورت لیستی در اختیار شما قرار می‌دهیم و سپس به توضیح کامل هریک می‌پردازیم.

  1. تهیه پیش‌نویس از متن مورد نظر
  2. بکارگیری مطالب مهم در جملات اول کپشن
  3. دعوت مخاطب به مشارکت
  4. عدم استفاده از بیش از 9 هشتگ در کپشن
  5. بکارگیری لحن مناسب
  6. استفاده از ایموجی و یا استیکر
  7. معرفی اکانت خود در دیگر شبکه‌های اجتماعی
  8. استفاده از مختصرنویسی در صورت نداشتن کپشن دلخواه

نکات مهم در نوشتن متن

در ابتدا چند پیش‌نویس از متن مورد نظر خود تهیه کنید.

نکته‌ای که در اینجا مطرح می‌شود این است که هرگز برای نوشتن متن عجله نکنید. ابتدا یک برگ کاغذ بردارید و تمام نظر و ایده‌های خود برای کپشن‌نویسی را روی آن بنویسید. روی تک تک این نظرات فکر کنید. حتی می‌توانید از دوستان خود در این زمینه کمک بگیرید و بهترین ایده را انتخاب کنید. از آنجاییکه اخیرا اینستاگرام دارای الگوریتمی است که پست‌ها و صحنه‌هایی را که از نظر پیج ما مهم‌ترین هستند را به ما نشان می‌دهد. اینکه پست‌های شما در قسمت اصلی (home اینستاگرام) دیده شود بستگی به عوامل مختلفی دارد از جمله تعداد لایک و کامنت و … .

خوب است بخوانید: مدیریت و طراحی حرفه‌ای پیج اینستاگرام

لذا اختصاص زمان مناسب و کافی برای نوشتن یک متن مفید و باکیفیت بسیار مهم است. کپشن یا متن زیر پست شما باید به‌گونه‌ای باشد که توجه کاربران را جلب کند و آن‌ها را سرگرم و راضی نگه دارد و تشویق به مشارکت و ارسال پست به دوستانشان کند.

مطالب مفید و مهم و یا کلمات کلیدی را در جملات ابتدایی کپشن قرار دهید.

در قسمت کپشن اینستاگرام متنی که نوشته می‌شود می‌تواند حداکثر دارای 2200 کاراکتر باشد. بهتر است 4 یا 5 جمله‌ی اولیه کپشن بصورت یک جمله کامل در کپشن نوشته شود و بقیه جملات کوتاه و مختصر باشد. متن نوشته شده نباید بسیار کوتاه باشد که کاملا در کپشن دیده شوند. توصیه می‌شود مطلب مهم را در اولین جملات بگنجانید. همچنین توجه کنید که از هشتگ و یا علامت‌های دیگر در انتهای کپشن استفاده کنید.

فالووران خود را به انجام کار بخصوصی تشویق کنید.

در صورتی که قصد دارید درصد به اشتراک‌گذاری پست و یا افزایش فالوور را افزایش دهید بهتر است که فالووران خود را به انجام کاری تشویق کنید. در واقع شما باید از فعل امری به نحوی استفاده کنید که مخاطب تمایل به انجام گفته‌های شما را داشته باشد. برای مثال می‌توانید از فالووران خود سوال بپرسید و از آن‌ها بخواهید نظر خود را در کامنت وارد کنند. همچنین می‌توانید دوستان خود را به تگ کردن دوستانشان دعوت کنید. برگزاری یک مسابقه و یا چالش نیز می‌تواند مخاطبان را به مشارکت در مسابقه دعوت کند.

دعوت مخاطبان به چالش در اینستاگرام
دعوت مخاطبان به چالش در اینستاگرام

در کپشن اینستاگرام بیشتر از 9 هشتگ استفاده نکنید.

عملکرد هشتگ در اینستاگرام به این گونه است که نظر و تعاملات کاربران مختلف را یکجا جمع می‌کند. در صورتی که پیج اینستاگرام شما عمومی و برای همه کاربران باز باشد و از هشتگ در کپشن خود استفاده کنید، کاربران با جستجوی هشتگ درج شده می‌توانند پست اینستاگرام شما را مشاهده کنند. از هشتگ‌ها برای مرتبط ساختن کاربرانی که شرایط برقراری ارتباط باهم را نداشته‌اند استفاده می‌شود. برای مثال هنگامی که کاربران مختلفی در مورد یک برند نظر مشترکی دارند و به آن علاقمند هستند از هشتگ می‌توان برای وصل کردن این کاربران به یکدیگر استفاده کرد. در صورتی که از هشتگ‌های زیادی در کپشن خود استفاده کنید متوجه می‌شوید که کپشن بیشتر شبیه به اسپم می‌شود و ظاهری غیرنرمال دارد. سعی کنید بیشتر از 9 هشتگ در متن زیر پست خود استفاده نکنید و آن‌ها را در انتهاب کپشن قرار دهید.

استفاده از هشتگ در کپشن اینستاگرام
استفاده از هشتگ در کپشن اینستاگرام

لحن مناسب با فضای اینستاگرام خود انتخاب کنید.

توصیه می‌شود از لحن سنگین و کلمات ثقیل در اینستاگرام استفاده نشود. این نوع بیان در اینستاگرام اصلا مناسب نیست. بهتر است متنی که برای جذب فالوور نوشته می‌شود دارای لحن دوستانه به همراه شوخ طبعی باشد. لازم است به این نکته توجه کنید که لحن و نوع متن شما باید مطابق و مناسب با پیام و هدف محتوای منتشر شده باشد.

از شکلک و استیکر در متن خود استفاده کنید.

استفاده از شکلک در متن باعث می‌شود که پست و کپشن اینستاگرام شما دارای هویت باشد. این ایموجی‌ها را می‌توان در وسط جمله یا در پایان جملات استفاده کرد.

ایموجی‌های موجود در کپشن اینستاگرام
ایموجی‌های موجود در کپشن اینستاگرام

اکانت‌های دیگر خود را در سایر شبکه‌های اجتماعی در اینستاگرام معرفی کنید.

در صورتی که در سایر شبکه‌های اجتماعی دارای حساب کاربری هستید می‌توانید آن را در قسمت کپشن پست معرفی کنید. با اینکار فالووران و دوستان شما می‌توانند به‌راحتی شما را در شبکه‌های مجازی دیگر پیدا کنند.

استفاده از مختصرنویسی در کپشن در صورت عدم داشتن کپشن دلخواه

اگر برای نوشتن متن برای جذب فالوور در اینستاگرام تصمیم خاصی ندارید و درباره‌ی لحن و طرز بیان خود نظری ندارید باید از اختصار در کپشن استفاده کنید. می‌توان پیام و هدف خود را بصورت کوتاه در کپشن نیز بیان کرد.

اینسوشی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت اینسوشی

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد، تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0