10 عدد از نکات طلایی در مدیریت پیج اینستاگرام
نکات طلایی مدیریت پیج اینستاگرام
مطالعهی نکات مدیریت پیج اینستاگرام از ضروریاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. امروزه کاربران متعددی برای فروش محصولات و رونق دادن به کسب و کار اینترنتی از اینستاگرام استفاده میکنند. هر کاربری که در اینستاگرام فعالیت دارد باید استراتژی منحصر به فردی را در مدیریت پیج خود بکار بگیرد. اینستاگرام یکی از محبوبترین شبکههای مجازی است که دارای طرفداران بسیاری میباشد. افراد زیادی از اینستاگرام در زمینهی استارتآپها استفاده میکنند. در این مقاله قصد داریم برخی از نکات مهم و طلایی را در خصوص مدیریت پیج اینستاگرام در اختیار شما قرار دهیم.
استراتژیهای مدیریت پیج اینستاگرام
1. اطلاعیه اینستاگرام خود را مداوم بررسی کنید.
بعد از به اشتراکگذاشتن محتوای خود در اینستاگرام مطمئن باشید که اطلاعیههای پیج خود را بررسی کردهاید. اکثر مواقع بعد از اینکه پست و محتوای مورد نظر خود را منتشر کردهاید کاربران و فالووران شما محتوای منتشر شده را میبینند. پنل اطلاعیه در اینستاگرام معمولا فقط ۸۰ کامنت جدید را نشان میدهد، لذا واجب است بعد از انتشار مطالب خود اطمینان حاصل کنید که کامنتهایی را که با محتوای تولید شده ارتباط دارند فراموش نکنید. در نتیجه توجه به اطلاعیههای اینستاگرام امری بسیار ضروری است.
2. به نظرات کاربران اهمیت دهید
یکی دیگر از نکات مدیریت پیج اینستاگرام پاسخ دادن به کامنت کاربران است. جواب دادن به کامنت و نظرات کاربران در هر شبکهی اجتماعی از واجبات است ولی متاسفانه این امر در اینستاگرام نادیده گرفته میشود. با پاسخ دادن به کاربران خود آنها را به ارتباط، تعامل و گفتگو ترغیب کنید. با اینکار به دوستان و دنبالکنندگان پیج خود نشان میدهید که همیشه در کنار آنها و در دسترس هستید. همچنین با پاسخ به کامنتها، فالووران شما متوجه اشتیاق شما برای ایجاد ارتباط میشوند. دقت کنید برای اینکه شخص مورد نظر متوجه پاسخ شما بشود باید آیدی شخص مقابل را در ابتدای کامنت تگکنید.
3. فالووران خود را به تگ کردن دوستانشان زیر عکسها تشویق کنید.
از دیگر نکات مدیریت پیج اینستاگرام تگ کردن دوستان است. بعد از تولید محتوا و انتشار آن در پیج، متوجه میشوید که اکثر افراد دوستان خود را در زیر پست منشن و تگ میکنند. همانطور که میدانید تنها با داشتن یک نام کاربری نمیتوانید با افراد زیادی در تعامل و ارتباط باشید ولی میتوانید دوستان خود را تشویق به تگ کردن دوستانشان کنید. این مسئله به نفع پیج شما است. هرچه تعداد بیننده پست شما زیاد شود باعث بالا رفتن تعامل و ارتباط در پیج شما میشود.
4. از icono square استفاده کنید.
یکی از مهمترین استراتژی و نکات مدیریت پیج اینستاگرام استفاده از سرویسهای تحت وب است. امروزه به دلیل محبوبیت نسخهی موبایل اینستاگرام افراد تمایل زیادی به استفاده از نسخهی تحت وب اینستاگرام ندارند. کاربران در نسخهی وب اینستاگرام یا همان نسخهی مرورگر امکان دیدن اطلاعیههای اینستاگرام را ندارند و نمیتوانند عکسها را در اینستاگرام آپلود کنند. با استفاده از Icono square میتوانید اطلاعیه اینستاگرام خود را بهآسانی بررسی کنید. اگر قصد دارید دادهها و اطلاعات پیج خود را با دقت بررسی کنید میتوانید از این نرمافزار تحلیلی استفاده کنید.
5. مسابقات جذاب برگزار کنید.
برای افزایش تعداد کامنتها و نظرات کاربران میتوانید بین افرادی که کامنت گذاشتهاند مسابقهای برگزار کنید. سپس با استفاده از دایرکت میتوانید به برندگان پیام داده و آنها را مطلع کنید. در این مرحله باید ایمیل و مشخصات کاربر برنده را گرفته و جوایز را ارسال کنید. طرح اجرای مسابقه یکی از بهترین استراتژیهای مدیریت اینستاگرام است.
6. از هشتگهایی که کاربران اینستاگرام تولید میکنند استفاده کنید.
ممکن است طرفداران پیج شما محتوایی را دربارهی محصول یا پست شما منتشر کنند و از هشتگهای مختلفی استفاده کنند. توصیه میشود این هشتگها را بررسی کرده و بشناسید و هشتگی که بیشترین ارتباط را با محتوای پیج شما دارند بیابید. سپس بهتر است پستهای مرتبط با این هشتگها را لایک کرده و برای آنها کامنت بگذارید. با گذشت زمان پیجهای زیادی طرفدار شما میشوند.
7. بهتر است اینستاگرام خود را فرامحلی بسازید.
منظور از فرامحلی این است که بطور صحیحی مخاطبان خود(علایق، آرزوها و…) را بشناسید. سپس توصیه میشود که پستهای اینستاگرام خود را با هدف تولید کنید مثلا (۲٪ تعامل و ۴٪ فروش). در صورتی که از پستهای هدفمند استفاده میکنید باید برای پستهای خود توضیحات کافی و جذابی بنویسید.
8. حساب کاربری و فالووران خود را مدیریت کنید.
نرمافزارهای قدرتمندی برای مدیریت اینستاگرام وجود دارند که آنها را نرمافزار آنفالوکننده مینامند. این نرمافزارها هم بصورت سیستم عامل موبایل و هم تحت وب در دسترس هستند. به کمک این نرمافزار میتوان افرادی را که به پیج شما علاقه دارند را پیدا و فالو کرد. با استفاده از این نرمافزارها میتوانید افرادی را که شما را فالو نکردهاند شناسایی کرده و آنفالو کرد. همچنین میتوانید کسانی را که دنبالکننده پیج شما هستند ولی شما آنها را فالو نکردهاید بشناسید و آنها را دنبال کنید.
9. محتوایی را که بین کاربران محبوبیت دارد را دوباره پست کنید.
یکی از نکات مدیریت پیج اینستاگرام انتشار مجدد پست یا ویدیو دلخواه کاربران است. میتوانید پستهای محبوب را توسط هشتگهای مختلف و صفحات محبوب و صاحب برند بشناسید.
10. با Insight اینستاگرام خود را آنالیز کنید.
برای تحلیل و آنالیز دادههای موجود در اینستاگرام ابزارهای متعددی وجود دارد که میتوان از آنها استفاده کرد. یکی از محبوبترین برنامههایی که طرفداران زیادی دارد برنامهی insight است. این برنامه جانبی نیست بلکه درون خود اینستاگرام وجود دارد. قسمت insight در اینستاگرام بسیار مفید است و میتواند اطلاعات خوبی را در اختیار کاربر قرار دهد. با استفاده از این بخش از اینستاگرام بهراحتی میتوانید بدانید که در چه ساعاتی و در کدام روزها پیج شما دارای بیشترین تعداد فالوور فعال است. همچنین با استفاده از این برنامه به اطلاعاتی مانند اینکه در طول هفتهی گذشته چند نفر شما را دنبال کردهاند یا چند نفر شما را آنفالو کردهاند. به کمک insight میتوانید متوجه شوید که کدام نوع پست بیشتر برای دوستان شما جذابیت دارد؟
دانستن این اطلاعات و دسترسی روزانه و سریع به آنها و دنبال کردن تمام نکات مدیریت پیج اینستاگرام از ضروریات است. صاحب پیج اینستاگرام با دسترسی داشتن به این نوع اطلاعات و تحلیل و بررسی فعالیت پیج خود بهراحتی میتواند پیج خود را هدفمندتر ساخته و برای توسعه و پیشرفت کسب و کار خود برنامهریزی کند.
قوانین ارسال دیدگاه در سایت اینسوشی