ads
اینسوشی لوگوی صفحه فروشگاه 264-85
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

آشنایی با موضوعات برتر اینستاگرام

دسته بندی :اینستاگرام ۲۳ آبان ۱۴۰۰ اینسوشی 1623
تنوع موضوعات منتشر شده در اینستاگرام

موضوعات محبوب اینستاگرام

موضوعات برتر اینستاگرام کدامند؟ اخیرا شبکه‌های اجتماعی برای توسعه ارتباطات نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. بسیاری از افراد جامعه با هر رده سنی و در هر موقعیتی از این شبکه‌های اجتماعی بخصوص اینستاگرام برای رسیدن به اهداف مختلفی مانند سرگرمی، تجاری و … استفاده می‌کنند. اینستاگرام از شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار است که در سال 2010 راه‌اندازی شده است. در این مقاله درباره موضوعات برتر اینستاگرام بحث شده است.

با توجه به آمار و اطلاعات منتشر شده توسط سایت oberlo اینستاگرام در سال 2019 دارای بیشتر از یک بیلیون کاربر فعال بصورت ماهانه است. این کاربران که اکثر زیر 35 سال سن دارند درباره زندگی شخصی خود عکس و ویدیو و مطالب دلخواه خود را در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند.

برای موفق شدن در یک کسب و کار نیاز به تبلیغات عمده‌ای است. اکثر صاحبان شغل در این شبکه اجتماعی برای توسعه و رشد کار آنلاین و همچنین افزایش فروش محصولات خود از اینستاگرام استفاده می‌کنند. در حقیقت اینستاگرام به عنوان شبکه اجتماعی محبوب، بستری وسیع را برای ارائه و معرفی محصولات و امکانات و خدمات مختلف فراهم کرده است.

ولی مسئله مهمی که اینجا مطرح می‌شود این است که انتشار هر محتوایی لزوما به معنای جذب مخاطب زیاد نیست. بلکه کیفیت مطالب منتشر شده نیز سهم بسیار مهمی در موفقیت یک کسب و کار دارند. در پی اهمیت این موضوع، کاربران و ادمین‌های اینستاگرام مدام به دنبال انتشار پست و استوری‌ای هستند که قابلیت و توانایی ایجاد ارتباط و تعامل با مخاطب را داشته باشد. پس توجه به موضوعات محبوب اینستاگرام از ضروریات توجه در تولید محتوا است.

پکیج تولید محتوا اینستاگرم

آشنایی با موضوعات برتر اینستاگرام
آشنایی با موضوعات برتر اینستاگرام

آمار بکار بردن موضوعات اینستاگرام

آشکار است که انتشار محتوای باکیفیت به همراه موضوع جذاب و تاثیرگذار از ملزوماتی است که در هنگام تولید محتوا باید به آن توجه شود. با تولید محتوای جذاب و باکیفیت این منظور را به مخاطب می‌رسانید که جلب نظر وی بسیار مهم است و برای وی ارزش قائل هستید. بسیاری از کاربران اینستاگرام به دنبال محتوای باکیفیت و مفید هستند. البته این موضوع برای صاحبان مشاغل در اینستاگرام نیز صدق می‌کند.

طبق گفته دیوید آگیلوی در هنگام خرید یک محصول مشتریان به دنبال محتوای باکیفیت در تبلیغات هستند نه صرفا شکل ظاهری تبلیغات. بر اساس عبارت قبل می‌توان نتیجه گرفت که بهترین روش برای تبلیغ درباره یک محصول و ارائه خدمات به مشتریان این است که پیج مورد نظر 80% محتوای مفید و کاربردی و 20% محتوای تبلیغاتی داشته باشد. از طرفی دیگر قبل از تولید محتوای جذاب، نیاز است تا کاربر با استراتژی‌های مختلفی از جمله زمان و چگونگی تولید محتوا آشنا شود.

در هنگام تولید محتوا، جلب نظر کاربر و ساخت محتوا طبق سلیقه او بسیار مهم‌تر از هدفی است که کاربر در ذهن دارد. به عبارت دیگر در اینستاگرام شناخت سلیقه و علاقه مخاطب بسیار مهم است. برای این منظور در سال 2018 تحقیقی انجام شد که به مقایسه موضوعات مورد علاقه مشتریان و موضوعات محتوای تولید شده توسط صاحبان کار در اینستاگرام پرداخت. به نمودار زیر توجه کنید.

آمار بکار بردن موضوعات اینستاگرام
آمار بکار بردن موضوعات اینستاگرام

مقایسه سلیقه مشتریان درباره موضوعات اینستاگرام و موضوعات محتوای تولید شده توسط صاحبان مشاغل

با توجه به نمودار فوق می‌توان اینگونه تحلیل کرد که 72% مشتریان طرفدار پست‌های تخفیف‌دار هستند. ولی فقط 18% محتوای اینستاگرام در این باره است. یا مورد بعدی که نشان می‌دهد 13% از پست‌های تولید شده توسط صاحبان مشاغل مرتبط با کارمندان است. ولی 24% از مشتریان علاقه دارند تا با کارمندان آشنا شوند. بر اساس نمودار فوق می‌توان به شکاف موجود بین خواسته مشتریان و محتوای تولید شده توسط صاحبان مشاغل پی برد.

پکیج طراحی پست اینستاگرام

ارائه چندین مورد از موضوعات برتر اینستاگرام

نقل قول

از موضوعات بسیار مهمی که در بین کاربران اینستاگرام طرفداران زیادی دارد استفاده از نقل قول بزرگان است. برای بکارگیری نقل قول بهتر است آرشیوی از این سخنان را تهیه کنید. البته در این موضوع چیزی که بسیار حائز اهمیت است صحت داشتن گوینده نقل قول است. در صورتی که از جملاتی مربوط به بزرگان و مشاهیر استفاده می‌کنید سعی کنید بدانید این عبارت از چه کسی است. در صورت عدم آگاهی از گوینده مطلب می‌توانید از مخاطبان کمک بگیرید. برای استفاده از نقل قول در پست خود سعی کنید از قالب بخصوصی مانند عکس نوشته استفاده کنید. همچنین توجه کنید که این عکس‌ها باکیفیت باشند.

طرح پرسش

ایجاد چالش در ذهن مخاطبان از راه‌های جذب آن‌ها است. با ایجاد یک پرسش از مخاطبان درخواست کنید تا در زیر پست نظرات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. بهتر است این سوال باعث ارائه راهکارهای مفید نیز شود.

پشت صحنه

این مسئله که مخاطبان به دیدن پشت صحنه کاربر علاقه دارند امری انکارناپذیر است. با نشان دادن پشت صحنه کار خود به مخاطبان باعث می‌شوید تا اعتماد وی جلب شده و احساس نزدیکی بیشتری با شما بکند.

مصاحبه

برای اعتبار دادن به کسب و کار خود سعی کنید تا برخی مواقع با افراد معروف در زمینه کاری مرتبط با کار خودتان مصاحبه کنید. زمان این مصاحبه را از قبل به مخاطبان خود اعلام کنید.

امکان مصاحبه با صاحبان شغل
امکان مصاحبه با صاحبان شغل

برگزاری مسابقه

برگزاری یک مسابقه و چالش با یک‌سری قواعد خاص می‌تواند باعث افزایش فالوور و جذب مخاطب شود. برای مثال می‌توانید در پست مسابقه از مخاطبان بخواهید تا دوستان خود را منشن کنند. همچنین می‌توانید از مخاطبان بخواهید محتوایی را با هشتگ مخصوصی تولید کنند و آیدی پیج شما را تگ کنند.

طنزپردازی

برخی مواقع لازم است تا در محتوای پست خود از طنز استفاده کنید. با اینکار حالت یکنواختی پیج از بین می‌رود و مخاطبان ارتباط دوستانه‌تر و نزدیک‌تری با شما برقرار می‌کنند. داشتن حس شوخ‌طبعی در محتوای منتشر شده یکی از راه‌های تضمینی جذب مخاطب است.

پکیج طراحی عکس برای استوری اینستاگرام

انتشار محتوای مناسبتی

انتشار پست‌های مناسبتی همراه با خلاقیت در تبریک، تسلیت، روز جهانی کودک، عید و … می‌تواند باعث نزدیکی و صمیمیت مخاطب با شما شود. با اینکار می‌توانید از مخاطبان خود بخواهید دوستانشان را زیر پست تگ کنند.

پست آموزشی

یکی از محتوایی که می‌تواند شما را در رسیدن به هدفتان کمک کند استفاده از پست آموزشی است. برای مثال در صورت مشغول بودن به فروش محصول خاصی، می‌توانید یک ویدیوی آموزشی از نحوه استفاده از محصول را تهیه کنید.

معرفی کتاب

با مرور و معرفی کتاب‌های مختلف می‌توانید اعتبار و ارزش پیج خود را در نظر کاربران افزایش دهید. در نوشتن معرفی باید هوشمندانه عمل کنید و خلاصه کتاب را ننویسید. دیدگاه شخصی خود را درباره کتاب ارائه دهید.

اینسوشی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت اینسوشی

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد، تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0