ads
اینسوشی لوگوی صفحه فروشگاه 264-85
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

14ایده‌ جالب تولید محتوا برای پیج عکاسی در اینستاگرام

دسته بندی :اینستاگرام ۶ دی ۱۴۰۰ اینسوشی 8670
14ایده_ جالب تولید محتوا برای پیج عکاسی در اینستاگرام

درباره نکات مهم تولید محتوا برای پیج عکاسی در اینستاگرام چه می‌دانید؟ آیا با ایده های تولید محتوای پیج عکاسی در اینستاگرام آشنا هستید؟ در این مقاله سعی شده است تا درباره یکی از موضوعات پر طرفدار و مهم که نیاز به کمی حرفه‌ای بودن دارد و تولید محتوا برای پیج عکاسی می‌باشد، بطور مفصل صحبت شود. همانطور که آگاه هستید شبکه اجتماعی اینستاگرام یک محیط گسترده و فوق‌العاده برای رونق کسب و کارهای عکاسی است. اینستاگرام خود یک برنامه بر پایه تصویر است، لذا این یک فرصت فوق‌العاده برای کسانی است که عکاسی می‌کنند و در این زمینه فعالیت دارند. با رایج شدن استفاده از اینستاگرام در میان کاربران ایرانی، میزان تمایل افراد برای تولید تصاویر و عکس‌های باکیفیت و یا حتی انتشار عکس از زندگی شخصی و فعالیت‌های جالب زندگی‌شان افزایش یافته است.

آشنایی با ایده تولید محتوا برای پیج عکاسی

تولید محتوای حرفه‌ای و باکیفیت در اینستاگرام می‌تواند در جلب توجه مشتری و افزایش فالوور به شما کمک زیادی بکند. در صورتی که نتوانید در زمینه عکاسی در اینستاگرام محتوای خوب و باکیفیت تولید کنید، میزان مشتری شما کمتر خواهد شد. برای اینکه بتوانید کاربران را به مشتری دائمی تبدیل کنید، نیاز است تا با ایده های تولید محتوای پیج عکاسی در اینستاگرام بطور کامل آشنا شوید. به همین منظور در هنگام انتشار محتوا در پیج این نکات را اعمال کنید. در ادامه این مطلب 10 ایده مختلف در زمینه تولید محتوا برای پیج عکاسی به شما عزیزان پیشنهاد می‌شود. با ما همراه باشید.

اولین قانون در خصوص تولید محتوا برای پیج عکاسی این است که برند مخصوص خود را ایجاد کنید.

پیش از آغاز به کار در زمینه تولید محتوا برای پیج عکاسی نیاز است تا روی پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی تمرکز کنید و با برنامه جلو پیش بروید. در واقع برندسازی به شما کمک می‌کند تا خود را به مخاطبان بشناسانید. این کار اولین قدم در توسعه پیج عکاسی در اینستاگرام محسوب می‌شود. برای ایجاد تفاوت بین پیج عکاسی خود با سایر پیج‌ها نیاز است تا به نوع نگارش بیوگرافی، قالب انتشار پست و … توجه کنید تا کار خاصی را به کاربران ارائه دهید.

ایجاد برند مخصوص عکاسی

در اینستاگرام تمام افراد از سرتاسر جهان عضو شده‌اند و هر کس دارای سلیقه متفاوتی است. ولی همه این افراد بر روی یک ویژگی مشترک تمرکز کرده‌اند که موضوع اصلی کار شما چیست؟ تنها کسی که می‌تواند جایگاه شما را در اینستاگرام مشخص کند، خود شما هستید. اول باید هدف و موضوع اصلی پیج خود را مشخص کنید. آیا عاشق سفر و تهیه عکس از ساحل، دریا، امکان تاریخی و … هستید؟ آیا به عکاسی پرتره علاقمندید؟ یا در زمینه عکاسی از عروس و دامادها و تهیه کلیپ فرمالیته از آن‌ها فعالیت دارید؟

همچنین بخوانید: آشنایی با موضوعات برتر اینستاگرام

فقط بهترین نمونه‌های عکاسی خود را در اینستاگرام منتشر کنید.

یکی از ایده های تولید محتوای عکاسی برای پیج اینستاگرام این است که بهترین کار خود را منتشر کنید. لازم است بدانید که بین هنرمند بزرگ و یک هنرمند خوب یک تفاوت واضحی وجود دارد. هنرمند بزرگ تنها آثار فوق‌العاده خود را در معرض نمایش قرار می‌دهد. توجه کنید عکسی که در اینستاگرام منتشر می‌کنید باید بهترین باشد و توجه کاربران زیادی را به سوی خوب جلب کند. در انتخاب عکس برای انتشار در پیج عکاسی خود به حد کافی وسواس به خرج دهید.

از دوربین حرفه‌ای برای عکاسی استفاده کنید.

برای عکاسی بهتر است به جای گوشی‌های هوشمند از دوربین حرفه‌ای استفاده کنید. درست است که گوشی‌های هوشمند جدید نیز عکس‌های بسیار با کیفیتی می‌گیرند ولی برای تولید محتوا برای پیج عکاسی بصورت حرفه‌ای کافی نیست. دوربین گوشی‌های هوشمند اخیرا پیشرفت بسیار زیادی از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری داشته‌اند و هنرمندان زیادی در اینستاگرام حضور دارند که از همین گوشی‌ها در زمینه عکاسی و انتشار پست در اینستاگرام فعالیت می‌کنند. در صورتی که شما یک عکاس حرفه‌ای و با تجربه در زمینه عکاسی و استفاده از ترکیب‌بندی و نورپردازی هستید، باید به سراغ دوربین حرفه‌ای برای عکاسی بروید. حتی اگر آماتور هم باشید، با این کار مجبور به یادگیری مهارت‌های کلیدی عکاسی خواهید شد که این یک قدم مثبت برای پیشرفت در اینستاگرام است.

ادیت و ویرایش تصاویر را به خوبی یاد بگیرید.

ممکن است بسیاری از عکاسانی که در اینستاگرام فعالیت دارند، بر این نظر معتقد باشند که اینستاگرام یک سبک عکاسی فوری دارد. ولی باید بدانید که برای یک عکاسی حرفه‌ای یک نظریه مهمی وجود دارد که احتمالا شنیده‌اید: «عکس‌های عالی گرفته نمی‌شوند بلکه ساخته می‌شوند.» برای موفقیت و جلب نظر کاربران در اینستاگرام بهتر است نحوه کار با ابزارهای ادیت مانند فتوشاپ و یا ادوبی لایت روم را یاد بگیرید و از این ابزارها برای ادیت و رفع عیب‌های عکس خود استفاده کنید.

استفاده از ادیت عکس در پیج عکاسی
استفاده از ادیت عکس در پیج عکاسی

در زمینه تولید محتوا برای پیج عکاسی ، ارتباط با افراد حرفه‌ای در عکاسی را فراموش نکنید.

یکی از ایده های تولید محتوای عکاسی در اینستاگرام، ارتباط و تعامل با افرادی است که در زمینه عکاسی در اینستاگرام فعالیت می‌کنند. اگر به کار عکاسان دیگر علاقمند هستید سعی کنید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. این فرایند ممکن است طولانی باشد و بسیار ارزشمند است. برای انجام اینکار نیاز است تا فقط یک هشتگ پیدا کنید که مرتبط با کار و فعالیت شما باشد. سپس این هشتگ را بررسی کنید و ببینید چه کسانی با این هشتگ پست می‌گذارند. در صورتی که از سبک کاری یک عکاس خوشتان آمد، پست‌های وی را دنبال کنید و برایش کامنت بگذارید. به‌احتمال زیاد، اگر از مطالبی که ارسال می‌کنید خوششان بیاید، حساب کاربری و پیج شما را بررسی کرده و متقابلاً پاسخ می‌‌دهند.

فراموش نکنید که جهت تولید محتوا برای پیج عکاسی، از مردم خواهش نکنید که پست‌های شما را ببینند و یا پیج شما را دنبال کنند، زیرا اینکار ضعف شما را نشان می‌دهد. در عوض متفکر باشید، کامنت خوب بگذارید و در بحث‌های زیر پست‌ها شرکت کنید.

هر ازگاهی ترفندهای عکاسی را به مخاطبان آموزش دهید.

بسیاری از مردم که به عنوان سرگرمی از اینستاگرام استفاده می‌کنند، به دنبال پیج‌هایی هستند که پست آموزش رایگان داشته باشد. بد نیست گاهی برخی ترفندهای عکاسی را به کاربران آموزش دهید و از آن‌ها دعوت کنید تا تجربیات خود را پس از بکارگیری این ترفندها برای شما ارسال کنند. می‌توانید این تجربیات را استوری کرده و نظر مخاطبان دیگر را نیز جلب کنید. لازم نیست که در زمان تولید محتوا برای پیج عکاسی یک کلاس جامع برگزار کنید و تمامی فنون عکاسی را آموزش دهید. تنها انتشار برخی نکات عمومی در قالب پست ویدیویی یا استوری با زبان ساده و قابل فهم برای فالووران کافی است. به طور مثال استوری‌هایی در قالب یک نکته روزانه برای عکاسی داشته باشید و آن را هایلایت کنید.

آموزش ترفند عکاسی به مخاطبان
آموزش ترفند عکاسی به مخاطبان

درباره علاقمندی خود به عکاسی و شروع به کار خود در این حرفه صحبت کنید.

بسیاری از کاربران آماتور یا علاقمند به عکاسی که پیج شما را دنبال می‌کنند، کنجکاو هستند که بدانند شروع کار شما در این زمینه به عنوان عکاس چگونه شکل گرفته است. پس یک لایو در پیج خود داشته باشید و درباره تجربیات خود از اولین روزهای عکاسی صحبت کنید. یکی از ایده های تولید محتوای عکاسی در اینستاگرام، این است که از سختی‌ها و لذت‌های کار خود با مخاطبان صحبت کنید. امکان پرسش‌وپاسخ را به مخاطبان خود بدهید. صحبت از هزینه‌ها، کلاس‌ها و یا آموزش‌های مفید، تجهیزات عکاسی موردنیاز و … نیز می‌تواند جذاب باشد.

برای ساخت تولید محتوا برای پیج عکاسی جذاب، پست‌های نقد و بررسی را منتشر کنید.

همانطور که می‌دانید برای عکاسی حرفه‌ای نیاز به تجهیزات دارید. در صورتی که از تمامی این تجهیزات در زمینه عکاسی آگاه هستید، می‌توانید به تولید محتوا برای پیج عکاسی بپردازید. برای مثال در قالب پست به نقد و بررسی انواع دوربین، کیت نورپردازی، لنز و … بپردازید. نقاط قوت و ضعف هر یک از این تجهیزات را به کاربران اطلاع دهید. دقت کنید که برای این معرفی نیازی به خرید تمامی تجهیزات عکاسی ندارید. تنها با جمع‌آوری اطلاعات و چند عکس از اینترنت می‌توانید به اطلاعات خوبی دست پیدا کنید و یک ویدیو یا پست را مونتاژ کرده درباره‌ محتوای آن صحبت کنید.

از اخبار دنیای عکاسی غافل نشوید.

توجه به این نکته ضروری است که در پیج عکاسی خود فقط به انتشار عکس‌های شخصی خود نپردازید. تمامی اخبار را مطالعه کنید و این اخبار جذاب را در قالب پست و استوری با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. برای به اشتراک گذاشتن اخبار عکاسی در پیج می‌توانید از ابزارهای مختلفی مانند متن نگار و اینشات استفاده کنید و یک قالب خاص و جذاب برای استوری خود بسازید و مخاطبان زیادی را جذب کنید.

تصاویری از پشت صحنه عکاسی خود منتشر کنید.

انشتار تصاویر پشت صحنه عکاسی در اینستاگرام
انشتار تصاویر پشت صحنه عکاسی در اینستاگرام

همه کاربران با فالو کردن یک پیج، علاقمند به دیدن کارهای پشت صحنه نیز هستند. مردم می‌خواهند بدانند در پشت صحنه کار عکاسی چه می‌گذرد؟ یکی از ایده های تولید محتوای عکاسی در اینستاگرام یک تایم لپس از یک روز کاری خود بر سر پروژه ضبط کنید. سپس می‌توانید این تایم لپس را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

برای تولید محتوا برای پیج عکاسی افراد معروف در زمینه عکاسی را معرفی کنید.

پست‌هایی را با قالب خاص برای معرفی عکاسان معروف اختصاص دهید و در قالب پست آلبومی تعدادی از عکس‌های خوب آن فرد را به اشتراک بگذارید، تگ کردن فرد را هم فراموش نکنید. این کار باعث دیده‌شدن آن فرد می‌شود و احتمال دارد که او پست شما را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارد.

انتخاب بهترین زمان برای انتشار پست و استفاده از هشتگ‌ها

اکثر کاربران در ساعات اولیه صبح گوشی و اینستاگرام خود را چک می‌کنند. برای تولید محتوا برای پیج عکاسی می‌توانید انتشار پست خود را بر اساس این تایم شلوغ اینستاگرام تنظیم کنید. اگر در خارج از کشور سکونت دارید اما دوست دارید کاربران شما در ایران پست‌هایتان را ببینند، پست گذاشتن را باید به زمان ایران تنظیم کنید. استوری اینستاگرام قابلیتی است که 24 ساعت در پیج شما باقی می‌ماند و امکان هایلایت آن نیز وجود دارد. پس نیازی نیست که حتما اول صبح استوری بگذارید. در صورتی که هفته‌ای یکبار به انتشار عکس از کار خود می‌پردازید، بهتر است برای اینکار روزهای تعطیل را انتخاب کنید. زیرا در روزهای تعطیل آخر هفته، کاربران بیشتر از اینستاگرام استفاده می‌کنند.

در هنگام تولید محتوا برای پیج عکاسی باید از هشتگ‌های مخصوص و مرتبط به عکاسی استفاده کنید. توجه کنید که استفاده از هشتگ بی‌ربط باعث آسیب رسیدن به پیج شما می‌شود. افرادی که در قسمت سرچ اینستاگرام خود عکس و پستی از پیج شما را مشاهده کرده و به آن علاقمند شده‌اند قطعا با استفاده از هشتگ نیز به پیج شما می‌رسند. بنابراین هشتگ‌های عمومی که بیانگر هیچ چیزی در مورد کار شما نیستند را به پست خود اضافه نکنید. در عوض، از هشتگ‌های توصیفی استفاده کنید که کاربران خاصی را هدف قرار می‌دهد. به طور مثال نیازی نیست که هشتگ در مورد اخبار روز بزنید یا هنرمندانی که نام و نشان از آنها در پیج شما نیست.

استفاده از هشتگ در پیج عکاسی اینستاگرام
استفاده از هشتگ در پیج عکاسی اینستاگرام

از داستان برای عکس خود استفاده کنید.

تولید محتوا برای پیج عکاسی زمانی تأثیر مثبت خود را بر روی مخاطب می‌گذارند که با نوشته خوب همراه شود. هنگامی که تصاویر قوی را با کلمات قدرتمند ترکیب می‌کنید، یک واکنش احساسی را در بیننده برانگیخته و به آنها کمک می‌کنید تا با کار شما ارتباط برقرار کنند.

داستان پشت عکس‌هایتان را با مخاطب به اشتراک بگذارید. هیچ‌کس انتظار ندارد که مانند یک نویسنده بزرگ قلم بزنید، همین که کلمات که با دقت انتخاب شوند، تأمل‌برانگیز بوده و تعامل مخاطب با پیج شما را بالا خواهد ببرند کافی است. فراموش نکنید تعامل هم بهترین راه برای رسیدن به اکسپلور اینستاگرام و جذب مخاطبان بیشتر است.

در تولید محتوا برای پیج عکاسی از تصاویر قبل و بعد استفاده کنید.

انتشار عکس قبل و بعد
انتشار عکس قبل و بعد

این مدل محتوا به این صورت است شما قبل و بعد تغییرات کاریتان را قرار می‌دهید تا مخاطب پی به تاثیر کار شما ببرد. برای مثال می‌توانید از قبل و بعد تدوین یک تصویر محتوا تولید کنید. همچنین می‌توانید از یک محیط بصورت ساده عکس بگیرید به عنوان “قبل” و برای “بعد” هم عکس حرفه‌ای که گرفتید را بگذارید. شاید باورتان نشود بیشتر کاربران به دیدن عکس‌های قبل و بعد از عکاسی حرفه‌ای و یا ادیت علاقه زیادی دارند و با اینکار انگیزه لازم برای یادگیری ترفندهای موجود در پیج شما را پیدا می‌کنند.

 

اینسوشی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت اینسوشی

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد، تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0