ads
اینسوشی لوگوی صفحه فروشگاه 264-85
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

اینستاگرام چیست؟

دسته بندی :اینستاگرام ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ اینسوشی 569
شبکه اجتماعی اینستاگرام

شبکه اجتماعی اینستاگرام

اینستاگرام چیست و چگونه کار می‌کند؟ درباره اینستاگرام چه می‌دانید؟ در این مقاله بطور کامل درباره اینستاگرام صحبت شده است. همانطور که می‌دانید اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی پر طرفدار است که قابلیت به اشتراک گذاشتن عکس و فیلم را دارد.

اینستاگرام که در لاتین بصورت Instagram نوشته می‌شود، در واقع ترکیبی از دو کلمه instatant camera و telegram است که معنای آن ارسال سریع پیام بصورت تصویری و از طریق اینستاگرام می‌باشد.

این نام کاملا مناسب برنامه اینستاگرام است و بصورت کوتاه و مختصر نشان‌دهنده کاربرد گسترده این شبکه اجتماعی می‌باشد، زیرا کاربرد این برنامه پیام رسانی است.

در سال 2010 بود که اینستاگرام توسط کوین سیستروم و مایک کرایگر برای سیستم عامل‌های ios ساخته و منتشر شد. این شبکه اجتماعی در مدت زمان کوتاهی توانست هزاران کاربر را به سوی خود جلب کند و به یکی از شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار و محبوب در میان مردم تبدیل شود.

بعد از گذشت دو سال در آپریل 2012 بود اتفاقی بسیار خوب و سرنوشت ساز برای کوین سیستروم و مایک کرایگر افتاد. در این سال علاوه بر نسخه اندرویدی اینستاگرام، این برنامه بوسیله شرکت فیس بوک به مبلغ هنگفتی خریداری شد. نسخه تحت وب اینستاگرام در ماه نوامبر همان سال در دسترس کاربران قرار گرفت و در ماه آپریل 2016 نسخه موبایلی این برنامه پرطرفدار عرضه شد.

اینستاگرام چیست؟

شبکه اجتماعی پرطرفدار اینستاگرام

برنامه اجتماعی اینستاگرام به تمامی کاربرانی که در این برنامه عضو شده‌اند اجازه می‌دهد تا تصاویر و ویدیوهای محبوب خود را در آن آپلود و منتشر کنند. اینستاگرام همچنین قابلیت ادیت و اصلاح تصاویر و ویدیو را به کاربران می‌دهد و کاربران می‌توانند از انواع فیلترهای موجود در اینستاگرام استفاده کنند و تصاویر خود را جذاب‌تر کنند. برای مثال بر روی هر عکسی که منتشر می‌شود می‌توان اطلاعات مکانی و افراد مختلفی را ادد کرد.

از دیگر قابلیت‌های خوبی که اینستاگرام دارد این است که عکس‌ها را می‌توان هم بصورت عمومی در اختیار همه کاربران قرار داد و یا آن را برای عده خاصی از کاربران نمایش داد. در این شبکه اجتماعی پرطرفدار کاربران می‌توانند با استفاده از هشتگ و موقعیت مکانی، محتوای دیگر کاربران را جستجو کرده و عکس‌های دیگران را لایک کنند و با فالو کردن دیگران، آن‌ها را به تایم لاین خود اضافه کنند.

شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام

شبکه اجتماعی اینستاگرام بسیار محبوب است و امروزه دارای میلیون‌ها نفر کاربر دارد. تا چند سال پیش برخی از امکانات مانند استوری، IGTV و … در اینستاگرام وجود نداشت ولی امروزه قابلیت‌های زیادی مانند پست کردن پشت سر هم چندین عکس و فیلم در یک پست نیز برای کاربران وجود دارد.

میزان رشد برنامه اجتماعی اینستاگرام طی چندین سال

شبکه اجتماعی اینستاگرام بعد از سال 2010 که منتظر شد، بسیار مورد توجه کابران قرار گرفت و سریعا در زندگی مردم جای گرفت. این برنامه رشد بسیار چشمگیری در طی چندین سال را تجربه کرده است برای مثال به آمارهای زیر توجه کنید:

یک میلیون کاربر ثبت نامی در عرض دو ماه، ده میلیون کاربر در یک سال، ۸۰۰ میلیون کاربر فعال تا سپتامبر ۲۰۱۷ و  یک میلیارد کاربر فعال در ژوئن 2018. این برنامه محبوب در آپریل ۲۰۱۲ توسط فیسبوک به قیمت یک میلیارد دلار خریداری شد. تا اکتبر ۲۰۱۵ بیش از ۴۰ میلیارد عکس به این سرویس آپلود شده است.

اینستاگرام با اینکه توسط مخاطبانش تحسین می‌شود اما توسط منتقدان به جهت ادعاهای سانسور و محتوای غیر اخلاقی که توسط کاربران آپلود شده است مورد سرزنش واقع شده است و گاهی ممکن است استفاده از این برنامه برای برخی سنین مناسب نباشد.

تغییر آیکون شبکه اجتماعی اینستاگرام
تغییر آیکون شبکه اجتماعی اینستاگرام

آشنایی با تاریخچه اینستاگرام

در چندین سال گذشته و در هنگامی که کوین و مایک بر روی پروژه عکاسی موبایل بوربن با امکانات وب کار می‌کردند، اینستاگرام ساخته شد و رشد چشمگیری پیدا کرد. بعد از محبوب شدن این برنامه در میان مردم، در ماه مارس سال 2015 قادر به جذب 500 هزار دلار سرمایه شد. اولین تصویری که در اینستاگرام منتشر شد در جولای سال 2010 توسط کوین پست شد که مربوط به سگی در مکزیک بود و در این تصویر از فیلتر X-PRO2 استفاده شده بود.

در اکتبر سال 2010 اینستاگرام بطور رسمی در آپ استور قرار گرفت و در فوریه سال 2011 توانست 7 میلیون دلار سرمایه جذب کند. در سال 2012 نسخه اندرویدی این برنامه منتشر شد و به قدری پر طرفدار بود که در عرض یک روز توانست بیشتر از یک میلیون بار دانلود شود. سپس در مارس سال 2012 بود که روزنامه وال استریت خبری را منتشر کرد مبنی بر اینکه اینستاگرام توانسته است سرمایه‌گذاری جدیدی را به ارزش 500 میلیون دلار جذب کند. در نتیجه این امر فیس بوک سریعا اینستاگرام را به مبلغ یک میلیارد دلار خریداری کرده و آن را بصورت مستقل مدیریت کرد.

نسخه تحت وب اینستاگرام در نوامبر سال 2012 منتشر شد که به تمامی کابران اجازه می‌داد از طریق مرورگر موجود در سیستم کامپیوترشان وارد اینستاگرام شوند. نسخه وب اینستاگرام در اوایل دارای محدودیت‌هایی بود که در سال ۲۰۱۳ نسخه به روز رسانی شده آن برخی از آن‌ها را کنار گذاشت. در اکتبر ۲۰۱۳ کوین از انتشار اپلیکیشن نسخه ویندوز موبایلی خبر داد و در نوامبر همان سال نسخه بتای آن عرضه و در آپریل سال ۲۰۱۶ آپدیت بزرگ آن از راه رسید.

شناخت تاریخچه اینستاگرام
شناخت تاریخچه اینستاگرام

با امکانات اینستاگرام آشنا شوید.

در ادامه با انواع قابلیت‌های این برنامه محبوب آشنا می‌شوید:

  • انتشار عکس و ویدیو و فالو کردن دیگران

کاربران اینستاگرام می‌توانند عکس‌ها و ویدیوهای کوتاه را در اینستاگرام پست یا استوری کنند، کاربران دیگر را فالو کرده و تصاویر را براساس نام مکان جستجو کنند.

  • قابلیت اتصال به سایر شبکه‌های اجتماعی

کاربران می‌توانند حساب اینستاگرامی  خود را به سایر شبکه‌های اجتماعی خود متصل کنند و به آن‌ها اجازه دهند عکس‌های آپلود شده به اینستاگرام را در سایر شبکه‌ها نیز آپلود کنند.

  • ادیت عکس با استفاده از فیلترهای اینستاگرام

در سپتامبر 2011، نسخه جدیدی از برنامه شامل فیلترهای جدید و زنده، عکس‌هایی با وضوح بالا و  آیکون به روز شده منتشر شد. در ماه آگوست 2015، اینستاگرام به کاربران اجازه داد تا بتوانند عکس‌ها و ویدیوهای خود را با سایز اصلی به این سرویس آپلود کنند و محدودیت قبلی که فقط امکان آپلود عکس‌های مربعی بود را حذف کرد. در ماه آگوست سال 2016، اینستاگرام ویژگی بزرگنمایی تصاویر را به اپلیکیشنش اضافه کرد.

استفاده از فیلترهای عکس اینستاگرام
استفاده از فیلترهای عکس اینستاگرام
  • قابلیت انتشار چندین عکس پشت سر هم و ذخیره کردن پست

در دسامبر 2016، اینستاگرام یک ویژگی را برای کاربران فراهم کرد تا عکس‌ها را برای مشاهده بعدی ذخیره کنند. همچنین در نسخه بروز شده اینستاگرام، کاربران می‌توانند 10 عکس یا ویدیو را بصورت اسلایدی و پشت سر هم در یک پست منتشر کنند.

قابلیت استوری اینستاگرام
قابلیت استوری اینستاگرام
  • قابلیت EXPLORE

در ماه ژوئن 2012، اینستاگرام تب ” Expore ” را معرفی کرد، در این بخش از اینستاگرام عکس‌های محبوب و عکس‌های گرفته شده در مکان‌های نزدیک را نشان می‌دهد. در این تب در ژوئن 2015 تگ‌ها و مکان‌ها نیز بروز و توانایی جستجو برای مکان‌ها ممکن شد. در آوریل 2016، اینستاگرام بخش فیلم‌هایی را که دوست دارید ( Videos you might like ) را به این تب اضافه کرد و در ماه آگوست کانال ” Evens” اضافه شد که حاوی ویدیوهایی از کنسرت‌ها، بازی‌های ورزشی و دیگر رویدادهای زنده است و پس از آن در ماه اکتبر قابلیت استوری  اضافه شد. بعدا این برگه در ماه نوامبر 2016 پس از نمایش Live گسترش یافت. در ماه مه 2017، اینستاگرام یک بار دیگر تب کاوش (explore )  را برای افزایش محتوای عمومی از مکان‌های مجاور به روز کرد.

قابلیت استوری اینستاگرام

اینسوشی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت اینسوشی

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد، تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0