ads
اینسوشی لوگوی صفحه فروشگاه 264-85
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

چگونه قالب پست اینستاگرام منحصر به فرد طراحی کنیم؟

دسته بندی :اینستاگرام ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ اینسوشی 751
قالب پست اینستاگرام منحصر به فرد - اینسوشی

قبل از بررسی موضوع طراحی قالب پست، باید بدانیم قالب پست اینستاگرام چیست؟ هنگامی که همه‌ی پست‌های اینستاگرام خود را با هر محتوایی بصورت یکسان در یک قالب مخصوص قرار می‌دهید در واقع از قالب پست اینستاگرامی استفاده کرده‌اید. قالبی که طراحی می‌کنید مطابق با لوگو و استاندارد برند شما است و دارای اطلاعات تماس و آیدی صفحه‌ی شما نیز می‌باشد. برای طراحی قالب پست اینستاگرام از نرم‌افزارهای زیادی می‌توان استفاده کرد.

اهمیت ویژه طراحی قالب برای پست‌های اینستاگرام

اگر صفحه‌ی اینستاگرام شما مرتبط با بیزینس است و یا در آن به فروش یا معرفی محصول بخصوصی می‌پردازید نیاز است که از قالب مخصوصی برای به اشتراک گذاری محتوای خود استفاده کنید. استفاده‌ی مرتب از یک قالب مخصوص باعث می‌شود تا پیج شما دارای یک نظم و ساختار منسجم باشد که نظر مخاطب را به خود جلب کند، برای او جذاب باشد و در ذهن مخاطب ماندگار شود. بکار بردن قالب پست مخصوص باعث می‌شود تا پست‌های شما ساختار قالب، رنگ و لوگوی موجود در آن به نظر کاربر هیجان‌انگیز باشد. یکی دیگر از مزایای طراحی قالب پست اینستاگرام این است که کاربر به‌راحتی می‌تواند با شما در ارتباط باشد زیرا شماره و اطلاعات تماس شما در قالب موجود است. همین کار باعث جلب رضایت و اعتماد مخاطب نیز می‌شود.

معرفی بهترین نر‌م‌افزارهای طراحی قالب پست اینستاگرام

امروزه اینستاگرام دارای محیطی با رقابت تنگاتنگ برای بسیاری از کسب و کارها در زمینه‌ی فروش و معرفی محصولات و یا تبلیغات است. برای دیده شدن در میان تعداد بسیار زیادی پیج و جذب فالوور، نیاز به طراحی فوق‌العاده قالب پست اینستاگرام دارید. با طراحی قالب مناسب پست اینستاگرام می‌توانید ظاهر صفحه‌ی خود را خاص کنید و آن را متفاوت از دیگر پیج‌ها بسازید و زمان خود را صرف تولید قالب جذاب کنید تا نظر کاربران را به سوی خود جلب کنید. در این مقاله به معرفی نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های مختلفی برای طراحی قالب پست اینستاگرام پرداخته‌ایم.

کاربرد نرم‌افزار طراحی پست اینستاگرام

اگر قصد دارید برای پست‌های اینستاگرام خود قالبی منحصر به فرد طراحی کنید می‌توانید از دو روش استفاده کنید. یک روش این است که می‌توانید طراحی قالب پست اینستاگرام خود را به ‌دست طراحان و گرافیست‌های با تجربه در این زمینه بسپارید. روش دیگر این است که خودتان مسئولیت طراحی قالب را برای پست اینستاگرام به عهده بگیرید. در حالت دوم برای طراحی قالب باید کمی با مفاهیم طراحی، رنگ‌ها و تم‌ها آشنا باشید.

در صورتی که زمان کافی برای تولید محتوا و طراحی پست اینستاگرام خود ندارید، اینسوشی میتواند به شما کمک کند. برای این منظور با ما تماس بگیرید و از پکیج تولید محتوای اینستاگرام اینسوشی استفاده کنید.

اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای مهم در زمینه‌ی طراحی قالب پست اینستاگرام

در ادامه به معرفی چند نمونه از محبوب‌ترین نرم‌افزارها مناسب برای لپتاپ و کامپیوتر می‌پردازیم.

Photoshop

یکی از قدرتمندترین نرم‌افزارهای طراحی استوری اینستاگرام و یا پست اینستاگرام، فتوشاپ است. در این برنامه امکانات زیادی در زمینه‌ی طراحی گرافیکی وجود دارد. کاربران ایرانی می‌توانند از نسخه‌ی کرک شده فتوشاپ به آسانی استفاده می‌کنند. با دانلود کردن آخرین نسخه‌ی فتوشاپ 2020 در سیستم خود و یادگیری آموزش‌های ابتدایی کار با این نرم‌افزار به‌راحتی می‌توانید برای طراحی قالب پست اینستاگرامی خود از فتوشاپ استفاده کنید.

Adobe Illustrator

این نرم‌افزار یکی دیگر از اعضای خانواده‌ی ادوبی محسوب می‌شود و شباهت زیادی به فتوشاپ دارد.  همانند فتوشاپ با نسخه‌ی کرک شده‌ی ایلاستریتور می‌توان روی تصاویر، ویدیو، انیمیشن و … طراحی انجام داد. همچنین از این برنامه برای طراحی لوگو، آیکون و … طراحی قالب‌های پست اینستاگرام استفاده می‌شود. یادگیری کار با این نرم افزار زمان بیشتری را نسبت به یادگیری فتوشاپ می‌طلبد. اما برای یادگیری طراحی قالب پست نیازی به یادگیری پیشرفته نیست. این برنامه برای طراحی قالب‌های پست اینستاگرامی یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاربر محسوب می‌شود.

Adobe Illustrator
Adobe Illustrator

Adobe After Effects

در صورتی که قصد دارید برای طراحی قالب پست اینستاگرام خود که دارای محتوای ویدیویی است از نرم‌افزاری قوی استفاده کنید باید بدانید که نرم‌افزار افترافکت در زمینه‌ی ویرایش حرفه‌ای بسیار محبوب است. این نرم‌افزار نیز از خانواده‌ی ادوبی است و می‌توان بصورت رایگان یا با کمی هزینه آن را تهیه کرد. یادگیری طراحی با این نرم‌افزار نسبت به دو مورد قبلی وقت‌گیرتر و سخت‌تر است.

Adobe After Effects
Adobe After Effects

Gimp

یکی از نرم‌افزارهای ویرایش و طراحی حرفه‌ای تصاویر نرم‌افزار gimp است. اگر به‌ دنبال یک جایگزین برای فتوشاپ هستید این نرم‌افزار بهترین گزینه است. برای طراحی قالب پست اینستاگرام خود، طراحی و روتوش عکس ترکیب تصاویر، افکت دادن به عکس‌ها و … می‌توان از این نرم‌افزار استفاده کرد.

Gimp
Gimp

Gravit Designer

این نرم‌افزار در زمینه‌ی طراحی و تصویرسازی حرفه‌ای بسیار معروف است. برای طراحی قالب پست در اینستاگرام، طراحی کارت ویزیت، لوگو و … می‌توان از gravit designer استفاده کرد. این برنامه با انواع فرمت‌های گرافیکی سازگار است.

Gravit Designer
Gravit Designer

Canva

برای کار و طراحی با این برنامه نیازی به پیشرفته بودن ندارید. حتی اگر مبتدی هم باشید به راحتی می‌توانید از این نرم‌افزار برای طراحی قالب پست اینستاگرام خود استفاده کنید. کانوا نرم‌افزاری گرافیکی و رایگان است. در طراحی با کانوا می‌توانید بعد از ساخت قالب مخصوص روی نوار متن کلیک کرده و روی آن متنی بنویسید. همچنین می‌توان رنگ‌ها را تغییر داده و فونت و اندازه‌ی دلخواه خود را انتخاب کنید.

Canva
Canva

امروزه کاربران زیادی ترجیح می‌دهند که بجای استفاده از نرم‌افزارهای موجود در لپتاپ یا کامپیوتر از اپلیکیشن‌های مختلف موجود در تلفن همراه خود برای طراحی تصاویر و ساخت قالب پست اینستاگرام خود استفاده کنند. واضح است که این اپلیکیشن‌ها به‌هیچ وجه نمی‌توانند از نظر قدرت و محبوبیت با نرم‌افزارهایی که در بالا معرفی کردیم رقابت کنند. استفاده از این برنامه‌ها برای افرادی مفید است که سیستم کامپیوتری ندارند. در ادامه به بررسی و معرفی بهترین اپلیکیشن‌های طراحی قالب و تصاویر می‌پردازیم.

اپلیکیشن inshot

این برنامه از بهترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های موجود برای ویرایش عکس و طراحی قالب در میان کاربران است. این برنامه ابزاری عالی برای طراحی و ادیت عکس‌ها، ویدیوها و بسیاری قابلیت‌های دیگر است.

اپلیکیشن inshot
اپلیکیشن inshot

Adobe Photoshop Lightroom

این نرم‌افزار با اینکه اسم فتوشاپ را همراه خود دارد اما نرم‌افزاری با قابلیت‌های فتوشاپ نیست. لایت روم را می‌توان روی پلتفرم‌های ویندوز، مک، اندروید و ios استفاده کرد. با استفاده از این برنامه می‌توانید برای پست اینستاگرام خود قالبی خاص طراحی کنید.

Adobe Photoshop Lightroom
Adobe Photoshop Lightroom

علاوه بر نرم‌افزارهایی که در بالا اشاره شد برنامه‌های دیگری نیز وجود دارند که برای طراحی و ادیت محتوای پست اینستاگرام می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم. به عنوان مثال نرم افزارهای PicMinkey، easil و unfold بسیار کاربردی هستند.

اینسوشی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت اینسوشی

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد، تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0