ads
اینسوشی لوگوی صفحه فروشگاه 264-85
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

پالت رنگی پست اینستاگرام جذاب و اصولی

دسته بندی :اینستاگرام ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ اینسوشی 3642
آشنایی با چرخه رنگ

منظور از پالت رنگی پست اینستاگرام چیست؟ در این مقاله به بررسی اصول و قواعد ساختن پالت رنگی پست اینستاگرام پرداخته شده است. همانطور که آگاه هستید اینستاگرام یک برنامه بصری است و همه‌ی چیزی که در آن وجود دارد و کاربر با دیدنش برداشت می‌کند مربوط به تجربه بصری است. پس داشتن تصاویر زیبا و یک پالت رنگی جذاب برای کاربران که جذابیت پست‌های شما را چند برابر کند بسیار مهم است. ولی لازم است با اصول و باید و نبایدهای ساختن پالت رنگی اینستاگرام به خوبی آشنا شوید و بتوانید بهترین قالب رنگی اینستاگرام را برای پیج خود بسازید. برای مثال باید بدانید که رنگ برند شما با رنگ‌های محبوب در اینستاگرام همخوانی دارد یا خیر؟ در ادامه با قواعد ساخت قالب رنگی اینستاگرام بطور کامل آشنا می‌شوید و می‌توانید با یک روش سریع یک پالت رنگی پست اینستاگرام برای پیج خود بسازید. با ما همراه باشید.

منظور از پالت رنگی پست اینستاگرام چیست؟

ممکن است هنوز هم این سوال در ذهنتان وجود داشته باشد که پالت رنگی پست اینستاگرام دقیقا چیست. پالت رنگی پست به مجموعه‌ای از رنگ‌ها گفته می‌شود که پست و عکس‌های شما را به یکدیگر متصل می‌کند. در واقع انتخاب یک پالت رنگی مناسب به شما کمک می‌کند تصاویری را در اینستاگرام منتشر کنید که با هویت برند شما سازگاری داشته باشد و بتواند صفحه شما را از شلختگی و بهم ریختگی نجات دهد. در اینستاگرام انواع و اقسم پالت رنگی پست وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

برای مثال حتما به برخی از پیج‌های اینستاگرامی برخورد کرده‌اید که در پست‌های خود از قالب‌های با رنگ سایه خنثی با تنوع رنگ در هر تصویر استفاده می‌کنند. برخی از پیج‌ها نیز از چندین سایه هم رنگ در قالب اینستاگرام خود استفاده می‌کنند تا پیجشان دارای ظاهری منسجم باشد. اما یک تم اینستاگرام چیزی بیشتر از زیبایی و رنگ‌های زیبا است. استفاده از یک قالب رنگی اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا اعتماد کاربران به شرکت افزایش یافته و آگاهی از برندتان بیشتر شود. بدون داشتن یک پالت رنگی مشخص در پیج باعث می‌شود کاربران شما پیج و سردرگم شوند. به گزارش lucidpress می‌توان گفت که 71 درصد از شرکت‌ها که باعث سردرگمی مشتریان و کاربران شده‌اند، تاثیرات منفی زیادی را بر روی برندشان تجربه کرده‌اند.

پس اگر قصد دارید در اینستاگرام در یک مسیر مشخص و موفقی قدم بردارید، لازم است یک پالت رنگی پست اینستاگرام مخصوص را برای پیج خود انتخاب کنید. با اینکار هم در ذهن کاربران و مشتریان خود بیشتر باقی می‌مانید و هم کاربران برند شما را شناخته و در ارتباط با شما احساس راحتی خواهند داشت.

پالت رنگی پست اینستاگرام
پالت رنگی پست اینستاگرام

بایدها و نبایدها در ساخت پالت رنگی پست اینستاگرام

از جمله کارهایی که باید در ساخت قالب رنگی اینستاگرام برای پیج خود در نظر بگیرید این است که از رنگ برند خود حتما در تم اینستاگرامتان استفاده کنید. همچنین بهتر است یک پالت رنگی که متناسب با اکثر تصاویری که در پیج منتشر می‌کنید، انتخاب کنید.

از جمله کارهایی که نباید در ساخت پالت رنگی اینستاگرام انجام دهید این است که هیچ وقت رنگ‌ها را بصورت تصادفی و شانسی انتخاب نکنید زیرا باعث گیچ شدن کاربران شده و پیجتان شلخته و بهم ریخته به نظر می‌رسد. از دیگر کارهایی که نباید انجام دهید این است که تصاویر خود را بصورت تصادفی و بدون برنامه مشخصی منتشر کنید. زیرا با اینکار قطعا سازگاری و تناسبی بین تصاویر شما با تم رنگی پیجتان وجود ندارد.

نحوه ایجاد پالت رنگی پست اینستاگرام

اولین چیزی که بسیار حائز اهمیت است، رنگ برند شما می‌باشد که هم در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و هم در وبسایت‌ها بسیار مهم و تاثیرگذار است. بهترین کار این است که به سراغ رنگی بروید که مورد علاقه مخاطبان است و همچنین با برند شما سازگاری دارد. در واقع تنها چیزی که برای یافتن یک پالت رنگی زیبا برای پیج اینستاگرام خود دارد، انتخاب یک رنگ اصلی و کمی تجربه است. با داشتن این دو معیار می‌توانید حداقل چند نوع پالت رنگی مختلف برای اینستاگرام خود بسازید.

آشنایی با نحوه ایجاد پالت رنگی پست اینستاگرام
آشنایی با نحوه ایجاد پالت رنگی پست اینستاگرام

قدم اول: انتخاب یک رنگ اصلی برای صفحه اینستاگرام خود

بهترین پالت رنگ برای اینستاگرام، پالتی است که از رنگ اصلی برند یا شرکت شما استفاده می‌کند. به هر حال شما برای انتخاب یک رنگ مناسب برای پیج خود زمان صرف کرده‌اید. پس منطقی است که از همان رنگ برای تم اینستاگرام خود بهره ببرید. با اینکار کاربران در هنگام بازدید از پیج شما به نوعی ارتباط و پیوستگی میان مطالب و پست‌ها می‌رسند و همین امر باعث می‌شود سریعا پیج شما را ترک نکنند. اگر از همین اول از رنگ برند خود در قالب رنگی اینستاگرام استفاده کرده باشید و بعدها قصد تغییر آن را داشته باشید، اینکار راحت‌تر است.

آشنایی با چرخه رنگ

امروزه ما از یک نسخه توسعه یافته از چرخه رنگ استفاده می‌کنیم که شامل ۱۲ رنگ است. این چرخه شامل رنگ‌های معرفی شده در زیر می‌شود:

  • صورتی
  • قرمز_نارنجی
  • زرد_نارنجی
  • زرد_سبز
  • زرد_آبی

چرخه رنگ به شما کمک می‌کند تا نحوه ارتباط هر رنگ با دیگری را مجسم کنید.

آشنایی با چرخه رنگ
آشنایی با چرخه رنگ

آشنایی با اصول  میکسولوژی

برای ایجاد یک پالت رنگی پست اینستاگرام که شامل دو یا سه رنگ باشد، باید بلد باشید که با چه مقیاسی رنگ‌ها را بالا پایین کنید تا سایه‌ها و ته رنگ‌های جدید بسازید.

  • تیره‌تر کردن رنگ: اگر قصد تیره کردن رنگ خود را بر پایه رنگ اصلی دارید، لازم است بدانید که با افزودن رنگ سیاه و رنگ اصلی خود به سایه‌های عمیق‌تری می‌رسید. بستگی به مقدار مشکی‌ای دارد که اضافه می‌کنید و می‌توانید از این طریق طیف گسترده‌ای از سایه‌ها را ایجاد کنید.
  • ایجاد ته رنگ: با اضافه کردن کمی رنگ سفید به پالت رنگی خود می‌توانید نسخه‌های روشن‌تری از رنگ اصلی خود ایجاد کنید. با افزودن هر رنگ خنثی مثل سفید، سیاه و خاکستری به تغییر خلوص رنگ می‌رسید و رنگ اصلی شما بدون تغییر باقی می‌ماند.
  • پر رنگ کردن: یک روش میانبر برای پررنگ کردن یک رنگ، ترکیب آن با خاکستری است. بسته به درجه خاکستری که اضافه می‌کنید، رنگ شما روشن‌تر یا تیره‌تر از رنگ اصلی خواهد شد.

ساخت پالت رنگی مونوکروم

این طرح که به معنای تک رنگ نیز است، در اینستاگرام محبوبیت زیادی دارد. البته این تک رنگ بودن به این معنا نیست که شما فقط از یک رنگ استفاده می‌کنید. بلکه سایه‌های مختلفی از خانواده رنگ‌های مختلف در این پالت وجود دارد. برای مثال سایه‌ها می‌توانند درجات مختلفی از سبز و آبی باشند.

پالت رنگی مکمل

در این پالت رنگی دو رنگ استفاده شده است که در چرخه رنگ‌ها درست در مقابل هم هستند و مخالف هم می‌باشند. این ترکیب رنگ تضاد جذابیت پیج را افزایش می‌دهد.

پالت رنگی مکمل
پالت رنگی مکمل

پالت رنگی آنالوگ

در این پالت برخلاف رنگ‌های مکمل، شما دو سایه رنگی را انتخاب می‌کنید که در چرخه رنگ کنار رنگ اصلی هستند.

پالت رنگی خنثی

پالت رنگی خنثی
پالت رنگی خنثی

داشتن یک پیج با رنگ‌های خنثی به کاربران احساس آرامش می‌دهد. زیرا اکثر مردم از رنگ خنثی خوششان می‌آید و برای اکثریت جذابیت دارد و بسیار پر طرفدار هستند.

اینسوشی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت اینسوشی

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد، تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0