ads
اینسوشی لوگوی صفحه فروشگاه 264-85
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

چگونه تبلیغ کنیم برای جذب مشتری ونحوه‌ی تبلیغات موثر

دسته بندی :فروش ۲ تیر ۱۴۰۰ اینسوشی 705
تبلیغ برای جذب مشتری

نحوه‌ی تبلیغات موثر برای جذب مشتری

چگونه تبلیغ کنیم برای جذب مشتری ؟ نکات بسیار مهمی در تبلیغات وجود دارد که باید برای جذب مشتری از آن‌ها آگاه باشید. ممکن شما بازاریاب موفقی باشید و محصولات شرکت شما بسیار عالی باشد. اما باید بدانید حتی اگر محصولات شرکت شما فوق‌العاده نیز باشد در صورتی که برای آن‌ها تبلیغات موثری انجام ندهید افراد زیادی از محصولات شما مطلع نمی‌شوند. انجام تبلیغات موثر برای جذب مشتری بیشتر و افزایش مخاطبان بیشتر است و نیاز به هزینه‌ی زیادی ندارد.

در صورتی که کسب و کار کوچک شما رونق نگرفته است با استفاده از تبلیغات به روش صحیح می‌توانید سرما‌گذاری فوق‌العاده‌ای برای خود انجام دهید. در صورتی که با نحوه انجام تبلیغات آشنا نباشید اینکار باعث هدر رفتن بیهوده‌ی پول و سرمایه شما می‌شود. برای تبلیغات باید بسیار ماهر و آگاه باشید. در این مقاله به موثرترین روش‌های تبلیغات برای جذب مشتری اشاره شده است که می‌تواند به برنامه‌ریزی و موفقیت کسب و کار شما کمک زیادی کند.

شناخت مشتریان

برای جواب دادن به این سوال که چگونه تبلیغ کنیم ، برای جذب مشتری راه های متفاوتی وجود دارد. در ابتدا بهتر است این سوال را از خودتان بپرسید که چه مشتریانی را می‌خواهید جذب کنید؟ بسیاری از تبلیغات دارای یک نقطه ضعف هستند، اینکه تبلیغات کلی انجام می‌دهند و به زبان مشتریان بالقوه خود صحبت نمی‌کنند. تبلیغات باید به گونه‌ای باشد که بتواند با مشتریان ارتباط برقرار کند. لذا جهت داشتن نتیجه‌ی موثر در تبلیغ باید مشتریان، ویژگی‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، تحصیلی آن‌ها را بشناسید. هر کسب و کاری، خدمات و محصولات و مشتریان خاص خود را دارد و باهم متفاوت هستند. در صورتی که محصولات شما بیشتر مرتبط با بانوان است باید حتما زیبایی را در تبلیغات خود استفاده کنید. البته ناگفته نماند که گاهی تعداد مشتریان بسیار زیاد است و طبیعی است که نتوان با همه‌ی آن‌ها ارتباط برقرار کرد.

همچنین بخوانید: ترفندهای جذب مشتری برای فروش بیشتر

در انجام تبلیغات موثر باید به دو فاکتور سن و جنسیت توجه زیادی کرد. در صورتی که مخاطبان شما کودکان هستند در تبلیغات آن‌ها باید از انیمیشن‌های شاد و ترکیب رنگ‌های شاد استفاده کرد. این روش در انجام تبلیغات برای بزرگسالان متفاوت است.

شناخت مشتریان در تبلیغ
شناخت مشتریان در تبلیغ

استفاده از مزیت رقابتی خود در تبلیغات

قطعا صاحب هر کسب و کار و تجارتی دارای یک سری نکات مثبت است که باعث بوجود آمدن عوامل رقابتی در آن کار می‌شود. یکی از راه‌های مهم در تبلیغات، پررنگ‌تر جلوه دادن نکات مثبت کسب و کار است. ممکن است با تبلیغات بسیاری روبرو شوید که بطور کاملا هوشمندانه تولید شده‌اند ولی در ارائه‌ی مزیت‌های ویژه‌ی محصولات خود زیاد موفق نبوده‌اند. برای اینکه ارزش بالای محصولات خود را به مشتریان ویژه‌ی خود نشان دهید باید مزیت محصولات خود را بطور برجسته در تبلیغات مطرح کنید. برجسته کردن این نکات باید به‌گونه‌ای باشد که مخاطب کاملا متوجه شود که شما قصد مطرح کردن کدام مزیت را دارید. زیرا در مواقع زیادی مشتریان در درک پیشنهاد شما در ارائه‌ی تبلیغات دچار سردرگمی می‌شوند.

تبلیغ بدون هزینه ممکن نیست!

ممکن است بسیاری از افراد به‌دنبال تبلیغات رایگان باشند ولی باید بدانند که برای تبلیغ موثر باید هزینه کرد. امروزه این موضوع مطرح است که چگونه تبلیغ موثری با کمترین هزینه داشته باشیم؟ برای اینکار باید تمامی ایده‌هایی که دارید را روی کاغذی بنویسید و میزان بودجه و اثرگذاری هریک را بشناسید. همانطور که می‌دانید برای تبلیغات روش‌های زیادی وجود دارد از جمله نصب بنر در جاده‌ها و …

در این میان تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه‌تر از نصب بنر می‌باشد. یکی از راه‌های داشتن تبلیغ ارزان و تاثیرگذار استفاده از تخفیف‌های متعدد است. مثلا در مواقع بسیاری رسانه‌ها و روزنامه‌ها اعلام می‌کنند که برای تبلیغات تخفیف‌های خوبی را ارائه می‌دهند. از طرفی دیگر آژانس‌های تبلیغاتی زیادی وجود دارند که با همکاری مداوم با آن‌ها می‌توانید از خدمات و تخفیف‌های ویژه‌ی آن‌ها استفاده کنید.

درج تبلیغات در مکان‌های مناسب

برای تبلیغ و جذب مشتری ابتدا توجه به این نکته ضروری است که محل تبلیغات کجا باید باشد؟ ممکن شما مخاطبانی داشته باشید که به تبلیغات موجود در تلویزیون، رادیو و … علاقمند نباشند. پس توصیه‌ می‌شود اول درباره‌ی بازار هدف خود را بررسی کنید و آن‌ها را بیشتر بشناسید و بدانید که مشتریان بالقوه‌ی شما چه چیزهایی را می‌خوانند و کدام برنامه‌ها را می‌بینند و یا چه چیزهایی را گوش می‌دهند. در نهایت با انتخاب یک رسانه‌ی مناسب می‌توانید پیام هدف خود را به گوش آن‌ها برسانید.

رسانه تبلیغاتی مختلف در تبلیغات
رسانه تبلیغاتی مختلف در تبلیغات

استفاده از رسانه‌های مختلف در تبلیغات

برخی افراد ممکن است همه‌ی هزینه و سرمایه‌ای که برای تبلیغات در نظر گرفته‌اند را در یک مکان استفاده کنند. اینکار به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. بهتر است در صورتی که مبلغی را برای تبلیغ در نظر گرفته‌اید در بین مکان‌های مختلف و رسانه‌های متنوع استفاده کنید. بر اساس قیمت و بازدهی تبلیغ در هر رسانه می‌توان مبلغ مناسب سرمایه‌گذاری در آن مکان را تعیین کرده و برای هر رسانه مبلغ مشخصی را اختصاص داد.

لازم نیست تبلیغات شما برای همه‌ی افراد جذاب باشد.

در مورد این‌که چگونه تبلیغ کنیم برای جذب مشتری ، واضح و مشخص است که هیچ محصولی را نمی‌توان یافت که برای همه‌ی افراد جذاب باشد. ممکن است برخی صاحبان برند تمایل به جذب همه‌ی بازار داشته باشند ولی اینکار ممکن نیست. در صورتی که دارای کسب و کار کوچکی هستید و اینگونه عمل می‌کنید باید بدانید که در مدت زمان کوتاه ضرر زیادی را متحمل می‌شوید. توصیه می‌شود با شناخت صحیح از بازار هدف خود بهترین تبلیغ را برای مشتریان و مخاطبان خود انجام دهید.

خوب است بخوانید: نکات روانشناسی موثر در جذب مشتری

نظارت بر تبلیغات

یکی از روش‌های مفید برای نظارت بر تبلیغات این است که از مشتریان خود بپرسید که چگونه با محصولات شرکت شما آشنا شده‌اند. اینکار بسیار ساده است و زحمت زیادی ندارد ولی بسیاری از صاحبان شرکت‌ها در انجام آن تنبلی می‌کنند. با اینکار شما به‌راحتی متوجه می‌شوید که مهم‌ترین عوامل در آگهی تبلیغاتی شما کدام‌ها هستند و یا کدام رسانه یا شبکه‌ی اجتماعی مخاطبان بیشتری را به سوی محصولات شما جذب کرده است.

آزمایش تبلیغات قبل از اجرا

برای آزمایش تبلیغات قبل از انجام آن روش‌های بسیاری وجود دارد که قابل استفاده هستند. برای مثال در صورتی که قصد دارید تبلیغات خود را از قبل روی افراد آزمایش کنید و پاسخ آن‌ها را بدانید می‌توانید از پرسشنامه استفاده کنید. با اینکار متوجه می‌شوید که آیا این روش تبلیغ موثر است یا خیر؟ آیا افراد آن را درک می‌کنند یا خیر؟

اینسوشی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت اینسوشی

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد، تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0