ads
اینسوشی لوگوی صفحه فروشگاه 264-85
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

لیستی جامع از شبکه های اجتماعی مناسب کسب و کار

دسته بندی :شبکه اجتماعی ۲۱ مهر ۱۴۰۱ هانیه موسوی 860

ابزار حیاتی برای بازاریابی آنلاین، شبکه اجتماعی است. از تکنیک‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی می‌توان برای رسیدن به اهداف تبلیغاتی استفاده کرد اما باید بدانیم که کدام شبکه های اجتماعی مناسب کسب و کار هستند. این مسئله کاملا بستگی به این دارد که در چه حوزه ای فعالیت انجام می شود و مخاطبان هدف چه کسانی هستند. قبل از انتخاب یک شبکه اجتماعی برای کسب و کار و راه اندازی کمپین های مختلف، باید تحقیقات زیادی انجام شود. این کار شبکه اجتماعی مناسب را برای کسب و کار معرفی می کند. 

چرا باید شبکه اجتماعی مناسب کسب و کار را پیدا کرد؟

 هر کسب‌وکاری که به دنبال کسب موقعیت در بازار دیجیتال است، باید از  شبکه‌ های اجتماعی فیس‌بوک، توییتر، لینکدین و اینستاگرام استفاده کند زیرا این برنامه ها پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در بین مردم هستند. مهم نیست که چقدر فناوری پیشرفته کرده است، مردم هنوز به پیشنهادات دیگران قبل از خرید محصولات یا دریافت خدمات توجه می کنند. 

  •  این کار یک نوع بازاریابی بسیار قدرتمند است. 
  • اکنون شبکه های اجتماعی، بازاریابی و تبلیغات را به طور گسترده ای انجام می دهند.  
  • پست های تبلیغاتی فیس بوک، توییتر و از همه مهم تر اینستاگرام، به تصمیم گیری بهتر افراد کمک کند.
شبکه اجتماعی

آیا لینکدین مناسب کسب و کار است؟ 

 لینکدین به عنوان یک شبکه اجتماعی کسب و کار گرا طبقه بندی می شود که هدف آن کمک به افراد حرفه ای و تشکیل ارتباطات گسترده است. شرکت‌ها می‌توانند با مشتریان ارتباط برقرار کنند و سود زیادی را به دست آورند. همچنین؛ می‌توان از آن برای یافتن کارمندان بسیار ماهر و استخدام استفاده کرد. جامعه بزرگی از جویندگان کار آزاد که آماده ارائه مهارت‌های گسترده خود به یک شرکت هستند، در لینکدین وجود دارد.

ویژگی های لینکدین 

  • این شبکه اجتماعی جدی و حرفه ای نباید توسط افراد یا مشاغل نادیده گرفته شود.
  •  لینکدین، با ۵۰۰ میلیون عضو، یک شبکه حرفه‌ای اساسی است و متاسفانه از ظرفیت های آن به صورت بهینه استفاده نمی‌شود.
  •  اکثر مردم لینکدین را ناکارآمد می دانند و زمانی که مجبور به تغییر شغل می شوند، شروع به استفاده از آن می کنند. 
  • در لینکدین، می توان یک صفحه شرکت ایجاد کرد و یک جامعه آنلاین پیرامون آن به وجود می آید. 
  •  این صفحه مشتریان زیادی را جذب می کند. 
لیست شبکه

مهم ترین نکات استفاده از لینکدین برای کسب و کار 

  •  بهتر است که از آن در مواقعی که به آن نیاز نیست هم استفاده شود.
  •  لینکدین زمانی بهترین کار را انجام می دهد که از آن به عنوان یک ابزار مدیریت شغلی و نه فقط برای کاریابی استفاده شود. 
  • گسترش شبکه و نفوذ در لینکدین راه های مختلفی را برای گسترش شبکه از طریق یافتن و ارتباط با متخصصان مرتبط در صنعت ایجاد می کند. 
  • نکته کلیدی پیدا کردن، نزدیک شدن و ارتباط با دوستان و آشنایان، افراد جدید و کسانی است که برای گسترش کسب و کار باید شناخته شوند. 
  •  همچنین باید محتوای مورد نظر را ارسال کرد.
  • پست های تخصصی باید به طور منظم گذاشته شوند. 

فیس بوک

 فیس بوک یکی از شناخته شده ترین و پرکاربرد ترین شبکه های اجتماعی است. بدون شک، می‌توان گفت که فیس‌بوک یکی از پربازدیدترین وب‌سایت‌ها است و جامعه آنلاین گسترده‌ای دارد. فیس بوک ابزار بازاریابی آنلاین را فراهم می کند که نزدیک شدن به مخاطبان هدف و توسعه کمپین های بازاریابی را آسان تر می کند.

  •  برای شروع کار در فیس بوک، باید یک صفحه فیس بوک ساخت که به مشتریان امکان می دهد تا کسب و کار را پیگیری کنند‌. 
  • آن ها می توانند پست ها را لایک کنند، نظرات خود را در مورد محصولات و خدمات ارسال کنند‌. 
  •  فیس بوک بستری را برای تبلیغ و اطلاع رسانی به مشتریان در مورد آخرین پیشنهادات موجود فراهم کند.
  • فیس بوک امکان پخش فوری اطلاعات در سراسر جهان را فراهم می کند و می تواند ابزار مفیدی باشد.
  • علاوه بر روزنامه‌نگاران، کسب‌وکارها از لایو فیسبوک برای اشتراک‌گذاری محتوای پشت صحنه، انجام پرسش و پاسخ کارکنان و رویدادهای دیگر استفاده می‌کنند.
  •  همانند اکثر پلتفرم ها، فیس بوک تنظیمات حریم خصوصی را برای محتوا ارائه می دهد. 
شبکه های اجتماعی

تنظیمات حریم شخصی فیس بوک 

این تنظیمات شامل محتوایی است که همه می توانند به صورت آنلاین مشاهده کنند‌ با این تنظیمات می توان انتخاب کرد که محتوا به چه کسانی نشان داده شود‌. اکثر مردم به این تنظیمات توجهی نمی کنند. گسترش شبکه و نفوذ فیس بوک می تواند مورد استفاده قرار گیرد. با اینفلوئنسرهای حوزه خود ارتباط برقرار کنید. الگوریتم فیس بوک تعیین می کند که چه محتوایی به افراد خاصی نشان داده می شود. 

نحوه استفاده از فیس بوک برای کسب و کار 

برای ارتقای کسب و کار باید محتوایی به اشتراک گذاشته شود که علایق مشترکی را به دنیا نشان می دهد. در تولید محتوا باید نیازهای مشتریان را در نظر گرفته شده و مطابق با آن محصولات و محتوا ارائه شود. ساخت و گسترش یک کسب و کار علاوه بر تنظیم نمایه شخصی متناسب به ساخت محتوا مستمر هم نیاز دارد. به‌روزرسانی‌ها، رضایت و گزارش های مربوط به مشتریان و ایده‌ها را با طیف وسیعی از افرادی که ممکن است به طور منظم از این صفحه بازدید نکنند، به اشتراک بگذارید.

  •  استفاده مناسب از فیس بوک می تواند بینندگان را به پشت صحنه کسب و کار  ببرد.
  • فیس بوک این امکان را می دهد که مشتریان بر اساس معیارهای خاص به عنوان هدف قرار بگیرند. 
  • یادگیری نحوه عملکرد تبلیغات فیس بوک برای برنامه های بازاریابی دیجیتال ضروری است. 
  • در صورت لزوم باید برای ساخت محتوای مناسب پست ها هزینه پرداخت شود. 

توییتر

 توییتر به عنوان یک ابزار آنلاین برای حفظ ارتباط با دوستان ساخته شد اما اکنون به یک ابزار بازاریابی تجاری در مقیاس کامل نیز تبدیل شده است. جامعه توییتر بر اساس دنبال کردن دیگران و گرفتن فالوور ساخته شده است. توییتر امکان توییت کردن پیام های کوتاه شامل ۱۴۰ حرف را فراهم کرده است. این پلتفرم یکی از شبکه های اجتماعی مناسب کسب و کار است. 

  • این برنامه می تواند راهی مناسب برای مکالمه با مشتریان و افزایش ترافیک وب سایت های کاری باشد.
  •  از آنجایی که توییتر یک پلتفرم باز است، هشتگ ها می توانند برای انتقال پیام به جامعه گسترده تری استفاده شوند.
  • یک هشتگ به توئیت‌ها اجازه می‌دهد تا نه تنها توسط فالوورهای شخصی، بلکه برای کسانی که به موضوع مورد نظر علاقه مند هستند، قابل مشاهده باشد. 
  • اگر از هشتگ با نام محصول استفاده می شود، هر کسی که به محصول علاقه مند است، می تواند توییت را ببیند. 
  • توییتر نسبت به سایر پلتفرم‌ها می‌تواند محاوره‌ای‌تر باشد اما باید به تفاوت بین بازتوییت‌ها و پاسخ‌هایی که کاملا مستقیم هستند، توجه کرد. 
شبکه های اجتماعی مناسب

ویزگی های توییتر 

  •  ریتوییت ها در این پلتفرم از راه هایی هستند که می توان پست های دیگران را به اشتراک گذاشت و به صورت اختیاری روی آن ها نظر داد. 
  •  توئیت نقل قول به این معنی است که یک نظر در بالای پست شخصی اضافه می شود. 
  • فقط زدن ریتوییت به این معنی است که بدون هیچ نظری پست برای دنبال کنندگان ارسال می شود. 
  • در زمان ممکن باید توییت را نقل قول کرد تا مخاطبان دلیل اشتراک گذاری را بفهمند. 
  • پلت فرم تبلیغاتی توییتر این امکان را می دهد تا مخاطبان خاص مورد هدف قرار بگیرند.

نقش پاسخ های توییتر 

  •  پاسخ ها روشی عمومی برای واکنش به پست‌های دیگران و ادامه مکالمه‌ای است. این پیام ها از طرف دیگران قابل مشاهده هستند، در حالی که پیام‌های مستقیم راهی برای ارتباط خصوصی با اشخاص است. 
  • برای اینکه بتوان به کسی DM ارسال کرد، در حالت اول پخاطب باید دنبال کننده صفحه باشد. 
  • در حالت دوم، تنظیماتی را انتخاب کند که به هر کسی اجازه می‌دهد تا به آنها پیام ارسال کند.
  •  DM های گروهی روشی موثر برای داشتن مکالمات متمرکزتر در میان گروه های بزرگتر هستند.
  •  توییتر این امکان داشتن یک حساب خصوصی را فراهم می کند اما اگر از توییتر برای تجارت استفاده می شود، داشتن یک حساب باز منطقی تر است.

مدیریت کسب و کار با توییتر 

  • پست‌های هوشمند، مرتبط و به‌موقع می‌توانند به گسترش کسب و کار کمک کنند.
  •  به خصوص زمانی که از هشتگ‌ها به شیوه‌ای حرفه‌ای استفاده می‌ شود. 
  •  شرکت در هشتگ های محبوب، بسیار تاثیرگذار است. 
  •  هشتگ ها باید ساده، واضح و منحصر به فرد باشند.
لیست شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

این پلتفرم توسط فیسبوک خریداری شده است و یک برنامه عالی برای اشتراک گذاری تصاویر و ویدیوها است. این پلتفرم حدود یک میلیارد کاربر دارد. همچنین؛ یک ویژگی خرید در اینستاگرام وجود دارد که برای فروش محصول بسیار کارآمد است. مخاطبان وسواسی اینستاگرام به جلوه های بصری بسیار توجه می کنند. به همین دلیل؛ باید از محتوا برای جذب بهتر مخاطب استفاده شود. صبر و آزمایش در اینستاگرام فاکتور کلیدی است زیرا صاحبان کسب و کارها فرمول مناسبی را پیدا می کنند که بسیار موثر است. 

نحوه اداره کسب و کار با اینستاگرام 

  • قابلیت های مختلف اینستاگرام مثل استوری و پست به افراد این  امکان را می‌دهد که تبلیغات به صورت گسترده تری انجام شود. 
  • چندین عکس و ویدیو بگویید، راه‌هایی برای استفاده از اینستاگرام در یک محیط تجاری هستند.
  • اینستاگرام یکی از بهترین شبکه های اجتماعی مناسب کسب و کار است. 
  • استوری ها تا ۲۴ ساعت در صفحه باقی می مانند و مخاطبان زیادی پیدا می‌ کنند. 
  •  در بیشتر مواقع، بهتر است که تصاویر و گرافیک‌هایی ساخته شود که قابلیت انتشار در پلتفرم های مختلف را داشته باشند.  
  • باید روش های مختلف تبلیغات اینستاگرام را امتحان کرد تا بهترین استراتژی برای صفحه مشخص شود. 
  • در اینستاگرام مشتریان باید در مقابل مشاهده محتوای صفحه کاملا شگفت زده و از آن بهره مند شوند.  

نکات مهم برای کسب و کار اینستاگرامی

  •  پتانسیل تجاری اینستاگرام بسیار زیاد است و کسانی که صاحب کسب و کاری هستند، باید یک صفحه اینستاگرام داشته باشند.
  •  همانند بسیاری از پلتفرم‌های دیگر، کاریابی در اینستاگرام به تعامل با شرکت‌ها و افراد مرتبط است. 
  • بهتر است که از اینستاگرام برای آشنایی با شرکت‌های خاص و فرهنگ آن‌ها استفاده شود. 
  • بسیاری از محتواهایی که در اینستاگرام هستند، ه‌شدت با کمک حرفه‌ای تولید می‌شوند و برای رقابت باید تولید محتوای منحصربفردی داشت. 
  • خدمات متنوعی برای تولید محتوا توسط شرکت های معتبری عرضه می شود اما هزینه تولید محتوای اینستاگرام تعرفه های مختلفی دارد. 
شبکه اجتماعی مناسب

 ردیت یا Reddit

  •  پلتفرمی است که در آن کاربران ناشناس، از طریق موضوعات مختلف با یکدیگر تعامل دارند. 
  • کاربران به سرعت گروه هایی را تشکیل می دهند که در مورد هر چیزی بحث می کنند.
  • محتوا باید در مورد موضوعاتی که می تواند مرتبط با کسب و کار باشد، به اشتراک گذاشته شود. 
  •  اگر همه پست‌ها فقط حاوی محتوای تبلیغاتی باشند که به کسب و کار پیوند می‌دهند، کاربران می‌توانند نسبت به آن اعتراض کنند. 
  • افراد می توانند در تاریخچه حساب کسب و کارها بگردند و کاربران دیگر را غیر معتبر بدانند. 

اسنپ چت

یکی از شبکه های اجتماعی منحصربفرد اسنپ چت است. این پلتفرم کمی افت داشته است زیرا اینستاگرام بسیاری از ایده های موثر آن را تقلید کرده و یک طراحی اصولی انجام داده است. با توجه به نوع کسب و کار‌ اسنپ چت ممکن است که انتخاب مناسبی باشد. 

 در بین شبکه های اجتماعی مناسب کسب و کار، اسنپ جایگاه ویژه ای پیدا نمی کند اما بی تاثیر هم نبوده است. اسنپ ​​چت ابزارها و نکات مختلفی را برای کسب‌وکارها ارائه می‌کند که عمدتاً مبتنی بر تبلیغات پولی هستند. اسنپ ​​چت نحوه استفاده طیفی از شرکت ها از این پلتفرم را تبلیغ می کند و همچنین دارای راهنمای رسمی تجاری است.

لیست شبکه اجتماعی

شبکه اجتماعی اسلک

این پلتفرم نسبت دیگر برنامه های ذکر شده بسیار متفاوت است. اسلک فضای ارتباطی سریع و راحتی را بین کارفرما و کارمندان ایجاد می کند. برقراری ارتباط به صورت منظم در شرکت ها، مسئله بسیار مهمی است و عدم ارتباط مناسب منجر به بروز مشکلاتی خواهد شد. مدیریت امری است که با استفاده از برنامه اسلک راحت تر می شود. این پیام رسان امکان برقراری ارتباط گروهی را فراهم می کند و بدون شک؛ راهی موثر برای انتقال اطلاعات کاری است. اطلاعات مهم کاری در این شبکه ثبت می شوند و کارمندان به هنگام نیاز از آن استفاده می کنند. کسانی که به صورت دورکاری فعالیت می کنند، با اسلک به راحتی قادر خواهند بود تا کارها را از راه دور مدیریت کنند.

واتساپ بیزینس

یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی مناسب کسب و کار، نسخه کاری واتساپ است. این پلتفرم هم به عنوان پیام رسان دوم واتساپ و هم برای ارتباط با مشتری کاربرد دارد. برای داشتن راه ارتباطی بهتر از ایمیل و تلفن، راه اندازی واتساپ بیزینس پیشنهاد خوبی به نظر می رسد. پروفایل کاربری در این نسخه نشان دهنده یک پروفایل تجاری خواهد بود. علاوه براین؛ نام برند، شماره تلفن، تصویر و راه های ارتباطی دیگر برای مشتریان ظاهر می شود. به عبارتی؛ واتساپ بیزینس راه ارتباطی مناسبی برای فروش و ارائه خدمات راحت تر به مشتریان است.

شبکه کسب و کار
شبکه کسب و کار

کدام شبکه اجتماعی ایرانی برای کسب و کار مناسب است؟

شبکه اجتماعی ایتا یمی از پلتفرم های ایرانی در حال رشد است. در این برنامه با عضویت در برخی از کانال ها می توان به راحتی درآمد کسب کرد. در این برنامه معمولا کار بازاریابی بیشتر مشاهده می شود و بهتر است که بعد از جلب اطمینان نسبت به کارفرمایان شروع به کار شود. علاوه بر فرصت درآمدزایی مستقیم، ایتا راهی برای ارتباط بهتر مشتری با کارفرما است.

اهمیت استفاده از شبکه های اجتماعی مناسب کسب و کار 

تجربه و میزان موفقیت هر فرد با استفاده از رسانه های اجتماعی در هر حرفه متفاوت است. داشتن استراتژی مفید یک هنر است و تغییر الگوریتم‌ها و فناوری موجب هدایت بهتر آن می شود.  صرف زمان برای تجزیه و تحلیل کارهایی که افراد و شرکت‌های دیگر انجام می‌دهند، می‌تواند راهی تازه‌ برای ارزیابی مجدد نوع پست‌هایی باشد که برای کسب‌وکار مناسب‌ هستند. بهترین راه برای اطمینان از موفقیت این است که قبل از ارسال پست، ارزیابی های دقیق در مورد فعالیت ها صورت بگیرد. 

نتیجه 

امروزه کسب و کارهای اینترنتی رونق بسیار زیادی پیدا کرده اند و به همین دلیل؛ انتخاب شبکه های اجتماعی مناسب کسب و کار بسیار حائز اهمیت است. پلتفرم های مختلف فضایی برای گسترش کسب و کارها و رونق اقتصادی آن ها را به وجود آورده اند. شبکه های اجتماعی پرطرفدار دارای ویژگی هایی هستند که امکان رشد بیشتری را فراهم می کنند. 

هانیه موسوی

فارغ التحصیل کارشناسی روانشناسی از آزاد کرج. من ساعات زیادی را در شبکه اجتماعی منحصر بفرد اینستاگرام می گذرانم و در مورد آن مطالعات زیادی انجام داده ام. تصمیم گرفتم که دانسته هایم را با شما در اینسوشی به اشتراک بذارم. صرفا نمی نویسم بلکه قصد دارم محتوای جدیدی خلق کنم که برای مخاطبان آموزنده و جذاب باشد.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت اینسوشی

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد، تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0