6 نکتهی تاثیرگذار در جذب مخاطب در شبکه اجتماعی
با 6 نکتهی تاثیرگذار در جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی آشنا شوید!
جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی به دغدغهی مشترکی بین افراد تبدیل شده است. بسیاری از افراد تصور میکنند که فکر کردن و توجه زیاد از حد به تعداد فالوورها در شبکههای مجازی نشاندهندهی بیهودهگرایی افراد است. احتمال دارد این طرز فکر تا حدودی درست باشد و حتی خود ما نیز در زمان خاصی درگیر افزایش فالوور خود در اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و … بودهایم. برخی ممکن است این طرز فکر را داشته باشند که فالوور کم داشتن در فضای مجازی مختلف نوعی مشکل تلقی میشود. ممکن است تعداد دنبالکنندگان پیج ما امری مهم نباشد و بیهوده تلقی شود اما این تعداد نقش بسیار مهمی در انتقال و انتشار پیام ما دارد. هرچقدر که تعداد این فالووران بیشتر شود پیام و هدف ما از انتشار محتوا به گوش افراد بیشتری میرسد.
لئو ویدریچ (یکی از مؤسسان پلتفرم بافر) دارای یک جملهی بسیار تاثیرگذار است. اینکه ” کیفیت یک نکتهی کلیدی است. کمیت را میتوان فراموش کرد”. هنگامی که گزارش و اطلاعات مربوط به شبکههای اجتماعی توسط شرکتهای مختلف تحلیل میشود اولین چیزی که به آن توجه میکنند تعداد فالووران است. نکات بسیاری در رابطه با جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی وجود دارد که در این مقاله بطور خلاصه به 6 مورد مهم از آنها پرداخته شده است.
بررسی نکات مهم در جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی
امروزه با جستجوی ساده در اینترنت میتوان نکات و راهکارهای عمومی زیادی را که توسط سایتهای مختلف برای جذب فالوور ارائه شدهاند را مشاهده کرد. این راهکارها میتوانند موثر باشند و بکارگیری این ترفندها میتواند مفید واقع شود. در ادامه لیستی از این نکات رایج در اینترنت را برای شما فراهم کردهایم.
- به اشتراکگذاشتن محتوای مناسب و مفید
- ایجاد یک بیوی (پیشینهی شخصی) حرفهای
- بکار بردن هشتگ
- تعامل و ارتباط با افراد
- تداوم در فعالیت
- دنبال کردن افراد دیگر
این نکات بسیار عمومی هستند. لذا در این مقاله سعی شده است 6 نکته بسیار مهم و علمی در جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی بطور کامل برای شما عزیزان فراهم شود.
1. ابتدا تعیین کنید که در شبکه اجتماعی میخواهید از خودتان بگویید یا از محیط اطرافتان؟
طبق بررسیهایی که پژوهشگران دانشگاه راتگرز انجام دادهاند دو دسته از افراد در شبکههای اجتماعی وجود دارند. دستهی اول افرادی هستند که در این شبکه بیشتر از خودشان صحبت میکنند و به آنها meformer گفته میشود. این افراد 80 درصد ار فعالان شبکه اجتماعی را شامل میشوند. دستهی دوم گروهی هستند که مطالب و محتوای مفیدی را در این شبکهها منتشر میکنند و تعداد آنها 20 درصد برآورد شده است، به این افراد informer میگویند.
با بررسی الگوی استفاده شده در این شبکهها و دادههای مرتبط با فالووران، نتایج نشان میدهد که میان این دو دسته از افراد، گروهی که مطالب مفید منتشر میکنند دارای دو برابر دنبالکنندهی بیشتری نسبت به گروه دیگر هستند. در نتیجه اگر در شبکه اجتماعی کمتر از خودتان صحبت کنید جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی دو برابر میشود. توصیه میشود اگر قصد دارید در گروه informer قرار بگیرید بهتر است محتوای مفیدی را به اشتراک بگذارید.
2. خود را مانند یک منبع موثق و قابل اعتماد معرفی کنید.
نتایج نشان میدهد آن دسته از افرادی که از عنوان “مدرس” و یا “متخصص” برای خود استفاده میکنند فالووران بیشتری دارند. دن زارلا از شرکت توسعه و بازاریابی نرمافزار Hubspot در مورد این موضوع تحقیق زیادی کرده است و به این نتیجه دست یافته است که متخصصین بطور میانگین 100 فالوور بیشتر از دیگران دارند. توصیه میشود که در محیط کاری خود به عنوان یک کاربر مانند یک سازنده یا رهبر موفق عمل کنید. همچنین در قسمت اطلاعات خصوصی خود از عبارتهایی مانند نویسنده، متخصص، مؤسس و … استفاده کنید. مطمئن باشید که اینکار به افزایش و جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی کمک زیادی میکند.
3. پستها و پیامهای خود را بطور سریع و انفجاری منتشر نکنید
محققان با بررسی نظرات کاربران به این نتیجه رسیدهاند که سه عامل بسیار مهم در کاهش تعداد فالووران وجود دارد:
- انتشار پستهای مختلف در مدت زمان کوتاه
- انتشار محتوایی که از دید کاربران جذاب نیست.
- انتشار جزئیات زندگی خود
علاوه بر این 3 عامل ذکر شده در بالا عوامل دیگری نیز مانند انتشار مطالب سیاسی، مطالب خستهکننده، تبلیغات و … وجود دارند که موجب آنفالو کردن افراد میشود. در نتیجه قبل از اینکه برای جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی تلاش کنید سعی کنید فالووران فعلی خود را از دست ندهید. برای زمانبندی انتشار و ارسال پستهای خود بهتر است از ابزارهای مناسب استفاده کنید.
4. مطالبی را منتشر کنید که مخاطبان شما نیاز دارند.
کاربران در شبکههای مجازی معمولا جذب پیجهایی میشوند که هدایا و تخفیفهای زیادی ارائه میدهد. با فراهم کردن چنین پیشنهادهایی شانس شما برای جذب فالوور در این شبکهها بیشتر میشود. اگر در فضای مجازی مشغول برندسازی هستید بهتر است علاوه بر تولید محتوای جذاب و برندسازی، از پیشنهادات ویژه برای ارزش دادن به برند خود استفاده کنید و در نهایت تعداد بازدیدکنندگان و دنبالکنندگان خود را افزایش دهید.
5. در شبکههای اجتماعی فعال باشید
بررسیها نشان میدهد که انتشار مداوم محتوا در شبکههای اجتماعی یک راهکار قابل اعتماد است. در واقع میتوان گفت هرچه مطالب بیشتری منتشر کنید تجربه و توانایی شما بیشتر میشود. این امر باعث جلب توجه کاربران در شبکه های اجتماعی شده و فعالیت مداوم شما باعث حضور پررنگتر صفحه شما در ذهن مخاطب میشود.
6. مثبت اندیش باشید
هرچه محتوای مثبتگرایانه بیشتری تولید کنید مخاطبان بیشتری نیز جذب میکنید. همچنین لحن و نوع حرف زدن شما با مخاطبان در جلب توجه آنها موثر است. دن زارلا محققی است که به تحلیل عوامل مختلفی مانند نحوهی مکالمه، ارجاعات شخصی، تصویر پروفایل و لحن گفتار و تاثیر این عوامل بر جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی پرداخته است.
نتایج تحقیقات وی نشان میدهد که انتشار مطالب منفیگرایانه سبب میشود مخاطبان را دلزده کرده و تعداد فالووران کاهش یابد. توصیه میشود به عنوان صاحب پیج و یا برند شاد باشید و طوری رفتار نکنید که مخاطبان در نگاه اول شما را شخصی غمگین، بدبین، اهل کنایه و عصبی ببینند. برای جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی بهتر است که کاربران شما را با چهرههای شاد و مثبتاندیش ببیند نه بهعنوان فردی فرد منفیگرا و غمگین.
قوانین ارسال دیدگاه در سایت اینسوشی