معرفی کاربردیترین ابزار مدیریت اینستاگرام
ابزارهای متنوع زیادی برای مدیریت بهتر شبکههای اجتماعی وجود دارند. با استفاده از ابزار مدیریت اینستاگرام بهراحتی میتوان یک اکانت اینستاگرام را مدیریت کرد. امروزه همهی افراد جامعه با اهمیت شبکههای مجازی بخصوص اینستاگرام آشنا هستند. هر فردی که دارای یک گوشی موبایل هوشمند باشد میتواند از امکانات موجود در اینترنت و شبکهی مجازی اینستاگرام استفاده کند. تعداد کاربران فعال در اینستاگرام امروزه بسیار زیاد است. هر فردی که در اینستاگرام فعالیت میکند، در کنار طراحی پست اینستاگرام و انتشار استوری و … باید با ابزارهای کاربردی آن نیز آشنا باشد. در واقع دیگر نمیتوان اینستاگرام را صرفا یک شبکهی مجازی معمولی دانست که افراد در آن عکس و فیلم مورد علاقهی خود را به اشتراک میگذارند. اخیرا افراد زیادی توسط اینستاگرام به معرفی و تبلیغ محصولات خود میپردازند و کسب و کار خود را گسترش میدهند. برای شروع فروش آنلاین در اینستاگرام نیاز به سرمایهی فوقالعاده زیادی نیست؛ اما اهمیت آشنایی با مدیریت اینستاگرام از لازمههای شروع کسب و کار است.
جهت مدیریت این شبکهی اجتماعی، ابزار مدیریتی مختلفی وجود دارد که در این مقاله به معرفی تعدادی از آنها پرداخته شده است. به این نکته توجه داشته باشید که نیازی نیست کار با همهی این ابزارها را بلد باشید زیرا نقاط مشترک زیادی باهم دارند. تنها آشنایی با طرز کار یک یا دو مورد از این ابزار مدیریت اینستاگرام کفایت میکند. برای داشتن ادمینی ویژه صفحه اینستاگرامی خود، صفحه مدیریت پیج اینستاگرام کمک شایانی به شما خواهد کرد.
9 ابزار مهم در مدیریت اینستاگرام که باید آنها را بشناسید!
1. ابزار Statigr.am
ابزار Statigr مدیریت اینستاگرام تحت وب عمل میکند. برای کار با این ابزار ابتدا باید وارد سایت آن شده و از آنجا وارد اکانت کاربری خود شوید. برای دسترسی به بخشهای مختلف موجود در این ابزار میتوانید از تبهای موجود در آن استفاده کنید. در صورتی که از این ابزار استفاده کنید به آسانی میتوانید اینستاگرام خود را به بهترین نحو مدیریت کنید. همچنین با این ابزار امکان تهیه گزارش از روند پیشرفت پیج نیز فراهم است. این ابزار امکانات زیادی دارد به عنوان مثال میتوانید پستها و محتوا، لایک و کامنت صفحهی خود را بررسی و تحلیل کنید و فالووران خود را حذف و یا به آنها اضافه کنید.
با استفاده از این ابزار مدیریت اینستاگرام میتوانید میزان محبوبیت محتوای منتشر شده را مشاهده کنید. این ابزار از بین پستهای شما آن پستی را که محبوبیت بیشتری نسبت به بقیه دارد به شما نشان میدهد و شما میتوانید آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. در صورتی که قصد دارید پست مورد نظر خود را با افرادی که دارای اینستاگرام نیستند و در فیسبوک فعالیت میکنند به اشتراک بگذارید میتوانید از گزینهی ارتقا برای این منظور استفاده کنید.
2. ابزار Postso
ابزار Postso در ابتدا فقط برای مدیریت اینستاگرام استفاده میشد ولی بعدها برای استفاده در سایر شبکههای اجتماعی نیز ارتقا پیدا کرد. در صورتی که قصد دارید پستهای خود را با زمانبندی منتشر کنید میتوانید از این ابزار مدیریت اینستاگرام استفاده کنید. برای اینکه از این ابزار استفاده کنید کافی است در ان ثبتنام کنید و اکانت اینستاگرام خود را به آن متصل کنید.
3. ابزار Twtrland
در دنیای دیجیتال مارکتینگ یک مسئله بسیار مهمی وجود دارد و آن اطلاع از نحوهی عملکرد و وضعیت رقیبان خود است. با استفاده از ابزار Twtrland میتوانید از فعالیت رقبای خود آگاه باشید. این ابزار مدیریت اینستاگرام در ابتدا فقط برای توییتر استفاده میشود ولی اکنون بوسیلهی آن میتوان اینستاگرام و حتی فیسبوک را نیز مدیریت کرد. تنها با وارد کردم نام رقیب خود در این ابزار میتوانید گزارش کاملی از فعالیتشان داشته باشید.
4. برنامه ادویو / Ad view
برنامه Ad view بوسیلهی Synaptive درست شده است. اگر قصد دارید به کامنتهای موجود در تبلیغات اینستاگرام و یا فیسبوک پاسخ بدهید میتوانید از این برنامه استفاده کنید. در این برنامه امکانات مختلفی وجود دارد به عنوان مثال امکان پاسخگویی به به سوالات و نظرات مشتریان در کامنت و دایرکت و همچنین فراهم کردن سرویس و خدمات مختلف برای مشتریان در این برنامه وجود دارد.
5. ابزار Mentionlytics
ابزار Mentionlytics مدیریتی برای انواع شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، فیسبوک، یوتیوب و پینترست قابل استفاده است و با همهی آنها سازگاری دارد. با نصب و استفاده از این ابزار میتوانید بهراحتی فعالیت رقیبان خود را تحلیل و منشنهای مرتبط با خود را مشاهده کنید.
6. ابزار Display Purposes
ابزار Display Purposes مدیریت اینستاگرام میتواند انواع هشتگهای محبوب و پرکاربرد را همراه با تگهای مرتبط در اختیار شما قرار دهد. همچنین در صورتی که از این ابزار کاربردی در مدیریت اینستاگرام استفاده کنید میتوانید در صفحهی هشتگهای معروف دیده شوید.
7. ابزار soldsie
معمولا در اینستاگرام قابلیت لینک کردن عکس و کپشن بهم وجود ندارد و فقط لینک در بیوی پیج شما قرار میگیرد. با استفاده از ابزار soldsie مدیریت اینستاگرام میتوانید متن و عکسهای مورد نظر خود را به سایت خود لینک کنید. این قابلیت جدیدا به اینستاگرام اضافه شده است.
8. ابزار Upleap Instagram
با استفاده از ابزار Upleap Instagram مدیریت اینستاگرام بهراحتی میتوانید تعداد فالوورهای خود را طبق علاقه و سلیقهی خودتان بطور واقعی افزایش دهید. از ویژگی بارز این ابزار افزایش فالوور و تعامل فالوورها با یکدیگر است. برای کار با این ابزار کافی است تا مشخصات پیج خود را به آن بدهید سپس این ابزار با استفاده از این اطلاعات برای پیج شما فالوورهای زیادی جذب خواهد کرد.
9. ابزار Justunfollow
ابزار Justunfollow مدیریت اینستاگرام تحت وب بوده و به شما امکان مدیریت کردن دنبالکنندگان را میدهد. در صورتی که قصد دارید با کسانی که شما را فالوور کردهاند و مخاطب واقعی و همیشگی پیج شما هستند میتوانید از این ابزار برای انتخاب فالوورهای مورد نظر خود استفاده کنید. در شکل زیر نمای کلی این ابزار را مشاهده میکنید.
نتیجهگیری
با در نظر گرفتن رشد روزافزون اینستاگرام و محبوبیت آن، مدیریت اینستاگرام به امری مهم برای کاربران و صاحبان کار تبدیل شده است. به مرور زمان خصوصا این اواخر رقابت تنگاتنگی در این شبکهی مجازی بوجود آمده است ولی جای نگرانی نیست. با استفاده از انواع ابزارهای مدیریتی موجود میتوان به راحتی با داشتن برنامهریزی پیج خود را مدیریت کرده و هدفمند ساخت. برای اینکه در این شبکهی مجازی محبوب، عملکرد بهتری نسبت به بقیه رقبا داشته باشید لازم است که حتما از ابزارهای مختلف مدیریتی استفاده کنید. اکثر این ابزارها رایگان هستند ولی در بین آنها ابزارهایی نیز وجود دارند که برای استفاده باید هزینهای را پرداخت کنید. در صورتی که برای کسب و کار خود صفحه اینستاگرامی دارید و زمان لازم برای تولید محتوا در آن را ندارید، پکیج جامع تولید محتوا اینستاگرم برای کمک به شما طراحی شده است. در صفحه تعرفه تولید محتوای اینستاگرام نیز میتوانید در یک صفحه تمامی هزینههای تولید محتوای اینسوشی را یکجا مشاهده و مقایسه کنید.
قوانین ارسال دیدگاه در سایت اینسوشی