مهم ترین شبکه های اجتماعی در دنیا کدامند؟

در سال های گذشته، مهم ترین شبکه های اجتماعی که راهی برای برقراری ارتباط با دوستان بودند، به گزینه ای برای کسب اطلاعات و به طور فزاینده ای خرید آنلاین از طریق تجارت اجتماعی تبدیل شده اند. برای تجارت، پیگیری اخبار، بازاریابی یا صرفاً سرگرمی، میلیاردها نفر در سراسر جهان از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند.
اگرچه دسترسی به آن بیش از هر زمان دیگری است، برخی کشورها و مناطق بیشتر از سایرین به برخی از پلتفرم ها دسترسی دارند. در ادامه مهمترین رسانه های اجتماعی را بررسی می کنیم. اگر به دنبال کسب درآمد از طریق فضای مجازی هستید، لیستی جامع از شبکه های اجتماعی مناسب کسب و کار به شما کمک می کند.
شبکه های اجتماعی و نکات مهم آن ها
بعد از همهگیری بیماری کرونا، عادات مردم در استفاده از شبکه های اجتماعی کمی تغییر کرد و مردم برای ارتباط، یافتن اطلاعات، سرگرمی و خرید به رسانههای اجتماعی هجوم آوردند. علاوه بر این؛ برخی از بخش ها کاهش شدید ترافیک و درآمد را تجربه کردند، در حالی که برخی دیگر شاهد افزایش چشمگیر بودند. برترین پلتفرم ها در جهان یوتیوب، اینستاگرام، توییتر، فیسبوک واتساپ هستند.
با درک اینکه کدام کشورها از کدام پلتفرمهای اجتماعی و چرا استفاده میکنند، جمعیت شناسی در حوزه رسانه های اجتماعی صورت می گیرد. کشورها از برخی از شبکه های اجتماعی بیشتر از بقیه استفاده می کنند. پرکاربردترین پلتفرم ها در سراسر جهان اینستاگرام، فیسبوک و یوتیوب هستند. اینستاگرام از پلتفرم هایی مثل وی چت و مسنجر فیس بوک پیشی گرفته است.

- این شبکه اجتماعی به چهارمین پلتفرم رسانه اجتماعی پرکاربرد در جهان تبدیل کرده است.
- مطابق با فعالیت کاربران فعال در رسانه های اجتماعی، بزرگترین پلت فرم برای کاربران فیس بوک است.
- حداقل۱ و نیم میلیارد کاربر دارد.
- پس از آن اینستاگرام، توییتر، یوتیوب و لینکدین قرار می گیرند.
نقش شبکه های اجتماعی
این موضوع که رسانه های اجتماعی نقش بزرگ و رو به رشدی را در زندگی روزمره ایفا می کنند، از اهمیت بالایی برخوردار است. میلیاردها نفر در سراسر جهان هر روز از طریق پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی اطلاعاتی را به اشتراک می گذارند. آن ها پست های مختلف را لایک می کنند، چت می کنند و تصاویر و ویدیوهای دلخواه خود را پست می کنند.
نکته بسیار مهم این است که مهم ترین شبکه های اجتماعی در جهان به یک اندازه محبوب و مورد استفاده نیستند. رتبه بندی برای محبوب ترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی حال حاضر در جهان ثبت شده است. این دسته بندی براساس تعداد کاربران فعال در هر پلتفرم مطرح شده است.

فیس بوک
فیس بوک با حدود حداقل ۲ و نیم میلیارد کاربر در سراسر جهان، مهم ترین پلت فرم رسانه های اجتماعی در جهان است. این برنامه در سال ۲۰۰۴ راه اندازی شده است و همیشه تعداد کاربران آن رو به افزایش است. اگرچه فیسبوک در چندین بازار بزرگ و چند بازار متوسط و کوچکتر نیز وجود دارد، چندان بر چشم انداز اجتماعی تسلط ندارد.
این پلتفرم می تواند برای هر صنعت یا تجارتی بسیار مفید عمل کند اما طبق داده ها برای تبلیغات صنایعی که بالاترین نرخ تبدیل را دارند، موثرتر است. بزرگترین پلتفرم شبکه اجتماعی در سراسر جهان است و تطبیق پذیری آن باعث می شود تا تقریباً برای هر چیزی مورد استفاده قرار گیرد. به طور خاص، در فیس بوک می توان موارد زیر را قرار داد.
- توضیحات، دسته بندی، محدوده قیمت
- اطلاعات تماس، ساعت کاری، عکس
- دکمه فراخوان، نظرات، پیامرسانی فوری
موضوعات پرطرفدار در فیس بوک
- زیبایی و تناسب اندام
- مشاغل و تحصیلات
- استخدام و آموزش شغلی
- مشاغل محلی تبلیغات
- پیدا کردن دوست و ایجاد رابطه

اینستاگرام
این پلتفرم فضای است که بازاریابی بصری نباید در آن یک استراتژی مجزا باشد. در کل استراتژی تولید محتوا در این شبکه متمرکز بر بازاریابی بصری است. اینستاگرام از سایر پلتفرم ها کاملا متمایز است. هزینه تبلیغات اینستاگرام ممکن است که بیشتر از فیس بوک باشد اما این بدان معنا نیست که فضای مناسبی برای تبلیغات کسب و کارها نیست. اینستاگرام همچنین بالاترین نرخ تعامل بین کاربران و برندها را دارد. این پلتفرم باعث رشد بسیاری از کسب و کارها شده است اما برای موفقیت در آن باید بیشتر تلاش کرد. خدمات تولید محتوای اینستاگرام که توسط سایت های مختلف ارائه می شوند به رشد صفحه اجتماعی کمک می کنند.
کاربردهای اینستاگرام
- تجارت الکترونیک
- تعامل موثر و سازنده
- بازنشر اسکرین شات های توییت
- بازاریابی تاثیرگذار
مهم ترین تاثیرات اینستاگرام
- اینستاگرام به عنوان یکی از مهم ترین شبکه های اجتماعی امکان خرید و پیدا کردن محصول مورد نظر را برای کاربران فراهم کرده است.
- این شبکه اجتماعی تأثیرگذارترین پلت فرم در خرید محصولات مختلف شناخته می شود.
- اینستاگرام به محصولات و خدمات کسب و کارها اعتبار بخشیده و برخی از آن ها را از رده خارج می کند.
- اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام بخش مهمی را تشکیل می دهد.
- بسیاری از اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی از اینستاگرام به عنوان هسته اصلی کار خود استفاده می کنند.
- بازاریاب ها بیشتر از نصف بودجه اینفلوئنسرها را در اینستاگرام صرف می کنند که بیشتر از هر شبکه دیگری است.

ارتباط اینستاگرام و توییتر
اینفلوئنسرها و کاربران در توئیتر اینستاگرام را به صورت عکس در صفحه خود منتشر می کنند. انتشار اسکرین شات های توییت ها در اینستاگرام به محبوبیت قابل توجهی رسیده است. اگر این پست ها به درستی استفاده شوند، راهی برای موفقیت در اینستاگرام خواهند بود. این روند برای توییتهای طنزآمیز طراحی شده است، بنابراین؛ اگر توییتها با این لایحه مطابقت نداشته باشند، استراتژیهای دیگری برای تغییر هدف محتوا باید به کار گرفته شوند.
کسب و کارهایی که در اینستاگرام رشد می کنند، عبارتند از سفر، زیبایی، مد، سلامت و تناسب اندام، سبک زندگی، فرزندپروری، تجارت، موسیقی، عکاسی، غذا و حیوانات. برخی از کسب و کارها در اینستاگرام بیشترین میزان دسترسی را دارند که شامل الکترونیک، فناوری و نرم افزار، غذا و نوشیدنی می شوند.
توییتر
خدمات بهینه به مشتری، سرعت قابل توجه و اتصال مستقیم توییتر، آن را به پلتفرمی مناسب برای مشتریان تبدیل کرده است تا با برندها ارتباط برقرار کنند. بهعنوان یک پلتفرم عمومی، برندهایی که از آن برای خدمات مشتری استفاده می شود نیز میتوانند برای خود شهرت کسب کنند. توییتر هم مانند هر پلتفرمی میتواند راهی برای بهرهمندی از بازاریابی بهینه و رسیدن به شهرت باشد.

موارد استفاده از توییتر
- ارائه خدمات به مشتری
- نقش های ویژه در ابعاد سیاسی و اجتماعی
- تبلیغات گسترده در حوزه های مختلف
- انتشار اخبار
فضای توییتر چگونه است؟
در این فضا بحث هایی در مورد موضوعات مختلف انجام می شود اما برای استفاده از توییتر فیلترشکن را روشن کرد. این پلتفرم در سراسر دنیا کاربرد بسیار بیشتری نسبت به ایران دارد. امکان ارسال توییتها، ارسال واکنش و همچنین؛ ریتوییت پست ها به وجود آمده است.
- بالاترین نرخ تعامل در توییتر شامل آموزش، تیمهای ورزشی، غذا و نوشیدنی، الکل و سازمانهای غیرانتفاعی است.
- کسب و کارهایی که بیشترین تعامل را در توییتر دارند، رستورانها، خودروها و مشاغل مراقبتهای بهداشتی هستند.
- صنایع خودروسازی، نرم افزارهای کامپیوتری و خرده فروشی هم جزو بزرگترین کاربران توییتر هستند.
- علاوه براین؛ توییتر نقش مهمی در ایجاد ارتباطات و مراقبت های بهداشتی بهینه دارد.

لینکدین
این فضا برای افراد متخصص بسیار محبوب است. همچنین؛ رشد بسیار قابل توجهی داشته است و کسانی که به دنبال شغل هستند، میتوانند در این فضا شغل مورد نظر خودشان را پیدا کنند. البته؛ این پلتفرم برای برقراری ارتباط با دیگران هم کاربرد دارد اما مهمترین جنبه آن اهمیت اقتصادی است.
در این پلتفرم مهم ترین و به روزترین اخبار در حوزه مشاغل و حرفه های مختلف ارائه می شود. لینکداین به گونه ای طراحی شده است که هر کس با معرفی قابلیت ها و ویژگی های خود، شغل مورد نظر خود را پیدا می کند.
لینکدین امکان برقراری ارتباط با افراد معتبر از نظر شغلی را فراهم کرده است. این برنامه نقش مهمی در کسب و کارها ایفا میکند. با برنامه ریزی و استفاده صحیح از لینکداین، ارتقای شغلی با سرعت زیادی صورت می گیرد. لینکداین به عنوان یکی از قابل اعتمادترین پلتفرم ها شناخته می شود و کاربران دیگر نگران اطلاعات شخصی خود نیستند.
مهم ترین کاربردها
- برقراری تعامل با دیگران
- امکان اشتراک محتوای طولانی
- حفظ حریم خصوصی
- فضای گرم و صمیمی

واتساپ
واتساپ به عنوان یک پیام رسان امکان برقراری ارتباط و ارسال فایل های مختلف را برای کاربران به وجود آورده است. در این پلتفرم تعداد کاربران به طور قابل توجهی رشد داشته است. امکان انتشار استوری برقراری تماس به صورت صوتی و تصویری از امکانات هستند. این پلتفرم میلیاردها کاربر فعال در جهان دارد. بسیاری از افراد نمی دانند اما بسیار متفاوت است. در واتساپ امکان پاک کردن پیام ها پس از یک ساعت دیگر وجود ندارد و حتی اگر پاک هم شود، مخاطب متوجه پیام پاک شده خواهد شد. تلگرام امکانات بیشتری دارد و در مقایسه با واتساپ خدمات بیشتری به کاربران ارائه می دهد.
پلتفرم واتساپ چه خدماتی ارائه می دهد؟
- امکان دریافت نسخه پشتیبان از چت ها
- برقراری ارتباط صوتی و تصویری
- دسترسی آسان
- امکان انتشار استوری تصویر یا ویدیو
ویژگی های واتساپ
- واتساپ هم یکی از محبوب ترین پلتفرم های دنیا محسوب می شود.
- یکی از مشکلات عمده آن، کاهش امنیت و حریم خصوصی است. به همین دلیل؛ برخی از مردم در جهان استفاده از آن را متوقف کردند.
- در این اپلیکیشن امکان چت کردن با دوستان، ایجاد گروه و استفاده از استیکرها مهیا شده است.
- در صورت نبود فیلترینگ تماس های تصویری و صوتی بدون هیچ گونه مشکلی انجام می شود.
- واتساپ محیط بسیار ساده ای دارد و همچنین استفاده از آن راحت است.

اسنپ چت
بسیاری از افراد بر این باورند که اسنپ چت فقط در بین کودکان و نوجوانان محبوبیت دارد اما چنین نیست. به نظر می رسد که بیش از ۵۰ درصد کاربران اسنپ چت بین ۱۵ تا ۳۵ سال سن دارند. طیف وسیعی از افکت ها و فیلترهای اسنپ چت جنبه سرگرم کننده دارد و افراد زیادی به آن علاقه مند هستند.
هر روز فیلترهای جدیدی در این پلتفرم ساخته می شوند. امکان برقراری ارتباط از طریق چت و ارسال تصاویر، این شبکه اجتماعی را کامل تر می کند. علاوه براین؛ می توان تصاویر و ویدیوهای اسنپ چت را در اینستاگرام یا فضاهای دیگر به اشتراک گذاشت.
تبلیغات در اسنپ چت
تصور بسیاری از مردم جهان از برنامه اسنپ چت، فقط سرگرمی و فیلترهای زیبا است. در حالی که، این پلتفرم برای تبلیغات و کسب درآمد هم کاربرد دارد. با این حال، با اسنپ چت امکان ساخت تبلیغات ویدیویی با صدا وجود دارد. همچنین؛ فرصتی عالی برای استفاده از موسیقی در تبلیغات و ایجاد تجربیات فراگیرتر است. پلتفرم رسانه اجتماعی که بیشترین احساسات مثبت را القا می کند، اسنپ چت است.
اسنپ چت و کاربردهای آن
- تبلیغات ویدیویی
- ارتباط با مخاطبان جوان
- بازاریابی مبتنی بر مکان
- بازاریابی اپلیکیشن

تیک تاک
بدون شک، تیک تاک یکی از پرطرفدارترین پلتفرم ها و همچنین؛ مهم ترین شبکه های اجتماعی در جهان است. ویدیوهای چالش که در تیک تاک رواج پیدا کرده است، کشورهای مختلف را به یکدیگر مرتبط می کند. این پلتفرم برای آموزش، سرگرمی، رقص و موارد دیگر استفاده می شود.
در بین مهم ترین شبکه های اجتماعی در جهان، نمی توان از نقش تیک تاک غافل شد. قابلیت های منحصر بفرد تیک تاک باعث شده است تا نسبت به بقیه پلتفرم ها متفاوت باشد. تیک تاک به طور گسترده برای ساخت ویدیو استفاده می شود و با توجه به اینکه قابل استفاده در برنامه هایی مثل اینستاگرام است. امکان تبلیغات در این پلتفرم هم وجود دارد.
کاربردهای تیک تاک
- سرگرمی
- بازاریابی توام با احساسات
- ساخت ویدیوهای جذاب
- آموزش
حریم خصوصی در مهم ترین شبکه های اجتماعی در دنیا
به نظر می رسد که همه پلتفرم های خارجی از حریم خصوصی مشخصی برخوردار هستند اما برخی از آن ها در این مورد قوی تر به نظر می رسند. در بین مهم ترین شبکه های اجتماعی در جهان، لینکداین حریم خصوصی بالاتری دارد. پس از آن، اینستاگرام، توییتر، تیک تاک و فیس یوک قرار می گیرند.
نتیجه
فضای مجازی به جایگاهی برای برقراری ارتباط موثر و محبوبیت افراد مختلف تبدیل شده است. به همین دلیل؛ شناخت مهم ترین شبکه های اجتماعی در جهان کمک می کند تا بتوان به بهترین شکل از آن ها بهره گرفت. برخی از تفاوت ها و قابلیت های شبکه های مجازی مختلف کاملا منحصربفرد هستند. برای اینکه بتوان بیشترین بهره را از فضای مجازی برد، باید بهترین پلتفرم را با توجه به اهداف مورد نظر انتخاب کرد.

قوانین ارسال دیدگاه در سایت اینسوشی