ads
اینسوشی لوگوی صفحه فروشگاه 264-85
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

چندین موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام

دسته بندی :اینستاگرام ۸ بهمن ۱۴۰۰ اینسوشی 860
آشنایی با موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام

با چند مورد موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام آشنا هستید؟ آیا موضوعات جذاب برای تولید محتوا در اینستاگرام را می‌شناسید؟ در این مقاله سعی شده است به بررسی تمامی موضوعات جذابی که در اینستاگرام مورد پسند کاربران مختلف قرار می‌گیرد، پرداخته شود. همانطور که آگاه هستید اینستاگرام یکی از پر بازدیدترین شبکه‌های اجتماعی است که تقریبا تمامی کاربران آن دچار دغدغه فکری برای تولید محتوای جذاب هستند. این محتوای تولید شده باید با دقت و وسواس انتخاب شود تا باب میل و سلیقه کاربران یک پیج باشد. ممکن است برای همه شما پیش آمده باشد که به دنبال تولید محتوا در اینستاگرام باشید، ولی ندانید که از کجا شروع کنید و به تولید چه نوع محتوایی بپردازید که مخاطبان زیادی را جذب کند.

همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که در صورت استفاده مداوم از یک نوع محتوا بصورت روزانه و مکرر می‌تواند برای فالووران خسته کننده باشد. لذا هر روز برای پیج خود یک برنامه تولید محتوا داشته باشید که به آن تقویم محتوایی نیز گفته می‌شود. در صورتی که جزو کاربران فعال اینستاگرام هستید، می‌دانید که یکی از راه‌های مهم برای جذب مخاطب در اینستاگرام تولید محتوا است. در واقع موفقیت پیج کاری شما بستگی به تولید محتوای باکیفیت و مفید دارد. تمامی کسب و کارهای اینترنتی که بتوانند محتوایی خلاقانه ای بسازند و استراتژی تولید محتوا داشته باشند به احتمال قوی به موفقیت های خوبی خواهند رسید. یکی از دلایلی که فالوور یک پیج به مرور کاهش می‌یابد، عدم تولید محتوای خلاقانه و جذاب در اینستاگرام است. اگر می‌خواهید در اینستاگرام موفق شوید باید بتوانید در محتوای خود تنوع و خلاقیت زیادی به خرج دهید و پیج خود را از دیگران متفاوت بسازید. با اینکار هر روز به تعداد فالووران شما افزوده می‌شود. در ادامه مطلب با انواع موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام آشنا می‌شوید.

تولید محتوا در اینستاگرام با نظرسنجی

یکی از موضوعات جذاب برای تولید محتوا در اینستاگرام، استفاده از نظرسنجی است که بسیار کاربردی می‌باشد. حتما در اطراف شما نیز افراد زیادی حضور دارند که دوست دارند درباره هر چیزی اظهار نظر کنند. بسیاری از افراد و کاربران در اینستاگرام هستند که دلشان می‌خواهد در هر زمینه‌ای از مسائل مختلف نظر بدهند و در نظرسنجی‌ها شرکت کنند. در اینستاگرام می‌توانید با برگزاری نظرسنجی از کاربران خود درباره ایده و نظرشان درباره کسب و کار اینترنتی خود بپرسید. در واقع با اینکار هم پیج کاری خود را بهبود می‌بخشید و هم با نظرسنجی نوعی ارتباط و تعامل با کاربران خود برقرار می‌کنید. در نتیجه این امر هر چقدر تعامل در صفحه شما بالاتر برود، باعث می‌شود صفحه شما به افراد بیشتری نشان داده شود.

این نوع نظر سنجی‌ها را می‌توانید در قالب پست یا استوری منتشر کنید، خیلی تفاوتی ندارد. فقط مهم است که سعی کنید نظر مخاطب را جلب کنید و او را وادار کنید که در نظر سنجی شما شرکت کند سعی کنید از سوالات جذاب استفاده کنید.

تولید محتوا با نقل قول در اینستاگرام

یکی از جذاب‌ترین موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام، استفاده از نقل قول از بزرگان در پیج شما می‌باشد. برای مثال اگر کسب و کار شما در اینستاگرام مرتبط با تکنولوژی است، می‌توانید جملاتی از بیل گیتس،استیو جابز و جف بیزوس را در پیج خود نقل قول کنید. این نقل قول می‌تواند در قالب یک ویدیو یا عکس نوشته از اشخاص معروف باشد. در صورتی که از ویدیو انگلیسی استفاده می‌کنید، حتما به فکر زیرنویس و ترجمه در این ویدیو باشید تا برای مخاطب جذاب‌تر شود. مثلا در حوزه اینستاگرام یکی از افراد موفق گری وینرچاک است که برای همه ی صاحبان کسب و کار اینترنتی الهام بخش است. همچنین یک نمونه فرد ایرانی نیز در اینستاگرام حضور دارد که برای الهام گرفتن تمامی کسب و کارهای اینترنتی در ایران مناسب است. این فرد برادران محمدی است که از مدیران برجسته دیجی کالا می‌باشد.

استفاده از نقل قول در اینستاگرام
استفاده از نقل قول در اینستاگرام

از دیگر افراد موفق در اینستاگرام، برادران شکوری مدیران فیلیمو و آپارات هستند که سبب تحول بزرگی در کسب و کارهای اینترنتی و اینستاگرامی شده‌اند. لازم است بدانید که در حوزه کاری شما چه افرادی تحول ایجاد کرده‌اند، سپس با دیدن ویدیو‌های آن‌ها هم خودتان انرژی بگیرید هم آن‌ها را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

تولید محتوا در اینستاگرام با استفاده از پشت صحنه

یکی از موضوعات جذاب برای تولید محتوا در اینستاگرام، این است که به مخاطبان خود نشان دهید در پشت صحنه کسب و کار اینستاگرامی شما چه می‌گذرد؟ با اینکار هم می‌توانید اعتماد مشتریان را جلب کنید و هم کنجکاوی آن‌ها را رفع کنید. خیلی ها دوست دارند بدانند شما که هستید؟ چه افرادی و با چه چهره‌ای پشت صحنه کسب و کار شما هستند؟ ممکن تصور کنید که اتفاقات پشت صحنه جذاب نیست ولی مخاطبان به دیدن این مسائل علاقه زیادی دارند. برای مثال در صورتی که فروشگاهی دارید از بسته‌بندی محصولات خود عکس یا ویدیویی کوتاهی تهیه کنید. همچنین می‌توانید از آماده‌سازی سفارشات مشتریان عکس بگیرید و تا جای ممکن در قاب دوربین ظاهر شوید.

تمامی کاربرانی که پیج شما را فالوو کرده‌اند، علاقمند به دیدن چهره واقعی شما هستند. اگر جلو دوربین ظاهر نمی‌شوید این فکر را به سر مخاطبان می‌اندازید که محصولتان ایرادی دارد و شما قصد فرار و کلاهبرداری را از دست مشتریان دارید تا شناسایی نشوید. با ظاهر شدن در جلوی دوربین باعث می‌شوید تا مشتریان و کاربران به شما اعتماد بیشتری کنند.

تولید محتوا در اینستاگرام بصورت مناسبتی

یکی از جذاب‌ترین موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام، این است که همیشه حواستان به تقویم باشد. بهتر است دائما بدانید که چه مناسبت‌هایی پیش رو است و با توجه به انواع این مناسبت‌ها می‌توانید به تولید محتوای مرتبط و جذاب بپردازید. مثلا برای شب یلدا می‌توانید یک پوستر که لوگوی شما هم در آن وجود دارد طراحی کنید و در پیج خود منتشر کنید. همچنین می‌توانید در این مناسبت‌ها از خودتان یک ویدیو تهیه کنید و در پیج منتشر کنید و به مناسبت این روز یک تخفیف خوب برای مشتریان قائل شوید. فراموش نکنید که پیج رقبا را نیز چک کنید و از ایده‌های آن‌ها در مناسبت‌ها کمک بگیرید. سعی کنید به هیچ عنوان محتوای دیگران را کپی نکنید.

کپی کردن یک پست که شامل ویدیو یا یک عکس از نه تنها هیچ فایده‌ای برای شما ندارد، بلکه کسب و کار اینترنتی شما را هم زیر سوال می‌برد.پ س برای آن برنامه‌ریزی کنید و ببینید چه کاری می‌توانید انجام بدهیدکه متفاوت باشد.

تولید محتوا در اینستاگرام با طرح سوال و ایجاد چالش

یکی از موضوعات جذاب برای تولید محتوا در اینستاگرام، طرح سوالات چالشی برای مخاطبان است. این سوالات بهتر است با کسب و کار اینترنتی شما مرتبط باشد. سعی کنید مقداری خلاقیت به خرج دهید و سوالی را عنوان کنید که واقعا مخاطب شما وادار به پاسخ دادن شود و آن‌ها را مجبور به فکر و چالش کند. مطرح کردن سوالات چالشی یکی از ایده‌های تولید محتوا عالی برای اینستاگرام است.

طرح سوال در اینستاگرام
طرح سوال در اینستاگرام

تبادل پست و استوری با افراد مرتبط حوزه کاری

از موضوعات پر طرفدار برای جذاب مخاطب در اینستاگرام، تبادل پست و استوری است. برای مثال می‌توانید از رقبا و همکارانی که در زمینه کاری مرتبط با کسب و کار شما فعالیت دارند، بخواهید که پست شما را به اشتراک بگذارند و شما نیز در عوض می‌توانید اینکار را انجام داده و تبادل داشته باشید.

از محصولات را خدمات کاری خود عکس منتشر کنید.

یکی از راه‌های تولید محتوای جذاب در اینستاگرام، انتشار عکس از محصولات و خدمات پیج کاری شما می‌باشد. در صورتی که محصولی را می‌فروشید، می‌توانید از محصولات خود عکس‌های باکیفیت تهیه کنید و آن را در پیج خود درج کنید. یا در صورتی که در یک سالن آرایشی خدماتی را مشتریان ارائه می‌کنید، می‌توانید از عکس‌های قبل و بعد آرایش و میکاپ استفاده کنید. البته توجه به این نکته ضروری است که انتشار تصاویر بیش از حد از محصولات می‌تواند مخاطب را خسته کند. شما باید یک ارزشی را برای مخاطب ایجاد کنید تا با این دلیل بتواند با هدف پیج شما را دنبال کند. شما باید از محتواهای مختلف استفاده کنید پیشنهاد من این است که ۳۰ درصد محتوای شما باید عکس محصولات و خدمات شما باشد و پست‌های دیگر شما باید از ایده‌های دیگری که در این مقاله آورده شده باشد.

انتشار عکس محصولات در اینستاگرام
انتشار عکس محصولات در اینستاگرام

اطلاع‌رسانی از آینده کسب و کار اینترنتی خود

یکی از موضوعات جالب و هیجان‌انگیز برای تولید محتوا در اینستاگرام، خبر دادن از آینده کسب و کار اینترنتی خود است. در صورتی که در پیج خود قرار است به زودی یک محصول جدید را موجود کنید، می‌توانید آن را به مشتریان و کاربران خبر دهید. کاربرانی که شما را دنبال می‌کنند، همواره به این مسئله علاقه دارند که سریع‌تر از بقیه از این خدمات خبردار شوند. دقت کنید که نیازی نیست با جزئیات درباره این خبر صحبت کنید، زیرا ممکن است رقبا از این ایده بصورت مشابه استفاده کنند.

تولید محتوا در اینستاگرام با معرفی کتاب

یکی از جذاب‌ترین موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام، معرفی کتاب است. فرقی نمی‌کند که در چه زمینه‌ای فعالیت دارید، در هر زمینه‌ای علاقمندان به کتاب وجود دارند و ممکن است تعدادشان کم و زیاد باشد. با توجه به آمار که نشان می‌دهد سرانه مطالعه در ایران کم است، هنوز هم هستند افرادی که به مطالعه کتاب علاقه دارند. برای مثال مثلا اگر در حوزه مد و پوشاک فعالیت می‌کنید، می‌توانید یک کتاب در این زمینه معرفی کنید. وقتی شما در حوزه خود کتابی را معرفی می‌کنید، مخاطبان شما ذهنیت حرفه‌ای از شما در ذهن خود ثبت می‌کنند و شما را با چشم یک فرد مطلع و آگاه در این حوزه نگاه می‌کنند. درست است که خیلی‌ها ممکن است آن کتاب را تهیه نکنند ولی اینکه به شما به عنوان یک حرفه‌ای نگاه کنند خیلی مهم است.

البته بهتر است کتابی را معرفی کنید که خودتان آن را خوانده‌اید و به نظرتان این کتاب با ارزش و مفید است. همچنین می‌توانید خلاصه و یا قسمت‌های مهم این کتاب را در کپشن یا استوری برای مخاطبان بنویسید. این مورد نیز یکی از ایده‌های عالی برای تولید محتوا در اینستاگرام است که به خوبی می‌توانید از آن استفاده کنید.

استفاده از عکس و ویدیو مشتریان و رضایت آن‌ها

یکی از بهترین موضوع تولید محتوا برای اینستاگرام، استفاده از عکس و ویدیو مشتریانی است که از فروشگاه شما خرید کرده‌اند و عکسی از محصول خود را که به دستشان رسیده است، برای شما ارسال کرد‌ه‌اند. این عکس‌های می‌توانند خلاقانه گرفته شوند. اینکار باعث می‌شود که به مشتریان حس خوبی را به دیگر فالووران القا کنید. همچنین می‌توانید از میزان رضایت مشتریان در تولید محتوای اینستاگرام خود استفاده کنید. از مشتریانی که از پیج شما خرید کرده‌اند و رضایت از محصول دارند، درخواست کنید تا با عکس یا ویدیو کوتاهی رضایت خود را برای شما ارسال کنند. ممکن است برخی از مشتریان راضی به انجام اینکار نشوند که شما می‌توانید با دادن یک کارت تخفیف آن‌ها را تشویق کنید این کار را برای شما انجام دهند. البته خیلی‌ها هم هستند که مشتری وفادار شما هستند و بدون هیچ چشم داشتی این کار را برای شما انجام می‌دهند.

اینکار باعث می‌شود تا کسب و کار اینستاگرامی شما رونق یابد و افرادی که شما را دنبال می‌کنند، با دیدن این ویدیوها و پیام‌های رضایت بسیار راحت‌ر از قبل به شما اعتماد کنند و خرید انجام دهند.

برگزاری مسابقات برای تولید محتوا در اینستاگرام

برگزاری مسابقات در اینستاگرام
برگزاری مسابقات در اینستاگرام

یکی از راه‌های تولید محتوای جذاب در اینستاگرام، برگزاری مسابقات است که دارای چندین مزیت می‌باشد. یکی اینکه با اینکار تعامل و اینگیجمنت صفحه شما بالا می‌رود و با این کار می‌توانید تعداد زیادی کاربر جدید به فالورهای خود اضافه کنید. دوم اینکه برخی افراد علاقمند به شرکت در مسابقات هستند و از دریافت جایزه خوشایندی دارند. باید توجه کنید که در نظر گرفتن جوایز در مسابقات الزامی است و باعث تحریک و تشویق کاربران به شرکت در مسابقه می‌شود. همچنین دقت کنید که باید روی حرف خود محکم بایستید و به اعتماد مشتری ضربه نزنید. اینکه مسابقه را برگزار کنید و جوایز را ندهید آسیب جدی به پیج شما می‌زند. حتما تاریخ برگزاری و اهدا جوایز را مشخص کنید. برای برگزاری مسابقه از اپلیکیشن‌ها و سایت‌های معتبر استفاده کنید.

مثلا می‌توانید بگویید به کسی که بیشترین کامنت را درج می‌کند فلان محصول یا خدمات ما داده می‌شود یا اینکه دوستان خود را زیر پست منشن کنید و از بین آن‌ها به صورت تصادفی ۳ نفر را انتخاب کنید. بهتر است به جای برگزاری یک مسابقه بزرگ در طول یک سال از چندین مسابقه کوچک با جایزه کم استفاده کنید تا حس هیجان مشتری همواره در پیج شما وجود داشته باشد.

تولید محتوا از طریق مصاحبه با افراد موفق

شما با مصاحبه با افراد موفق حوزه کاری خود می‌توانید محتواهای عالی تهیه کنید. مثلا در حوزه کسب و کارهای اینترنتی مصاحبه با مدیران وب سایت‌های معتبر برای همه شنیدنی است. یا مثلا اگر شما کار کاشت ناخن انجام دهید با افراد مختلف در لاین‌های زیبایی دیگر می‌توانید مصاحبه کنید. احتمالا خانم‌هایی که به دنبال کاشت ناخن هستند دیدن یک مطلب در مورد صافی مو هم برای آن‌ها جذاب است.

تولید محتوا در اینستاگرام با برگزاری لایو بصورت مشترک

تولید محتوا برای اینستاگرام با استفاده از لایو چیزی است که این روزها خیلی مد شده و برای همه جذاب است. شما می‌توانید با همکاران خود هماهنگ کنید و یک لایو مشترک بگیرید. مثلا اگر شما در حوزه کسب و کار اینترنتی فعالیت دارید لایو شما با یک فردی که در حوزه مالی یا بورس اطلاعاتی دارد می‌تواند جذاب باشد.

برگزاری لایو در اینستاگرام
برگزاری لایو در اینستاگرام

تولید محتوای آموزشی در اینستاگرام

یکی از جذاب‌ترین موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام، استفاده از محتوای آموزشی است. ممکن است تصویر کنید که محتوای آموزشی به درد کسب و کار شما نمی‌خورد. ولی باید بدانید که محتوای آموزشی برای همه نوع کسب و کاری مفید است. در هر زمینه‌ای که فعالیت دارید، مشتریان و فالووران شما نیاز به راهنمایی و آموزش دارند. مثلا اگر کار شما فروش لباس است به راحتی می‌توانید در مورد جنس انواع لباس و ست کردن لباس‌های مختلف برای مشتریان محتواهای آموزشی زیادی را تولید کنید.یا اگر کار شما ساخت کلیپ های موشن است می‌توانید در مورد تاثیر ویدیوهای موشن برای مشتریان ویدیو بسازید و به مشتری اطلاعات مفیدی را بدهید.

امروزه مشتریان صرفا کالا یا خدمات شما را نمی‌خرند. مشتریان به دنبال حس خوب هستند و با کمک به مشتریان در انتخاب کالا و خدمات مورد نظر حس خوب را به آن‌ها هدیه دهید. در این صورت خواهید دید که چقدر راحت از شما خرید می‌کنند.

اینسوشی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت اینسوشی

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد، تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0