نحوهی ایجاد قالب پست متنی شگفت انگیز در اینستاگرام
همانطور که میدانید اینستاگرام امکان تولید قالب پست متنی را در هر شکلی در اختیار کاربر قرار داده است. یکی از قابلیتهایی که شبکهی مجازی اینستاگرام ارائه کرده است، ساخت پست دارای متن میباشد. کاربران زیادی برای به اشتراک گذاشتن تصاویر، تبلیغات و … در صفحهی خود از متن و نوشته برای ارائهی توضیحات استفاده میکنند. معمولا این متنها را در پستهای اینستاگرام به دو روش میتوان به کاربر نمایش داد که در ادامه به توضیح هریک از دو روش در طراحی قالب پست اینستاگرام میپردازیم.
انواع حالتهای استفاده از متن در پست اینستاگرام
هر کاربر با توجه به نیاز خود و نوع پستی که قصد دارد به اشتراک بگذارد تصمیم میگیرد که چگونه از متن در پست اینستاگرام خود استفاده کند که هم برای فالووران جذاب باشد و هم مقصود خود را بهدرستی به دوستانش برساند. دو حالت برای بکارگیری متن در پست اینستاگرامی وجود دارد:
- ایجاد پست بصورت عکس نوشته
- استفاده از متن در زیر پست به عنوان کپشن
ایجاد پست بصورت عکس نوشته
ممکن است بخواهید در پستهای اینستاگرام خود روی تصاویری که به اشتراک میگذارید متنی بنویسید. اینکار را به آسانی میتوان با استفاده از چند نرمافزار انجام داد که در ادامه معرفی میشود. همچنین میتوانید فقط از متن و نوشته در پست خود استفاده کنید. در هنگام ایجاد پست متنی توجه به این نکته ضروری است که متن باید کوتاه باشد. از فونت مناسبی برای پست متنی استفاده شود که برای کاربر خوانا باشد. رنگ نوشته بصورتی باشد که باعث ایجاد ناراحتی و درد در چشم کاربر نشود. برای مثال بهتر است از رنگ مشکی استفاده شود.
همچنین بخوانید: چگونه پست اینستاگرام هیجانانگیز بسازیم؟
مزایا و معایب استفاده از پست متنی در اینستاگرام:
از مزایایی که نوشتن متن و به اشتراکگذاری آن بصورت پست دارد این است که کاربر سریع و بطور خلاصه محتوای پست را میخواند و متوجه موضوع اصلی پست میشود. بسیاری از کاربران با دیدن متنهای طولانی در زیر پست که بهعنوان کپشن نوشته میشود آن را نمیخوانند و برایشان حوصله سر بر است. بنابراین استفاده از عکس نوشته با متن کوتاه در پست میتواند کاربران زیادی را به خواندن محتوای پست ترغیب کند. از معایبی که این روش دارد این است که در صورتی که در تمام پیج خود از قالب پست متنی استفاده کنید صفحهی شما دچار ساختار یکنواختی میشود و جذابیت خود را در چشم کاربران از دست میدهد.
معرفی چند نرمافزار کاربردی برای ایجاد عکس نوشته
- FaceGarage: این نرمافزار از طریق وبسایت به شما این امکان را می دهد که تصاویر مورد نظر خود را همراه با متن در روی آن ایجاد کنید. تصویر خود را آپلود کرده و متن خود را با فونت، رنگ و اندازهی دلخواه بنویسید. سپس تصویر ساخته شده را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.
- Canva: این برنامه از طریق وبسایت، اندروید و آی او اس امکان ایجاد عکس همراه با متن مورد نظر را به شما میدهد.
- Piclab: این برنامه نیز امکان ایجاد عکس نوشته با فونت و رنگ دلخواه را به کاربر میدهد.
- Textgram: یکی از شناختهشدهترین برنامهها در زمینهی اضافه کردن متن به تصویر در قالب پست تکست گرام است.
- Instaquote: این برنامه امکانات زیادی را برای ایجاد قالب متنی در اختیار کاربران قرار میدهد.
استفاده از متن در زیر پست به عنوان کپشن
در ابتدا باید بدانید کپشن چیست؟ کپشن در واقع به متنی که در زیر پست اینستاگرام نوشته میشود گفته میشود. کپشن میتواند شامل حداکثر 2000 حرف باشد. از استیکرهای مختلف میتوان در کپشن استفاده کرد. همچنین میتوان حداکثر از 30 هشتگ متفاوت در کپشن استفاده کرد. متن پست اینستاگرام به بصورت کپشن نوشته میشود باید بهنحوی باشد که نظر کاربران به خود جلب کرده و او را تشویق به خواندن تمام متن کند.
اهمیت نوشتن کپشن مفید در قالب پست اینستاگرام
حتما برایتان پیش آمده است که پستهایی را در اینستگرام در قالب تصویر مشاهده کنید ولی هیچ توضیح یا کپشنی زیر عکس وجود نداشته باشد. در این صورت فرصت معرفی محتوای پست را از دست دادهاید. با استفاده از نوشتن کپشن جذاب در پست متنی میتوانید بطور حیرتانگیزی در ذهن مخاطب تاثیر بگذارید، او را به چالش بکشید و تشویق به ارائهی نظر در کامنت کنید. هرچه از پست متنی موثرتری در زیر پست اینستاگرام خود استفاده کنید محبوبیت پیج شما بیشتر شده و فالوورهای بیشتری میگیرید. امروزه بسیاری از کاربران به متن زیر پست بیشتر از خود تصویر پست توجه میکنند. در کپشن پست خود میتوانید از هشتگ مرتبط با پست خود نیز استفاده کنید. استفاده از هشتگها باعث میشوند که پست شما به کاربران دیگر نیز نشان داده شود.
مهمترین نکات نوشتن متن زیر پست اینستاگرام
از آنجاییکه نحوهی نوشتن قالب پست متنی اینستاگرام از اهمیت زیادی برخوردار است لذا باید توجه داشت که این متن بصورت کپشن باید چه ویژگیهایی داشته باشد. در ادامه به معرفی تکنیکهای نوشتن متن موثر در زیر پست میپردازیم.
شناختن مخاطبین خود
از اصول اولیه در نوشتن کپشن موثر شناخت مخاطبین است. اینکه بدانید مخاطبان پیج شما چه کسانی هستند؟ به چه چیزهایی علاقه دارند؟ جنسیت آنها چیست؟ چه پستها و محتوایی را دنبال میکنند؟ چه متنی در قالب پست برای آنها جذاب است؟ با دانستن پاسخ این سوالات میتوانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و در مورد سبک کپشن و پست خود تصمیم بگیرید.
استفاده از لحن صمیمی در قالب پست اینستاگرام
از بکار بردن لحن خشک و جدی در کپشن پست خود بپرهیزید. کاربران لحن دوستانه را بیشتر ترجیح میدهند. از طنز نیز میتوان استفاده کرد.
استفاده از متن با حجم مناسب
کاربران اینستاگرام روزانه صدها پست در قالب متن را مشاهده میکنند. در صورتی که متن این پستها دارای حجم زیادی باشد برای آنها خستهکننده بوده و زمانبر است. بهتر است از متنهای کوتاهتر در قالب پست متنی اینستاگرام خود استفاده کنید.
استفاده از مهمترین کلمات کلیدی در ابتدای متن
در چند سطر اول کپشن خود از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید تا نظر کاربر را به خواندن ادامهی متن جلب کند.
استفاده از هشتگهای مرتبط در کپشن
با توجه به آمارهای موجود با بکارگیری هشتگ در پست متنی اینستاگرام بطور میانگین 12.6% بیشتر دیده میشوند. هشتگها باید بطور مناسب و بجا استفاده شوند و به متن مرتبط باشند.
مخاطبان خود را تشویق به تعامل کنید.
این مورد یکی از مهم ترین نکاتی است که در هنگام طراحی همچین قالب هایی مطرح میشود. یک قالب پست متنی اینستاگرام خوب باید به گونهای باشد که مخاطب را به خود جذب کرده و درگیر کند. این درگیری مخاطب موجب تعامل و قرار دادن کامنت و لایک میشود.
قوانین ارسال دیدگاه در سایت اینسوشی