ads
اینسوشی لوگوی صفحه فروشگاه 264-85
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

روانشناسی رنگ برای پیج اینستا

دسته بندی :اینستاگرام ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ اینسوشی 2425
روانشناسی رنگ برای پیج اینستا - اینسوشی

با روانشناسی رنگ برای پیج اینستا آشنا هستید؟ در این مقاله به بررسی روانشناسی رنگ در اینستاگرام پرداخته شده است. رنگ‌ها همیشه در زندگی ما حضور داشته‌اند از آبی بیکران آسمان گرفته تا سبزی روح بخش گیاهان و رنگ بنفش گل‌های ارغوان، همه نقش مهمی در زندگی و حیات انسان‌ها دارند. در روانشناسی ثابت شده است که رنگ‌ها یک روش مهم و موثر برای بازاریابی محسوب می‌شوند. در این زمینه برای جلب نظر و افکار مخاطب درباره یک برند خاصی از رنگ‌ها استفاده می‌شود. خبر خوب این است که از روانشناسی رنگ‌ها می‌توان در استراتژی تولید محتوای اینستاگرام نیز استفاده کرد. در اینستاگرام می‌توانید با استفاده از رنگ خاصی برای پیج، تاثیرگذاری آن را برای کاربران بیشتر و یا کمتر کرد. در ادامه به معرفی تاثیرات رنگ‌های مختلف برای رشد پیج اینستاگرام پرداخته شده است.

منظور از روانشناسی رنگ چیست؟

در دنیای هنر، علوم و تجارت سالیان سال است که از روانشناسی رنگ‌ها بطور گسترده‌ای استفاده می‌شود. ولی هنوز هم شواهد دقیقی از نحوه تاثیر رنگ بر مغز انسان‌ها وجود ندارد ولی این مسئله ثابت شده است که رنگ‌ها تاثیر زیادی بر روحیه انسان‌ها دارند و می‌توانند اثرات مثبت و منفی بر طرز فکر و عملکرد ما می‌گذارند. به عنوان مثال یک تحقیق بر روی قرص‌ها نشان داده است که قرص‌های با روکش گرم نسبت به قرص‌های با روکش رنگ سرد بر روی بیماران اثر بهتری دارند. برای مثال رنگ قرمز باعث می‌شود که افراد سریعا واکنش نشان دهند و مغزشان دستور سریعی با دیدن رنگ قرمز می‌دهد. همچنین یک تحقیق نشان داده است که خیابان‌هایی که روشن و پر نور هستند نسبت به خیابان‌های تاریک دارای حوادث ناگوار کمتری هستند.

اکثر روانشناسان بر این مسئله اعتقاد دارند که رنگ‌ها بر افراد تاثیرات مختلفی می‌گذارند. هر فردی با توجه به فرهنگ و روابط اجتماعی خود می‌توانند حس مختلفی نسبت به رنگ‌ها داشته باشند و در نتیجه هر کس نسبت به رنگ‌ها رفتار متفاوتی را نسبت به دیگران نشان می‌دهد. اما چند رنگ وجود دارند که در جوامع مختلف تقریباً تاثیرات مشابه دارند رنگ‌هایی مانند زرد و سبز از این دست رنگ‌ها هستند.

روانشناسی رنگ قرمز در پیج اینستاگرام

چه نوع پیج‌هایی در اینستاگرام از رنگ قرمز استفاده می‌کنند؟ از نظر روانشناسی رنگ در پیج اینستا، معمولا پیج‌هایی که سعی دارند در محدوده ایمن قرار بگیرند و ریسک نکنند، به هیچ عنوان نباید از رنگ قرمز استفاده کنند. استفاده از رنگ قرمز برای افراد جسور و خاص مناسب است. افرادی که قصد دارند برندسازی شخصی خود را در اینستاگرام انجام دهند و اینکار را با جرات و جسارت زیادی پیش می‌برند می‌توانند از تم رنگ قرمز در پیج اینستاگرام خود استفاده کنند.

استفاده از رنگ قرمز در اینستاگرام
استفاده از رنگ قرمز در اینستاگرام

روانشناسی رنگ آبی در پیج اینستاگرام

در حالت کلی رنگ آبی نشانه صلح و آرامش است. اگر کسی در پیج خود به دنبال ایجاد حس آرامش و هماهنگی است می‌تواند از تم رنگی آبی استفاده کند. معمولا پیج‌هایی در اینستاگرام از تم رنگ آبی روشن و سیر استفاده می‌کنند که با طبیعت و دریا هماهنگی دارند و این پیج‌ها اغلب مربوط به پیج‌های گردشگری هستند. البته استفاده از رنگ آبی در میان پیج‌های فناوری نیز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین برندهایی که قصد انتقال حس آرامش و اعتماد به مشتریان خود هستند از رنگ‌های آبی با طیف‌های مختلف در پیج خود استفاده می‌کنند.

روانشناسی رنگ زرد در پیج اینستاگرام

از نظر روانشناسی رنگ برای پیج اینستا می‌توان به این موشوع اشاره کرد که رنگ زرد نشانه شادی و نشاط است. معمولا پیج‌هایی در اینستاگرام از رنگ زرد استفاده می‌کنند که قصد انتقال حس دوستی به دیگران دارند. همچنین برخی پیج‌های سرگرم کننده نیز از رنگ زرد در قالب پیج خود استفاده می‌کنند. در زمینه روانشناسی رنگ در پیج اینستاگرام، پیج‌هایی که به معرفی محصولات زیبایی، خوراکی و محصولات مرتبط با کودکان فعالیت دارند می‌توانند از رنگ زرد استفاده کنند.

بررسی روانشناسی رنگ زرد در اینستاگرام
بررسی روانشناسی رنگ زرد در اینستاگرام

روانشناسی رنگ سبز در پیج اینستاگرام

در صورتی که پست‌های اینستاگرام شما حاوی کلماتی از جمله سلامتی، بهداشت، پایداری، ارگانیک، گل و گیاه، محیط زیست و … است می‌توانید از رنگ سبز در تم پیج اینستاگرام خود استفاده کنید. رنگ سبز نوعی حس طبیعی و سرسبزی را به کاربران انتقال می‌دهد و برای پیج‌هایی مانند ورزش، یوگا و سلامت محور نیز بسیار مناسب است.

روانشناسی رنگ بنفش در پیج اینستاگرام

از لحاظ روانشناسی رنگ برای پیج اینستا، به رنگ بنفش می‌رسیم که از قدیم نماد سلطنت و اشرافی می‌باشد. معمولا پیج‌های مد و فشن در اینستاگرام و همچنین پیج‌هایی که در زمینه سبک زندگی و لوکس‌گرایی در اینستاگرام فعالیت دارند، از رنگ بنفش استفاده می‌کنند. با این وجود استفاده از رنگ بنفش برای پیج‌هایی که به احساسات زنانه، محصولات زیبایی و زنانه مربوط هستند، می‌توانند به سراغ رنگ بنفش در پیج خود بروند.

استفاده از تم بنفش در پیج اینستاگرام
استفاده از تم بنفش در پیج اینستاگرام

روانشناسی رنگ صورتی برای پیج اینستاگرام

بسیاری از مردم معتقدند که رنگ صورتی مختص زنان و دختران است. ولی تحقیقات جدید در زمینه روانشناسی نشان می‌دهد که برخی مردان نیز به رنگ صورتی علاقه دارند ولی به دلیل اینکه از قدیم این رنگ مخصوص زنان است، به سراغ آن نمی‌روند. در زمینه روانشناسی رنگ در پیج اینستاگرام، معمولا پیج‌هایی به سراغ تم رنگ صورتی می‌روند که با محصولات زنانه مانند لباس زیر یا لوازم آرایشی سر و کار دارند. رنگ صورتی سیر نشانه حس جذابیت و جنب و جوش است و از آن می‌توان در پیج‌های بدن‌سازی، استایل و آرایش استفاده کرد.

روانشناسی رنگ صورتی در پیج اینستاگرام
روانشناسی رنگ صورتی در پیج اینستاگرام

روانشناسی رنگ قهوه‌ای در پیج اینستاگرام

ممکن است تصور کنید که هیچ کس از رنگ قهوه‌ای در برندسازی اینستاگرام خود استفاده نمی‌کند. ولی با نگاه دقیق به روانشناسی رنگ قهوه‌ای به این نتیجه می‌رسید که رنگ آجری و قهوه‌ای نماد زمین و حس آغوش گرم است. جالب است بدانید که اخیرا بسیاری از برندهای معروف برای معرفی محصولات خود از رنگ قهوه‌ای استفاده می‌کنند. پیج‌هایی که در زمینه مد و فشن فعالیت می‌کنند و یا آموزش‌های اخلاقی و با ارزش را با کاربران به اشتراک می‌گذارند می‌توانند از تم رنگ قهوه‌ای استفاده کنند.
محل استفاده از رنگ‌ها در پیج اینستاگرام
حتما الان این سوال در ذهنتان ایجاد شده است که در کجای اینستاگرام باید از این رنگ‌ها استفاده کرد؟
• در لوگوی پیج باید از رنگ خاص خود استفاده کنید.
• کاور هایلایت خود را با رنگ خاص خود بسازید.
• تم رنگ عکس‌های پست خود را می‌توانید با استفاده از رنگ دلخواه خود ادیت کنید.

اینسوشی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت اینسوشی

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد، تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0